Jump to content

Pierdere Antigel


Recommended Posts

Buna ziua,

 

Incep prin a-mi cere scuze in cazul in care postez in sectiunea gresita (mentionez ca sunt nou pe forum si de asemenea nou posesor de bmw e46 320d ).

 

Doar ce am luat masina de cateva zile, se comporta foarte bine, insa am o problema:

 

Ieri mi-a aparut pe bord martorul ce semnifica verificarea nivelul antigelului. Am desfacut capacul de la vasul de expansiune, iar cand m-am uitat in vas era gol, absolut . Am completat cu antigel, am facut aerisirea, am pornit motorul si apoi surpriza : Dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima de functionare ( termostatul din bord a ajuns la jumatate, si a ramas acolo) a inceput sa imi "scuipe" antigelul prin stanga capacului de la umplerea vasului de expansiune.

Acolo exista o teava mica din plastic, care iese fix de subt capac. Am incercat de mai multe ori sa rezolv problema, am reumplut si aerisit instalatia , dar fara rezultat = aceleasi simptome. Am inteles ca poate sa fie si de la capacul vasului de expansiune (acesta ar avea o supapa in el ). Este adevarat ?

 

PS: Cand ajung la masina o sa fac o poza la acea "teava" pe unde se scurge antigelul. Mentionez ca are capatul bulbat (de parca de acolo lipseste un furtun, ceva.)

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Ca sa testez capacul, am pus o bucata de nailon (punga), si am facut o tura de cativa km, si nu a mai scuipat, asa ca l-am schimbat.

Pe langa supapa, mai are si niste garnituri - la e36 sunt doua.

 

Sau, mai rau, poate fi garnitura de chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa testez capacul, am pus o bucata de nailon (punga), si am facut o tura de cativa km, si nu a mai scuipat, asa ca l-am schimbat.

Pe langa supapa, mai are si niste garnituri - la e36 sunt doua.

 

Sau, mai rau, poate fi garnitura de chiulasa.

 

 

Sa inteleg ca acea teava mica, are legatura cu capacul ?

Am uitat sa spun ceva : capacul se infileteaza foarte greu, parca nu ar fi pe filetul lui, dar nu are urme de uzura pe filet.

Ciudat este insa,ca : Temperatura din bord nu sare de jumatate, si de asemenea clima functioneaza perfect.

 

Aaa, si inca ceva : Deci pot face testul prin aceeasi metoda folosita de tine ? Sa inteleg ca daca nu mai scuipa dupa ce pun punga, este capacul defect ? Mentionez ca prin alta parte nu imi curge, am verificat.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Iti sugerez sa verifici termostatul; nedeschizandu-se la maxim apare fenomenul descris mai sus -sistemul da pe afara antigelul.

Sau s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa/chiulasa cum zic altii..

Poate vrei sa revii cu detalii; in ce sens clima merge perfect; pe cald, pe rece?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Iti sugerez sa verifici termostatul; nedeschizandu-se la maxim apare fenomenul descris mai sus -sistemul da pe afara antigelul.

Sau s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa/chiulasa cum zic altii..

Poate vrei sa revii cu detalii; in ce sens clima merge perfect; pe cald, pe rece?

 

Multumesc pentru raspuns si pentru interes.

Da, clima merge atat pe cald cat si pe rece. Mai este un lucru ciudat: martorul din bord privind nivelul antigelului, cand se stinge cand se aprinde. Am verificat din nou si iar era gol vasul cu antigel. Am completat din nou, am mers cativa km prin oras si acum cand am oprit, cu motoril pornit a inceput iar sa scuipe antigelul afara. Atasez o poza sa se vada pe unde.

http://www41.zippyshare.com/i/bmIskGth/4850373/20160726_183431.jpg

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca radiatorul da caldura suficienta ... numai cand e suficient rece afara vei simti daca se incalzeste suficient... si chiar daca se incalzeste in masina destul de mult, in fiecare post spui ca temperatura motorului nu ajunge la regim...

