Jump to content

Probleme Cutie automata bmw e90


bugyman85

Recommended Posts

Salut, cred ca a picat cutia de viteze(bmw e90 2006 2l diesel automatic 6 trepte).

 

Simptomele sunt urmatoarele:

 

1. la schimbarea de viteze in drive, cand vreau sa fac o depasire sau sa accelerez la aproximativ 2,5-3 mii de turatii am niste socuri proeminente insotite de oscilatii ale turometrului(se tureaza in gol), dureaza 2 secunde dupa care intra in viteza si incepe sa traga

 

2. daca mut in modul manual si sa zicem ca rulez in viteza a 3 sau a 4 si vreau sa accelerez cand ajung la la 2,-3 mii rotatii, imi da un soc ca si in drive si se schimba automat modul in drive-sport. As avea nevoie de niste informatii de la cineva care a mai patit asa ceva sau ceva de genul, mentionez faptul ca masina are 250000 km si nu cred ca a schimbat cineva uleiul in cutie.

 

Deasemenea daca aveti idee de vreun service in zona clujului care se ocupa cu asa ceva va rog sa-mi dati detalii.

 

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Se poate sa ai prea putin ulei in cutia de viteze.Incearca sa schimbi uleiul si daca tot asa face inseamna ca e convertizorul de cuplu.Pentru reparatii cutie automata te sfatuiesc sa mergi la cineva care e specializat in asa ceva.Nu te duce la mecanici normali pentru ca nu vor stii sa ti-o repare.In Romania sunt prea putine masini cu cutii automate,nu au experienta cu asa ceva.Iti spun din propria experienta.
Link to comment
Share on other sites

Nu e mirare din moment ce lumea nu schimba uleiul la automate. Apeleaza la Service Samo Timisoara pt reparatii. Factura probabil de la 1500euro in sus.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by vladmury
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e mirare din moment ce lumea nu schimba uleiul la automate. Apeleaza la Service Samo Timisoara pt reparatii. Factura probabil de la 1500euro in sus.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Da,ai dreptate,e foarte scump uleiul pentru cutiile automate si intra foarte multi litrii...

Link to comment
Share on other sites

cel mai bine mergi la un centru autorizat ZF, acolo iti vor face o diagnoza si vei stii cu siguranta si care e problema si cat va costa reparatia. Parerile pe forum sunt doar...pareri, nu te ajuta cu mult, ba dimpotriva, poate fi o banala lipsa de ulei, pana la un convertizor sau ambreiaje, e complicat de pus un diagnostic pe nevazute, si daca il nimereste cineva, o repari tu? ca doar asa ti-ar fi oarecum de ajutor, altfel tot la mecanic ajungi...
Link to comment
Share on other sites

La cati km se schimba uleiul?

 

Nu stiu sigur sa iti zic dar aici in Germania toti il schimba peste 80.000 km.Eu te sfatuiesc sa nu il schimbi,daca nu iti face problema masina si nu iti schimba in socuri nu il schimba.Eu am avut un E46 automat si am vrut sa schimb uleiul la cutie,iar mecanicul nu a bagat suficient ulei in cutie si din cauza asta imi schimba in socuri,am fost la alt mecanic,a completat cu ulei si problema s-a rezolvat.Acum am un E90 tot automat si nu preconizez sa mai schimb uleiul in cutie mai ales ca este foarte scump si intra foarte mult

Edited by mozolici_hd
Link to comment
Share on other sites

@mozolici - mai mult de 9L nu pot intra, mai scump de 4-500Eur la un centru ZF nu costa si nimeni nu il schimba la 80k km dintre cei ce cumpara masinile de noi, acestea fiind in garantie pana la min. 100k km nu o sa arunce neamtul banii pe asta doar ca a scris unul pe forum ca ar fi bine sa-l schimbe, vorbesti in necunostinta de cauza si induci lumea in eroare.
Link to comment
Share on other sites

@mozolici - mai mult de 9L nu pot intra, mai scump de 4-500Eur la un centru ZF nu costa si nimeni nu il schimba la 80k km dintre cei ce cumpara masinile de noi, acestea fiind in garantie pana la min. 100k km nu o sa arunce neamtul banii pe asta doar ca a scris unul pe forum ca ar fi bine sa-l schimbe, vorbesti in necunostinta de cauza si induci lumea in eroare.

