Jump to content

Recommended Posts

Guest CosmaCosmin

au inregistrat doar o parte din masini pentru actiune tehnica (recall)

 

pernele stanga spate sunt la problematice la o gramada de masini,

 

nu trebuie sa fii specialist,

la o inspectie vizuala cea din stanga la mine avea atele deja iesite prin cauciuc,

cea din dreapta ca noua

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salutare

si la mine crapa perna stinga spate si am sunat la BMW sa intreb de recall si dupa serie sasiu au spus ca nu .

masina e din 2011 februarie .

dupa schimdare trebuie si ceva reinitializari sau doar se schimba si gata ,si am vazut pareri pro sau contra in a le schimba pe amindoua ?

Link to comment
Share on other sites

salutare

si la mine crapa perna stinga spate si am sunat la BMW sa intreb de recall si dupa serie sasiu au spus ca nu .

masina e din 2011 februarie .

dupa schimdare trebuie si ceva reinitializari sau doar se schimba si gata ,si am vazut pareri pro sau contra in a le schimba pe amindoua ?

 

Reinitializare se face doar daca ai EDC sau M Sports suspension ... cel mai bine e sa le schimbi pe amandoua , sunt uzate/si imbatranite la fel.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

eroare da cand e sparta complet si masina sta stramb ...ceva cu sasiu si stabilitate apare...compresorul merge continuu deci nu e indicat s o lasi mult timp asa.

Cat despre schimbat, Radu G nu sunt de acord cu tine...se schimba pereche din mai multe motive n are rost sa le enumar acum .

 

macar unu, doua, motive :-)

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu de curand pernele spate la F11. Una din ele a cedat, scapa aer pe undeva si gaseam periodic masina stil low rider pe o parte :) Ciudat era insa ca uneori statea si o saptamana fara sa se lase.

Ambele aratau f bine la o inspectie vizuala, fara crapaturi, ciupituri etc. Masina nu imi dadea nicio eroare.

post-86142-0-13007000-1515152325_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu de curand pernele spate la F11. Una din ele a cedat, scapa aer pe undeva si gaseam periodic masina stil low rider pe o parte :) Ciudat era insa ca uneori statea si o saptamana fara sa se lase.

Ambele aratau f bine la o inspectie vizuala, fara crapaturi, ciupituri etc. Masina nu imi dadea nicio eroare.

poti sa imi spui cit tea costat si daca ai pus perne originale ?

nici mie nu imi da nici o eroare !

Edited by eugentim
Link to comment
Share on other sites

cine crede ca trebuie schimbate amandoua,

ii destul de bun sa spuna de ce ?

:-)

 

Cauciucul din care este facuta perna imbatraneste si se uzeaza la fel , este doar o chestiune de timp pana ce o sa cedeze si cealalta perna ... Eu le-am schimbat ambele chiar daca am avut problema doar cu perna stanga... Dupa cand m-am uitat si la cealalta era crapata doar ca nu pierdea aer (inca) ... Ce rost are sa o schimbi acuma doar pe aia cu problema si dupa 2-3 luni sa o schimbi si pe cealalta ?

 

 

Doar una a pierdut aer si cand te uiti la ele arata la fel de imbatranite si crapate ...

54763d1340084035-rear-air-spring-replacement-photos-p1030337.jpg

 

PS: Cand iti joaca volanul in mana ca ai discurile ovalizate si mergi si le verifici pe stand si afli ca doar discul drept are bataie , il schimbi doar pe ala sau le schimbi in paralel ? Sansele sa te lase simultan piesele pe amble parti sunt sunt foarte mici ...

 

PS2: Uite cum arata perna pe masina , nu scapa aer dar se vede tesatura prin crapaturi ... Crezi ca mai tine 2 luni !!! Nu e mai bine sa o schimbi o data cu cealalta si stii o treaba ?

 

http://forum.bmw5.co.uk/uploads/monthly_2016_04/20160416_131520.jpg.699f6b64786aaaa6fd4c628d1fa652a1.jpg

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Cauciucul din care este facuta perna imbatraneste si se uzeaza la fel , este doar o chestiune de timp pana ce o sa cedeze si cealalta perna ... Eu le-am schimbat ambele chiar daca am avut problema doar cu perna stanga... Dupa cand m-am uitat si la cealalta era crapata doar ca nu pierdea aer (inca) ... Ce rost are sa o schimbi acuma doar pe aia cu problema si dupa 2-3 luni sa o schimbi si pe cealalta ?

 

 

Doar una a pierdut aer si cand te uiti la ele arata la fel de imbatranite si crapate ...

54763d1340084035-rear-air-spring-replacement-photos-p1030337.jpg

 

PS: Cand iti joaca volanul in mana ca ai discurile ovalizate si mergi si le verifici pe stand si afli ca doar discul drept are bataie , il schimbi doar pe ala sau le schimbi in paralel ? Sansele sa te lase simultan piesele pe amble parti sunt sunt foarte mici ...

 

PS2: Uite cum arata perna pe masina , nu scapa aer dar se vede tesatura prin crapaturi ... Crezi ca mai tine 2 luni !!! Nu e mai bine sa o schimbi o data cu cealalta si stii o treaba ?

 

http://forum.bmw5.co.uk/uploads/monthly_2016_04/20160416_131520.jpg.699f6b64786aaaa6fd4c628d1fa652a1.jpg

 

 

Care sunt motivele pentru a nu le schimba pe amandoua ?

Link to comment
Share on other sites

cine crede ca trebuie schimbate amandoua,

ii destul de bun sa spuna de ce ?

