Jump to content

Sfat achizitie BMW seria 3 sau 5


sedative

Recommended Posts

Salutare,

 

As dori sa deschid acest topic in speranta de a clarifica cateva lucruri inainte de a ma decide ce masina sa cumpar, respectiv seria 3 sau 5.

Mentionez aici ca vorbesc despre modelul 320d sau 520d (optional 318d).

Bugetul este 11000E maxim. Dotari obligatorii: cutie automata si navigatie, xenon (cu angel eyes implicit).

As dori parerea unor proprietari / cunoscatori cu legatura la:

- fiabilitate

- consum(aproximativ)

- probleme cunoscute la modelele respective

- o parere sincera daca merita mai mult un seria 5 cu 1-2 ani mai vechi(2008 minim, dar pt confort si mai ales joystick-ul in loc de schimbator, face tot la aspect :) ), sau ar trebui sa ma orientez catre un seria 3 mai nou(2009, 2010 poate) cu aceleasi optiuni

- pareri despre cutia automata de la cele 2 modele, cum se comporta, probleme cunoscute, etc.

 

Mentionez ca tin putin mai mult la confortul din interior decat la sportivitate, de aceea am si pus ca si optiune si modelul 318d.

 

Orice parere este binevenita.

 

Optional: daca are rost sa plec in Germania cu cineva sa caut masina, sau sa astept sa imi aduca cineva una sau sa gasesc pe autovit.

 

O zi faina tuturor!

Edited by sedative
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este sa fugi de motorul N47 si orice este derivat din el.

 

Nu te lua dupa asemenea sfaturi ca vin de la oameni total pe dinafara. Costa 3000 lei sa faci distributia cu piese originale la n47 si stai fara batai de cap, ca altfel motorul e brici. Din cate stiu cutia la e90 si la e60 este aceeasi adica zf6hp in 6 trepte.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Avantaje seria 3: mai economic, piese mai ieftine in cazul in care se strica ceva, mai usor, trage mai bine acel motor pe caroseria mai usoara. Dezavantaje: nu e asa bine antifonat si confortabil ca un seria 5. Am avut un E60 525 si consider ca motorul de 2.0 Diesel e prea mic pt o caroserie asa grea si nu trage bine, mai ales la depasiri. Pt un seria 5 recomand cu caldura un motor de 3000cc pt ca masina sa fie in toate drepturile ei si sa traga cum trebuie, dar aici vorbim si de alte costuri de intretinere si consum. Am avut si 3 E90-uri si stiu despre ce vb. Recomand 318D sau 320D din toata inima pe un seria 3 deoarece motorul ala e suficient de puternic pt caroseria aia si performantele si consumul sunt pe masura. Tu zici ca vrei mai mult confort, atunci ia E60 si te plimbi ca un domn, dar agila si rea nu va fi masina aia niciodata. Du-te si ia masina din Germania, pune 500 de euro in plus costuri aditionale. Nu lua masini de pe autovit si sigur nu de la samsari. Astea de regula au km dati inapoi si au fost rasturnate sau daune pe afara. Daca iei din Ro, ia de la un proprietar care a intretinut masina. Orice masina bine intretinuta se vede din prima si dupa proprietar. Cutia aia automata in 6 trepte e ft ok si merge frumos. Eventual schimbi uleiul la cutie la ZF FAUR si pui doar ulei original, fara improvizatii sau alte chinezarii. Daca masina care o iei are in jur de 200K km sa tii cont de filtru de particule care si ala e posibil sa cada sau sa tina, dupa cum iti e norocul. La bugetul de 11K nu gasesti masini la 80K km. Spor la cautare si sa bucuri de ce iti cumperi :)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am tot citit pe forum si in afara de problema cu distributia nu prea am auzit lucruri de rau despre motorul de pe 520d (M47N 204 D5 din ce am vazut)

Totusi ramane intrebarea de baza: seria 3 sau seria 5? Apreciez spatiul mai mare care il are seria 5 insa ma gandesc ca un motor din 2008, daca il tin 3-4 ani, ce sanse sunt sa bag bani inutili in el? La seria 3 as opta pt 2009-2010 daca am noroc in pretul asta.

Mentionez ca vin de la o experienta f neplacuta cu un Astra H in care in 3 ani de zile am bagat undeva la 12.000 lei in schimburi (unele sunt consumabile, de inteles, precum ambreiaj, discuri, amortizoare si flanse, insa altele total aiurea cum ar fi radiator A/C, reconditionare borne baterie, parbriz spart de la soare, oglinzi cazute pe jos, puntea de diode cu releu, curatat electromotor, crankshaft si camshaft sensor, toate furtunele de la racire, si lista continua)

Voi ce ati recomanda? Face asa mare diferenta 1, posibil 2 ani? ca mie imi par niste masini super bine inchegate, insa nu am avut nici una pana acum :)

