Jump to content

Da apa afara


Recommended Posts

Salutare.Detin un BMW E36 318i din 1996.De curand m-am trezit ca mi-a fiert apa(nu a apucat sa ajunga pe rosu acul indicator).In momentul in care am vazut cum urca acul am oprit masina.Am schimbat termostat si vascocuplajul.Masina si-a revenit pana azi cand m-am trezit ca dupa ce opresc motorul imi da apa afara pe la busonul de la radiator, practic se vede prin vas cum urca apa si se prelinge pe langa buson.Temperatura nu urca peste jumate indiferent de cat de cald e afara sau cat de tare s-a mers cu masina.De la ce poate fii?A mai intampinat careva problema asta? Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

Nu ai spus si cata apa ai pus in radiator, sau pana unde ai completat cu apa. Pe vas e un semn pana unde poti pune apa. Urmareste videoclipul pus de mine

 

si urmareste de la minutul 2.10 cum se pune apa si se tureaza motorul, si apa nu da pe-afara.

Incearca si la tine acelasi lucru, si incearca sa descrii ce ai obtinut, orice detaliu este foarte important in diagnosticare.Posibil ca termostatul sa-ti faca din nou probleme, el in general are garantie cam 6 luni.

Edited by X X L
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai spus si cata apa ai pus in radiator, sau pana unde ai completat cu apa. Pe vas e un semn pana unde poti pune apa. Urmareste videoclipul pus de mine

si urmareste de la minutul 2.10 cum se pune apa si se tureaza motorul, si apa nu da pe-afara.

Incearca si la tine acelasi lucru, si incearca sa descrii ce ai obtinut, orice detaliu este foarte important in diagnosticare.Posibil ca termostatul sa-ti faca din nou probleme, el in general are garantie cam 6 luni.

Am urmarit videoclipul.Antigel mi s-a spus de la service ca au pus ei presupun ca pana la semnul de pe vas..exact cati litri nu stiu sa-ti spun pentru ca din prostia mea nu i-am intrebat...Inca ceva...am observat ca langa busonul de la radiator este acel orificiu cu un dop mic care poate fii desfacut pentru aerisire.L-a mine acel dop s-a rupt iar mecanicul la care am dus masina cand mi-a schimbat termostatul si vasco a pus alt dop probabil de la alt radiator deoarece nu este acelasi tip de dop..Ar putea avea vreo legatura? Luni o sa cumpar vreo 4 litri de antigel distilat si sa repet procesul de aerisire exact cum faci tu in videoclip sa vad daca se mai intampla ceva..

mentionez ca furtunele sunt moi indiferent daca masina e pornitade 10 min sau de 2 ore. Zic asta deoarece mi s-a spus ca e posibil sa imi bage presiune pe instalatie.

Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

Am urmarit videoclipul.Antigel mi s-a spus de la service ca au pus ei presupun ca pana la semnul de pe vas..exact cati litri nu stiu sa-ti spun pentru ca din prostia mea nu i-am intrebat...Inca ceva...am observat ca langa busonul de la radiator este acel orificiu cu un dop mic care poate fii desfacut pentru aerisire.L-a mine acel dop s-a rupt iar mecanicul la care am dus masina cand mi-a schimbat termostatul si vasco a pus alt dop probabil de la alt radiator deoarece nu este acelasi tip de dop..Ar putea avea vreo legatura? Luni o sa cumpar vreo 4 litri de antigel distilat si sa repet procesul de aerisire exact cum faci tu in videoclip sa vad daca se mai intampla ceva..

mentionez ca furtunele sunt moi indiferent daca masina e pornitade 10 min sau de 2 ore. Zic asta deoarece mi s-a spus ca e posibil sa imi bage presiune pe instalatie.

vezi sa pui antigel si "apa" distilata 50:50, sa nu pui doar antigel sau doar apa ...

Link to comment
Share on other sites

Nu ai spus si cata apa ai pus in radiator, sau pana unde ai completat cu apa. Pe vas e un semn pana unde poti pune apa. Urmareste videoclipul pus de mine

si urmareste de la minutul 2.10 cum se pune apa si se tureaza motorul, si apa nu da pe-afara.

Incearca si la tine acelasi lucru, si incearca sa descrii ce ai obtinut, orice detaliu este foarte important in diagnosticare.Posibil ca termostatul sa-ti faca din nou probleme, el in general are garantie cam 6 luni.

 

..ce este (reprezinta) aceea subtire curgere de antigel din radiator cand motorul este turat?

Cu, ce ajuta curgerea ei!? Eu stiu un raspuns dar ma tem ca nu e complet ca al tau. ;)

Sa intelegem mai bine.

