Jump to content

Cauciucuri de iarna vs cauciucuri all season runflat


cavaliere

Recommended Posts

Salut. Am un X1 si are momentan jante pe 18 cu cauciucuri runflat. Pentru ca o sa vina iarna, ma gandesc ce sa fac, adica sa cumpar cauciucuri all season gen Michelin Cross Climate, sau sa cumpar alte jante pe 17 cu cauciucuri de iarna, dar aici nu stiu ce jante se potrivesc pentru x drive. Masina are acum cauciucuri intr-o singura latime.

Mai e o problema cu faptul ca neavand rezerva, as vrea sa iau o roata de rezerva insa la fel e dilema ce roata mi-ar trebui ca sa nu paradesc cutia de transfer. Ca roata subtire inteleg ca nu e buna.

Link to comment
Share on other sites

Nu o sa fie nici cal nici magar,adica,nici vara ok,nici iarna ok.

Daca nu sunteti genul "sa simt putin masina" si mergeti usor si fara sa "fortez" atunci merge si allseason.

Allseason parca nu rimeaza cu bmw.

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un X1 si are momentan jante pe 18 cu cauciucuri runflat. Pentru ca o sa vina iarna, ma gandesc ce sa fac, adica sa cumpar cauciucuri all season gen Michelin Cross Climate, sau sa cumpar alte jante pe 17 cu cauciucuri de iarna, dar aici nu stiu ce jante se potrivesc pentru x drive. Masina are acum cauciucuri intr-o singura latime.

Mai e o problema cu faptul ca neavand rezerva, as vrea sa iau o roata de rezerva insa la fel e dilema ce roata mi-ar trebui ca sa nu paradesc cutia de transfer. Ca roata subtire inteleg ca nu e buna.

mergi pe runflat in continuare, daca nu ai de gand sa faci offroad cu el...

 

non-runflat + kit pana sau rezerva in portbagaj => cam aceiasi bani + mai multe neajunsuri (risc de pana, etc)

 

cea mai confortabila solutie = inca un set de roti cu RFTuri

Link to comment
Share on other sites

Am crossclimate pe Seat.

Am fost cu el de câteva ori la munte (Fundata, Rânca) iarna trecutĂŁ și nu am avut nicio problema. La fel și prin București, ĂŽn parcĂŁrile ĂŽnzĂŁpezite. Anvelopele vechi de iarna (Vredestein, profil 4mm) patinau serios, ca și comparație.

Vara mi s-au pĂŁrut mai bune ca Goodyear Excellence și Michelin Primacy HP.

Probabil sunt inferioare unor anvelope UHP, ca Pilot Super Sport, Sport Contact 5, dar acum sa nu ne imaginam ca orice BMW e mașinĂŁ sport.

Edited by coldone
Link to comment
Share on other sites

Am crossclimate pe Seat.

Am fost cu el de câteva ori la munte (Fundata, Rânca) iarna trecutĂŁ și nu am avut nicio problema. La fel și prin București, ĂŽn parcĂŁrile ĂŽnzĂŁpezite. Anvelopele vechi de iarna (Vredestein, profil 4mm) patinau serios, ca și comparație.

Vara mi s-au pĂŁrut mai bune ca Goodyear Excellence și Michelin Primacy HP.

Probabil sunt inferioare unor anvelope UHP, ca Pilot Super Sport, Sport Contact 5, dar acum sa nu ne imaginam ca orice BMW e mașinĂŁ sport.

 

Mai ideea e ca eu am la toate masinile roti de vara si iarna separate cu jante cu tot. Mai putin la e90 cu care nu am circulat pe zapada oricum. Sunt convins ca cross climate e un compromis. De vara eu am sport contact 5 si la audi tt si la merc si sunt foarte bune, singurul neajuns fiind ca se tocesc repede.

Sincer as cauta un set de jante pe 17 la care sa pun rft uri de iarna. Si sa tin jantele astea de 18 pt vara cu rft-urile de vara. E partea proasta ca nu stiu cat de rigide sunt . La e90 am pus non rft si mi-am luat o roata ingusta cu care merg in portbagaj. La x1 nu stiu ce sa fac. Plus ca nu stiu ce roata de rezerva s-ar potrivi. Banuiesc ca una ingusta nu face bine la x drive.

Nu orice Bmw e masina sport, insa asta e relativ. Pentru unii masina sport este un m5 de 500 de cai, iar pt altii un e90 320d este sport, comparativ cu alte masini de pe piata. Depinde de maniera in care o utlizezi si ce iti doresti sa faca. DAca mergi cu 100 pe dn si 50 in localitate, poti sa mergi foarte bine si cu Debica, ca nu o sa simti lipsa aderentei sau stabilitatii. Dar daca mergi mai tare in curbe si cu viteze mai mari, atunci faci diferenta intre anvelope premium si chinezesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

atunci faci diferenta intre anvelope premium si chinezesti.