 

 

Vorbim de BMW e90,masina omului e din 2006,deci nu vorbim de masini noi la care intradevar ai garantie pana la 100k.Masina omului are 250.000 km,si daca citesti mai bine postul meu vei vedea ca am scris "peste 80.000km" si aici ma refer la intervalul de km intre schimburile facute.De exemplu daca omul a facut un schimb de ulei la cutie la 150k urmatorul schimb pote sa il faca peste 230k(150+80 egal 230)Cu alte cuvinte se poate gandii la un nou schimb de ulei cand ajunge la 230,240,250k SI apropo,pentru o masina care are 250.000 km nu cred ca merita sa arunci 4-500 eur pentru un schimb de ulei la cutie

PS Citesc si pe forumurile din germania,si aia nu sunt prosti si spre curiozitatea ta sunt Inginer la Opel,am terminat o universitate si un Master si crede=ma ca am cunostinta de cauza.

Link to comment
Share on other sites

500€

Eu i-l schimb la 50-60k km (dar trebuie fĂŁcut bine ,nu de oricine si oricum )

Da șocuri dacĂŁ nu are destul ulei sau este prea subțire

 

Vorbim de BMW e90,masina omului e din 2006,deci nu vorbim de masini noi la care intradevar ai garantie pana la 100k.Masina omului are 250.000 km,si daca citesti mai bine postul meu vei vedea ca am scris "peste 80.000km" si aici ma refer la intervalul de km intre schimburile facute.De exemplu daca omul a facut un schimb de ulei la cutie la 150k urmatorul schimb pote sa il faca peste 230k(150+80 egal 230)Cu alte cuvinte se poate gandii la un nou schimb de ulei cand ajunge la 230,240,250k SI apropo,pentru o masina care are 250.000 km nu cred ca merita sa arunci 4-500 eur pentru un schimb de ulei la cutie

PS Citesc si pe forumurile din germania,si aia nu sunt prosti si spre curiozitatea ta sunt Inginer la Opel,am terminat o universitate si un Master si crede=ma ca am cunostinta de cauza.

De nu se merita la 250k sa schimbi uleiul???

Eu am 730k ce m-a sfĂŁtui sa cumpĂŁr doua cutii de viteze sa le țin in portbagaj de rezerva ???

Inginer zici ca ești????

Edited by ionut1985
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

500€

Eu i-l schimb la 50-60k km (dar trebuie făcut bine ,nu de oricine si oricum )

Da șocuri dacă nu are destul ulei sau este prea subțire

 

 

De nu se merita la 250k sa schimbi uleiul???

Eu am 730k ce m-a sfătui sa cumpăr doua cutii de viteze sa le țin in portbagaj de rezerva ???

Inginer zici ca ești????

 

Iti scriu si tie ca si celui de mai sus.Citeste te rog bine ce am scris!Am scris ca nu se merita sa arunci 4-500 eur pentru un schimb de ulei la cutie .De ce sa il schimbi daca iti schimba foarte bine masina? de ce sa te legi la cap daca nu te doare? Nu am zis ca nu se merita sa il schimbi,am zis ca nu se merita sa dai atatia bani.

Edited by mozolici_hd
Link to comment
Share on other sites

masini cu 250k km si care valoreaza 20-25k Eur nu merita un schimb de 500Eur? Sau si in cazul E90-ului, daca are 250k km e mult 500Eur? pai nici 500Eur sunt niste gume noi mai de Doamne ajuta, sau ce, daca masina s-a invechit o tinem cu piese sh si nu mai schimbam uleiul ever? o fi mergand poate la Opel asa...habar nu am...poate ne luminezi tu Dl. Inginer cu Master, restul de pe aici suntem mai amarasteni, nu am avut sansa ta in viata...
Link to comment
Share on other sites

Omule uleiul ĂŁla dupĂŁ anumiți km nu are proprietĂŁțile care trebuiesc

Este o operație beneficĂŁ cutiei de viteze

Ar fi aceeași treaba când prĂŁjești cartofi in același ulei timp de câteva luni ,oare ce gust au ???

