Jump to content

BMW X3 xDrive30d consum real


enoon

Recommended Posts

6 e cam putin. Eu la un 20d am curatat injectoarele recent, am 6 consum, condusa numai in sport, 80% inafara, 20% oras.

 

Mers in sport poate cu 100 la ora constant, altfel nu consuma atat sa fim seriosi, cu 10 curatari de injectoare sau fara. Ba mai mult ai inclus aici si mers putin urban, deja e fabulatie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mers in sport poate cu 100 la ora constant, altfel nu consuma atat sa fim seriosi, cu 10 curatari de injectoare sau fara. Ba mai mult ai inclus aici si mers putin urban, deja e fabulatie.

 

O sa revin cu o poza cand o sa am timp. Inainte de curatarea injectoarelor aveam 6.8, dar nu o conduceam in sport. Jantele sunt pe 17 cu cauciucurile de iarna.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca toti se iau dupa ce prostie scrie computerul ala de bord. Dupa logica asta si masinile mele 3.0 d consuma pana in 10 la suta in oras. Daca fac consumul la pompa este alta mancare de peste. Si am mai invatat daca ai injectoarele curatate consuma mai putin... la diesel si se curata injectoarele bine...ele in functionare ajung la 1500 de bari si le curata ei cu ultrasunete. Bani aruncati pe fereastra. Asa in bord pot sa am si 5 la suta o pun pe pilot automat la 60 la ora seara si voila Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum reusiti voi dar eu media o am de 7.5 % , cel mai mic consum a fost de 6.6 % dar nu am depasit 110 km/h. masina este un BMW x3 f25 an 2010. Consumul nu l-am facut dupa computer ci la pompa.

 

Pai trebuia sa te uiti si in bord ca sa vezi care era marja de eroare.

 

@nirod al tau daca e de 190cp inseamna ca e facelift ...deci consuma un pic mai putin decat cele preFacelift. Incercati la consumuri sa puneti si viteza medie din BC.

 

Dupa parerea mea toate consumurile postate aici sunt plauzibile tinand cont de stilul de condus, zona, marimea motorului si a caucicurilor, temperatura exterioara, incarcarea masinii etc. Un lucru e cert insa si v-o spun din propria experienta 3.0d poate consuma si 5,5% (daca mergi la drum lung legal adica 60-80 localitati, max 110 in afara) si 15% daca esti bara la bara in oras cu semafoare dese, fara start/stop activat si viteza medie de 15km/h.

Nu e nimic de speriat. De speriat ar fi sa ai mereu consum mediu de peste 10%.

Edited by costinlogin
Link to comment
Share on other sites

Sper ca nu considerati offtopic ce scriu eu. Consum pe F45 218d 150cp, extraurban pe 1100km cu un plin: BC 4,4...pompa 4,25...mie BC imi da in 80-90% din timp valori mai mari decat la pompa!

 

Deci idee de a nu avea incredere in BC pica...cel putin in cazul meu!

Link to comment
Share on other sites

Consum X3 F25 3.0D mediu: 10,5. In ultimii 7000km. Motorina numai de la Mol, cea aditivata. Cu asta e cel mai silentios, dar am sesizat si o diferenta de consum fata de cealalta: la mers eco (nu conduc eco decat pentru test), parca e mai mic consumul, dar in rest e mai mare (cu pana la 1l in functie de stilul de condus). Proportia e cam de 40% afara - 60% oras (Cluj - un oras unde nu poti consuma putin -dealuri,aglomeratie,etc). Stil de mers: fara menajamente, acceleratii dese (in zonele unde se poate). Diferenta fata de un 2.0 diesel la acelasi stil de condus e cam de 2l. Senzatia? Priceless.

Cel mai mic consum reusit de mine a fost de ~7%. La drum intins, (daca ma abtin) scot 8% pe Cluj-Bucuresti. In rest 8,5.

