Jump to content

Sfaturi si informatii viitor E46


Dezaxat

Recommended Posts

Salut.

 

As vrea, daca se poate sa ma ajutati cu niste sugestii in materie de cumpararea unei masini + info la ce ar trebui sa ma uit.

 

Visul suna cam asa:

 

Am lamaie in geam, stau in Bucuresti, conduc o corsa 1.2 din 2002 care necesita mai multi bani pt a fii reparata (mecanica, nu accident, nu a fost facuta zob din vina mea) decat costa ea in sine.

 

Am condus o perioada o Octavia II de 1.9 diesel, deci m-am obisnuit cu un motor mai mare.

 

N-am vise de pilot ca la 2 min dupa ce imi iau masina sa ma opresc in primul stalp si sa adaug si niste pietoni sub roti.

 

Pentru ca doar atat ma tine buzunarul (adica maximul maximului de 6000 - dar in pretul asta deja vorbim de masina + toate taxele de inmatriculare - nu ma refer si la taxa de prima inmatriculare aici, e clar ca scade pretul real daca o includ si pe aia. Un pret real ar fii de 5500).

 

Din cauza bugetului restrans si a belirii ochilor pe toate site-urile cu anunturi, am ajuns la concluzia de E46, benzina (datorita intretinerii mai ieftine).

 

Ca model sunt oarecum bulversat. Ori 318i, ori 320i. Am citit - uri si + uri de mi-au sarit ochii. Singurul motiv pentru care am deschis un topic e ca cel mai recent cumparator care a cerut sfaturi si pe care l-am citit a postat in 2012.

 

Am nevoie de sfaturi si indrumari. Ce recomandati, de ce, ce sa verific cand o vad? Se mai merita o masina atat de veche sau a ajuns la sfarsitul vietii si incep usor-usor s-o schimb pe toata?

 

Singurul avantaj pe care-l am e ca o cunostiinta ma poate trimite cu un prieten mecanic sa nu-mi iau teapa, dar nici nu vreau sa ma duc ultimul prost acolo.

 

Multumesc in prealabil.

Link to comment
Share on other sites

5500 e mult ptr un e46. la bugetul asta poti lua masini f intretinute (uita-te la topicul de vanzare masina de aici de pe forum).

chiar si la 4000-4500 iei un e46 facelift in stare decenta.

 

pe termen lung , chiar si mediu, chiar daca vei lua o masina f intretinuta tot va trebui sa repari una alta la ea. dupa noroc, mai mult sau mai putin. daca ai atatia bani de achizitie ma gandesc ca bugetul de intretinere nu va fi problema. toata treaba e sa fii constient ca la vechimea asta cam intotdeauna e cate ceva de reparat, surubarit etc.

 

pana una alta uita-te pe aria de vanzari auto ca sunt masini deosebite la vanzare:

incepand cu asta: (eu iti recomand motorizare 6 cilindri)

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/176181-bmw-325-xi/

continuand cu: (daca iti doresti 4 cilindri)

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/175571-vand-e46-fl-m-tech-2/

si incheind cu: (daca vrei diesel)

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/176066-vand-bmw-e46-320d-facelift-m-tech-ii/

 

toate se incadreaza in bugetul tau fara nici cea mai mica problema.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

E46 este o idee buna in bugetul tau, unul in stare foarte buna este in jur de 4500 euro si iti raman bani de intretinere/inmatriculare etc.

O sa iti fac un rezumat al motorizarilor de pe facelift (fabricatie 2001-2005):

316i - 1.8 116 cai, consum bun, multi ar zice ca este lenes, dar avand in vedere ca esti incepator ma indoiesc ca o sa te incurce vreodata. Eu am condus acest model si mi s-a parut foarte ok.

318i - 2.0 143 cai, consum bun (egal cu cel de mai sus). Am detinut acest motor si am fost foarte multumit de el. Are niste probleme specifice (la fel ca cel de mai sus), dar se pot rezolva foarte usor.

318d - 2.0 116cai, consum foarte bun, unii ar zice ca este lenes. Trebuie sa ai mare grija, deoarece diesel-urile asa vechi pot avea incredibil de multi km. Sunt motoare rezistente, dar la multe sunt 250k km in bord si 400-500k km reali.

