Jump to content

Pornire Grea e46 320d 1998


Recommended Posts

Salutare tuturor !

 

 

Va scriu iar, in speranta ca voi gasi aici DIN NOU o solutie, cum am gasit si la celalalt post Pierdere Antigel

 

Tin sa multumesc celor din postul anterior (PYU, Bimmer , SB25GAS ) care si-au rupt din timpul lor pentru a-mi oferi variante de rezolvare catre problema mea .

 

Doar ce am achizitionat un BMW e46 320d 136cai an 1998 si am o problema (alta) .

 

Baiatul de unde am achizitionat masina (un prieten bun) mi-a spus inca din momentul in care mi-a predat-o, ca are o pornire grea si va spun si de ce:

 

Chiar subt volan, are un buton mic fara functie on-off ( buton cum sunt cele de resetare a alarmelor ) buton care am inteles ca era acolo inca de cand a luat masina si ca fara acela ( daca nu il apesi ) masina nu porneste.

 

A spus ca a discutat cu un mecanic si ar fi o piesa defecta ( undeva la 60 ron costa) care are legatura cu acel buton.

Eu am impresia ca butonul respectiv este pentru incalzirea bujiilor, nu vad ce legatura ar avea cu pornirea daca nu ar fi asa . Mentionez ca, intradevar, daca motorul nu a fost lung utilizat (1h-2) fara acel buton apasat, masina nu porneste.

 

Ideea este ca pot rezolva problema cu acea piesa, insa mecanicul respectiv nu este in tara si m-am gandit ca pana reusesc sa dau de el, poate stie cineva din acest forum despre ce ar fi vorba.

 

Simptome :

 

Daca ma urc in masina dimineata ( dupa o pauza de 8-10 ore ) masina porneste cu cheia pe automat dupa 6-8 secunde apasand acel buton.

Daca spre exemplu, dupa ce merg cu masina 30 min -1h si apoi ii las o pauza de 1 ora doua, masina porneste la "sfert de cheie" (cred eu, unde motorul este cald inca) .

Martorul de bujii apare si se stinge din bord cu aproximativ 3-5 secunde.

Masina sta la relanti perfect, nu are variatii de turatii, nu troncane motorul, merge foarte lin, trage foarte bine.

 

Am tot rasfoit acest forum in speranta ca voi gasi ceva, si singurul raspuns care imi vine acum in cap ar fi : Siguranta de 100A a bujiilor sau releul acestora. Sa fie vorba de releu cand spunea acel mecanic de o piesa de 60ron ?

 

PS: Am cautat acel releu pe "goagal" si nu poate fi el acea piesa de 60Ron, pretul lui se invarte undeva intre 100-250ron.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

salut, a mea porneste de 3 ani fara bujii adevarat cand e rece afara trepideaza si da cu fum alb, dar cum unde stau eu nu ingheata apa nu mi`am dat silinta sa rezolv prb. deci masina trebuie sa porneasca normal mai ales cu temperatura care este acum afara....vezi care e treaba cu butonul ala ca nu e tractor sal pornesti cu faclia.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Butonul acela probabil actioneaza releul, nu direct bujiile, in mod normal ECU din bord ar trebui sa actioneze releul pt bujii.Daca spui ca becul dinbord pt bujii se aprinde pt 3-5 secunde, inseamna ca e modificata legatura intre Ecu din bord si releu, iar acela trebuie sa fie un tranzistor de putere care actioneaza releul.Se mai poate face si separat un montaj electronic cu acelasi modul care e folosit la comanda stergatoarelor, sau un montaj Darlington cu 2 tranzistoare npn .Indiferent de decizie, cauta un electrician care sa stie cum sa monteze macar un releu de timp de la stergatoare.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Butonul acela probabil actioneaza releul, nu direct bujiile, in mod normal ECU din bord ar trebui sa actioneze releul pt bujii.Daca spui ca becul dinbord pt bujii se aprinde pt 3-5 secunde, inseamna ca e modificata legatura intre Ecu din bord si releu, iar acela trebuie sa fie un tranzistor de putere care actioneaza releul.Se mai poate face si separat un montaj electronic cu acelasi modul care e folosit la comanda stergatoarelor, sau un montaj Darlington cu 2 tranzistoare npn .Indiferent de decizie, cauta un electrician care sa stie cum sa monteze macar un releu de timp de la stergatoare.

