Jump to content

Recondiționare amortizoare


Maryus21

Recommended Posts

Raspunzi cu o intrebare?Ma asteptam la o explicatie tehnica!Explodeaza in mers,nu au aderenta etc?Intreb ca un necunoscator.

 

Avand o compozitie mai moale decat cele de vara ,la temperaturi ridicate in timpul verii cand temperatura la nivelul asfaltului ajunge usor la 60 de grade ,ele devin mai moi si se prelungeste distanta de franare.....nu cu mult .....e vorba de cativa metri,

in functie de viteza pe care o are masina

Dar cateodata si 2 metri sunt mult.....si de la 60 km pe ora (legal in oras) la zero ,aceeasi masina dar cu anvelope de iarna ii face usor...

Link to comment
Share on other sites

pune o pereche de anvelope de iarna acum pe masina si o sa vezi ca toate demarajele mai puternice devin burnout, si in toate curbele o sa fluiere in veselie. Eu am mers intr-o vara cu anvelope all season in concediu, avand temperaturi de peste 35 de grade si am crezut ca am probleme la directie pt ca la manevrele pe loc auzeam un scartait, erau anvelopele.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ce incoveniente mari au gumele de iarna, vara?

 

bai nene, eu incep sa cred ca forumurile au ajuns o gluma proasta chiar sinistra...

cum sa intrebi asa ceva, "da' ce-au cauciucurile de iarna FOLOSITE VARA LA 35-40 GRADE CELSIUS?!"...

voi ori faceti misto/va bateti joc de forumul asta ori chiar sunteti pericol public!

Iarna cauciucul trebuie sa fie relativ moale si aderent pe GHEATA ,ZAPADA si alte "de-astea" iar vara cauciucul DE VARA are cu totul alte roluri si compozitie comparativ cu cel de iarna...

moderatori exista pe forum? :angry2:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ani am cumparat e38 ul cu gume noi de iarna in luna iulie. Cum am cumpărat-o de la Brașov am avut un drum de facut la Iași . Am mers la 40 de grade cu anvelope de iarna. Intial am crezut ca masina are probleme grave la franare, practic nu se oprea . Anvelopa devenise atat de moale incat lasam numai cauciuc pe asfalt la orice franare brusca. Numai vorbesc de faptul ca le am si distrus in 3000 de km. Uzura este enorma. Daca nu va permiteti caucicuri si de iarna si de vara la masina care o aveti mai bine o vindeti si va cumpărați o masina pe care o puteti intretine. Asta si pentru siguranta voastra si a celorlalți participanti la trafic. Din punctul meu de vedere este mai periculos sa umbli cu anvelope de iarna la 40 de grade vara de cat iarna cu anvelope de vara. Iarna daca nu este zapada sau gheata merge dar vara nu ai frane cu cele de iarna. Nu este vorba de 2 3 metri la franare ci mult mai mult Edited by malasorte
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Subscriu. E groaznic cu cauciucuri de iarna pe vremea asta. Doamne fereste sa ai nevoie de o franare mai brusca ca esti pa. Pe de alta parte fff multi de cand cu legea care impune cauciucurile de iarna raman cu ele si vara. Si in felul asta le mai si uzezi maxim si la iarna ai cauciucuri de iarna doar cu numele.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu va permiteti o masina, mergeti fratilor cu mijloacele de transport in comun, cu bicicleta, pe jos...

Sunt curios cum ati reactiona daca v-ar lovi masina (sa nu zic sotia sau copilul) un cazan din asta cu cauciucuri de iarna la 40grade, cu amortizoare scurse, cu directia praf si etc. Nu ai bani sa rezolvi problemele masinii? Trage-o pe dreapta pana ai! Nu ii pune si pe cei din jurul tau in primejdie ca esti smecher cu Bmw si nu ai bani sa ii deschizi capota. Astazi la benzinarie am vazut un nene cu un F10 care completa la lichidul de parbriz cu apa plata si sampon..am indraznit sa ma bag in seama cu el si sa ii zic ca nu e tocmai ok metoda asta, a zis ca nu vrea sa dea 20lei pe o punga de lichid de parbriz.. :goodjob:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere este mai periculos sa umbli cu anvelope de iarna la 40 de grade vara de cat iarna cu anvelope de vara. Iarna daca nu este zapada sau gheata merge dar vara nu ai frane cu cele de iarna. Nu este vorba de 2 3 metri la franare ci mult mai mult

 

Defapt este invers: Iarna, la temperaturi scăzute, anvelopa de vară are tendința să se întărească pierzând proprietatea elastică.

Chiar dacă nu este zăpadă, frânarea cu o anvelopă (de vară) cu duritate apropiată plasticului pe un asfalt tare e echivalentul cu o frânare pe gheața unui patinoar!

Anvelopa de iarnă în schimb, la temperaturi mari își păstrează elasticitatea. Este adevărat că devine mult mai moale și de aici uzura mai rapidă a acestora.