320d - 2.0 150 cai, consum foarte bun, se misca foarte bine. La fel ca la 318d, mare grija la kilometri.

320i,325i,330i -2.2/2.5/3.0 - 170/192/231 cai motoare foarte fiabile/rezistente, performante DAR impozitul este mult mai mare (de la ~200 lei cat costa la restul, sare direct la 800 lei pentru 320i. 325i- ~1100 lei, 330i ~2000 lei) + asigurarea este mai scumpa. Cam tot ce tine de motoarele astea e mai scump, fie ca e vorba de cantitatea de ulei pe care o bagi la schimb, impozit, asigurare, schimbat bujii etc. Iar la asta se adauga si consumul, care este considerabil mai mare. Daca un 318i consuma 13 in trafic in bucuresti, un 320i deja ajunge la ~16 .

 

Cand il cumperi du-te cu cineva care se pricepe si mergi undeva sa o urci pe elevator macar, sa te uiti sub ea. Din cate am observat foarte multe au scurgeri de ulei. Ideal ar fi sa mergi sa iti faca un test la reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei diesel, iti recomand sa iei 320d'u lui Kenbobo din linkul prezentat. Plus ca ai si istoric pe forum despre ce probleme au fost si ce s-a investit in masina. Posesorul este foarte chitibusar si are foarte multa grija de masina. Nu vorbesc din auzite, am fost cu ea, am condus masina. Investitii nu ai ce sa-i faci decat combustibil si drum bun.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

un e46 care sa nu fie desfacut si cu multe piese schimbate va fi in mod sigur o troaca...

 

de exemplu la mine :

 

au pocnit toate macaralele de la geamurile electrice , problema clasicĂŁ - a trebuit sa desfac toate fetele de usi sa le schimb -

a trebuit sa rezolv simeringurile , problema clasicĂŁ - a trebuit sa fie demontate axele cu came de vvt etc

au crapat amortizoarele spate , a trebuit sa scot mocheta de prin portbajagaj ...

etc etc etc

 

ce zic eu ca e important e sa aibe acelasi motor ca in fabrica (adica sa nu fie inmlocuit un motor de 1.8 cu un 3.0) pentru ca niciodata nu stii cum s-a facut conversia ...)

 

eu am incercat sa o vand pe a mea si chiar dacĂŁ am lĂŁsat prețul pânĂŁ la 3000 de euro tot nu am reușit sĂŁ o dau cĂŁ mai are o zgarietura pe ici pe colo.

 

La masinile mai vechi de 3-4 ani este mia bine sa fie piese schimbate pe ele decat sa te apuci tu sa bagi bani cu nemiluita (pe care nu ii mai recuperezi niciodatĂŁ).

 

Oricum iti dai seama de starea masinii in functie de proprietar. DacĂŁ te ia cu ”Hai bossule cĂŁ mașina e țiplĂŁ” și are un bidon de ulei mineral 20w50 in portbagaj ... mai bine fugi.

 

Și ai grija la valvetronic mai ales sa nu fie scoase becuriel din bord (check engine, DSC, EML...) si ulterior sĂŁ ai surpriza unui coleg de forum care avea axa excentricĂŁ dela VVT legatĂŁ cu sârmĂŁ ... motorul mergea ca unul fĂŁrĂŁ VVT , probabil pe o hartĂŁ prestabilitĂŁ ...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Din ce am citit si m-am mai interesat, in niciun caz nu ma duc pe valvetronic.

Cred ca raman pe 320i, 6 valve, benzinar strict pt faptul ca e mai ieftin de intretinut. Nu sunt dobitoc sa am impresia ca daca-mi iau BMW o sa ma tina 10 ani fara sa-i schimb uleiul.

Din pacate pt colegii care isi vand piesele, nu am banii acum in mana. Ii voi avea in 2-3 luni, insa topicul l-am facut strict sa stiu dupa ce ar trebui sa ma uit si sa ma si hotarasc asupra modelului (macar asta am facut-o).

D-abia astept s-o iau si sa ma apuc sa bag bani in ea s-o fac a mea.

Plec de la premisa ca o s-o tin vreo 10 ani de acum incolo asa ca macar sa fie personala daca tot o tin.

Poate ne vedem si pe la intalniri peste ceva luni.