Inlocuieste termostatul cu unul nou/de calitate si revino cu reactia/diferenta observata.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

:offtopic:

Colega, vezi ca site-ul pe care pui tu poze au ceva virusi... Spam-uri..

Te rog sa fii atent pe unde pui pozele.

Nu prea am inteles de ce nu ai folosit posibilitatea data de acest forum...??

 

Aviz amatorilor; nu deschideti poza de pe telefon android!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa uploadez poza direct aici, insa mi-a dat eroare ( nu stiu de ce, am incercat de mai multe ori, chiar si cu "basic uploader" pus la dispozitie de acest site. Poate ca este cum spui tu, legat de acest site(nu neg), insa eu il folosesc de mult timp si nu am avut nici o problema.

Nu exista posibilitatea sa curat acest senzor, sau banuiesc ca poate fi si din mufa de conectare a sa. Gresesc?

 

Chiar daca radiatorul da caldura suficienta ... numai cand e suficient rece afara vei simti daca se incalzeste suficient... si chiar daca se incalzeste in masina destul de mult, in fiecare post spui ca temperatura motorului nu ajunge la regim...

Inlocuieste termostatul cu unul nou/de calitate si revino cu reactia/diferenta observata.

Hmm..eu stiam ca temperatura de regim se situeaza la la jumatatea cadranului ce indica temperatura motorului. Gresesc? Daca este asa, atunci nu inseamna ca ajunge la temperatura regimului de functionare ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce vrei sa spui cand zici ca se ridica la jumatate... sa inteleg ca sta la 90 de grade?

 

Sa stii ca pe forumul acesta sa pui poze trebuie sa le faci destul de mici; mi se pare max 1000kb. Citeste regulile inainte.

 

Oricum iata mai jos doua topicuri de pe forumuri straine care spunca fie e termostatul-thermostat, fie chiulasa-head gasket, fie capacul de la radiator - radiator cap, fie vasul de expansiune.. Fie aer in sistem, sau sistem neaerisit.. air lock.

 

http://mechanics.stackexchange.com/questions/17350/coolant-spillover-tank-boiling-but-engine-not-overheating

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=914109

 

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2000-e46-318i-possible-air-lock-cooling-system-t74359/#/enter

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa incepi prin a pune un capac la vas nou ..apoi intrii in detalii gen termostat,alte fisuri pe la sistemul de racire pe unde ar intra aer si odata cu asta iti face presiune si da afara si in ultimul rand garnitura de chiulasa/chiulasa implicit.
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca acea teava mica, are legatura cu capacul ?

Am uitat sa spun ceva : capacul se infileteaza foarte greu, parca nu ar fi pe filetul lui, dar nu are urme de uzura pe filet.

Ciudat este insa,ca : Temperatura din bord nu sare de jumatate, si de asemenea clima functioneaza perfect.

 

Aaa, si inca ceva : Deci pot face testul prin aceeasi metoda folosita de tine ? Sa inteleg ca daca nu mai scuipa dupa ce pun punga, este capacul defect ? Mentionez ca prin alta parte nu imi curge, am verificat.

De obicei se vede daca iti curge pe la capac. Ori faci asa un scurt test, ori cumperi un capac nou, nu e scump, cred ca un pic peste 50 lei...

Mai poate fi si garnitura de chiulasa, tocmai am patit-o acu 2 zile...

Link to comment
Share on other sites

De obicei se vede daca iti curge pe la capac. Ori faci asa un scurt test, ori cumperi un capac nou, nu e scump, cred ca un pic peste 50 lei...

Mai poate fi si garnitura de chiulasa, tocmai am patit-o acu 2 zile...

 

 

Multumesc pentru sfaturi .

 

Ideea sta in felul urmator:

 

Antigelul curge, dupa cum spuneam, nu pe la capacul vasului de expansiune, ci pe la teava cea mica de evacuare a presiunii situata in stanga capacului ( in dedesubtul lui).

Pe aici ->

http://imagizer.imageshack.us/a/img923/7820/KPNG7D.jpg

 

Am inteles ca are legatura acea teava cu respectivul capac. Ultima garnitura de la capacul vasului de expansiune este ceva mai larga (nu cele doua situate pe interiorul capacului, ultima situata chiar de unde strangi capacul cu mana), o misti lejer cu degetele. Este normal ?