 

:offtopic:

cel mai interesant e cand spui la minut 4 cand spui "asta e asa de forma, ca degeaba il punem, e mai mult la misto, asta e asa mai mult de forma..", e de inteles ca probabil a fost spus sub forma de gluma :goodjob: , dar poate e mai bine sa stim de la tine ce trebuie si ce nu trebuie sa aiba acel motor... asta desigur pana nu te ..fura cei de la BMW si te incuie departe de lume, ...ca le "divulgi" secretele! ;) (sper ca tii la gluma..)

Oricum astept rabdator in :offtopic: daca acest forum se vrea SI educational.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am urmarit videoclipul.Antigel mi s-a spus de la service ca au pus ei presupun ca pana la semnul de pe vas..exact cati litri nu stiu sa-ti spun pentru ca din prostia mea nu i-am intrebat...Inca ceva...am observat ca langa busonul de la radiator este acel orificiu cu un dop mic care poate fii desfacut pentru aerisire.L-a mine acel dop s-a rupt iar mecanicul la care am dus masina cand mi-a schimbat termostatul si vasco a pus alt dop probabil de la alt radiator deoarece nu este acelasi tip de dop..Ar putea avea vreo legatura? Luni o sa cumpar vreo 4 litri de antigel distilat si sa repet procesul de aerisire exact cum faci tu in videoclip sa vad daca se mai intampla ceva..

mentionez ca furtunele sunt moi indiferent daca masina e pornitade 10 min sau de 2 ore. Zic asta deoarece mi s-a spus ca e posibil sa imi bage presiune pe instalatie.

 

Si la mine deasemenea furtunele sunt moi, dar tind sa cred ca la tine temperatura motorului e putin cam mare, iar indicatorul din bord probabil nu indica chiar bine, oricum atunci cand opresti motorul e normal ca imediat sa creasca temperatura deoarece motorul nu se mai raceste, volumul apei va creste dar nu asa de mult incat sa dea pe-afara. Incearca sa masori temperatura apei cu un termometru mic de camera, desfaci busonul (imediat dupa ce ai oprit motorul) si vezi ce temperatura are apa. Deocamdata doar pentru teste foloseste doar apa distilata, nu strica si antigelul.Dupa ce rezolvi problema (posibil ca termostatul sa faca iar figuri) pui si antigel cum spunea si dekad.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine deasemenea furtunele sunt moi, dar tind sa cred ca la tine temperatura motorului e putin cam mare, iar indicatorul din bord probabil nu indica chiar bine, oricum atunci cand opresti motorul e normal ca imediat sa creasca temperatura deoarece motorul nu se mai raceste, volumul apei va creste dar nu asa de mult incat sa dea pe-afara. Incearca sa masori temperatura apei cu un termometru mic de camera, desfaci busonul (imediat dupa ce ai oprit motorul) si vezi ce temperatura are apa. Deocamdata doar pentru teste foloseste doar apa distilata, nu strica si antigelul.Dupa ce rezolvi problema (posibil ca termostatul sa faca iar figuri) pui si antigel cum spunea si dekad.

termostatul e schimbat de maxim o luna de zile.Asa repede sa se fii stricat? Mai ales ca dupa ce am scos masina din service nu a mai fost folosita pana acum o saptamana.

Ce ma frapeaza pe mine..este de ce atunci cand opresc masina se aude in vas o borboroseala iar dupa urca apa si o da afara pe la buson?

Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

Revin cu o completare..In seara asta iar a inceput sa imi urce acul de la temperatura..deja ma scoate din sarite masina asta.

Se vedea prin borcan cum facea bule apa exact ca si cum ar fierbe..

Aseara dupa ce am oprit masina am desfacut busonul de la radiator(motorul era cald) sa vad daca mai urca apa...e posibil sa aiba legatura?

Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

termostatul e schimbat de maxim o luna de zile.Asa repede sa se fii stricat? Mai ales ca dupa ce am scos masina din service nu a mai fost folosita pana acum o saptamana.

Ce ma frapeaza pe mine..este de ce atunci cand opresc masina se aude in vas o borboroseala iar dupa urca apa si o da afara pe la buson?

 

Deja ti-am mai raspuns mai sus , din cauza temperaturii ceva mai mari a motorului, apropo ai incercat sa faci o aerisire a instalatiei? Cu busonul desfacut , cu butonul de caldura din masina rotit la maximum in dreapta, si tot ce trebuie e sa urmezi exact ca in acel videoclip pe care ti l-am recomandat, nu degeaba l-am pus pe internet.. In cel mai rau caz intoarcete la acel servis si expune problema celui care ti-a facut reparatia, sper ca ti-a dat ceva garantie, nu?

