Jump to content

Direcție foarte moale la viteza mare


dan.l

Recommended Posts

Buna seara!

Am un BMW e87, 116i, din 2008 si ieri am făcut primul drum mai lung cu el, inclusiv pe autostradă.

În oraș am observat că are direcția foarte moale dar nu m-am deranjat, în schimb am observat că și pe autostradă la viteza mare, peste 120 km/h rămâne tot la fel, iar senzația nu este plăcută/confortabila...

Masina nu are jocuri la direcție, rotile sunt 205/55/16, totul pare ok, lichidul de servo este la nivel.

Aveti idee de la ce poate fi, nu ar trebui să se întărească direcția odată cu creșterea vitezei?

Mulțumesc!

Precizez ca si tatăl meu are un 116i, din 2009, iar direcția la mașina lui e mult mai tare.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Suspensia troncane, bate? Daca da fa o verificare. La fel daca ai anvelope cu talon mai mare sau ieftine (si moi) poti avea senzatia de masina instabila. De fapt cred ca tu faci referire la senzatia de instabilitate nu la forta (cuplul) cu care rotesti de volan. La fel de bine poate fi si un unghi de fuga prost facut.
Link to comment
Share on other sites

Cauciucuri noi Dunlop 205/55/16. Nu bate nimic la mașina.

Problema e că se învârte foarte ușor de volan!

Mă uitam acum după vasul pentru ulei la servo, dar nu am găsit nimic. Oare nu are?

E electrica direcția?

 

Învart de volan si cu degetul mic, așa ușor merge - pe loc nu mă deranjează, dar cred că ar trebui sa se învârtă mai greu odată cu creșterea vitezei, lucru care nu se întâmplă.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai directie electrica - "Servotronic", volanul se simte mai moale pe autostrada tocmai pentru ca asa a fost conceputa... (...enervanta si pentru mine pentru ca, chiar daca masina se tine drept iti lasa impresia ca poti schimba directia foarte usor... in viteza).

 

Iata explicatia oficiala BMW fata de clasica power steering:

"The Servotronic control unit adjusts the amount of steering assistance to suit the speed of the vehicle. An electromagnetic valve accurately controls the amount of force applied by the steering hydraulics, enabling outstandingly precise steering that suits your current driving situation. Conventional power steering systems, by contrast, regulate the power steering in relation to the engine's RPM. The electromechanical steering system EPS uses an electric motor to achieve the same effect.

Thanks to Servotronic, driving along narrow streets or parking becomes easier as it requires minimum effort to turn the steering wheel. The power assist progressively decreases when the vehicle speeds up, ensuring greater stability, improved precision and smoother vehicle behaviour."

 

Power Steering:

"A high-pressure pump, powered by the engine, builds up pressure in the system's hydraulic fluid. Lines channel the hydraulic fluid to a steering cylinder, where a control valve regulates the pressure in proportion to the movement of the steering wheel.

The cylinder is connected to the steering shaft, and the hydraulic pressure is transformed into steering force applied to the rack. Every movement of the steering wheel is noticeably lighter and easier than with unassisted steering as the system turns the front wheels in the desired direction. The steering wheel requires considerably less effort to turn, even when the vehicle is not moving.

In addition, control systems such as power steering and Active Steering adapt the amount of power assistance and/or the steering angle to suit the vehicle speed. The influence of power steering is greatest at lower speeds, and reduces gradually as speed increases."

 

 

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/power_steering.html?content_type=&source=/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/servotronic.html&article=power_steering

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu doar la audi se poate seta duritatea la servo, la tot grupul VAG. Avem in familie un Polo 6R si era foarte ciudata senzatia, parca nu aveai volanul legat de roti, dar cu ceva bife s-a rezolvat. Vorbeste cu neo_andresson, poate stie el ceva sau google it.
Link to comment
Share on other sites

Eu am servotronic si se comporta exact asa ;la viteza mici volanul merge usor ,la viteza mare volanul se intareste si face cursa mica. Sa traiasca servotronicul ca e misto!!

Dorubimotor, nu stiu daca chiar ai servotronic :rolleyes: DAR descrierea de la power steering este cea care se potriveste la ceea ce zici tu - se intareste directia pe autostrada, sau o data cu, cresterea vitezei si e moale la viteza mica (fara a avea alte butoane de alterat: mod sport, confort, dynamic...) de fapt E90 nfl are power steering.

 

Servotronicul e cel care are directia controlata electric/electronic, daca nu ma insel are EPC...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu doar la audi se poate seta duritatea la servo, la tot grupul VAG. Avem in familie un Polo 6R si era foarte ciudata senzatia, parca nu aveai volanul legat de roti, dar cu ceva bife s-a rezolvat. Vorbeste cu neo_andresson, poate stie el ceva sau google it.

Cum dau de el, cĂŁ nu ĂŽl gĂŁsesc ĂŽn lista cu membrii?

Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Dorubimotor, nu stiu daca chiar ai servotronic :rolleyes: DAR descrierea de la power steering este cea care se potriveste la ceea ce zici tu - se intareste directia pe autostrada, sau o data cu, cresterea vitezei si e moale la viteza mica (fara a avea alte butoane de alterat: mod sport, confort, dynamic...) de fapt E90 nfl are power steering.