Pe aici ->

http://imageshack.com/a/img923/4082/l4NUCZ.jpg

Si inca ceva: cand incepe sa curga antigelul,daca desfac surubul stelat (cel pentru aerisire sistem) dupa ce se aeriseste putin, se mai opreste si apoi nu mai curge deloc prin acea teava. Chiar nu stiu ce sa mai spun,

dar ce stiu ete ca nu pierde prin alta parte antigel(ceea ce inseamna ca nici nu trage aer prin alte parti). Singurul lucru la care ma mai gandesc, este sa scot termostatul si sa il curat, apoi sa incerc iar. Din cate mi-a spus colegul bimmer mai sus, acel termostat deschide si inchide circuitul.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu, ori cumperi alt capac, ori alta garnitura - se mai gasesc. Si vezi exact daca mai curge pe acolo sau nu.

Garnitura nu cred ca ar trebui sa se miste, sa fie larga, nu si-ar mai avea rostul in cazul asta.

 

Cand desfaci surubul de la aerisire, scade presiunea din circuit, e normal sa nu mai dea afara atunci.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu, ori cumperi alt capac, ori alta garnitura - se mai gasesc. Si vezi exact daca mai curge pe acolo sau nu.

Garnitura nu cred ca ar trebui sa se miste, sa fie larga, nu si-ar mai avea rostul in cazul asta.

 

Cand desfaci surubul de la aerisire, scade presiunea din circuit, e normal sa nu mai dea afara atunci.

Ok, Multumesc. O sa fac lucrul acesta.

O sa incerc toate cele enumerate de voi. Chiar o sa spal sistemul de racire, desi nu stiu concret cum( o sa rasfoiesc forumul).

Link to comment
Share on other sites

De obicei se vede daca iti curge pe la capac. Ori faci asa un scurt test, ori cumperi un capac nou, nu e scump, cred ca un pic peste 50 lei...

Mai poate fi si garnitura de chiulasa, tocmai am patit-o acu 2 zile...

 

Apropo domnule Pyu, cand spui sa fac test, te referi la cel cu bucata de punga pus pe filet si apoi infiletat capacul vasului peste ? Daca asa nu imi mai pierde antigelul, inseamna ca e de la capac ?

Link to comment
Share on other sites

Daca se poate, as mai avea o intrebare:

 

Vreau sa cumpar acel capac(buson) de la vasul de expansiune, insa observ nedumerit ca exista doua tipuri:

1. Punct de schimbare [bar] 2

2. Punct de schimbare [bar] 1.4

 

Care este cel pentru 320diesel ? cel cu 1.4 sau cel cu 2 bar ?

Link to comment
Share on other sites

... exista doua tipuri:

1. Punct de schimbare [bar] 2

2. Punct de schimbare [bar] 1.4

 

Care este cel pentru 320diesel ? cel cu 1.4 sau cel cu 2 bar ?

 

Capacul nu are numar- part number?

Ai poza pusa de tine mai sus, cu un numar lung pe buson in interior. Un numar asemanator care trebuie sa fie pe busonul de schimbat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Se poate inchide acest topic, am gasit rezolvarea.

 

 

Pentru cei care vor mai intampina aceasta problema, rezolvarea este:

 

 

Busonul de la vasul de expansiune, era defect (blocata valva pe deschis si de asemenea garnitura larga permitea curgerea antigelului prin orificiul de aerisire). Achizitionat, montat, problem solved.

 

 

 

Multumesc .

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa incepi prin a pune un capac la vas nou ..apoi intrii in detalii gen termostat,alte fisuri pe la sistemul de racire pe unde ar intra aer si odata cu asta iti face presiune si da afara si in ultimul rand garnitura de chiulasa/chiulasa implicit.

