Jump to content

Da apa afara


Recommended Posts

Nu am fire legate de termostat.

Atunci testeaza-l in apa, vezi daca atunci cand fierbe apa arcul din el este apasat aproape de maxim, asta inseamna ca la 90-100 grade el NU LIMITEAZA ANTIGELUL in curgerea lui prin circuitul mare.. deci e bun. Nu se deschide suficient? Schimba-l cu unul de calitate sa nu ai suprize prea curand..

 

Acele bule pot fi si semn ca in curand garnitura chiulasei e pe cale sa cedezevla presiune mare.. adica ramane valabil ce s-a zis mai sus

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Atunci testeaza-l in apa, vezi daca atunci cand fierbe apa arcul din el este apasat aproape de maxim, asta inseamna ca la 90-100 grade el NU LIMITEAZA ANTIGELUL in curgerea lui prin circuitul mare.. deci e bun. Nu se deschide suficient? Schimba-l cu unul de calitate sa nu ai suprize prea curand..

 

Acele bule pot fi si semn ca in curand garnitura chiulasei e pe cale sa cedezevla presiune mare.. adica ramane valabil ce s-a zis mai sus

 

L-am testat...acel arc era impins la maxim..acum masina merge fara termostat de dimineata(azi fiind si 35C)..circuit este aerisit..in vas vad ca nu s-au mai creat bule..si nici nu mai da apa afara..iar de fiert nici atat..Maine dimineata montez inapoi termostatul, mai fac o aerisire si vad cum se comporta..sper sa o rezolv si sa ii dau de capat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Azi ma duc sa comand un termostat nou.. Si vorba ta ii fac proba in apa fiarta inainte sa il montez. De ieri merg cu masina, fara a mai avea probleme. Deci ramân la concluzia ca termostatul(nou) este cauza problemelor mele. Daca era garnitura ar fii trebuit sa imi fiarbã iar apa .. Lucru care nu s-a intamplat.
Link to comment
Share on other sites

Fara termostat racirea motorului nu se face corect ci apa se recircula doar pe 1/3 din motor, in rest temperatura motorului e mai mare decat ar fi normal, asa ca cei de la service te-au cam pacalit, eu nu as merge deloc prin oras fara termostat. Pricipiul e urmatorul: cu termostatul inchis, pompa recircula apa doar in interiorul motorului+ _chiulasa_, la 90C , cu termostatul deschis complet, apa NU se va mai recircula prin motor ci apa fierbinte ce iese din _chiulasa_ se va duce direct in radiator, deci sunt 2 circuite distincte ale traseului pe care il parcurge apa, ca si cum e robinetul de la baie ,dai in stanga apa e fierbinte, dai in dreapta e rece.Parghia ce actioneaza robinetul e axul termostatului,(in interiorul motorului actionarea mecanica e un pic altfel).
Link to comment
Share on other sites

daca nici asa nu isi revine..cred ca ajung si eu sa schimb motorul si sanatate..apropo ai idee cat ma poate ajunge manopera?cei de aici mi-au cerut 4 milioane pe manopera.totusi mi se pare cam mult sau poate ma insel eu?

Nu am lasat masina la ei deoarece nu se pot ocupa saptamana asta de ea..

Foarte ieftin. Daca ai sti ce inseamna sa dai jos un motor si sa pui altul, ai ajunge la concluzia ca 400 lei este ieftin. Eu nu am dat nimic, mi l-am montat singur.

 

Fara termostat racirea motorului nu se face corect ci apa se recircula doar pe 1/3 din motor, in rest temperatura motorului e mai mare decat ar fi normal, asa ca cei de la service te-au cam pacalit, eu nu as merge deloc prin oras fara termostat. Pricipiul e urmatorul: cu termostatul inchis, pompa recircula apa doar in interiorul motorului+ _chiulasa_, la 90C , cu termostatul deschis complet, apa NU se va mai recircula prin motor ci apa fierbinte ce iese din _chiulasa_ se va duce direct in radiator, deci sunt 2 circuite distincte ale traseului pe care il parcurge apa, ca si cum e robinetul de la baie ,dai in stanga apa e fierbinte, dai in dreapta e rece.Parghia ce actioneaza robinetul e axul termostatului,(in interiorul motorului actionarea mecanica e un pic altfel).

