Jump to content

alternator


Recommended Posts

Buna ziua , am un bmw seria 5 din 2009 520d iar recent acum 2 zile mi-a aparut in bord o eroare. O Baterie rosie si charging fault.La inceput am crezut ca e de la baterie , tin sa precizez ca bateria era originala .

Am fost am cumparat o noua baterie mi-a montat bateria iar nene de acolo care mi-a montat si bateria mi-a spus ca ar fi o problema cu alternatorul ca nu incarca.

Am fost la un service auto , mi-a dat jos alternatorul ,a zis ca trebuie sa schimbe carbunii.Am schimbat carbunii dupa care m-am dus sa iau masina iar cand am ajuns acolo am verificat iar tensiunea, aceasta indica 12 si ceva si din cate am inteles de la electrician trebuie sa schimb si releu .

Acum mie nu imi mai apare in bord acea eroare, cum pot afla daca intradevar trebuie sa schimb si acel releu sau tensiunea care mi`o indica este corecta?

 

Multumesc,

o zi buna.

Link to comment
Share on other sites

Un alternator ok furnizeaza la iesire intre 13,8 si 14,4V indiferent de cati consumatori ai. Poate fiindca tensiunea la bornele bateriei nu a scazut sub un prag critic sa nu ai eroare În bord. Daca cu motorul pornit ai sub 13,8V si În conditiile În care ai schimbat periilor, cu siguranta trebuie verificat si releul. Rar, dar se poate Întâmpla, sa fie dusa si vreo Înfãsurare a alternatorului.

 

Trimis de pe al meu HTC One folosind Tapatalk

Edited by Rcc-67
Link to comment
Share on other sites

Un alternator ok furnizeaza la iesire intre 13,8 si 14,4V indiferent de cati consumatori ai. Poate fiindca tensiunea la bornele bateriei nu a scazut sub un prag critic sa nu ai eroare În bord. Daca cu motorul pornit ai sub 13,8V si În conditiile În care ai schimbat periilor, cu siguranta trebuie verificat si releul. Rar, dar se poate Întâmpla, sa fie dusa si vreo Înfãsurare a alternatorului.

 

Trimis de pe al meu HTC One folosind Tapatalk

 

Eu am incercat la o masin noua, una cu scaune, parbriz si luneta incalzita. pornite toate, ventilatia la maxim, toate farurile aprinse, inclusiv faza lunga si proiectoare, o sa ai consum de peste 200A, iar tensiunea scade considerabil sub ce ai scris tu mai sus. Daca ar baga 13.8 cu toti consumatorii aia, ar lua foc alternatorul. Dar sa nu deviem de la subiect.

Link to comment
Share on other sites

Sa revin cu un update .. am masurat personal la baterie si alternator si imi arata in ambele parti 14.2.. ce sa inteleg? ca nu a masurat bine electricianul atuunci cand am fost de am luat masina??

Am masurat in mai multe randuri ..chiar si dupa ce am mers cu ea si imi arata la fel 14.2 14.3.

In bord precizez ca nu mai am nici o eroare dupa ce a schimbat carbunii.

De releu mi-a spus electricianul, probabil ca a umblat la el atunci cand a schimbat carbunii de la alternator.

Precizez ca am aprins lumini ,clima , etc si imi indica 14.2

Edited by gimy100
Link to comment
Share on other sites

... De ce NU ar trebui sa se creada avertismentul care il da ECU-ul prin blocul care monitorizeaza incarcarea/descarcarea bateriei? Nu e suficient de bun?

Parese ca lipsa incarcarii bateriei a fost semnalizata la timp (!) ... iar acum faptul ca incarca in parametri si nu declaseaza avertizare in bord, nu este bine?

Sa nu (ne) complicam unde nu e cazul. ;)

 

...De ce i-ar trebui alte "jucarii" care sa indice 12V?

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am incercat la o masin noua, una cu scaune, parbriz si luneta incalzita. pornite toate, ventilatia la maxim, toate farurile aprinse, inclusiv faza lunga si proiectoare, o sa ai consum de peste 200A

Poate 100. O incalzire in scaun consuma 6-7A la maxim, luneta in jur de 3, ventilatia 15, un far 4A... x4. Restul masinii sa fie inca vreo 30.

 

ce sa inteleg? ca nu a masurat bine electricianul atuunci cand am fost de am luat masina??
Exact. O fi fost decalibrat aparatul de masura.

Daca ai masurat tu si e 14, plus lipsa martor in bord, stai linistit, ai scapat de problema.

Link to comment
Share on other sites

Poate trece de 200A. Am lucrat pe ceva modul care controla incalzire/becuri/stergatoare etc. si cand dadeam toate "ON" trecea de 150A. Cu ce mai e pe langa, trece de 200A

 

Era fain ca aveam cateva fire in aer si cand porneam tot, se miscau firele la pornire/oprire si ne jucam cu ele :rolleyes:

 

De asta si vor multi OEMi sa treaca pe arhitectura de 42V. Sa mai scada din curent.

Link to comment
Share on other sites

La E46 iti arata tensiunea in meniul secret, nu stiu daca e valabil si pentru masina ta.

 

Iar referitor la consumatori si tensiune, indiferent de numarul de consumatori tensiunea trebuie sa fie in jur de 14V, nu mai induceti lumea in eroare.

Pentru a avea garantie pe baterie toate firmele iti masoara tensiunea alternatorului cu toti consumatorii porniti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Iar referitor la consumatori si tensiune, indiferent de numarul de consumatori tensiunea trebuie sa fie in jur de 14V, nu mai induceti lumea in eroare.

 

Poate varia din diverse motive.