 

Daca ascultai de postarea mea din data de 26 aveai problema rezolvata.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare, din nou :D

 

 

Dupa ce am rezolvat prima problema ( cea specificata in acest topic, legata de pierderea antigelului ) acum masinuta mea are o alta problema... :no:

 

Sa incep:

 

Inainte, cand aveam acel buson al vasului de antigel defect, pe langa faptul ca pierdeam antigel, alte probleme nu aveam, adica masina tragea foarte bine, ajungeam cu urusinta in 150km/h fara sa se chinuie deloc, dar acum , am alta problema..si anume:

 

Simptome:

 

Masina (BMW e46 320D 1998 136cp) in treapta 1 si 2, se tureaza destul de bine , chiar si pana in 4000 de turatii, doar ca se aude mai gros, parca ar fi ceva infundat..sau parca s-ar chinui sa traga aer, iar in treptele 3-4-5.. daca schimb sa spunem din treapta a 2 a la 3000 ture catre treapta a 3 a, si apas acceleratia "blana" masina nu reactioneaza cum ar trebui in sensul ca se tureaza motorul, se aude turat, insa turatia creste foarte greu: Cum schimb din treapta a 2 a in a 3 a, scade de la 3000ture (ceea ce e si normal) pana pe undeva pe la 1800-2000, dar daca o accelerez de la 2000 de ture abia se chinuie sa urce in 3000.

Turbina se aude frumos, fara suierat puternic sau alte sunete ce ar indica o turbina stricata. Pe bord nu imi apare nici o eroare.

As mai putea adauga ca: Dupa ce schimb viteza, desi motorul se tureaza suficient, intra si turbina , acul de la indicatorul de consum nu se ridica instant, are un delay de 1-2 secunde. Este normal ? Si orice viteza as schimba, creste instant la 20% consumul si apoi scade usor.

 

Am citit tot forumul legat de furtunele valvelor egr, turbo, si toate furtunele panzate cu interiorul de 3,5mm si o sa fac aceasta analiza a masinii si implicit revizie, doar ca pana in weekend timpul nu imi permite. De asemenea o sa curat si egr si toate valvele , inclusiv senzorul Map ( cel de pe admisie) si sper ca asta sa imi rezolve problemele, dar pana atunci, sper sa gasesc o rezolvare sau o situatie la fel ca a mea, in care s-a gasit un raspuns .

Mai bine sa am mai multe variante de rezolvare pana ma apuc de masina.

 

PS: De ce am adus in discutie treaba cu antigelul ?

Ma gandeam ca toate aceste probleme au inceput imediat dupa ce am schimbat acel buson si ideea care imi vine in cap in momentul asta este aceea ca :

Cat timp busonul era defect, nu se creea presiune in sistem si astfel, in cazul in care unul dintre furtunasele acelea , fie de la egr, turbo, sau orice alt furtun (daca ar fi fost fisurate sau "coapte") nu ar fi dat aerul pe afara. Are legatura busonul cu ele ? Sau cu vacumul sau presiunea din sistemul turbo ?

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

E destul de complicat ca cineva sa cunoasca realitatea a ceea ce se intampla cand tu conduci propria masina iar noi sa iti spunem de ce nu trage o masina/motor destul de vechi.. batran, depinde cum vrei tu sa intelegi..

 

Oricum ceea ce tocmai ai reparat schimband busonul acela .... te poate duce cu gandul ca puterea motorului poate fi efectata... (..intrinsec sau imaginativ..), eu imi asum riscul sa spun ca sistemul de racire al motorului (care tocmai l-ai reparat...) are prea putin SAU DELOC legatura cu puterea motorului, daca sunt afectate alte furtune ce tin de alte functii/lucruri care trebuie sa se intample in functionarea motorului... , raspunsul este nu; ...ECUul fiind singurul loc unde functiile mecanice ale motorului se intalnesc electric/electronic, adica sunt interpretate prin senzorii motorului..

 

Asa ca raspunsul in general ar fi ca nu cred ca trebuie sa iti faci probleme atat timp cat sa zicem singurul lucru care l-ai putea verifica este ambreiajul; daca nu patineaza cumva.. ca unul din lucrurile neputand fiind gestionat de ECU, fiind pur mecanic. :purple:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.