Cu termostatul blocat pe inchis e problema, eu zic ca poate circula fara probleme fara termostat.

Link to comment
Share on other sites

Foarte ieftin. Daca ai sti ce inseamna sa dai jos un motor si sa pui altul, ai ajunge la concluzia ca 400 lei este ieftin. Eu nu am dat nimic, mi l-am montat singur.

 

 

Cu termostatul blocat pe inchis e problema, eu zic ca poate circula fara probleme fara termostat.

 

Din pacate nu e chiar asa, Incearca la tine fara termostat, mergi in trafic bara la bara si apoi masoara temperatura antigelului la intrarea in radiator si masoara temperatura chiuloasei zona care e langa parbriz si incearca aceleasi teste cu un termostat bun, eu unul am incercat si diferentele de temperatura sunt evidente, si eu personal chiar daca ar fi sa mi se strice termostatul, prefer sa-mi iau altul mai scump , si sa-l montez cat mai repede posibil, decat sa merg fara el. Verificarea temperaturii am facut-o cu un pistol cu infrarosu cu display digital, aparat pe care si-l poate permite absolut oricine.

Temperatura antigelului poate fi verificata cu o oarecare aproximatie si cu un termometru de camera,

Daca ar fi mers si fara termostat, nu crezi ca ar fi mai ieftin sa le scoatem definitiv si sa lasam motorul asa?

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi mai ieftin sa le scoatem, pentru ca motorul n-ar functiona corect din cauza temperaturii scazute.

Randamentul este cel mai bun la temperatura foarte mare.

Daca nu ma insel, de exemplu la e90/e92 (probabil si la altele), pe modul eco, temperatura apei este undeva la 110-120 grade, iar pe modul performance undeva la 110-120 grade.

Deci cu cat este motorul mai cald, cu atat este mai eficient si scade consumul.

 

Motorul fara un termostat ar consuma mult mai mult decat e normal, si uzura ar fi un pic mai mare.

 

Si inca ceva. Daca temperatura apei ajunge la 110-120 grade, atunci temperatura uleiului ajunge si la 140-150 grade. Esti sigur ca nu din cauza asta apar diferentele de temperatura in zone diferite ale motorului?

Link to comment
Share on other sites

Daca temperatura apei ar ajunge la 110-120c, atunci clar apa fierbe si este exact situatia colegului caruia nu i se deschidea termostatul.

Apoi ar trebui sa ai in portbagaj un butoi cu apa,.mereu plin, legat cu un furtun gros direct la radiator, pentru a compensa pierderile de apa datorate apei care fierbe. Atata timp cat termostatul se deschide la90c , radiatorul daca isi facetreaba in parametri, apa nu are cum sa ajunga la 120c.

Link to comment
Share on other sites

Eu ziceam mai sus care e legatura termostatului in tot circuitul.

Si la e90, 325i sau 330i, temperatura normala este de 110-115 grade celsius. Nu are legatura cu termostatul, nu fierbe nimic, e un lucru normal la acele motoare.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut colegu !

 

Imi permit sa intervin pentru ca am avut si eu fix aceeasi problema, doar ca la un bmw e46 320d 1998.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/176505-pierdere-antigel/

 

Am ascultat sfatul colegului pyu, legat de busonul de umplere al vasaului de expansiune, si vreau sa-ti spun ca de atunci problema s-a rezolvat in totalitate.

Aceleasi simptome ca ale tale.

 

Am achizitionat busonul online (de la un magazin din Bucuresti -19lei , nu dau nume sa nu se considere reclama) , daca vrei sa incerci sa remediezi problema prin schimbarea busonului, te pot ajuta cu adresa magazinului.

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.