Totuși, hai să nu exagerăm că o anvelopă de iarnă la 40 de grade "se topește" și se transformă în cauciuc lichid.

 

Cu alte cuvinte, o anvelopă de iarnă are mai mare aderența la 40 de grade pe un asfalt moale sau pe "gresia" din parcările mall-urilor față de o anvelopă de vară la 0 grade pe un asfalt tare.

Edited by SlowDeath
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Si asta ai testat tu ? Un cauciuc care ajunge la 60 70 de grade are aderenta? De ce asta ? Pentru ca se topeste pe asfalt pe pricipiul unei senile ? Este adevarat ca o anvelopa de vara se intareste iarna dar eu am testat ambele variante si tot mai periculos mi se pare vara. Cand am avut caucicurile de vara pur si simplu dupa cateva frane la intrare in iasi imi mirosea in masina a cauciuc ars. Am oprit sa vad ce se intampla si cauciurile erau deja deformate

Inclusiv directia devenise foarte imprecisa si dsc ul se aprindea la orice viraj mai strans. Iarna nu am patit asa ceva cu anvelope de vara daca nu era zapada

Edited by malasorte
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu va permiteti o masina, mergeti fratilor cu mijloacele de transport in comun, cu bicicleta, pe jos...

Sunt curios cum ati reactiona daca v-ar lovi masina (sa nu zic sotia sau copilul) un cazan din asta cu cauciucuri de iarna la 40grade, cu amortizoare scurse, cu directia praf si etc. Nu ai bani sa rezolvi problemele masinii? Trage-o pe dreapta pana ai! Nu ii pune si pe cei din jurul tau in primejdie ca esti smecher cu Bmw si nu ai bani sa ii deschizi capota. Astazi la benzinarie am vazut un nene cu un F10 care completa la lichidul de parbriz cu apa plata si sampon..am indraznit sa ma bag in seama cu el si sa ii zic ca nu e tocmai ok metoda asta, a zis ca nu vrea sa dea 20lei pe o punga de lichid de parbriz.. :goodjob:

Eu vad saptamana de saptamana in benzinĂŁrii oameni cu masini de 30000 40000 care alimenteaza de 50 de ron si ma gandesc la ce naibi nu isi cumpara o masina pe care isi permit sa o alimenteze si sa o intretina. Nu este nici o rusine sa ai logan si sa ai cauciucuri noi de vara si iarna si rezervorul plin. Este mult mai bine decat un bmw cu jante pe 19 si cu gume sh de iarna montate vara.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ca nu ai bani de 2 seturi de anvelope sau ca nu iti permiti 2 amortizoare noi pot intelege. asta e tara in care traim, eu unul nu sunt ca multi de aici care unii aveti impresia ca daca ii dam omului sfaturi ca nu sunt ok amortizoare reconditionate o sa se duca sa isi ia noi doar ca il sfatuim noi?

 

dar pe cei care tin sa demonstreze ca nu e nicio diferenta intre reconditionate si noi sau ca e ok si cu anvelope de iarna pe vremea asta zau ca nu pot sa ii inteleg.

pana la urma, rusine nu e sa fii sarac, ci sa fii ......

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Aviz curiosilor care umbla vara cu cauciucuri de iarna!

Sa nu fiti surprinsi daca asigurarea obligatorie RCA, nu o sa va despagubeasca daca sunteti vinovat intr-un accident si se observa la constatare ca aveati "gume" de iarna pe masina in perioada verii.

 

E la fel de ILEGAL sa mergi vara cu, cauciucuri de iarna; ca si iarna cu, cele de vara.

Nu va jucati cu RCAul masinii, ca aia abia astepta sa gaseasca ceva pentru nu repara masina.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1800 ron....amortizoare fata+spate, kit protectie fata+spate, arcuri spate+flanse spate, BILSTEIN. Atat am platit anul trecut sa inlocuiesc suspensia la un E39. Tinand cont ca pana la finalul vietii masinii sau a posesiei mele, cel mai probabil nu am sa mai umblu la amortizoare si am sa ma plimb in deplin confort, eu zic ca merita sa pui doar piese noi si de calitate pe masina. Edited by toffefe
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ce incoveniente mari au gumele de iarna, vara?

 

Pe intelesul tau: maine cand vei iesi la o plimbare de cca o ora alaturi de iubita, ia pe tine un cojoc, fes, fular, manusi, ciorapi grosi si incalta o pereche de ghete de iarna. Promit ca te vei simti excelent, iar plimbarea va fi de vis. Cam asta e treaba cu anvelopele de iarna, vara.

Edited by is_toy
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum se face,cum nu se face dar tot la discutii legate de bani se ajunge,'AVUTILOR' :frantics:

Cautam niste EXPLICATII TEHNICE,nu 'explicatii pe intelesul meu' ca mi-a spus mie un vecin etc etc.

