Jump to content

problema acceleratie e90 lci n47 -tare tare ciudata si frustranta


Recommended Posts

salut , de ceva timp am observat urmatoarea situatie:

 

indiferent de treapta doar sa fie peste 2, se intampla asa :

 

de mentionat ca de fiecare data astept sa intre turbina deci discutam numai de acceleratii la podea peste 1800 rppm

 

- calc acceleratia de la 2000 se duce constant pana la 3200 apoi scade vreo 5 6 sute rotatii si abia cand urca iar simt ca trage masina.( in tot acest timp cu pedala calcata)

 

Nu stiu daca intelegeti exact ce vreau sa spun. Sa zicem ca am 2800 ture in a treia. Accelerez tare , creste turatia spre 4 mii dar masina nu zmunceste ca de obicei ( desi motorul se aude turandu-se) apoi scade turatia singura cu acceleratia chiar si la podea , vreo 500 700 rotatii si apoi trage normal pe toata plaja de turatii ... la fel in fiecare treapta , mai putin 1 si 2 .

 

Ei cum e posibil asa ceva ? S-a mai intamplat cuiva ? sa pierd presiune pe undeva ? sa fie turbina ? debitmetru?

 

Nu am erori , nu consuma mai mult, nu pierd ulei , nu bate , nu troncane ... Ce ar putea sa fie sa faca asa ?

 

Am sa pun si un clip maine ca e cel mai bun exemeplu .

Link to comment
Share on other sites

Pai cam asa se manifesta un ambreiaj defect. Tu accelerezi, urca turometrul, cateva secunde, dupã aceea coboarã cateva sute rpm, si va urca din nou, de aceasta data, accelerând si masina.

Nu am dat cea mai buna explicație, dar.... nu sunt mecanic

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ambreiajul patineaza musai se manfesta si in treapta 1 si 2 .Pentru o verificare rapida trage frana de mana , si incearca sa pleci de pe loc, (trebuie sa accelerezi mai mult), daca .moare motorul la prima incercare, atunci ambreiajul nu e sigur, daca motorul se tureaza(asta cu pedala de ambreiaj ridicata) si .masina nu se misca de pe loc, atunci discul de ambreiaj e dus100%. Incearca asa si spune ce ai vazut.E foarte important sa spui exact ce s-a intamplat dupa aceasta i ncercare.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu este musai sa se manifeste in treptele inferioare, adica el patineaza si in treptele de jos, dar simti doar cand deja nu se mai poate rula in treptele superioare. Prima oara il simti in treptele superioare.

Ex: introduci viteza a 5-a la 80km/h si accelerezi pana in podea, cand va intra turbina, daca ambreiajul scapa, il vei simti fara discutii fiindca se va reproduce tot ce a mentionat initiatorul topicului.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu este musai sa se manifeste in treptele inferioare, adica el patineaza si in treptele de jos, dar simti doar cand deja nu se mai poate rula in treptele superioare. Prima oara il simti in treptele superioare.

Ex: introduci viteza a 5-a la 80km/h si accelerezi pana in podea, cand va intra turbina, daca ambreiajul scapa, il vei simti fara discutii fiindca se va reproduce tot ce a mentionat initiatorul topicului.

Tocmai asta e ,el nu isi poate da seama de ce scade turatia, nu are experienta neccesara sa " simta" masina,probabil o are de putin timp, si i-a aparut acest simptom.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

hai sa o luam pe rand :

 

1.conduc de peste 13 ani si peste 250 mii km pana acum .

2. am fost la diagnoza si nu am nici o eroare

3. Cei din service si-au dat cu parerea dar au spus ca nu stiu de ce se intampla asta.

4. Masina o conduc de peste 1 an , peste 20 mii km

5.Pedala tine la fel ca in prima zi cand am luat-o , nu s-a modificat nimic.

6. Simptomele apar si dispar , de exemplu azi cand am vrut sa fac clip nu mai facea deloc. Daca ar fi ambreiaj , el nu se vindeca de la sine .

 

Eu am venit aici pe forum pentru a ajuta si a fi ajutat la randul meu.Ceea ce am sa spun acum v-o spun fara nici cea mai mica urma de nesimtire sau superioaritate sau tupeism. Daca voi spuneti ca patineaza ambreiajul cu pedala ridicata complet , inseamna ca nu stiti si nici nu intelegeti principiul de functionare al unui volant ,disc ambreiaj si tot ansamblul de transfer al cuplului de la motor la roti.Nu v-o zic cu rautate dar nu au treaba merele cu perele.