 

Multumesc pentru raspuns !

 

Din pacate nu am avut timp sa mai ma ocup de masina in ultima vreme, dar cred ca e cazul sa o fac. Vine sezonul rece si ma gandesc, daca acum porneste greu dimineata, imi dau seama ce va fi la iarna.

 

Sa revenim:

In weekend am reusit sa verific siguranta din torpedo, cea de 100A care are legatura cu releul bujiilor, am testat-o cu un aparat de masura setat pe continuitate (BEEP) si se pare ca este functionala. Bine, ce-i drept, am pus acele aparatului direct pe suruburile pe care vine pusa siguranta. Ar fi trebuit sa o testez scoasa, oare?

Am mai testat si tensiunea de pe cablul rosu din cutia cu sigurante exterioare. Tensiunea depaseste 12v cu motorul oprit.

 

 

Am tot rasfoit forumul, dar nu am reusit sa inteleg:

1. Releul bujiilor la BMW e46 320d 1998 se afla in cutia cu sigurante din compartimentul motor ? Sau tot sub masina? (mentionez ca nu am reusit sa imi dau seama unde si care este releul din acea cutie cu sigurante).

2. Releul este cel de culoare neagra sau cel de culoare alba? am vazut ca exista doua tipuri de relee, si nu stiu exact pe care il am.

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Il gasesti foarte usor, pui contactul si apesi pe acel buton minune de mai multe ori, se aude cum tacane releul cu pricina, si uite-asa il gasesti cel mai usor. Eventual in timp ce apesi pe butonas atingi cu cealalta mana pe fircare releu, cel pe care se simte ,ala e, e cea mai rapida metoda.

 

Merci' de raspuns.

 

Cred ca imi va fi imposibil sa ajung cu o mana in cutia cu relee, iar cu cealalta sub volan la acel buton, dar o sa incerc . Poate cu usa inchisa si geamul deschis maxim, doar asa sa pot reusi.

 

Astept si alte raspunsuri la celelalte nelamuriri. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Merci' de raspuns.

 

Cred ca imi va fi imposibil sa ajung cu o mana in cutia cu relee, iar cu cealalta sub volan la acel buton, dar o sa incerc . Poate cu usa inchisa si geamul deschis maxim, doar asa sa pot reusi.

 

Astept si alte raspunsuri la celelalte nelamuriri. Multumesc.

 

Nimeni, nimic ?

Link to comment
Share on other sites

Pentru a nu mai deschide alt topic, avand legatura directa cu problema mea, revin cu o intrebare.

 

Exista cumva o supapa de sens pe conducta de retur la acest model de BMW ?

Din cate am citit pe forum, problema cu pornirea grea (doar dimineata sau doar dupa o pauza foarte lunga) se poate datora si acestei supape uni sens , cea care nu permite dezamorsarea sistemului de injectie.

 

Mentionez ca m-am documentat si de pe Realoem dar nimic..

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Pentru a nu mai deschide alt topic, avand legatura directa cu problema mea, revin cu o intrebare.

 

Exista cumva o supapa de sens pe conducta de retur la acest model de BMW ?

Din cate am citit pe forum, problema cu pornirea grea (doar dimineata sau doar dupa o pauza foarte lunga) se poate datora si acestei supape uni sens , cea care nu permite dezamorsarea sistemului de injectie.

 

Mentionez ca m-am documentat si de pe Realoem dar nimic..

ce sens ar avea supapa de sens pe retur? poate pe tur....dar nu are asa ceva, am avut si eu problema asta si am schimbat pompa de injectie......

Link to comment
Share on other sites

ce sens ar avea supapa de sens pe retur? poate pe tur....dar nu are asa ceva, am avut si eu problema asta si am schimbat pompa de injectie......

 

Salut.

 

Din cate stiu (sper sa nu gresesc) exista si tur si retur.

tur- pe unde vine motorina din rezervor

retur- pe unde se intoarce motorina catre rezervor

 

Sensul de existenta a acelei supape pe retur ar fi unul cat se poate de logic. returul este facut pentru ca excesul de carburant sa se intoarca in rezervor, doar ca dupa ce masina nu mai este folosita o perioada de timp, pompa se dezamorseaza pe acel retur. Nu ar avea cum sa se intoarca pe tur, carburantul in rezervor.. zic si eu !