Cel mai plauzibil punct intradevar e uzura mult mai pronuntata,in rest basme cu distanta de franare(distanta de franare difera si intre anvelope de vara performante vs buget),explozii,,pana la ilegalitatea lor si nedespagubirea RCA. :goodjob:

 

Ps.Am 2 seturi de Jante pt masina.

  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Nu e basm cu distanta franare , se simte chiar si la temp de peste 20 grade , la 40 cat are asfaltul te duci ca pe gheata . Uzura ar fi cel mai mic inconvenient , la franare urgenta conteaza si cativa cm , ce sa mai vb de metri . Probabil multi nu stiu sau nu au chef sa le schimbe , considera ca fac o economie , aici asigurarile ar trebui sa ia atitudine . Poti sa testezi f simplu daca ai jante de iarna sa le montezi si sa faci franari , viraje bruste si alte teste in siguranta 💪 Adica sa nu testezi in fata unui zid :))).
Dupa cum vezi de la 16 grade in sus anv de vara e superioara la franare . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Pe langa ca scade aderenta in curbe si la franare se uzeaza prematur cauciucurile, sunt sigur ca poti sa termini un set de cauciucuri de iarna noi din mai pana in octombrie, mai ales daca faci si 1-2 concedii. Deci nu vad de ce sa nu le schimbi, mai ales daca le ai si pe cele de vara , doar asa sa zic ca nu o sa le mai folosesti iarna viitoare ca sunt cam gata si le mai ti pe masina pana in mai - iunie, dar dupa incep sa fie putin mai nesigure fata de cele de vara.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si asta ai testat tu ? Un cauciuc care ajunge la 60 70 de grade are aderenta? De ce asta ? Pentru ca se topeste pe asfalt pe pricipiul unei senile ? Este adevarat ca o anvelopa de vara se intareste iarna dar eu am testat ambele variante si tot mai periculos mi se pare vara. Cand am avut caucicurile de vara pur si simplu dupa cateva frane la intrare in iasi imi mirosea in masina a cauciuc ars. Am oprit sa vad ce se intampla si cauciurile erau deja deformate

 

E vorba de puțină logică și da, am folosit și eu anvelope de iarnă pe călduri de 40 de grade la umbră între 2 ierni.

Nu mi-au mirosit la frânări bruște, nu au explodat, nu s-au topit, nu s-au transformat în șenile, nu s-au crăpat, n-au îmbătrânit prematur sau alte basme...

Doar făceau mai mult zgomot și s-au uzat cu aprox. 2mm!

Ai să fii surprins dar frânarea și stabilitatea mașinii erau impecabile pe ploaie, în mod special pe ploi torențiale.

De ce? Te las pe tine să-ți dai seama!

 

Nu vreau să se creadă că încurajez folosirea anvelopelor de iarnă pe timp de vară, fiecare o face pe propria răspundere.

Eu doar ți-am pus la îndoială logica ta că nu cred că o anvelopă de vară purtată iarna este mai sigură decât o anvelopă de iarnă purtată vara.

Vezi link-ul colegului Myx de mai sus (atenție la viteze și distanță) și discutăm după!

 

Mă rog, am cam deviat de la subiectul amortizoarelor...

Edited by SlowDeath
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E vorba de puținĂŁ logicĂŁ și da, am folosit și eu anvelope de iarnĂŁ pe cĂŁlduri de 40 de grade la umbrĂŁ ĂŽntre 2 ierni.

Nu mi-au mirosit la frânĂŁri bruște, nu au explodat, nu s-au topit, nu s-au transformat ĂŽn șenile, nu s-au crĂŁpat, n-au ĂŽmbĂŁtrânit prematur sau alte basme...

Doar fĂŁceau mai mult zgomot și s-au uzat cu aprox. 2mm!

Ai sĂŁ fii surprins dar frânarea și stabilitatea mașinii erau impecabile pe ploaie, ĂŽn mod special pe ploi torențiale.

De ce? Te las pe tine sĂŁ-ți dai seama!

 

Nu vreau sĂŁ se creadĂŁ cĂŁ ĂŽncurajez folosirea anvelopelor de iarnĂŁ pe timp de varĂŁ, fiecare o face pe propria rĂŁspundere.

Eu doar ți-am pus la ĂŽndoialĂŁ logica ta cĂŁ nu cred cĂŁ o anvelopĂŁ de varĂŁ purtatĂŁ iarna este mai sigurĂŁ decât o anvelopĂŁ de iarnĂŁ purtatĂŁ vara.

Vezi link-ul colegului Myx de mai sus (atenție la viteze și distanțĂŁ) și discutĂŁm dupĂŁ!

 

MĂŁ rog, am cam deviat de la subiectul amortizoarelor...

 

Din linkul colegului Myx rezulta ca Malasorte a avut un procentaj de 100% eroare..... :frantics:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.