 

O curiozitate privind anvelopele asa zis "premium": am comandat pentru al meu 520i E34 ,anvelope Nokian Hakkapeliitta R2 XL 195/65 R15 95R si toate 4 ma costa "cam" 1700 lei fara montaj!la banii astia se pot considera premium?! sa inteleg ca la iarna o sa stea masina pe drum si in curbe,da?!

N-am condus niciodata masina cu tractiune doar spate pe timp de iarna si sunt cam "stresat" cand vine vorba de iarna...

Cauciucuri all season n-as folosi nici sa mi le dai degeaba!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

EU nu recomand allseason - am avut experiente neplacute cu un Juke cu allseason din fabrica (michellin - nu stiu modelul) - un Astra din 90 cu anvelope de iarna parca era avion pe langa noi.

Eu am folosit pirelli sotozero 2 ierni) si nokian vr d4 cumparate anul trecut noi- s-au comportat exemplar, nu prea am facut diferenta fata de cele vechi. Pentru vara am conti contact5 - comportament ireprosabil pana acum ( dupa ce am folosit michelin, goodyear si dunlop).

Acum depinde ce vrei - daca iarna nu fortezi (mereu sub 100 km/h) sau vara sub 120, nu vei simti daca ai debica sau continental. Daca te dai pe viraje cu 140-150(sa spunem ca stai mereu la limita derapajului), cauciucurile au mare influenta!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nokian Hakkapeliitta R2 XL 195/65 R15 95R si toate 4 ma costa "cam" 1700 lei fara montaj!la banii astia se pot considera premium?!

425 lei o anvelopa pe 15???

 

Nokian face anvelope bune, dar per total sunt ĂŽn gama medie.

Prețul mi se pare enorm. La aprox 250 lei gĂŁseai Michelin, Bridgestone etc

Link to comment
Share on other sites

425 lei o anvelopa pe 15???

 

Nokian face anvelope bune, dar per total sunt în gama medie.

Prețul mi se pare enorm. La aprox 250 lei găseai Michelin, Bridgestone etc

De ce spui ca Nokian face anvelope din gama medie? Sunt cam sungurii care au clasa de aderanta A la anvelope de iarna cu clasa C la consum. Michelin, dunlop, continental, goodyear - nu au clasa A pana acum.

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Nu recomand ALL SEASON nimanui. Iarna nu sunt niciodata la fel de bune ca niste anvelope de iarna si vara nici atat. Iarna se intaresc prea tare de la frig si vara se tocesc ft repede din cauza caldurii. Parerea mea e ca nu sunt bune de nimic, nu exceleaza nici vara, nici iarna. Fiecare cu parerea lui, eu nu le-as monta niciodata pe masina. Am avut un set All Season pe E90 in 2010 si le-am schimbat dupa prima zapada. Cele mai proaste anvelope pe care le-am avut eu vreodata.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e pacaleala. Este pentru cei care nu isi permit 2 seturi de anvelope si nu au pretentii de aderenta sporita pentru ca ruleaza cu viteze legale. Nu stiu cati dintre voi ati prins pe vremea lui CeaÂşcĂŁ cauciucurile Victoria care erau de un singur tip si mergea lunea si vara si iarna cu ele. De ce? Pentru ca vitezele de deplasare erau mult mai mici si pretentiile nu erau atat de mari. Dacia, Oltcit, Moskvici si Lada mergeau cu aceleasi cauciucuri cate 4 5 ani minim. In timp ce vesticii mergeau cu Michelin, noi impingeam iarna la masini linistiti. La fel cum nici aer si servo nu visam si eram obisnuiti sa transpiram vara si ni se parea normal. :))

Este evident ca ideal este sa ai gume de vara si de iarna dedicate, insa pentru cei fara posibilitati sau mai comozi, merg si all season sa nu ne mai cacam atat pe noi.

Ca daca e sa o luam asa, cati dintre voi schimba cauciucurile cand ajung la 4 mm profil? :)) Stiati ca distanta de franare de la 100km creste cu vreo 20 metri iarna intre cauciuc nou si cauciuc cu 4 mm profil?

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De ce spui ca Nokian face anvelope din gama medie? Sunt cam sungurii care au clasa de aderanta A la anvelope de iarna cu clasa C la consum. Michelin, dunlop, continental, goodyear - nu au clasa A pana acum.

Asa sunt catalogați cam ĂŽn toate testele de specialitate,nu spun eu.

Apropo de teste și ratinguri :

 

http://www.autoevolution.com/news/finnish-tire-manufacturer-nokian-admits-to-manipulating-tests-in-the-past-105042.html

 

Referitor la All-season, sunt curios câți ați folosit generațiile curente.

Eu unul am fost foarte mulțumit de ele și prefer am anvelope noi la 2-3 ani, decât sa țin 2 seturi pe balcon 5-6, sperând ca performantele cauciucului vor fi aceleași.

Performantele nu țin doar de cata carne au pe ele și ma inspaimant când vad cata lume ĂŽși ia anvelope de din 2010-2011, dacĂŁ nu mai vechi, de la vulcanizari.