 

Ca sa o luam altfel sa va explic : cand pedala este ridicata complet , ambreiajul este cuplat , ceea ce insemana ca frecarea este maxima. Eu la 3800 rpm nu am cum sa il am decuplat (decat daca vreau burnout) de unde tragem concluzia impreuna ca nu are ce sa patineze.

 

In treapta 1 si 2 trage la fel si pleaca instant. De asta ma gandesc ca problema este de alta natura si am intrebat poate poate s-a mai intalnit cineva cu situatia asta. Am sa astept sa mai faca si sa fac un clip . Multumesc de raspunsuri si nu luati raspunsul meu ca si unul de knowit all ca va asigur ca nu este deloc asa, doar am nevoie sa discut cu oameni ce inteleg cat de cat principiul de functionare al unui motor/cutie/masina.

Edited by Bigmoon
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu ți-am dat rĂŁspunsul bazându-ma pe experiența proprie avuta cu un VW Bora.

Simptomele erau urmĂŁtoarele:

In treptele 1, 2 si 3 nu era nici o problema, in schimb in treapta 4, daca aveam pe la 80 km/h si acceleram brusc, urca turometrul cateva sute rpm,fara ca viteza sa creascĂŁ. Dupa doua, trei secunde scĂŁdea putin turația motorului si accelerând in continuare creștea si viteza.

Aceasta problema s-a agravat ulterior apãrând si in treapta 3.

Rezolvarea a fost ĂŽnlocuirea ambreiajului si a volantei

Link to comment
Share on other sites

Eu ți-am dat rĂŁspunsul bazându-ma pe experiența proprie avuta cu un VW Bora.

Simptomele erau urmĂŁtoarele:

In treptele 1, 2 si 3 nu era nici o problema, in schimb in treapta 4, daca aveam pe la 80 km/h si acceleram brusc, urca turometrul cateva sute rpm,fara ca viteza sa creascĂŁ. Dupa doua, trei secunde scĂŁdea putin turația motorului si accelerând in continuare creștea si viteza.

Aceasta problema s-a agravat ulterior apãrând si in treapta 3.

Rezolvarea a fost ĂŽnlocuirea ambreiajului si a volantei

 

Pai la el scade turatia cand e cu acceleratia in blana !!!!!!

Adica face invers decat la tine ....unde creste turatia .....si aveti aceesi problema?NICIODATA.

Pune si tu pe computer....ceva......masina isi scade turatia cand este accelerata daca este actionata frana de ceva sau cineva,daca i se taie injectia (un fel de frana de motor) sau altele Nici nu trebuie sa fi mecanic ,parerea mea e sa nu cauti la ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

ok , nu am obiceiul sa fac pe caposul , asa ca daca doi iti spun una ...

 

am sa ma duc totusi sa intreb de un kit nou de ambreiaj sa vedem ce si cum ...din experienta proprie am avut probleme cu ambreiajul numai in trepte mici ..1 si 2 ...niciodata in trepte mari ..dar nimeni nu s-a nascut invatat asa ca ma sa aprofundez in legatura cu ambreiajul.

Link to comment
Share on other sites

Ba da, simptomele pot disparea/aparea in prima faza, in functie de temperatura ambreiajului, a mediului ambiant, etc.

Si cum s-a mai spus, acum patineaza doar in treptele superioare. Treptat o va face si mai jos.

Ar fi bine totusi sa isi dea cu parerea si un mecanic priceput care o conduce live. Asa online e mai greu.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai la el scade turatia cand e cu acceleratia in blana !!!!!!

Adica face invers decat la tine ....unde creste turatia .....si aveti aceesi problema?NICIODATA.

Pune si tu pe computer....ceva......masina isi scade turatia cand este accelerata daca este actionata frana de ceva sau cineva,daca i se taie injectia (un fel de frana de motor) sau altele Nici nu trebuie sa fi mecanic ,parerea mea e sa nu cauti la ambreiaj.