Link to comment
Share on other sites

Avantaje seria 3: mai economic, piese mai ieftine in cazul in care se strica ceva, mai usor, trage mai bine acel motor pe caroseria mai usoara. Dezavantaje: nu e asa bine antifonat si confortabil ca un seria 5. Am avut un E60 525 si consider ca motorul de 2.0 Diesel e prea mic pt o caroserie asa grea si nu trage bine, mai ales la depasiri. Pt un seria 5 recomand cu caldura un motor de 3000cc pt ca masina sa fie in toate drepturile ei si sa traga cum trebuie, dar aici vorbim si de alte costuri de intretinere si consum. Am avut si 3 E90-uri si stiu despre ce vb. Recomand 318D sau 320D din toata inima pe un seria 3 deoarece motorul ala e suficient de puternic pt caroseria aia si performantele si consumul sunt pe masura. Tu zici ca vrei mai mult confort, atunci ia E60 si te plimbi ca un domn, dar agila si rea nu va fi masina aia niciodata. Du-te si ia masina din Germania, pune 500 de euro in plus costuri aditionale. Nu lua masini de pe autovit si sigur nu de la samsari. Astea de regula au km dati inapoi si au fost rasturnate sau daune pe afara. Daca iei din Ro, ia de la un proprietar care a intretinut masina. Orice masina bine intretinuta se vede din prima si dupa proprietar. Cutia aia automata in 6 trepte e ft ok si merge frumos. Eventual schimbi uleiul la cutie la ZF FAUR si pui doar ulei original, fara improvizatii sau alte chinezarii. Daca masina care o iei are in jur de 200K km sa tii cont de filtru de particule care si ala e posibil sa cada sau sa tina, dupa cum iti e norocul. La bugetul de 11K nu gasesti masini la 80K km. Spor la cautare si sa bucuri de ce iti cumperi :)

 

poti te rog sa imi dai mai multe detalii despre Germania? poate cunosti oameni care aduc masini de acolo, caz in care as fi dispus contra unui comision sa merg cu ei sa gasesc ceva acolo. De asemenea as prefera un an mai nou (2009, poate 2010, evident un pic mai mare bugetul) pentru un seria 5, cu ceva mai multi km, decat un an mai vechi. Dar poate conceptia mea e gresita.

De asemenea 520d are 163cp daca nu ma insel. Eu vin de la o masina de 101cp, cuplu 220nm, care avea 1388kg masa. Deci cu siguranta motorul de la 520d o sa se simta avion pt mine, iar peste 2000cmc nu as vrea sa trec, datorita costurilor exagerate la asigurare si impozit.

 

Multumesc mult pt toate informatiile!

Edited by sedative
Link to comment
Share on other sites

Asta e singura masina de pe mobile.de care se incadreaza cat de cat in bugetul tau si are ce vrei tu: http://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-520d-Aut./vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_17_,frn:2008,frx:2011,prx:11000,ful:diesel,mln:5000,mlx:200000,ger:automatic_gear,ccx:2000,emc:euro5,dmg:false/pg:vipcar/231469697.html.

 

Pentru 2000 de euro ( cheltuieli si comision) ti-o aduc eu. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu n-as baga mana in foc ca 520d ala de 177 cai nu are putere. Mai ramane si varianta de resoftare si deja te apropii de puterea unui 530d si tu platesti taxe de 2.0 .

 

Eu mi-am luat un 520i 2008 pentru ca pentru mine si nevoile mele e masina ideala,cam din toate punctele de vedere.

Edited by Cloud92
Link to comment
Share on other sites

Intradevar, o sa ti se para avion numai ca senzatia va dura putin :-) si vei ajunge la vorba colegului six_in_line

 

 

Clar ca la inceput ti se va parea ca trage super tare. Si eu cand m-am suit din E60 525 cu 177 in 335i cu 306 cai am zis ca zboara si ca e avion, dar dupa 3 luni de mers cu 335i mi se parea ca merge normal. totul e chestie de perceptie si obisnuinta.

Link to comment
Share on other sites

520d e lesinat dar 320d e racheta,n47 e cel mai prost motor etc numai tampenii venite din partea 'pasionatilor'.I-ati masina cea mai intrenuta pe care o gasesti,cat despre fiabilitate deja la masini peste 200k nu mai prea poate vorbi,poate decat de noroc si nu ma refer la motor ci la alte subansamble.
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

piese care se cam duc in jur de 200k km (uzura)

- fulie vibrochen + distributie auxiliara

- filtru de particule

- distributie motor (chiar mai devreme de 200k)

- tampoane motor + tampon cutie

- amortizoare/bucse/brate/etc de pe la suspensii

- racord flexibil evacuare

- injectoare (macar 1 tot pica)

- turbina incepe sa dea semne de oboseala

- etc

 

Asa ca incerca sa afli ce a fost schimbat deja, sa stii la ce sa te astepti; ori iei masina in jur de 100k km, ori ai istoric complet la masina, eventual cu cat mai multe schimbate deja (oricat de bine a fost intretinuta masina, piesele tot se uzeaza proportional cu km si vechimea)

 

despre motor - depinde ce stil de condus ai; 520d nu e racheta, dar nici puturoasa; dupa parerea mea, seria 5/a6/e-klasse se ridica la renumele lor doar cu motoare de la 3l in sus; si nu ma refer doar la putere - ci in primul rand la rafinament; masina vibreaza si face zgomot mult mai putin la 2000 de ture la 150kmh in 6 cilindri, decat la 3000 ture in 4 cilindri; pe masinile astea, motor 3l inseamna in primul rand putere pentru confort, nu neaparat putere pt sportivitate (pt ca sunt grele, centru de greutate mai inalt, suspensii mai degraba confort)

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.