Jump to content

CCV(PCV) Delete.Oil catch can instal.


calinbmw2000

Recommended Posts

In acest topic o sa incerc sa descriu cum se anuleaza CCV (Cranke case valve).Acesta se inlocuieste cu un ''catch oil can''.

Aceasta modificare din cate stiu se aplica pt modele BMW cu motoarele cod M50,M52 si M54 cu cateva modificari in plus deoarece din CCV pleaca mai multe furtune.

 

Vreu sa spun din capul locului ca aceasta modificare o face fiecare pe cont propriu ,iar daca sunteti in dubii cu vedere la modificare va rog sa consultai un mecanic.

 

Voi folosi cativa termeni in limba engleza (este mai simplu decat sa caut denumirea in limba romana).

P.S.Imi cer scuze pt aptiudinile mele reduse de narator,per total ar trebui sa intelegeti procedeul :)

Iar pozele au fost putin afectate de telefonul patat cu ulei.

 

Simptome.

Motorul consuma ulei ,tremurat la relanti,vacum puternic la desfacerea busonului sau a jojei.

 

De mentionat ca iarna condensul care se formeaza in CCV se poate transforma in apa.Asta inseamna o bomba cu ceas pt motor.

 

Timp :

De la 1 la 3 ore (in functie de abilitatiile fiecaruia).

 

Costuri:

Apox 200 lei.

 

Piese necesare:

Oil catch can (ebay).O sa-l numesc si dispozitiv.

Furtun vacum circumferinta 10mm(cca 1 metru).

Furtun radiator circumferinta 19mm(cca 1 metru).

Adaptor (reductor)pt furtune de la 19mm la 10mm.

Coliere.

O-ring-ul de la baza tubului jojei de ulei.

Adeziv dedicat pt plastic si cauciuc.

Valva PCV de la alt model auto gen Toyota(urmeaza sa o achizitionez si eu si sa o instalez).Aceasta se instaleaza pe furtunul de vacum de la dispozitiv spre galeria de admisie,si are rolul de a ajusta fluxul de aer care merge spre galerie..

Conector plastic pt furtune de tip T,dimensiune 10mm la toate orificiile.

2 beri.

 

Unelte necesare.

Surubelnita stea.

Surubelnita dreapta.

Cheie cricket mica + set tubulare.

Cuter.

Manusi de unica folosinta pt cine poate sa poarte(la mine nu prea stau pe maini).

Ochelari de protectie (safety first)

 

Procedeu.

 

Se indeparteaza corpul filtrului de aer ,debitmetrul si burduful,corpul clapetei de acceleratie si ICV-ul.La e36 si e46(cred) se demonteaza alternatorul pt spatiu.

Pt demontarea pieselor de mai sus folositi ''google'' va rog.

Se indeparteaza si copul jojei de ulei.

Cu aceasta ocazie recomand si curatarea componetelor de mai sus folosind carb cleaner spray.

Se demonteaza cele 3 suruburi care tin CCV-ul montat iar acesta se scoate afara .

La e39 este loc pe langa joja de ulei ,dar la e36 si e46 trebuie scos prin locul unde este montat alternatorul .

 

 

Este timpul pt o pauza ,iar de la caz la caz se consuma o sticla de bere.Bineinteles ne uitam in compartimentul motor si zambim fericiti ca ne pricepem sa demontam piese :D

 

Next.

Instalarea dispozitivului .

 

Din instalatia veche CCV se mai pastreaza doar capatul furtunului care este conectat la capacul valvelor.

Iar furtunul care pleaca de la CCV la joja de ulei se anuleaza si se astupa cu un surub + se adauga un colier. Vezi poze.post-22171-0-98224100-1468795529_thumb.jpg

 

 

Am ajuns la ''oil catch can''care trebuie pregatit ,acesta vine fara pasla din interior (gol), iar acolo trebuie sa introducem un burete de vase (de metal).Vezi poza.Buretele de metal actioneaza ca un filtru.

 

Se verifica etansietatea dispozitivului ,iar unde trebuie se adauga o-ring ,banda de teflon sau silicon pt garnituri (o2 sensor safe).Vezi pozepost-22171-0-29957500-1468795649_thumb.jpg.post-22171-0-09908900-1468795660_thumb.jpgpost-22171-0-31811000-1468795750_thumb.jpg

 

Acum vom folosi capatul furtunului care in trecut a conectat CCV-ul cu capacul supapelor,acesta se introduce in furtunul cu interiorul de 19mm (se potriveste la fix) si se asigura cu un colier(furtunul se taie la dimensiune in functie de locatia dispozitivului)

Pe acest furtun se introduce si reductorul,iar pe reductor (capatul de 10mm) se introduce furtunul de vacum de 10mm (aproximativ 20cm ,in functie de locatia unde va fi montat dispozitivul).

Acest furtun de vacum la randul lui se conecteaza la intrarea in dispozitiv.Vezi poza.post-22171-0-57221000-1468795993_thumb.jpg

 

OK,avem gazele care intra in dispozitiv,acum trebuie sa gasim si un furtun de vacum la care se conecteaza ''evacuarea''dispozitivului .Eu am ales furtunul care duce la ''Purge Valve'',aici am folosit conectorul in forma de T la care am atasat furtunul de 10mm care pleaca de la ''evacuarea''dispozitivului.Din pacate aici nu am facut poze.

 

De la CCV se mai pastreaza si garnitura de cauciuc care inainte cupla valva pe corpul admisiei.Eu am astupat garnitura cu o bucata de plastic lipita cu adeziv,in acest fel am montat garnitura inapoi sa nu intre aer fals pe admisie.Sigur pentru a astupa gaura se poate proceda diferit eu nu am avut la indemana alta modalitate.Vezi poze.

 

Mai faceti o pauza ,mai beti o bere si incercati sa va amintiti cum se pun toate piesele inapoi.

 

Dupa ce montati piesele inapoi mai ramane sa atasati si dispozitivul in locasul ales.Eu inca nu am gasit acel locas (bmw e39),momentan sta rezemat pe burduful de la debitmetru.

 

De mentionat.

O-ring-ul de la baza corpului jojei de ulei se schimba.

Dispozitivul care aduna uleiul trebuie drenat odata cu schimbul de ulei (sau cand este plin),in anotimpul de iarna mai des.

 

P.S.Trebuie sa va ramna doar 3 suruburi (cele cu care a fost montat CCV-ul) :thumbsup:

 

Vor urma pozele cu CCV demontat de pe masina,acolo veti vedea de ce foarte multa lume spune ca este un sistem prost facut.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 years later...

Iti trebuie una care sa asigure flow-ul necesar in functie de cilindree.  

 

Pentru 6 cilindri:

-O'Reilly Auto/Microguard PCV345

-FRAM FV345 & FV345DP

-BWD Auto PCV358

-Napa Item MPF39358 or CRB29358  

 

E ~50 lei la magazinele care aduc piese auto din SUA. De asemenea, nu folositi furtune cu diametru sub cel al originalelor, am vazut tot felul de improvizatii. Ar mai fi de discutat valorile presiunii negative (vacuumului) din carter care se creeaza prin aceasta modificare si asupra careia nimeni nu s-a aplecat, considerand ca e normal. CCV nu se transforma in PCV printr-o valva si/sau catch can in conditiile in care nu asigurati aerisirea carterului, PCV are principii de functionare diferite.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.