Edited by coldone
Link to comment
Share on other sites

Deci am inteles ca se recomanda inca un set de roti cu care sa circuli iarna. Difera dimensiunile rotilor de iarna fata de cele de vara?

La mine pe jantele actuale se recomnda cauciuc Pirelli pe 19 cu steluta BMW de iarna care pe spate costa cam 1600 ron/bucata si daca este runflat urca la 1800ron.

Ce-mi recomandati pt. iarna?

Edited by Moldovan dan
Link to comment
Share on other sites

Daca tii la viata ta iti echipezi masina conform anotimpului, din cauza lor am ajuns cu prima masina avuta cu rotile in sus la 30-40 la ora cred, a fost prima si ultima data cand am facut un compromis

Unde muncesc acuma anvelopele nu prind 2 ani pe masina, caldura imbatraneste cauciucul si crapa ...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deci am inteles ca se recomanda inca un set de roti cu care sa circuli iarna. Difera dimensiunile rotilor de iarna fata de cele de vara?

La mine pe jantele actuale se recomnda cauciuc Pirelli pe 19 cu steluta BMW de iarna care pe spate costa cam 1600 ron/bucata si daca este runflat urca la 1800ron.

Ce-mi recomandati pt. iarna?

 

Recomandarea mea ar fi un set separat de jante (17/18) + pneuri MS, incearca configuratorul BMW si poți jongla cu diverse jante si vezi ce ĂŽți place.

http://www.bmw.ro/ro/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/complete-wheel-configurator.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa sunt catalogați cam ĂŽn toate testele de specialitate,nu spun eu.

Apropo de teste și ratinguri :

 

http://www.autoevolution.com/news/finnish-tire-manufacturer-nokian-admits-to-manipulating-tests-in-the-past-105042.html

 

Referitor la All-season, sunt curios câți ați folosit generațiile curente.

Eu unul am fost foarte mulțumit de ele și prefer am anvelope noi la 2-3 ani, decât sa țin 2 seturi pe balcon 5-6, sperând ca performantele cauciucului vor fi aceleași.

Performantele nu țin doar de cata carne au pe ele și ma inspaimant când vad cata lume ĂŽși ia anvelope de din 2010-2011, dacĂŁ nu mai vechi, de la vulcanizari.

 

Decat Michelin energy saver sau primacy hp, mai bine "mediocrul" nokian zLine sau Line, care ma tine mult mai bine pe sosea si la franare asta nu o Spun doar eu, sunt f f multi care lauda nokian ul,

Site-urile de specialitate sunt la fel de manarite ca si media, care plateste mai mult ala are intaietate.

Majoritatea testelor, site-urilor, revistelor au fost "sponsorizate" de hankook si pirelli, pe unde te uiti pirelli este 1st class, hankook 2nd(care si ele Sunt tot clasa medie), dar adevarul este putin diferit, clar francezi au cea mai buna anvelopa de vara, chiar daca e facuta la Floresti, Asta pt anvelopele de vara.

Cele de iarna fara doar si poate nokian le da clasa la toti, sa nu uitam ca ei sunt inventatorii anvelopelor de iarna.

Anvelopele all seazon ies din discutie, sunt doar pt cei care nu vor performante de la o masina(adica incet si sigur, ca tot acolo ajungi).

Imposibil ca o anvelopa sa aiba o aderenta buna si la 40-50

De grade si la -10 -20 de grade...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Primacy HP a apĂŁrut acum vreo 10 ani, ca anvelopa de volum. Energy saver e ĂŽn clasa Eco, iar ZLine e max performance apĂŁrutĂŁ ĂŽn 2013.

Fiecare model are alt segment de piațĂŁ.

Compari Z line eventual cu Pilot Super Sport.

 

 

Vorbesti de teste trucate când cei de la Nokian au recunoscut ca au trișat trimițând alte anvelope?

Edited by coldone
Link to comment
Share on other sites

Eu am Nokian de iarna si urmatoarele vor fi tot Nokian daca mai apuc eu sa le schimb. Am avut Pirelli si au fost aproape identice ca si comportament, insa nu la fel de bune. Michelin am pe toate masinile de la serviciu, nu sunt la fel, indiferent de cat de laudate sunt (cei drept alea le-am testat pe tractiune fata).

Fiecare isi pune ce vrea, eu am impins iarna trecuta la Juke cu anvelope Michelin allseason ! Daca preferi allseason, dar la prima zapada sa cobori si sa impingi masina in pantofi, mi se pare ca nu iti permiti masina - pe Nokian am dat 450 ron/buc, ma tin 4-5 ierni ca sigur!

Link to comment
Share on other sites

anul trecut am cumparat 2 anvelope nokian wr d4 noi pentru spate , pentru fata aveam hankook aproape noi. Cand a dat prima zapada serioasa la straja , am urcat cu masina pana in fata cabanei de langa platoul soarelui ( adica sus), Parca eram pe sine , rama in zapada , am facut loc de parcare. Hotelieri care dadeau zapada se mirau cum de urca un bmw cu tractiune spate pana acolo. Deci recomand.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.