Jump to content

Achizitie F31


Tavicu

Recommended Posts

Salut,

 

Aceasta este prima mea postare dupa multe nopti pierdute pentru a citit tot ce am gasit pe forum legat de seria 3. Imi pare bine sa va cunosc.

 

Pe scurt:

Conduc Opel Astra diesel din 2007 si am hotarat sa o schimb cu un 318d model 2013. Buget 15000€ pentru masina + adus in tara din Germania.

Obligatoriu faruri cu xenon. Optional cutie automata, navigatie mare, efficient dynamics.

 

Ce parere aveti? Este ok ca si buget? Merita cutia automata pentru oras, navigatia mare si efficient dynamics? De ce?

 

 

Pe lung (poveste pentru cine are timp :p):

 

In momentul de fata conduc un Opel Astra diesel din 2007 si acum o luna jumatate am luat decizia de a trece la ceva mai nou si premium. Moment in care m-am gansit la Audi a4 si seria 3.

 

Avand in vedere ca vreau break neaparat am renuntat repede la a4 pentru ca mi se pare oribil spatele.

 

Am inceput sa ma documentez si initial alesesem sa merg pe un model din 2011. Dupa ce am dat si cateva ture cu masina unui coleg eram gata gata sa ma duc sa cumpar dar am vazut pe strada modelul nou si a fost dragoste la prima vedere.

 

Asa ca am facut niste calcule rapide si am hotarat sa mai astept nitel pentru a mai pune niste bani deoparte sa iau ceva mai frumos si mai nou.

 

Am reusit sa maresc bugetul la 15000€ pentru masina plus costurile de transport pana in tara (da, din Germania as dori. Am gasit si la noi dar as vrea sa evit aceasta cale).

 

Ca si dotari nu sunt fosrte pretentios. In general doresc sa aiba faruri cu xenon (parca e urata rau cu faruri normale) si pun mai mult accent pe km mai putini decat pe optiuni (oricum vine cu o groaza de optiuni standard).

 

As prefera cutie automata, navigatie mare si efficient dynamics (in aceasta ordine) dar nu este obligatoriu.

 

Ca si model am ales sa merg pe 318 dar daca gasesc un 320 nu ma deranjeaza. 318 este suficient pentru mine.

 

Pana acum a fost ca o povestire. De acum urmeaza si intrebarile :p

 

1. Ce diferenta este intre navigatia mare si cea mica? (Inafara de marime) Merita? De ce?

2. Filtru de particule: am citit pe forum ca este in jur de 1000€ la reprezentanta schimbarea lui. Am sunat la bavaria si mi-au spus de 2000€. Care ar fii costurile reale (si aproximative evident) pentru schimbarea lui? Poate este si cine a care l-a schimbat si imi poate spune!

3. Revizia: tot pe forum am citit ca este in jur de 1000 ron la un service (la bavaria e 1800). Daca se face revizia la un service care nu are parteneriat cu BMW se poate adauga in cartea masinii (care stiu ca este digitala si pastrata in cheie si alte parti) ca s-a facut revizia? Sau doar cei autorizati au aceasta posibilitate.

4. Pentru condusul in localitate mai mult considerati ca este un must have cutia automata? (De 8 ani conduc manuala si nu ma deranjeaza). As prefera una automata dar nu este chiar atat de importanta pentru mine. Ar trebui sa ii acord mai multa atentie?

5. Stiu de site-ul bmwdecoder care iti ofera istoricul masinii pentru 3€. Este chiar asa de incredere? Mai sunt si alte site-uri bune unde as putea/ar trebui sa verific vin-ul?

6. Inafara de modul mai frumos de afisare, cat de folositor si important este efficient dynamics? Ar trebui sa conteze mai mult in alegerea masinii?

7. Ce parere aveti de DAT Autohus? Am intales ca au preturile mai piperate dar merita ca sunt de incredere si iti vand ceea ce zic ca vand (evident ca mai sunt si exceptii numai ca nu am vazut sa se planga multa lume ca nu a gasit ce era descris in anunt)

8. Si cea mai importanta intrebare. Credeti ca bugetul meu este unul ok pentru a cumpara un 318d break din 2013 cu cel mult 175000km? Sunt foarte multe anunturi pe mobile.de care se incadreaza in bugetul meu si au ceea ce imi doresc. Sunt chiar si mai ieftine, pleaca de la 13500€.

9. La ce sa ma mai astept si la ce sa mai fiu atent in mod deosebit pentru aceasta motorizare (f31)?

10. Culoarea: de preferat maro-ul dupa care gri sobolan cum ii spunea tata. Daca nu gasesc atunci m-as orienta spre negru dar cu inima indoita! Vroiam sa intreb de negru, este cineva care regreta si ar lua alta culoare? Se observa orice mic jeg pe ea (am curatitor cu presiune dar nu o sa o spal in fiecare zi)? Se incinge mai rau vara?

 

Urmeaza sa fac o programare la BMW sa o si conduc dar sunt sigur ca nu are cum sa ma dezamageasca. Masina as dori sa o iau in octombrie.

 

Multumesc si sper ca nu v-am plictisit!

