Jump to content

Radiatoare bubuite


Recommended Posts

Salut si sper sa nu va plictisesc.Am cautat ceva asemanator pe forum si nu am gasit cu toate ca sunt cateva topicuri relativ pe aceeasi tema.

Problema mea este urmatoarea.Cam la 2-3 sute de km imi bubuie radiatorul,sunt deja la al 3-lea (toate second ma gandesc sa cumpar nou)

In prima faza nu imi functiona electroventilatorul racirea fiind facuta doar de vasc.

A cedat primul,l-am schimbat,am reparat electroventilatorul (inlocuit)si totul a fost ok pana cand a cedat.

Am schimbat termostatul,pompa apa si un "senzor" cred (cel care comanda pornirea electroventilatorului,aflat in stanga jos) care se presupunea ca este bulit

A fost totul ok pana cand a crapat iarasi radiatorul.Mentionez ca totul a fost facut in service nu in vreun garaj sau "pe genunchi"

S-a aerisit s-au verificat eventuale scurgeri etc

Problema nu apare brusc,in prima faza incepe sa se piarda f putina apa (am dat vina pe radiator second am lipit cu solutie si m-a dus ceva si dupa pocnit definitiv) apoi se ajunge treptat la aproape 1L/zi

Am cautat ulei in apa,am cautat apa in ulei,am luat compresii,am verificat furtunele de racire absolut toate, sa nu fie infundate si nu am gasit absolut nimic in neregula

Sunt disperat pt ca deja am ajuns la o suma maricica si nu reusesc sa gasesc "buba"

Scuze ca nu am specificat,masina este un 2.5i coupe '04

Sunt din Constanta si ma pot deplasa eventual la Bucuresti daca aveti pe cineva sa poate remedia asa ceva

Multumesc!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Service care sa lucreze cu piese second hand n-am auzit, de buleala la lucrari, da , e satula lumea de asa ceva, daca iti dispare asa cantitate mare de apa incearca exact asa in link-ul pus de mine:

urmareste cu atentie de la minutul 2si 10 secunde, incearca sa verifici si la tine exact la fel cu motorul cald, eventual repeta de mai multe ori aceeasi operatiune, si foarte important ,spune exact ce se intampla la tine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi,am sa incerc sa tin cont de fiecare.Masina a suferit un swap,a fost 2.0 143cp.Radiatoarele second nu au fost puse in reprezentanta dar nici la orice mester.Am sa cumpar capac vas nou,la fel si radiator dar totusi incerc sa elimin si restul cauzelor.Mai astept opinii.Multumesc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi,am sa incerc sa tin cont de fiecare.Masina a suferit un swap,a fost 2.0 143cp.Radiatoarele second nu au fost puse in reprezentanta dar nici la orice mester.Am sa cumpar capac vas nou,la fel si radiator dar totusi incerc sa elimin si restul cauzelor.Mai astept opinii.Multumesc

In primul rand un radiator nu bubuie niciodata aiurea ci doar daca apa fierbe in motor, dupa orice swap se pune un alt radiator mai mare adica cel pentru 2.5 , un electroventilator mult mai bun+ termostat ce deschide la o temperatura mult mai mica.Probabil ca modificarea a fost facuta in foarte mare graba

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

In primul rand un radiator nu bubuie niciodata aiurea ci doar daca apa fierbe in motor, dupa orice swap se pune un alt radiator mai mare adica cel pentru 2.5 , un electroventilator mult mai bun+ termostat ce deschide la o temperatura mult mai mica.Probabil ca modificarea a fost facuta in foarte mare graba

Tot ce am cumparat,din cele mentionate au fost achizitionate strict pt motorul cel nou.Am sa incerc cu capac nou la vas si radiator nou,vedem cat ma tine.Am doua termostate luate noi si nu am auzit de termostat sa deschida mai devreme dar am sa ma interesez

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Atunci cand alergi masina,temperatura motorului creste foarte repede, dar termostatul care comanda electroentilatorul ,nu reactioneaza imediat, ci de-abia dupa ce temperatura apei creste peste valoarea sa de ex 90C, astfel electroventilatorul ar trebui sa scada cat de cat temperatura apei dar..... daca radiatorul este putin infundat ( sh fiind), niciodata nu va ajuta la scaderea temperaturii apei,

,asa ca se va ajunge la o temperatura a motorului destul de periculoasa pentru ca apa sa fiarba, sau poate ca scapa presiune pe la vre-un piston. Trebuie verificat cu atentie.

