Jump to content

Vibratii in volan


veterinara

Recommended Posts

Un disc ovalizat nu poate sa vibreze ci doar sa bata in directie, exceptie perforate, powerdisc...

 

Daca vibreaza sunt rulmentii uzati, prima data vibreaza-huruie mai pronuntat pe curbe sau la viteze de 80-120

 

Cauzele sunt drifturi , gropi, jante deformate, cauciucuri sh, ET jante modificat....

 

Pe spate se verifica foarte usor, se salta masina pe elevator, se anuleaza dtc si se ruleaza in treapta 5-6 la 2500-3000rpm, se decupleaza cv pe liber si se asculta cu atentie provenienta zgomotelor, se repeta operatiunea de cateva ori pentru siguranta

 

Daca este ceva suspect la diferential sau rulmenti se va descoperi foarte usor...

 

Pe axa fata se verifica de catre mecanic manual bucsile si pivotii, un levier introdus acolo unde trebuie va scoate imediat la lumina uzura/jocul din pivot sau bucse....

 

Discurile se verifica dupa manual, trebuie sa se incadreze intr-un maxim admis, gradul de uzura maxim este specificat in manualul de reparatie

 

Ovalizarea discurilor sau gradul de ovalizare se masoara cu comparatorul, in manual sunt specificate valorile maxime admise

 

Daca vorbim de bmw de rahat putem vorbi si de mecanici necalificati si reparatii facute dupa ureche

 

O masina Bmw se intretine cu piese originale si intr-un service calificat unde gasesti mecanici cu experienta si care mai ales au toate dotarile necesare, si ma refer nu numai la tubulare cotite cat la manual TIS si program de diagnoza BMW 🤔

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa (ne) intelegem de la inceput..

(am recitit topicul si apoi afirmatia lui "montblanc".. el fiind putin :offtopic:)

Intr-un fel se trateaza/analizeaza vibratia la accelerare si altfel se rezolva vibratia la franare.

 

Altfel spus in accelerare, si de ce nu mers liber, intre anumite viteze (cum zice OP - 80-110 km/h; viteza destul de mica dealtfel..) cu siguranta echilibrarea rotilor, jocul in brate/suspensie, balansarea cardanului.. si chiar rulmenti uzati... elimina acel tip de vibratie; pe cand vibratia la franare e data exclusiv si numai de ansamblu de franare disc de frana si placute in principal...

 

[observ ca unii (aici) iau/pun totul la un loc..; cu siguranta ca sistemele masinii; directie-suspensie-franare sunt intercorelate dar in manifestarea unor simptome cum ar fi vibratiile trebuie PARTICULARIZAT pentru a fi LOCALIZATA DEFECTIUNEA; de aceea unii oameni sunt mecanici buni (si cer cat face chiar daca iti repara masina repede si bine.. pentru ca PLATITI EXPERIENTA :training: nu munca lui..) iar altii doar inlocuitori de piese adica cu "...manual TIS si program de diagnoza BMW" in brate (vezi cei de dealer..; user "alr" : #11 ] :closetema: .

 

O problema MECANICA se rezolva MECANIC (!)- o asculti, ca asa e cu experienta mecanicului ...; ...apoi folosesti si TIS.. miss, sau mai stiu eu .."diagnoza BMW", pentru erori interne (motor; injectoare..; lumini..) pana la urma protectii in care motorul poate intra pentru a fuctiona inca un timp; dar hai ca bat campii ;) scuza-ma Boaska vreau sa iti "cantaresc" ideile un pic ;) :notme:

 

Iar daca afirmatia de sus nu lamureste suficient puneti-va (totusi) intrebarea sau observati singuri daca masina care/daca vibreaza in accelerare intre 80 si 100 km/h, mai vibreaza la franare intre aceleasi viteze !?! :banghead:

Raspunsul este NU! ...Poate doar daca aceea masina abia se mai tine pe strada prin bucsele ei... si eventual nu ai urcat in masina avand portiera pe asfalt. :scared:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

BOASKA cum se face ca nici reprezentanta bmw din Danemarca si Germania nu sunt in stare sa descopere cauza vibratiei, sunt mecanici care lucra doar cu masini bmw...

 

Volanul vibreaza intre 80-110 kmh stanga-dreapta. Si am vibratii la franare la orice viteza.

 

Elementele la suspensia fata au fost schimbate toate: brate, bielete, bucsi, jante noi si cauciucuri plus echilibrare cu masina hunter g9700, am schimbat discurile fata spate si placuta zimmermann. Vibratia la franare a disparut dar a aparut iarasi dupa 5000 km. Masina nu are nici un joc la directie. Poate cineva ma lumineaza...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

BOASKA cum se face ca nici reprezentanta bmw din Danemarca si Germania nu sunt in stare sa descopere cauza vibratiei, sunt mecanici care lucra doar cu masini bmw...