 

 

Poate am ĂŽnțeles eu greșit:

Dar asta scria in primul post:

"

- calc acceleratia de la 2000 se duce constant pana la 3200 apoi scade vreo 5 6 sute rotatii si abia cand urca iar simt ca trage masina.( in tot acest timp cu pedala calcata)

 

Nu stiu daca intelegeti exact ce vreau sa spun. Sa zicem ca am 2800 ture in a treia. Accelerez tare , creste turatia spre 4 mii dar masina nu zmunceste ca de obicei ( desi motorul se aude turandu-se) apoi scade turatia singura cu acceleratia chiar si la podea , vreo 500 700 rotatii si apoi trage normal pe toata plaja de turatii ... la fel in fiecare treapta , mai putin 1 si 2 . "

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

In treapta 1 si 2 trage la fel si pleaca instant. De asta ma gandesc ca problema este de alta natura si am intrebat poate poate s-a mai intalnit cineva cu situatia asta. Am sa astept sa mai faca si sa fac un clip . Multumesc de raspunsuri si nu luati raspunsul meu ca si unul de knowit all ca va asigur ca nu este deloc asa, doar am nevoie sa discut cu oameni ce inteleg cat de cat principiul de functionare al unui motor/cutie/masina.

 

In treapta 1 si 2 tragea si pleca instant de la a 3-a in sus aveam aceleasi simptome ca tine, si aveam ambreiajul terminat la E90, simptomele care le-ai postat mai sus indica un ambreiaj terminat, cel putin la mine asa a fost, am schimbat doar kitul de ambreiaj, volanta era inca in conditii bune, nu necesita schimbare, dupa schimbarea kitului de ambreiaj "simptomele" au disparut si masina a raspuns la pedala 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ei cum e posibil asa ceva ? S-a mai intamplat cuiva ? sa pierd presiune pe undeva ? sa fie turbina ? debitmetru?

 

Nu am erori , nu consuma mai mult, nu pierd ulei , nu bate , nu troncane ... Ce ar putea sa fie sa faca asa ?

 

 

Eu zic ca asta e treaba de dealer.

Mergi la ei si intreaba ce si cum e cu motorul masinii, ..manifestarile, tot ceea ce ceri si ce obtii; afli ce si cum; ...poate este vreun bug in softul motorului si trebuie rescris, ..actualizat.

Nu stii cati pe aici incearca/dau cu acceleratia la pamant/podea/..blana ca tine, cum reiese din ce scrii mai jos:

 

de mentionat ca de fiecare data astept sa intre turbina deci discutam numai de acceleratii la podea peste 1800 rppm

 

- calc acceleratia de la 2000 se duce constant pana la 3200 apoi scade vreo 5 6 sute rotatii si abia cand urca iar simt ca trage masina.( in tot acest timp cu pedala calcata)

 

Nu stiu daca intelegeti exact ce vreau sa spun. Sa zicem ca am 2800 ture in a treia. Accelerez tare , creste turatia spre 4 mii dar masina nu zmunceste ca de obicei[...]

 

..Mi-am/ne-am dat seama ca este frustrant ca masina/motorul face cum face doar ocazional...; de aceea am si sugerat ca ar putea sa fie un bug in program care se manifesta (sa zicem conditii exterioare; UMIDITATE, temperatura..) cand pe tine ca sofer nu prea te intereseaza dar ele avand influienta, cum si Cosmin spune mai sus.

 

------------------------------------------------------------------------------------

..Cand a fost schimbat ultima oara filtru de aer al motorului?

 

Am observat ca motorul si numai la relanti "trage" destul de mult aer, daramite la 3-4000 rpm.. Daca filtru de aer are destule impuritati prin care trebuie sa treaca/traga aer motorul.. (nu uita ca si turbina tot prin fitru de aer isi ia necesarul) poate trebuie schimbat filtru de aer :frantics: (..l-as schimba cel putin de doua ori pe an daca conduc in oras).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

da exact asa , dar mai pronuntat ca in clipul tau. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri , si am ajuns si eu la aceeasi concluzie. Este de la ambreiaj si am vb in service pentru o programare. Sa vedem acum si costul :(Aveti idee la ce sa ma astept ?

 

acum realizez ca am avut aleator mici trepidatii la plecatul de pe loc in trecut ... deci toate se leaga acum in capul meu !

Edited by Bigmoon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.