Jump to content

E90 vibratii la cardan (cred)


Recommended Posts

Buna seara . Detin un 320 diesel e90 163 cai. Am o vibratie ciudata zic eu , de la 140 pana la 170 vibreaza cv in zona din spate dar nu mereu , cand mentin viteza in intervalul asta, este un tremurat discontinuu , nu stiu daca ma exprim bine dar cv in genul, o secunda vibreaza o secunda merge bn. daca depasesc 170 numai vibreaza sau cel putin nu este asa sesizabila vibratia. Prima data am schimbat o flansa la cardan ca parea uzata, cea de lng diferential dar mia rupt.o intro saptamana . Apoi am schimbat si rulmentul de la mijlocul cardanului si din nou flansa de la diferential de aceasta data originale dar vibratia nu a disparut . Am sa atasez o poza cu flansa cum s.a rupt intro saptamana. Ce ar trebui sa fac sa dispara acest tremurat ??? Multumesc anticipat si sper ca am fost pe inteles.ul tuturor .

 

Nu stiu cum sa pun poza . Scz

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut si eu o experienta asemanatoare. Verifica astfel: ajungi la viteza respectiva si vezi daca face in viteza, pe liber, in acceleratie sau in franare. Verifica bine cauciucurile si bucsele spate.

La mine problema erau cauciucurile, se deformasera ( vibra masina de la 130 km/h, indiferent daca eram in viteza, acceleratie sau in franare)

Mult succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat tu flansa aceea?

De doua lucruri TREBUIE sa tii seama.

Flansa (originala..) are niste sageti pe ea, pe lateral. Acelea se pun in aceiasi directie cu, cea pe care o inlocuiesti.

Apoi cele doua bucati de metal, tinute de flansa prin acele suruburi, trebuie marcate (ambele) ca la remontare sa fie EXACT ca inainte. ALTFEL poti avea probleme mari, gen vibratie (cel mai frecvent)... si chiar ruperea flanselor in timp mult mai scurt decat au fost proiectate sa tina...

Eu am peste 300k km cu flansa originala.

La dealer este scumpa o asa flansa; am vruta sa o schimb .. cand am schimbat kitul ambreiaj, dar "m-am razgandit".

 

 

"Axul" acela de sub masina se regleaza ca si vibratii doar in fabrica asa ca mare grija!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La ce "ax" te referi bimmer? Eu acum am bagat E60 in service sa-i schimb pe spate printre altele si bucsile la punte (cele 4) trebuie sa am grija la ceva anume? sa le spun la mecanici sa aiba grija la ceva anume? din ce am inteles trebuie dat totul jos, adica si grupul si aici apare temerea mea sa nu am vreo vibratie ceva dupa remontare.

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

La ce "ax" te referi bimmer? Eu acum am bagat E60 in service sa-i schimb pe spate printre altele si bucsile la punte (cele 4) trebuie sa am grija la ceva anume? sa le spun la mecanici sa aiba grija la ceva anume? din ce am inteles trebuie dat totul jos, adica si grupul si aici apare temerea mea sa nu am vreo vibratie ceva dupa remontare.

 

Multumesc anticipat!

 

 

Care altul!? :rolleyes: :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC31-EUR-05-2005-E60-BMW-520d&diagId=26_0184

 

"Driveshaft trasmission" trebuie montat exact la fel din toate punctele de vedere; inclusiv.. suportul rulmentului de (sprijin) de la jumatate.

 

M-am referit la flansa de langa cutie, dar e valabil si pentru flansa de langa grup. Eu am inca una la E90..

 

Mecanicii trebuie sa aiba habar ca daca nu...

 

Cat vor(va costa) pe lucrarea aceea?

Cred ca au mult de demontat daca e vorba de cele 4 bucsi de la "cadrul" acela, sub-frame pe engleza..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am avut si eu o experienta asemanatoare. Verifica astfel: ajungi la viteza respectiva si vezi daca face in viteza, pe liber, in acceleratie sau in franare. Verifica bine cauciucurile si bucsele spate.

La mine problema erau cauciucurile, se deformasera ( vibra masina de la 130 km/h, indiferent daca eram in viteza, acceleratie sau in franare)

Mult succes!

 

 

In accelerare nu face , in frana de motor nimic . Doar la mentinerea vitezei ...

 

Ai schimbat tu flansa aceea?

De doua lucruri TREBUIE sa tii seama.

Flansa (originala..) are niste sageti pe ea, pe lateral. Acelea se pun in aceiasi directie cu, cea pe care o inlocuiesti.