Un schimb de ulei la cutie este indicat, cu toate ca BMW nu schimba uleiul(bineĂŽnțeles nu produce cutii de viteze) dar zf zice ca trebuie

Ăți zici din propria experiența ca trebuit dupĂŁ 60 k (la o cutie destul de veche ca o mea ,11.2005 si 736.000km )ĂŽncepe sa se simtĂŁ mici nereguli in schimbul vitezele ,dupĂŁ schimbul de ulei totul revine la normal

Edited by ionut1985
Link to comment
Share on other sites

Omule uleiul ăla după anumiți km nu are proprietățile care trebuiesc

Este o operație benefică cutiei de viteze

Ar fi aceeași treaba când prăjești cartofi in același ulei timp de câteva luni ,oare ce gust au ???

Un schimb de ulei la cutie este indicat, cu toate ca BMW nu schimba uleiul(bineînțeles nu produce cutii de viteze) dar zf zice ca trebuie

Îți zici din propria experiența ca trebuit după 60 k (la o cutie destul de veche ca o mea ,11.2005 si 736.000km )începe sa se simtă mici nereguli in schimbul vitezele ,după schimbul de ulei totul revine la normal

 

 

Ionut,e bine sa schimbi uleiul in cutie,este primul sfat care i l-am dat baiatului care a deschis acest topic dar personal mi se pare scump 500 euro pe un schimb de ulei la cutie de viteze.Mai jos am pus un text in care scrie ca: BMW spune ca nu necesita sa schimbi uleiul din cutie (e ulei special LifeTime) dar cu toate acestea ZF recomanda un schimb de ulei intre 80 si 120k in functie de stilul de condus(aici e bun exemplul tau cu tigaia de cartofi :)) fiecare dupa cat de des prajeste cartofii,daca prajesti des il schimbi,daca nu atunci nu e necesar).Pentru o viata mai lunga a cutiei de viteze este benefic un schimb de ulei,dar nu si necesar

 

Textul initial despre care iti ziceam(tradu cu google translate,daca nu intelegi cum am scris eu in mare)

 

BMW schreibt keinen Ölwechsel vor.

 

 

Der Getriebehersteller ZF empfiehlt jedoch einen Ölwechsel mit Spülung und Austausch irgendwelcher Kleinteile alle 80..120tkm "je nach Fahrweise".

 

Im Öl würden Additive verschleißen, die u.a. die Reibung einstellen, und damit das Schaltverhalten beeinflussen. Außerdem würde Abrieb entstehen, der regelmäßig herausgespült werden sollte.

 

Falls man eine sehr lange Getriebelebensdauer erreichen möchte, sei ein Ölwechsel vorteilhaft.

 

 

 

Kostenpunkt EUR500..600

 

Tel. Auskunft von ZF Pfungstadt

 

 

PS @mik15 e valabil si pentru tine acest exemplu.La masini de 25k Euro schimbul la cutia de viteze nu e necesar dar e benefic,in functie de stilul fiecaruia de mers.Si apropo conteaza calitatea postarilor nu si numarul lor.Fiind membru din 2008 ca si mine al acestui forum sa stii ca nu iti creste valoarea daca postezi in fiecare zi.Este o comunitate,ar trebuii sa ne ajutam unii pe altii,sa raspunzi tipului care a deschis topicul nu sa te contrazici cu membrii.O seara buna va doresc!

Edited by mozolici_hd
Link to comment
Share on other sites

 

PS Citesc si pe forumurile din germania,si aia nu sunt prosti si spre curiozitatea ta sunt Inginer la Opel,am terminat o universitate si un Master si crede=ma ca am cunostinta de cauza.

De unde ca daca e neamt, american, francez sau alta natie vestica, nu e prost? Ba da, neamtu` e "prost" cand e vorba de intretinerea masinii sau mai degraba nepasator. El schimba uleiul la 30.000 de km si la cutie stie ca e pe viata, ca asa scrie pe un abtibild. Nu se prea streseaza cu nimic cand e vorba de masini pentru ca dupa ce iese din garantie la 350.000 de km(si ajunge la noi cu 120.000),el scapa repede de ea si isi ia alta. Da, uleiul la cutie se schimba. Atat la manuala, dar mai ales la automata unde e recomandat sa se respecte cu strictete intervalul (120.000 din cate stiam eu).