 

Servotronicul e cel care are directia controlata electric/electronic, daca nu ma insel are EPC...

 

Eu pe om doar am vrut sa-l informez corect.....hai ca atasez lista cu dotarile ....am mai si muncit sa le scot cu ocazia asta dar nu imi pare rau ,am aflat cu ocazia asta ca parbrizul e mai special.

Iar pentru pasionatii de N47 ...uite ca exista E90 si cu euro 6.Fabricat in 2010.Deci aia la RAR au fost corecti.

Seara buna

 

 

Data for vehicle identification number:

Model description 320d

Market Europa

Type UY11

E-Code E91 (MUE)

Chassis Touring

Steering links

Doors 5

Engine N47D20O1 - 2,00l (135kW)

Drive Heckantrieb

Transmission manuell

Body color Titansilber Metallic (354)

Upholstery Leder Dakota/grau 60 (LCAD)

Production date 08.06.2010

Assembled in München

Code Serienausstattung Standard Equipment

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S163A Abgasnorm EU6 Emissions standard EU6

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 Umfang CO2 package

S1CCA Auto Start Stop Funktion Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific

S258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionality

S2DFA BMW LM Rad Sternspeiche 339 BMW LA wheel, Star Spoke 339

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen

S3ATA Dachreling Aluminium satiniert Roof rail, aluminum, satin finish

S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof

S418A Gepäckraumpaket Luggage compartment package

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory

S464A Skisack Ski bag

S481A Sportsitz Sports seat

S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger

S493A Ablagenpaket Storage compartment package

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable

S4B9A Interieurleisten Alu Feinschliff Interieurleisten Alu Feinschliff

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control

S563A Lichtpaket Light package

S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant

S5DCA Kopfstützen im Fond klappbar Rear-seat headrests, folding

S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional

S612A BMW Assist BMW Assist

S614A Internet Vorbereitung Internet, preparations

S615A Erweiterte BMW Online Information Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online BMW Online

created on: www.bmwarchiv.org

Data for vehicle identification number: WBAUY11070A871144

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S620A Spracheingabe Voice control

S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business

S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices

S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices

S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface

S6NFA Musik-Schnittstelle für Smartphone Music interface for Smartphone

S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel

P735A Basic Package Basic Package

S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line

P7HEA Connectivity Paket Connectivity Pack

P7MCA Edition Exclusive Exclusive Edition

S7SPA Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

P9BFA Navigation Package Navigation Package

Edited by dorubimotoru
Link to comment
Share on other sites

MamĂŁ ce de dotĂŁri!!!!!

www.bmwarchiv.org - pe acest site ai verificat vinul?

Eu am doar câteva poziții pentru vinul meu și nu apare servotronic e179445.

MĂŁ gândeam dacĂŁ anvelopele runflat nu au influenta asupra direcției, ĂŽn sensul cĂŁ având pereții laterali ĂŽntĂŁriți, volanul este mai ușor de ĂŽnvârtit atât pe loc cât și ĂŽn mișcare.

Link to comment
Share on other sites

Eu pe om doar am vrut sa-l informez corect.....hai ca atasez lista cu dotarile ....am mai si muncit sa le scot cu ocazia asta dar nu imi pare rau ,am aflat cu ocazia asta ca parbrizul e mai special.

Iar pentru pasionatii de N47 ...uite ca exista E90 si cu euro 6.Fabricat in 2010.Deci aia la RAR au fost corecti.

 

Eu te cred ca ai servotronic pe masina. Era suficient sa fi aratat codul si VIN-ul,'dar tu ai ales sa arati tot..

 

Oricum, eu am incercat sa traduc ceea ce e scris pe pagina oficiala si sa inteleg(em) diferenta pentru ca eu si muuulte masini ca a mea E90 NFL, NU AU servotronic.

 

Acum e randul tau sa ne explici cum distinge ce fel de directii avem fiecare. ...Mingea e la tine in teren acum sa ne explici! :shifty:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

între timp am fost la mecanic cu mașina, iar la direcție nu sunt probleme.

Am verificat si unghiul de fuga, dar cei de acolo mi-au spus că totul e ok. concluzia lor este ca de vina sunt anvelopele runflat.

postez si fisa cu geometria, poate confirma/infirma cineva rezultatul.

 

http://i67.tinypic.com/35i4xls.jpg

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Salut, am si eu un e87 din 2008 118d si la fel ca tine, am cautat si eu recipientul cu lichid de la servo sa il verific si nu l-am gasit...in caz ca il gasesti sa postezi pozitia lui te rog ( asta daca are asa ceva ). Mie nu mi se pare ca e moale la viteza (este mult mai moale ca la e46 dar mi se pare ok ca si feeling).
Link to comment
Share on other sites

mașinile noastre au servodirecție electronica si nu au acel recipient pentru lichid întrucât nu este hidraulica, cel puțin așa am înțeles eu.

nu reușește nimeni să îmi traducă fișa de mai jos, cu privire la geometria roților?

mulțumesc!

 

postez si fisa cu geometria, poate confirma/infirma cineva rezultatul.

 

http://i67.tinypic.com/35i4xls.jpg

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.