:-)

 

 

Tu cand iti cumperi pantofi noi, desi doar unul e rupt si descusut in partea dreapta, doar pe ala il inlocuiesti? Cu amorizoarele si flansele faci la fel? Dar cu becurile? Discurile? placutele? Daca carpesti masina asa, o sa ajunga un cazan. Cand schimbi doar o piesa din cele 2, mereu se vor observa diferente. Amortizoarele, discurile si becurile poate ca nu se uzeaza la fel in acelasi timp de utilizare, dar diferentele vor fi ft mari. De aceea e bine sa schimbi pe set, sa fie ambele parti cu piese noi si nu ai treaba.

Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

in cazul meu,

perna din stanga arata total diferit fata de cea din dreapta,

 

cea din stanga avea atele iesite afara,

cea din dreapta nici urma de uzura,

asa ca am pastrat-o.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

@six_in_line

cu logica asta tu nu pleci niciodata de la dentist cu mai putin de 2 plombe :-)

sau poate chiar 4 (sus, ... jos)

 

si cand s-o mira dentistul,

spune-i ca tu asa iti schimbi placutele :-))

 

revenind la perne,

@CatalinP : nu am avut nici o problema, am observat uzura si am schimbat-o preventiv.

@dorubimotoru : posibil, dar cand am luat masina avea 3 ani, si desi in conditii bune, nu parea noua.

 

Prerea mea e ca,

Cea din stanga a fost vizata de un recall,

dar ca si la distributii, nu includ decat un set mai restrans,

nu neaparat toate masinile vizate.

 

 

 

mai mult,

ma folosesc de ocazie sa postez o referinta pentru operatiuni de reparatie ce poate fi utila celor de nu o cunosc

 

aici scrie cum se verifica,

si mie mi se pare ca mentioneaza doar una,

la singular :

"then the air SPRING must be replaced."

https://www.newtis.i...eneral/B9RoHPwy

 

nici in detalierea operatiunii, nici altundeva nu am vazut specificat de amandoua

https://www.newtis.i...eneral/B9tMjJRO

 

daca gasiti voi, invatam ceva :-)

Edited by CosmaCosmin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu am pus originale. Am comandat de pe un site din UK. Daca nu gresesc, astea sunt. Ofera si un discount de 10% cand le iei pereche

https://aerosus.co.uk/bmw/5-series/f07-f11/bmw-5-series-gt-f07-f10-f11-rear-air-spring-assembly.html

 

am si eu probleme cu pernele si am gasit la 120 euro ambele dar nu sunt originale .

cum se comporta la tine pina acuma ?

Link to comment
Share on other sites

Pana acum nu am nicio problema cu ele, functioneaza ok. Nu am simtit nicio diferenta fata de cele oem.

Incearca totusi sa cauti niste review-uri despre cele pe care le-ai gasit. Imi par putin cam ieftinute la 60e bucata ;)

 

PS - cred ca am uitat sa precizez - cand le-am schimbat, am folosit valvele de la vechile perne. Cele aftermarket au venit cu niste valve care pareau cam fragile, din plastic.

Link to comment
Share on other sites

La recall au schimbat doar perna stanga (asa a fost si la mine) - asta inseamna ca pot fi schimbate si separat.

Nu e ca in cazul unui arc - uzura pernei nu cauzeaza o forta de rezistenta mai mica; uzura duce la spargerea pernei si implicit nefunctionarea ei - cu alte cuvinte, 2 perne cu uzura diferita pot avea aceeasi rezistenta la compresie/decompresie - controlata prin presiunea la care sunt umflate.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum nu am nicio problema cu ele, functioneaza ok. Nu am simtit nicio diferenta fata de cele oem.

Incearca totusi sa cauti niste review-uri despre cele pe care le-ai gasit. Imi par putin cam ieftinute la 60e bucata ;)

 

PS - cred ca am uitat sa precizez - cand le-am schimbat, am folosit valvele de la vechile perne. Cele aftermarket au venit cu niste valve care pareau cam fragile, din plastic.

salutare

multumesc de raspuns

ma gindeam sa le pun pe astea dar nu stiu cind ajung in Romania .trebuie sa vad cit ma costa manopera in Germania .

https://www.ebay.de/itm/1x-LUFTBALG-LUFTFEDER-HINTEN-FUR-LUFTFAHRWERK-BMW-5-er-F07-F10-F11/302492875861?hash=item466dfafc55:g:s7QAAOSwj99Z53iW

am gasit pe cineva care lucreaza la BMW dar pot sa merg la el acasa in particular .

mai am 3 000 de Km si schimb filtre si ulei si o sa vad cit e manopera sa le schimbe !

Edited by eugentim
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate , doar ca reprezentanta nu o sa fie de accord cu tine si o sa te taxeze 1-2 ore de manopera scurt.

Si eu le-am schimbat la GT si cam in 30 de minute au fost gata ambele , sunt prinse doar in 2 cleme si furtunasele , atat. AM auzit ca este indicat sa schimbi o data cu pernele si filtru de la compresorul de aer , doar ca eu nu am gasit nici cum acel filtru separate de compressor ... ceva filtru cu silica gel ce absoarbe umezeala din aer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

salutare

am schimbat pernele la un F11 din 2011 .

cumparate de pe ebay de la Arnott cu 200 E bucata (cele originale de BMW erau 400 ) si lea inlocuit un mecanic care lucreaza la dealer BMW acasa la el .

schimbat si ulei ,filtru si filtru aer si filtru polen tot luate de pe ebay .

ulei si filtru ORIGINAL BMW Motoröl Öl 5W30 LongLife-04 6 litri cu 68 euro si filtru aer si filtre polen cu 68 euro de la Bosch .

pret pe manopera a cerut 110 si iam dat 130 ca a fost prima colaborare si sa mai pot apela la el ca mai avem si un seria 1 .

Edited by eugentim
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.