 

Salut. Cu diferenta de motor (adica 2.0) si cu proportie 80% oras, 20% in afara, consumul mediu e de 10.3l (de 6000 km...de cand am masina). Orice as face in oras nu scot sub 8% si in afara sub 6.5% :)

Link to comment
Share on other sites

Si la mine computerul de bord arata cam cu 0,1 l/100km mai mult decat la pompa. Testat de fiecare data. E prima masina la care indicatiile sunt aproape perfecte: kilometraj (cat e pe bord atat e si pe GPS si pe radar), indicatorul de carburant din rezervor (cat arata, atat e, scaderea e liniara conform cu distsanta parcursa, si estimarea de km pana la pompa), consumul mediu de pe BC.

Toate celelalte masini pe care le-am condus "fura" - arata mai mult pe bord decat viteza reala, indicatorul de carburant scade pe o curba logaritmica (greu cand e plin, si foarte rapid cand e mai putin de jumatate), computerele de bord arata consumuri mai mici cu pana la 1 l/100km fata de consumul real.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Am reusit sa imi fac si sper ca si voi o ideea a ce inseamna consum real atat in oras (aglomerat sau nu) cat si inafara.

 

Indiferent daca suntem sau nu milionari/miliardari consumul este o variabila pe care unii poate o luam in considerare cand alegem o masina altii mergem doar pe senzatie.

 

Ideea e ca am ajuns la concluzia ca 2.0d este mult mai apropiat nevoilor mele. Dupa cum vad ma incadrez ca in marea majoritate a raspunsurilor la 80/20 oras/afara.

Nu contest senzatia, din pacate prea rar as putea sa o exploatez intr-un oras ca si Cluj.

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes: Categoric un motor de 2l va consuma mai putin decat unul de 3l. Daca iti convine sau nu diferenta, aia e optiune personala deja. Din punctul meu de vedere, diferenta de ~2l/100km (la un raport de 80 afara-20 oras si mai mica, undeva pana in 1,5l/100km) e justificata avand in vedere avantajele motorului de 3l.
Link to comment
Share on other sites

Nu contest avantajele motorului de 3l...dar as zice ca depinde f mult si ce fel de drumuri faci in afara orasului. Daca iesi rar (ca si mine) si nu faci drumuri lungi in general (exceptand eventualele concedii in care calatoresti cu masina) as zice ca un motor de 2l e mai potrivit. Recunosc ca mi-ar place o motorizare de 3l...dar din pacate nu se justifica in cazul meu :) Toate cheltuielile extra (consum, impozit, consumabile, etc.) pot cantari in alegerea motorului potrivit pentru fiecare.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doua drumuri de Cluj-Bucuresti-Cluj (cu trafic in Bucuresti inclus):

post-81492-0-82450900-1490710465_thumb.jpg

la pompa 8,5. Include stat 1h in coloana din cauza unui accident. Autostrada 120 si 130 km/h pe cruise (am mers ori cu 120 ori cu 130. proportie cam 50%).

 

post-81492-0-15640700-1490710471_thumb.jpg

la pompa 8,0. Am mers mai lejer, au fost mai putine depasiri in scurt decat prima, autostrada 110 si 120 km/h, dar include traversare de Bucuresti de doua ori dupa ora 5pm (cand e "mai bine" :thumbsup: )

Link to comment
Share on other sites

@nirod al tau daca e de 190cp inseamna ca e facelift ...deci consuma un pic mai putin decat cele preFacelift. Incercati la consumuri sa puneti si viteza medie din BC.

 

Da...e facelift,ai dreptate.

Intr-adevar,consumul real este cel facut la pompa,umpli rezervorul pana la buson,faci apoi n km dupa care reumpli in aceleasi conditii,apoi calculezi.Acesta este consumul real.Tinand cont de consumul obtinut se compara cu cel de bord,apoi stii care este eroarea,10-15-20 % sau cat iese.

Acest lucru trebuie facut afara,apoi in oras,intr-un interval de mai multe zile,apoi,ai o medie cat de cat reala si poti tine cont si de computerul de bord,destul de exact,fata de valoarea aratata mai pui X% afara sau,y% in oras.

Voi face si eu aceste teste in viitorul apropiat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.