Apoi cele doua bucati de metal, tinute de flansa prin acele suruburi, trebuie marcate (ambele) ca la remontare sa fie EXACT ca inainte. ALTFEL poti avea probleme mari, gen vibratie (cel mai frecvent)... si chiar ruperea flanselor in timp mult mai scurt decat au fost proiectate sa tina...

Eu am peste 300k km cu flansa originala.

La dealer este scumpa o asa flansa; am vruta sa o schimb .. cand am schimbat kitul ambreiaj, dar "m-am razgandit".

 

 

"Axul" acela de sub masina se regleaza ca si vibratii doar in fabrica asa ca mare grija!

 

 

Nu am schimbat o eu , mecanicul ... dar nu stiu daca a tinut cont de sageti sau nu . Daca ar fi montata gresit nu ar trebui sa am un tremurat mai puternic ??

 

Salut,

 

Am avut si eu o experienta asemanatoare. Verifica astfel: ajungi la viteza respectiva si vezi daca face in viteza, pe liber, in acceleratie sau in franare. Verifica bine cauciucurile si bucsele spate.

La mine problema erau cauciucurile, se deformasera ( vibra masina de la 130 km/h, indiferent daca eram in viteza, acceleratie sau in franare)

Mult succes!

 

 

Anvelopele sunt bune , nu cred ca de aici poate fi problema ...:(

Link to comment
Share on other sites

Care altul!? :rolleyes: :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC31-EUR-05-2005-E60-BMW-520d&diagId=26_0184

 

"Driveshaft trasmission" trebuie montat exact la fel din toate punctele de vedere; inclusiv.. suportul rulmentului de (sprijin) de la jumatate.

 

M-am referit la flansa de langa cutie, dar e valabil si pentru flansa de langa grup. Eu am inca una la E90..

 

Mecanicii trebuie sa aiba habar ca daca nu...

 

Cat vor(va costa) pe lucrarea aceea?

Cred ca au mult de demontat daca e vorba de cele 4 bucsi de la "cadrul" acela, sub-frame pe engleza..

 

Nu ma va costa nimic, treaba o fac cum trebuie, zic doar sa nu fie o chestie gen ca aia cu semnele de ai spus-o mai sus de la flansa cardanului.

 

Da este vorba de cele 4 bucsi de la cadru, trebuie demontat tot, dar tot! de pe spate. Mai am de inlocuit si bucsile oscilante+ bucsile bara antiruliu.

Link to comment
Share on other sites

 

Nu am schimbat o eu , mecanicul ... dar nu stiu daca a tinut cont de sageti sau nu . Daca ar fi montata gresit nu ar trebui sa am un tremurat mai puternic ??

 

 

 

Nu sunt cel mai in masura sa iti spun cm vibreaza pentru ca nu am "experimentat" asa ceva; nici nu-mi doresc. Stiu procedura de lucru, stiu ca are efect negativ daca nu respecti instructinile date..

 

Voi incerca sa arat de unde stiu de aceste lucruri.

Oricum, daca schimbatul acelor bucse de sub-frame crezi ca sunt vinovate pentru vibratie spune si aici daca a disparut vibratia..

 

Interesant ca nu te costa nimic schimbatul acelor bucse; stiu ca nu este o operatie pentru oricine..

:offtopic:

... vreau sa schimb/sunt in procesul de schimb de bucse de pe etriere si de pe "sub-frame" si aproape toate bratele (vreo 8 pe ambele parti..) dar nu mi-am dat voie sa ma aventurez la bucsele acelea..

 

Nu sunt vibratii; doar uzura/joc intr-o bucsa in spatele rotii jos..

 

Sper sa rezolvi problema.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am vibratii, am niste bocanituri-batai la denivelari dese si mari..nu ma costa nimic deoarece lucrez la service-ul respectiv. Din verificari au reiesit urmatoarele:

 

-joc mare la bucsile oscilante stg+dr

-joc destul de mare sus-jos la cele 4 bucsi de la punte (eu nu stiu cum ar trebui sa faca,dar se ridica destul de mult daca bagi ranga sa verifici)

-foarte mici jocuri la bratele spate 2 stg + 2 dr care pe lemforder ma duc undeva la 2000 lei, am gasit de la febi-swag sa le iau undeva la 700 lei pe toate 4, dar din ce am auzit pe forum la brate sa bag decat OE sau Lemforder...astept sa se mareasca jocurile respective.Au demontat baietii tot pana la grup, maine o sa de-a grupul jos si pana la ora 17:00 sper sa o iau, trebuie sa bagam puntea pe presa pentru scoaterea bucsilor(aici depinde mult de cat o sa dureze treaba,daca ies usor e ok)...ce a mai aparut am vazut suportii de cauciuc de la esapament de pe spate o sa-i schimb ca unul este rupt.