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Va salut!

 

In legatura cu acest post si cu problema masinii mele (pornire grea e46 320d 1998 136cp) :

As dori sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu numarul de contact sau eventual o adresa a unui mecanic care ar putea sa arunce o privire si sa o poata repara in urmatoarele zile ?

 

Problema consta in:

La pornirea la rece, motorul invarte aproximativ 10 secunde pana porneste. Dupa ce porneste si dupa ce motorul ajunge la temperatura de functionare, daca opresc si repornesc motorul, porneste la sfert.

Bujiile au fost schimbate, releul de bujii fiind testat si functional.

 

Dupa mai multe discutii cu mecanicii din reprezentanta BMW unde lucrez in momemtul de fata, acestia au presupus ca problema a r putea fi din compresie, injectoare sau dezamorsarea circuitului.

Desigur, acestea sunt doar presupuneri, de aceea cer ajutorul vostru in gasirea unui specialist.

 

Le: Stiu ca sunt multe contacte furnizate in diverse topicuri, insa cum nu am mai frecventat forumul de ceva timp, nu stiu cat de actuale sunt.

 

Multumesc!

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Tu lucrezi in reprezentanta bmw si ne ceri noua contacte ale unor mecanici ca sa-ti repare tie sarcofagul ?

Pentru ca reprezentantele in general nu lucreaza cu masini mai vechi si pentru ca se merge pe premiza de a se inlocui. Ai o problema la motor, reprezentantai iti zice sa schimbi motorul!

Edited by Tavicu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tu lucrezi in reprezentanta bmw si ne ceri noua contacte ale unor mecanici ca sa-ti repare tie sarcofagul ?

 

In primul rand, daca ai de gand sa fii carcotas si pe langa subiect, abtine-te si plimba ursul.

In al doilea rand, desi nu trebuie si nu sunt obligat sa iti dau explicatii, din respect pentru forum si ceilalti cititori si pentru a nu se intelege gresit (nu, nu caut mecanicul de sarcofage) am sa o fac: Da, lucrez in strainatate la o reprezentanta BMW, insa masina ramane in tara cat timp eu sunt plecat si este condusa de batranul meu , pe care-l cred ca s-a saturat de problema asta.

In al 3 lea rand, nu ai nici un drept sa numesti masinile altora sarcofage, nu ma intereseaza ce bmw 2018 conduci, dar ai o mare lipsa de respect.

 

Si da, deoarece am avut ceva experiente neplacute in randul reprezentantelor din tara si nu ma refer la neaparat bmw, sau de calitatea serviciilor oferite, mai mult de supra taxarea serviciilor, caut pe cineva cu experienta care poate rezolva problema.

Consider ca nu trebuie sa lucrezi in reprezenta pentru a fi un bun mecanic , si sunt convins ca sunt o "galagie" de baieti care fac asta pe cont propriu si o fac si bine.

 

Am spus ce am avut de zis, as vrea sa inchei aici discutia cu tine ( care cu siguranta nu va ajunge nicaieri) si sa revin la problema mea.

 

Pentru ca reprezentantele in general nu lucreaza cu masini mai vechi si pentru ca se merge pe premiza de a se inlocui. Ai o problema la motor, recomandare: schimba motoru!

 

Salut.

Multumesc de raspuns.

Asta incerc sa aflu, daca este ceva ce sa poate rezolva, sau singura solutie ar fi schimbarea motorului.

Edited by BMG e46 320d
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E posibil sa fie pompa de injectie, defectiune des intalnita la acest tip de motoare.

 

Salut.

Multumesc de raspuns!

Pompa de injectie a fost reparata (partea electronica) . Cateva diode s-au desprins din cauza vibratiilor si a siliconului ce le acoperea. Insa pe partea mecanica, avand in vedere ca masina trage bine, si nu are intreruperi pe plaja de turatii, ma gandesc sa nu aiba probleme, insa nu bag mana in foc.

Ar putea fi pompa, daca dupa ce motorul ajunge la temperatura de functionare, acesta porneste la sfert?

In orice caz, asta caut sa aflu, cineva care stie ce face sa poata puna un tester atat pe pompa cat si pe ecu pentru ca ulterior sa imi spuna cd avem de facut.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.