Link to comment
Share on other sites

Deci te plangi ca incepe sa pape antigel dar nu iti pui semne de intrebare.

E bine ca la garnitura de _chiulasa_ nu te-ai gandit niciodata, poate dupa ce mai schimbi cateva radiatoare te gandesti sa demontezi motorul sa vezi daca e in mintile lui.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci te plangi ca incepe sa pape antigel dar nu iti pui semne de intrebare.

E bine ca la garnitura de _chiulasa_ nu te-ai gandit niciodata, poate dupa ce mai schimbi cateva radiatoare te gandesti sa demontezi motorul sa vezi daca e in mintile lui.

 

Nu are de unde sa stie care e cauza, in general cel care executa lucrarea doar inlocuieste radiatorul, nimeni nu isi bate capul si sa spuna care e cauza, mai ales ca piesele erau sh.

Nimeni nu s-a gandit ca radiatoarele ce sau schimbat ,poate erau putin infundate,oricum problema se poate rezolva, dar trebuie gasita neaparat cauza.

Link to comment
Share on other sites

Recapitulez, schimbat termostat,buson vas expansiune,pompa apa noi OEM iar problema persista.Presiune f mare in instalatie.Va rog sa-mi recomandati service sau mecanic priceput Constanta-Bucuresti.As vrea sa desfac eventual sa schimb si garnitura.
Link to comment
Share on other sites

Recapitulez, schimbat termostat,buson vas expansiune,pompa apa noi OEM iar problema persista.Presiune f mare in instalatie.Va rog sa-mi recomandati service sau mecanic priceput Constanta-Bucuresti.As vrea sa desfac eventual sa schimb si garnitura.

Curatat si verificat radiator? Nu. De ce fierbe apa in motor? Pentru ca trece greu prin radiator.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Salut si sper sa nu va plictisesc.Am cautat ceva asemanator pe forum si nu am gasit cu toate ca sunt cateva topicuri relativ pe aceeasi tema.

Problema mea este urmatoarea.Cam la 2-3 sute de km imi bubuie radiatorul,sunt deja la al 3-lea (toate second ma gandesc sa cumpar nou)

In prima faza nu imi functiona electroventilatorul racirea fiind facuta doar de vasc.

A cedat primul,l-am schimbat,am reparat electroventilatorul (inlocuit)si totul a fost ok pana cand a cedat.

Am schimbat termostatul,pompa apa si un "senzor" cred (cel care comanda pornirea electroventilatorului,aflat in stanga jos) care se presupunea ca este bulit

A fost totul ok pana cand a crapat iarasi radiatorul.Mentionez ca totul a fost facut in service nu in vreun garaj sau "pe genunchi"

S-a aerisit s-au verificat eventuale scurgeri etc

Problema nu apare brusc,in prima faza incepe sa se piarda f putina apa (am dat vina pe radiator second am lipit cu solutie si m-a dus ceva si dupa pocnit definitiv) apoi se ajunge treptat la aproape 1L/zi

Am cautat ulei in apa,am cautat apa in ulei,am luat compresii,am verificat furtunele de racire absolut toate, sa nu fie infundate si nu am gasit absolut nimic in neregula

Sunt disperat pt ca deja am ajuns la o suma maricica si nu reusesc sa gasesc "buba"

Scuze ca nu am specificat,masina este un 2.5i coupe '04

Sunt din Constanta si ma pot deplasa eventual la Bucuresti daca aveti pe cineva sa poate remedia asa ceva

Multumesc!