 

La E46 iti arata tensiunea in meniul secret, nu stiu daca e valabil si pentru masina ta.

 

Eroarea de masura poate fi foarte mare. Poate trece de 10% eroare

Link to comment
Share on other sites

Da, nu e neaparat gresit sa ai atat. Eu am pe la 12.8V-13.2V. Nu am vazut niciodata mai mult si am masurat de multe ori. Bateria este cea originala a masinii si face acusi 9 ani fara am probleme vreodata.

 

Ce vreau sa spun este ca nu e farmacie. Depinde de multi factori tensiunea si nici macar producatorii de masini nu considera aceiasi tensiune la fel. Unii ba sunt mai "sus" altii mai jos.

 

undeva la 12V(curentul de la baterie) :thumbsup:

 

12V este tensiune, nu curent

 

exista niste jucarii, care se baga in priza de 12V si iti afisaza mereu tensiunea. poti sa mergi un timp cu una din asta in priza si sa urmaresti ce se intampla. Poate ca intra-devar exista o problema, dar nu se manifesta tot timpul.

 

Este gresit sa consideri valida acea tensiune. Si daca o masori corect, este irelevanta pt ca se afla plasata aiurea in intslatie. La orice producator de masini, se considera absolut normala o diferenta de +/- 1V in diverse puncte ale instalatiei. Deci poti linisti ignora acea masuratoare. Indiferent de calitatea aparatului de masura :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Poti sa ai o cadere de tensiune de 1V intr-un anumit punct al cablajului, dar asta nu inseamna ca este obligatoriu. In mod normal mai mult de 0.5V nu o sa aiba, asa ca valorile tensiunii citite de la priza de 12V din fata o sa-i spuna daca alternatorul functioneaza sau nu. Eu am folosit asa ceva si din acest motiv recomand. Aveam ceva problema la periile alternatorului, si din cand in cand nu faceau contact suficient, adica imi incarca undeva la max 12.5V, iar noaptea farurile imi mancau din baterie. Ciudat este ca martorul din bord nu se aprindea. Alteori mergea excelent.
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca periile colectoare pot ajunge dupa sute mii de km (in cazul meu peste 300k km) la minim, abia sa atinga axul rotorului, NU ma poate convinge ca as avea/ar fi nevoie de alte "voltmetre" prin care eu sa monitorizez tensiunea pe baterie; acesta fiind foarte probabil si motivul pentru care ani urma a fost scos din bordul masinii. Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

A fost scos din ratiuni economice, la fel cum au scos pe generatiile E90/E60 si termometrul. Pe care ulterior in F-uri l-au reintrodus, realizand idiotenia ce-au realizat-o.

Pe acelasi principiu s-a eliminat indicatorul presiunii de ulei, dublura lantului de distributie, roata de rezerva, si muuuulte altele.

Nu e nimic rau in a urmari valoarea incarcarii, daca ai posibilitatea. Si eu o am in cifre pe detectorul de radar si in liniute pe indicatorul realizat de mine.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A fost scos din ratiuni economice, la fel cum au scos pe generatiile E90/E60 si termometrul. Pe care ulterior in F-uri l-au reintrodus, realizand idiotenia ce-au realizat-o.

Pe acelasi principiu s-a eliminat indicatorul presiunii de ulei, dublura lantului de distributie, roata de rezerva, si muuuulte altele.

Nu e nimic rau in a urmari valoarea incarcarii, daca ai posibilitatea. Si eu o am in cifre pe detectorul de radar si in liniute pe indicatorul realizat de mine.

 

Nu stiu daca eu as fi Gica_contra dar unele lucruri care sunt usor de controlat de catre UN SISTEM ASUPRA CARUIA TU (si multi altii, ca soferi..) NU AI INFLUIENTA, mai ales datorita complexitatea sistemul insasi (cerut de noi soferii, ca de aceea devenim avizi dupa confortul unui BMW..) NU iti este util.

 

Dar probabil tu, Cosmin vrei sa fii la bordul unui BMW ca la mansa unui avion, cu sute de ceasuri ... prin intermediu carora oricum nu poti face prea multe, decat interpreta..

 

Imagineaza-te tu ca utilizator cu noua baterie AGM, descarcata pe jumatate, pentru ca SE POATE DESCARCA pe jumatate (ea pastrand-si capacitatea dar doar pe motor cald si pornit zilnic si nicidecum motor rece si pornit dupa 2 saptamani- caz real!) TU neavand habar de asta .. si nimeni altcineva, pentru ca acesta ESTE un proces intern al bateriei.. Ce influenta are acul acela in aceasta situatie?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

si nicidecum motor rece si pornit dupa 2 saptamani - caz real!) TU neavand habar de asta .. si nimeni altcineva, pentru ca acesta ESTE un proces intern al bateriei.. Ce influenta are acul acela in aceasta situatie?

Corectie:

 

...si nicidecum motor rece si imposibil de pornit dupa 2 saptamani - caz real!) cu aceeasi baterie cu descarcare/incarcare rapida (AGM)..

Link to comment
Share on other sites

Se stie ca esti Gica_contra, dar a fi informat asupra principalilor parametri ai masinii, nu inseamna ca esti la mansa unui avion. Acele informatii ma ajuta, pentru ca EU repar masina in caz ca apar probleme. Nu am nevoie de electrician sa-mi determine problema. Pe cand cobor din masina, deja stiu unde sa pun mana.

Dar daca tot is inutile informatiile, putem renunta si la turometru, litrometru, ceas de consum, etc. Oricum nu le poti influenta. Conduci masina dupa cum simti.

 

Unde am ajuns de la subiectul de baza...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.