Multumesc mult pt raspunsuri. Daca cineva mai are vreun sfat in legatura cu ce ar trebui verificat, e bine-venit, eu oricum o sa-mi arunc un ochi p-aici.

 

Si daca are cineva vreun 320i, 2.0 benzinar portocaliu perlat, piele full si 472729 de optiuni, sa ma caute. :))

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Din ce am citit si m-am mai interesat, in niciun caz nu ma duc pe valvetronic.

Cred ca raman pe 320i, 6 valve, benzinar strict pt faptul ca e mai ieftin de intretinut. Nu sunt dobitoc sa am impresia ca daca-mi iau BMW o sa ma tina 10 ani fara sa-i schimb uleiul.

Din pacate pt colegii care isi vand piesele, nu am banii acum in mana. Ii voi avea in 2-3 luni, insa topicul l-am facut strict sa stiu dupa ce ar trebui sa ma uit si sa ma si hotarasc asupra modelului (macar asta am facut-o).

D-abia astept s-o iau si sa ma apuc sa bag bani in ea s-o fac a mea.

Plec de la premisa ca o s-o tin vreo 10 ani de acum incolo asa ca macar sa fie personala daca tot o tin.

Poate ne vedem si pe la intalniri peste ceva luni.

Multumesc mult pt raspunsuri. Daca cineva mai are vreun sfat in legatura cu ce ar trebui verificat, e bine-venit, eu oricum o sa-mi arunc un ochi p-aici.

 

Si daca are cineva vreun 320i, 2.0 benzinar portocaliu perlat, piele full si 472729 de optiuni, sa ma caute. :))

la 6 valve o sa traga tare rau :laugh:

Link to comment
Share on other sites

 

Cred ca raman pe 320i, 6 valve, benzinar strict pt faptul ca e mai ieftin de intretinut.

Plec de la premisa ca o s-o tin vreo 10 ani de acum incolo asa ca macar sa fie personala daca tot o tin.

 

Sincer cred ca nu ai citit mai nimic daca spui ca ramai pe 320i 6 valve.

poate vrei sa spui 6 cilindri dar oricum cred ca esti...foarte tanar si...mai ai multe de citit si tare mi-e ca mai ai mult pana iti si cumperi masina :)).

Link to comment
Share on other sites

Foarte tanar, intr-adevar. Si destule de citit.

Cam in 3 luni o sa am banii. 3000 am deja. Defapt am 4500-5000 ca am de la cine sa ii imprumut. Altfel clar nu vedeam masina aia curand.

Nu m-am stabilit la 6 CILINDRII (nu valve) pt ca trage mai bine. Mi-au spus mai multe pers ca e mai fiabil modelul ala si cica non-facelift. Sunteti de acord?

 

O dau in double post aiurea ca n-am buton de edit pe telefon. Ideea e ca eu stiu cam 0 in materie de masini ca nu m-a pasionat ideea de a putea da detalii tehnice despre Ferrari in conditiile in care mergeam cu autobuzul fara bilet.

Incerc sa prind cat de mult pot intr-un timp scurt.

Link to comment
Share on other sites

320i nonfacelift (motorul de doi litri, sase cilindrii) am vrut sa imi cumpar si eu anul trecut, dar dupa vreo 3 luni de cautari si vreo 30 de masini vazute m-am lasat pagubas, foarte multe masini prost intretinute, si cu multe probleme. Pana la urma am cumparat un 318ci de pe forum, cu istoric la reparatii. Deci in primul rand trebuie rabdare, apoi cauti pe cineva cu experienta care sa mearga cu tine sa vezi masina si apoi verificare in service.
Link to comment
Share on other sites

aoleu "boss" tu cu lamaia in geam te-ai gandit ca un 320iar fi bun pentru tine?

macar ia unu cu sistemul de stabilitate DSC (adica facelift, adica motoru de 2200 adica impozit mare) pentru ca acest sistem este superior ASC ului de pe modelul nonfacelift (adica motoru de 2000 adica impozit mic)

 

 

pe uscat bmw ul se simte, la mers normal, ca orice alta masina insa pe ploaie, mazga, zapada, este complet diferit, patineaza rotile derapezi etc de aceea ai nevoie de un sistem de stabilitate cat mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.