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Deja ti-am mai raspuns mai sus , din cauza temperaturii ceva mai mari a motorului, apropo ai incercat sa faci o aerisire a instalatiei? Cu busonul desfacut , cu butonul de caldura din masina rotit la maximum in dreapta, si tot ce trebuie e sa urmezi exact ca in acel videoclip pe care ti l-am recomandat, nu degeaba l-am pus pe internet.. In cel mai rau caz intoarcete la acel servis si expune problema celui care ti-a facut reparatia, sper ca ti-a dat ceva garantie, nu?

Maine incerc o aerisire a instalatiei. Posibil sa fie si din cauza busonului? ma gandesc ca are vreo supapa ceva acel buson si sa se fii stricat?

Link to comment
Share on other sites

Busonul are si o supapa doar de suprapresiune, el nu iti rezolva si celelalte probleme ale instalatiei de racire, nu el e de vina pentru ca tie iti creste temperatura motorului,ci ansamblul radiator-termostat-pompa de apa, iti recomand sa inlocuiesti acel capac, codul lui il gasesti chiar pe capac, insa incearca sa-ti rezolvi si celelalte probleme ale instalatiei de racire. Elicea se invarte ?, vascocuplajul mai e bun? Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Busonul are si o supapa doar de suprapresiune, el nu iti rezolva si celelalte probleme ale instalatiei de racire, nu el e de vina pentru ca tie iti creste temperatura motorului,ci ansamblul radiator-termostat-pompa de apa, iti recomand sa inlocuiesti acel capac, codul lui il gasesti chiar pe capac, insa incearca sa-ti rezolvi si celelalte probleme ale instalatiei de racire. Elicea se invarte ?, vascocuplajul mai e bun?

Vascocuplajul e bun.Isi face treaba..atat termostatul cat si vascucuplajul au fost schimbate simultan in urma cu o luna..iar pana acum o saptamana masina nu a mai fost folosita deoarece eu am avut permisul suspendat. Deci nu cred ca ar putea asa intr-o saptamana sa imi pice una din ele.asa ghinion sa am?:))

Oricum vreau sa incerc sa cumpar si acel buson mai mic de langa busonul mare al vasului..pentru ca la mine este diferit fata de celelalte si clar nu este al lui si ma duce cu gandul ca nu isi face returul cum trebuie la apa..si automat se da peste cap totul..

Pun o poze luata de pe net sa intelege-ti despre ce e vorba..

post-63634-0-73546900-1470037486_thumb.jpg

Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

Ala e doar pentru aerisire.

Timp de vreo 3 ani am avut un surub acolo, si nu a fost nici o problema.

Dar poti sa il schimbi, ca sa fii tu linistit, alaturi de capac - de care iti ziceam mai sus - la un moment dat se va face presiune in circuitul de racire, si daca supapa sau garniturile nu sunt bune, o sa-ti dea afara.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Atentie mare, daca iti face bule in vasul de expansiune ai garnitura de chiulasa ciupita si iti scapa compresia in instalatia de racire.

Garnitura de chiulasa s-a ciupit la prima supra incalzire.

 

Pana nu schimbi garnitura nu o sa rezolvi problema.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Totusi mecanicul ar trebui sa-si dea seama daca e garnitura sau nu.

Ar putea incerca sa porneasca cu busonul scos si sa vada exact daca scoate bule sau ce se intampla acolo.

 

Totusi nu inteleg ceva

Se vedea prin borcan cum facea bule apa exact ca si cum ar fierbe..

Se vede prin peretii borcanului? Sau ai dat jos busonul cu motorul incins si ai vazut ca facea bule? Conteaza foarte mult acest aspect.

Link to comment
Share on other sites

Totusi mecanicul ar trebui sa-si dea seama daca e garnitura sau nu.

Ar putea incerca sa porneasca cu busonul scos si sa vada exact daca scoate bule sau ce se intampla acolo.

 

Totusi nu inteleg ceva

 

Se vede prin peretii borcanului? Sau ai dat jos busonul cu motorul incins si ai vazut ca facea bule? Conteaza foarte mult acest aspect.

se vedea prin borcan...plus ca se auzea..imediat dupa ce am oprit motorul..

Ieri am pornit eu masina cu busonul scos de la vas si nu facea bule..Mentionez ca motorul era cald..apa era la 90. dupa un minut de mers asa in relanti se vedea ca funtioneaza vascocuplajul dar incepuse sa urce temperatura la apa si am oprit-o.

Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

Zgomotul se auzea dupa ce ai oprit motorul fara sa desfaci busonul?

Pompa de apa? Ai incercat sa o schimbi?

da zgomotul se auzea dupa oprirea motorului si inca ceva..daca desfaceam busonul..apa nu mai dadea afara plus ca nu tot timpul o dadea afara..in schimb zgomotul era persistent..

m-am uitat si la ulei cu gandul ca imi baga apa in baie dar nimic..

sincer pompa de apa nu am schimbat-o.in seara asta duc masina iar la service si eventual ma uit si la pompa de apa, posibil sa fie din cauza ei?sa nu mai faca fata?

Link to comment
Share on other sites

Daca palerii sunt uzati sau slabiti, nu-si mai face treaba, creste temperatura apei, o data cu asta creste presiunea in instalatie, incepe sa dea afara, etc.

Apropo, si radiatorul ar trebui verificat, sa nu fie infundat, ar trebui sa il dai jos sa il verifici/cureti.

 

Daca e garnitura de chiulasa, poate sa-ti bage ulei in apa, apa in ulei, sa-ti bage gazele in circuitul de racire, ai automat sa-ti creasca presiunea instalatiei, sau sa-ti traga apa si sa o scoata pe toba sub forma de abur.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Daca palerii sunt uzati sau slabiti, nu-si mai face treaba, creste temperatura apei, o data cu asta creste presiunea in instalatie, incepe sa dea afara, etc.

Apropo, si radiatorul ar trebui verificat, sa nu fie infundat, ar trebui sa il dai jos sa il verifici/cureti.

 

Daca e garnitura de chiulasa, poate sa-ti bage ulei in apa, apa in ulei, sa-ti bage gazele in circuitul de racire, ai automat sa-ti creasca presiunea instalatiei, sau sa-ti traga apa si sa o scoata pe toba sub forma de abur.

am fost la service...au scos si ei busonul si se pare ca acum face bule saracia.deci va trebui sa schimb garnitura si verificata planeitatea la _chiulasa_..

Edited by KingBushido
Link to comment
Share on other sites

Si la mine s-a ajuns la garnitura, dar schimb motorul, din mai multe motive...

daca nici asa nu isi revine..cred ca ajung si eu sa schimb motorul si sanatate..apropo ai idee cat ma poate ajunge manopera?cei de aici mi-au cerut 4 milioane pe manopera.totusi mi se pare cam mult sau poate ma insel eu?

Nu am lasat masina la ei deoarece nu se pot ocupa saptamana asta de ea..

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a da jos _chiulasa_ trebuie monitorizata temperatura motorului a apei la intrarea in radiator cat si a temperaturii la iesirea din radiator,toate acestea se monitorizeaza in acelasi timp. Un test al compresiei pe fiecare piston te-ar lamuri imediat. Daca La cilindrul care are compresia cea mai mica ai baga aer comprimat, ar trebui ca sa creasca nivelul apei in.borcan, daca nu, atunci degeaba dai 400 ron pe manopera.
Link to comment
Share on other sites

Inainte de a da jos _chiulasa_ trebuie monitorizata temperatura motorului a apei la intrarea in radiator cat si a temperaturii la iesirea din radiator,toate acestea se monitorizeaza in acelasi timp. Un test al compresiei pe fiecare piston te-ar lamuri imediat. Daca La cilindrul care are compresia cea mai mica ai baga aer comprimat, ar trebui ca sa creasca nivelul apei in.borcan, daca nu, atunci degeaba dai 400 ron pe manopera.

am fost azi la un service...Inainte sa se apuce de demontat _chiulasa_..baietii de acolo au verificat fiecare furtun in parte. furtunul care iesea din termostat spre radiator era rece iar celalalte calde (apa fiind la 90C , vascocuplajul pornise).Am demontat termostatul, am completat cu apa si am refacut aerisirea..am dat o tura cu masina prin oras iar acum nu a mai dat apa afara nu a mai fiert.Baietii mi-au zis sa dau asa o tura prin oras pentru o zi si sa vad cum se comporta, iar daca apa probleme e clar ca e garnitura dusa. Mai mult..am luat termostatul acasa l-am pus intr-o oala cu apa si am dat drumu la aragaz pana apa fierbea..termostatul nu a facut absolut nimic..Deci ma duce cu gandul ca termostatul (NOU FIIND) sa nu isi faca treaba..si implicit sa am probleme..

Acum sper sa fie doar termostatul vinovat.Altceva nu stiu ce sa mai cred.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.