 

La 183.000 km sa nu fie schimbate bucsile acelea de la punte... mi se pare normal sa fie praf, mai ales cu suspensia M si roti pe 18.Eu iti recomand sa le schimbi deoarece o data faci treaba asta cat tii tu masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bucsi cadru spate inlocuite (4 bucati), bucsi bara antiruliu spate inlocuite (2 bucati) , bucsi oscilante spate (2 buc) si ce a mai aparut.... Fulia de la arbore era intr-un stadiu deplorabil, cauciucul era facut praf aproape, am schimbat si curea + rola deasupra de fulie..

 

Masina pe denivelari gropi... e alta, nu se mai aud bocaniturile alea care m-au stresat 7 luni la cap de cand am luato (nu stia nimeni sa-mi spuna de unde provine sunetul). Bucsile la cadru nu erau rupte, doar ca erau foarte moi.

 

Tacaniturile, fasaiturile cand era motorul rece la relanti nu se mai aud.

 

S-au mai inlocuit si toate tampoanele la esapament.

Link to comment
Share on other sites

 

Tacaniturile, fasaiturile cand era motorul rece la relanti nu se mai aud.

 

:offtopic:

Sa vezi cum o sa te simti dupa ce schimbi arcuri si amortizoare! B)

 

Daca as fi vazut rugina pe arcuri m-as gandi sa pe schimb; mie mi s-a intamplat sa se rupa in locul unde era rugina.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Am și eu aceeasi problema de ceva timp, ĂŽmi tremurĂŁ dupĂŁ 120+ și mai ales ĂŽn frânĂŁ de motor, am dat tot jos și flanșele de la cardan sunt ok și rulmentul intermediar zic ĂŁștia cĂŁ nu are nimic.. Aveți vreo idee? BMW e90 320D automat
Link to comment
Share on other sites

Deci din cauza crucii sĂŁ vibreze de nu poĂži sta ĂŽn mașinĂŁ la vitezĂŁ mare?

Fii atent!

Aveam ca tine vibratii, care la un mom dat au ajuns sa ma deranjeze f tare.

Mers la mecanic, vazut, dar cu parerea, dom’ne e rulmentul intermediar.

Schimb rulmentul, facea la fel, am zis ca mor.

 

Un mecanic batran(altul) imi sugereaza sa urc masina pe elevator si sa ascultam in “mers” de unde provine vibratia.

Zis si facut, unu era la volan si eu cu nenea ne uitam de jos si nu stiam de unde vine!!!

Tot la indemnul lui sice sa dau jos cardanul ( a treia oara!!!!)

Am facut bine ca l am ascultat, caci crucea dinspre diferential( care e cea mai expusa la apa/rugina) avea un capac crapat inspre interior de nici nu l vedeai.Inauntru era plin de rugina si sufletu vaselina!

 

Am incercat varianta ieftina sa schimb crucea si mare greseala ca vibra dupa 120km/h.

Pana la urma am luat alt cardan si am rezolvat problema.

 

Atentie!Echilibrari nu (prea) face nimeni!

Link to comment
Share on other sites

Fii atent!

Aveam ca tine vibratii, care la un mom dat au ajuns sa ma deranjeze f tare.

Mers la mecanic, vazut, dar cu parerea, dom’ne e rulmentul intermediar.

Schimb rulmentul, facea la fel, am zis ca mor.

 

Un mecanic batran(altul) imi sugereaza sa urc masina pe elevator si sa ascultam in “mers” de unde provine vibratia.

Zis si facut, unu era la volan si eu cu nenea ne uitam de jos si nu stiam de unde vine!!!

Tot la indemnul lui sice sa dau jos cardanul ( a treia oara!!!!)

Am facut bine ca l am ascultat, caci crucea dinspre diferential( care e cea mai expusa la apa/rugina) avea un capac crapat inspre interior de nici nu l vedeai.Inauntru era plin de rugina si sufletu vaselina!

 

Am incercat varianta ieftina sa schimb crucea si mare greseala ca vibra dupa 120km/h.

Pana la urma am luat alt cardan si am rezolvat problema.

 

Atentie!Echilibrari nu (prea) face nimeni!

au...nu dau 1200lei(Sh) pe cardan nici mort..incerc sa schimb crucea.dar are joc foarte mic.se aude un tac-pac ..sau poate asa se simte la mana...

Edited by Mebby
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.