Link to comment
Share on other sites

Ionut,e bine sa schimbi uleiul in cutie,este primul sfat care i l-am dat baiatului care a deschis acest topic dar personal mi se pare scump 500 euro pe un schimb de ulei la cutie de viteze.Mai jos am pus un text in care scrie ca: BMW spune ca nu necesita sa schimbi uleiul din cutie (e ulei special LifeTime) dar cu toate acestea ZF recomanda un schimb de ulei intre 80 si 120k in functie de stilul de condus(aici e bun exemplul tau cu tigaia de cartofi :)) fiecare dupa cat de des prajeste cartofii,daca prajesti des il schimbi,daca nu atunci nu e necesar).Pentru o viata mai lunga a cutiei de viteze este benefic un schimb de ulei,dar nu si necesar

 

Textul initial despre care iti ziceam(tradu cu google translate,daca nu intelegi cum am scris eu in mare)

 

BMW schreibt keinen Ălwechsel vor.

 

 

Der Getriebehersteller ZF empfiehlt jedoch einen Ălwechsel mit SpĂźlung und Austausch irgendwelcher Kleinteile alle 80..120tkm "je nach Fahrweise".

 

Im Ăl wĂźrden Additive verschleiĂen, die u.a. die Reibung einstellen, und damit das Schaltverhalten beeinflussen. AuĂerdem wĂźrde Abrieb entstehen, der regelmäĂig herausgespĂźlt werden sollte.

 

Falls man eine sehr lange Getriebelebensdauer erreichen mĂśchte, sei ein Ălwechsel vorteilhaft.

 

 

 

Kostenpunkt EUR500..600

 

Tel. Auskunft von ZF Pfungstadt

 

 

PS @mik15 e valabil si pentru tine acest exemplu.La masini de 25k Euro schimbul la cutia de viteze nu e necesar dar e benefic,in functie de stilul fiecaruia de mers.Si apropo conteaza calitatea postarilor nu si numarul lor.Fiind membru din 2008 ca si mine al acestui forum sa stii ca nu iti creste valoarea daca postezi in fiecare zi.Este o comunitate,ar trebuii sa ne ajutam unii pe altii,sa raspunzi tipului care a deschis topicul nu sa te contrazici cu membrii.O seara buna va doresc!

Crezi ca mie nu miar fi plĂŁcut sa fie mai ieftin ,dar ce sa facem trebuie

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Revin cu amanunte mai mult decat interesante, tocmai ce mam intors dintr-un eurotrip cu masina, romania-italia-franta, aproximativ 4300 km. Erorile au aparut undeva prin italia dupa aproximativ 2000 km, dar la 130 km/h pe pilot automat rula fara problema, avand in vedere ca am mers pe autostrazi si ca nu dadea nici o eroare in bord mi-am continui vacanta, am zis ca daca pica de tot... asta este...ghinion. Am ajuns in tara cu bine si luni mam dus la service(sorin,strada meteor nr 7 cluj napoca, foarte de treaba tipul) si a constatat urmatoarele:

 

- a pus testeru pe ea si la cutie nu dadea nici o eroare, in schimb era o eroare de comunicatie intre ceva calculatoare, al masini si respectiv al cutiei de viteze, a dat reset si a sters erorile, si acuma devine interesant, o ridicam pe elevator sa vedem daca nu sunt scurgeri si altele pe la cutie.

 

- cand am ridicat masina, surpriza, era rupt in doua racordul flexibil de la toba exact lateral in dreapta deasupra cutiei de viteze si toata caldura si gazele dadeau direct in cutia de viteze(si din cate am citit despre cutii de viteza nu le place caldura si gazele sub nici o forma) iar Sorin a precizat ca asta ar putea fi cauza erorilor. Acolo unde am stat in italia strabateam zilnic un drum de aproximativ 5 km plin de serpentine de 180 de grade zilnic si se pare ca la un moment dat atata de tare a incalzit cutia ca a dat erorile respective.

 

-am sters erorile, mam dus frumos am reparat toba, am curatat si mufa care intra in cutie si masina mea merge perfect acuma, trage schimba ruleaza fara probleme in toate conditiile, am parcurs deja aprox 150 km in care nu a dat nici un semn de slabiciune si am fortato bine de tot.

 

- urmeaza un schimb de ulei totusi in cutie (nu cred ca a fost schimbat vreodata) care costa la Sorin 1150 ron cu manopera inclusa si filtru man la recomandarea lui

 

O sa atasez doua poze una cu erorile si una cu consumul ca mi se pare foarte bun daca cineva este interesat, oricum intr-un final ma bucur si sper ca am scapat doar cu asta si cu schimbul de ulei!

http://imageshack.com/a/img924/8976/u3X8QU.jpg

http://imageshack.com/a/img922/9081/h1GNJm.jpg

Edited by bugyman85
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.