 

 

Cred ca garnitura de chiulasa trebuie inlocuita iar in ceea ce priveste presiunea pe instalatie cred ca e din cauza radiatorului.Sigur e infundat sau e prea mic si nu face racirea in parametrii optimi.Daca ai spus ca ai facut swap la motor atunci automat ar fi trebuit si un radiator mai mare(ma refer la ventilator)Am atasat 3 poze.In prima poza sunt radiatoare cu 2 ventilatoare,ceea ce si recomand la motorul tau sau in a doua poza radiator(cel din dreapta sus) cu un ventilator dar mai mare.In poza 3 este o conducta de la un radiator care,daca o ai si tu s-ar putea sa iti fie indoita,ca si cea din poza, si de aceea nu iti face racirea cum trebuie.Iti da senzatia de radiator infundat.Prin urmare ai 2 solutii.Prima ar fi cumpararea unui radiator nou.A doua solutie ar fi inlocuirea doar a partii defecte de radiator(Radiatorul e format din 4 parti).De exemplu,daca e spart condensatorul,il inlocuiesti pe ala.O sa postez maine mai multe poze cum sa demontezi radiatorul sa vezi daca e spart in interior.Operatia dureaza 5 minute o poti face si tu.

post-17617-0-12508100-1466624070_thumb.jpg

post-17617-0-92136200-1466624078_thumb.jpg

post-17617-0-78230600-1466624087_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca garnitura de chiulasa trebuie inlocuita iar in ceea ce priveste presiunea pe instalatie cred ca e din cauza radiatorului.Sigur e infundat sau e prea mic si nu face racirea in parametrii optimi.Daca ai spus ca ai facut swap la motor atunci automat ar fi trebuit si un radiator mai mare(ma refer la ventilator)Am atasat 3 poze.In prima poza sunt radiatoare cu 2 ventilatoare,ceea ce si recomand la motorul tau sau in a doua poza radiator(cel din dreapta sus) cu un ventilator dar mai mare.In poza 3 este o conducta de la un radiator care,daca o ai si tu s-ar putea sa iti fie indoita,ca si cea din poza, si de aceea nu iti face racirea cum trebuie.Iti da senzatia de radiator infundat.Prin urmare ai 2 solutii.Prima ar fi cumpararea unui radiator nou.A doua solutie ar fi inlocuirea doar a partii defecte de radiator(Radiatorul e format din 4 parti).De exemplu,daca e spart condensatorul,il inlocuiesti pe ala.O sa postez maine mai multe poze cum sa demontezi radiatorul sa vezi daca e spart in interior.Operatia dureaza 5 minute o poti face si tu.

Azi am schimbat si radiatorul,cu unul nou este singura piesa la sistemul de racire care nu fusese schimbata.Asadar am toata instalatia de racire absolut noua,sa speram ca s-a rezolvat.Mersi pt poze si info,am sa revin daca mai apar probleme sau ma vedeti cu ea la stiri parcata pe linia de tren.

Link to comment
Share on other sites

Azi am schimbat si radiatorul,cu unul nou este singura piesa la sistemul de racire care nu fusese schimbata.Asadar am toata instalatia de racire absolut noua,sa speram ca s-a rezolvat.Mersi pt poze si info,am sa revin daca mai apar probleme sau ma vedeti cu ea la stiri parcata pe linia de tren.

 

 

Ok,ma bucur ca ai rezolvat.Sper sa nu mai ai probleme.

Link to comment
Share on other sites

Capac vas expansiune (70Ron)

Pompa apa (370Ron)

Radiator (1000Ron)

Termostat (200Ron)

Senzor temperatura (70Ron)

Antigel (200Ron)

Aceasta a fost investitia,tot ce am scris mai sus este pe original,amestecul in instalatie este de 50/50 cu un -35 la inghet

Va multumesc pt sfaturi si pareri se pare ca functioneaza ok in momentul acesta dar nu stiu exact care din cele de mai sus a fost cauza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.