 

Volanul vibreaza intre 80-110 kmh stanga-dreapta. Si am vibratii la franare la orice viteza.

 

Elementele la suspensia fata au fost schimbate toate: brate, bielete, bucsi, jante noi si cauciucuri plus echilibrare cu masina hunter g9700, am schimbat discurile fata spate si placuta zimmermann. Vibratia la franare a disparut dar a aparut iarasi dupa 5000 km. Masina nu are nici un joc la directie. Poate cineva ma lumineaza...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Rulmenti sparti, masina stramba posibil avariata, fisuri in sasiu, caseta de directie, unghiuri directie, samd

 

Pe viraje se amplifica vibratia? Sau mai bine spus, cand virezi dreapta se aude mai proeminent decat atunci cand virezi stanga? Sau invers?

 

Deci ai discuri perforate pe masina? Sau normale? Ce combinatie de placute ai folosit?

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Nu huruie nimic nici pe viraje nu se amplifica zgomotul. Masina nu a fost avariata , unghiul de directie l-am facut de nspe mii de ori, caseta de directie a fost verificata nu are joc. Discurile nu sunt perforate sunt normale inainte cand aveam discuri perforate la fel vibra volanu.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Discurile nu sunt perforate sunt normale inainte cand aveam discuri perforate la fel vibra volanu.

 

..deci daca nu am discuri perforate, ci normale ... sa ma astept sa apara vibratie la franare la volan cand o fi sa schimb discurile?? :frantics:

 

vladmury stii de topicul asta despre vibratii la franare?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da multa lume recomanda doar discuri originle probabil asta o sa fie urmatorul pas. Ce ma irita e vibratia in mers intre 80-110 kmh a volanului care e constanta si cand nu franez. O sa pun discuri OE, rulmenti noi si sa vedem ce se schimba

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Discutia asta cu vibratul in volan la frana deja este penibila dea dreptul...mai oameni buni discurile fata la un E 90 cu suspensia normala au grosimea de 24 mm si la 22,4 mm este recomandarea sa se schimbe adica la o uzura de 1mm pe o fata ...doar atat.Informatia asta este pe orice site care vinde discuri de frana .Lumea spune ca tremura masina la franare dar cine a masurat sa spuna cat a mai ramas din discul ala.....merg unii cu ele la blana,poate ajung lama de barbierit .

Omul a schimbat deja niste piese,planetara, bucse brate...probabil mai trebuie sa schimbe ....poate are km multi masina si atunci are si uzura ....nici bucsele alea nu tin 100 de ani si 1 milion de km.

Cu rabdare si un mecanic bun se poate rezolva aproape orice problema.

Link to comment
Share on other sites

Discutia asta cu vibratul in volan la frana deja este penibila dea dreptul...mai oameni buni discurile fata la un E 90 cu suspensia normala au grosimea de 24 mm si la 22,4 mm este recomandarea sa se schimbe adica la o uzura de 1mm pe o fata ...doar atat.Informatia asta este pe orice site care vinde discuri de frana . (..)

 

(mai stam mult :offtopic: ?)

Dar sa vorbim pe date si surse sigure.

 

Scanare a unei pagini din manualul de lucru E90/91 intre 2005-2008; motoare benzina si motorina - 1.8, 2.0, 2.5, 3.0 (litri).

 

Se pare ca pe fata se accepta o uzura minima de 2,4mm(!) sa ne asumam ca e acceptabil ca acestia sunt de pierdut de pe ambele parti. (Discurile masinii mele au uzura pe fata mai mare de 2.4mm in prezent si nu sunt vibratii la franare).

 

Apoi pe spate se pare ca, cu 1,6mm mai subtiri, deci si mai putin uzate (fata de discuri fata), pentru a ..trebui inlocuite! Din nou sa ne asumama ca ambele parti cu 1,6mm mai putin/mai subtiri.

Realitatea mi-ar spune sa le schimb pentru ca sunt la minim, dar eu nu am de gand sa le schimb pana la urmatorul schimb de placute.

De ce? Pentru ca nu vibreaza si sunt originale - luate de la dealer; deci mai scumpe (un pic) si chiar nu vreau sa le dau bani aiurea :money: daca franele sunt bune si ca si eficienta trec revizia anuala. ;)

 

Iar placutele se pare ca se pot tine/"duce" pana la minim 2 mm ramasi pe placuta.

 

...Fie vorba intre noi, in ritmul asta; al datelor de mai sus, ar trebui cautate cele mai moi placute ... ca sa nu schimbam discuri mai des decat placutele :growl: sigur poate exagerez un pic, dar avand in vedere ca pe spate acum am si placutele si franele foarte aproape de minim asta ar insemna sa schimb si discuri si placute! Dar asta NU se v-a intampla in cazul meu. :db: :afro: 8)

Frane E90-91 4 si 6 cilindri 2 2.5 si 3 litri diesel si benzina.pdf

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.