Edited by Tavicu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

 

Ăncerc sa ĂŽți rĂŁspund la o parte din ĂŽntrebĂŁrile tale atât dpdv al faptului ca am un F31 cat si prin prisma percepțiilor mele personale in ceea ce privește achiziția.

1. Cutia automata - nu as mai lua never ever mașina fĂŁra cutie automata, ca mergi interurban pe DN sau pe puținii km de autostrada ce ii avem, confortul automatei e de nelipsit. In plus cutia ZF in 8 rapoarte dupĂŁ seria F (si nu numai) e fabuloasa.

2. Navi mare vs mic - nu știu diferențele de ordin tehnic insa "da bine" un display mai mare :) dar in egala mĂŁsura se poate trai si fĂŁra. Personal nu am folosit navigatia mai mult de câteva ori de cand am luat mașina.

3. Costuri de ĂŽntreținere/reparații - depinde de tine unde le faci, ĂŽntr-adevĂŁr o revizie incepe de la un 1000 lei la un service inafara rețelei, eventual cumpĂŁrând tu toate cele necesare si de la 1800 lei in reprezentanta BMW.

Ce e important e sa mai aloci niscai bĂŁnuți pt reparații ulterioare ce pot interveni cand nu te aștepți. Ca o fi un filtru de particule, sau un injector sau o turbina sau orice ce altceva nimeni nu cred ca poate sa ĂŽți prezicĂŁ, insa e cert ca la 175k km uzura exista si ĂŽși va zice cuvântul in ceea ce ĂŽnseamnĂŁ costuri de exploatare. Da, ĂŽntr-adevĂŁr o verificare riguroasa ĂŽnainte de cumpĂŁrare ĂŽți va da o "asigurare" ca ei o mașina corecta dpdv technic.

4. Efficient dynamic - toate au tehnologie ce ajuta sa conduci mai eficient, probabil tu te referi la la tipul de ceasuri de bord, cu sau fara conținut extins.

5. Culoare - as zice ca e o chestiune de gustul fiecĂŁruia, insa cu cat mai ĂŽnchisĂŁ la culoare cu atât se ĂŽncinge mai mult in soare, alegerea ĂŽți aparține dar conteazĂŁ cred si ce anume vei gĂŁsi.

6. Buget - nu intru in detalii de cat sa coste dar eu as alege ca si prim criteriu mașina care e in starea cea mai buna care sa aibĂŁ minimul de optionale dorite.

 

Bafta la achiziție!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut Cornel.

 

Multumesc pentru sfaturile date. Am sa tin cont de ele si deja pun mai mare accent pe cutia automata.

 

As mai avea o intrebare pentru cunoscatori. Daca aleg sa cumpar o masina cu cutie automata si pe viitor doresc sa schimb volanul cu unul M si pedale, pedalele vor functiona by default, este facuta compatibilitatea din fabrica sau este mai complex de atat?

 

Multumesc si o saptamana usoara va doresc

Link to comment
Share on other sites

Daca cumperi masina din 2013 s-ar putea sa ai pe masina navigatie NBT. Este gresit sa spui navigatie mare sau mica. Asta e termen ca sa zie asa ... popular. Este unitate multimedia Cea cu ecran mare Professional CIC/NBT cea cu ecran mic Business (Motion sau Move) . Nu se ocupa doar de navigatie. Functia de navigatie pe modelelul Professional (cod dotari SA609) este mai bine implementata in sensul ca ai cladiri 3D ( in RO in Bucuresti si Timisoara cu ultimele harti 2016-2) iar daca nimeresti NBT intra si toata Europa pe HDD. La navigatia CIC intra Europa de Est detaliat (inclusiv Germania si Italia) si drumurile principale din Vest. Daca doresti sa pui Vestul Europei trebuie sa stergi Estul de pe HDD pt a face loc acestui nou set de harti).

 

In afara de navigatie unitatea multimedia CIC stie sa redea filme in format DVD. Cea Business (cod dotari SA606) nu stie. Daca ai norocul si nimeresti NBT, pe langa redarea de filme in format DVD de pe disc DVD poti reda filme in format avi, mkv, xvid, divx de pe stick USB. Daca vrei se poate coda sa mearga filmele si in mers atat pt CIC cat si pt NBT. Filmele le pot vedea pe NBT cu subtitrare sau cu pista audio dorita. La fel si pe CIC, doar ca pe CIC nu merg decat filmele de pe disc DVD. In functie de dotari atat cat unitatile Business cat si cele Professional se pot coda sa foloseasca internetul de pe telefonul mobil. Totusi navi Profi avand ecranul mai mare va afisa mai bine continutul serviciilor de internet. Unele unitati NBT in functie de vers de soft stiu sa redea si fisiere audio FLAC.

 

Unitatile NBT au rezolutie mai mare decat cele CIC, cpu si GPU mai bun (cumva integrate de la nVidia daca nu ma insel) se misca mult mai repede prin meniuri si au grafica mai buna.

 

Dupa cum vezi sunt ceva diferente. Or mai fi cateva care mi-au scapat dar ti-am scris despre cele mai mari ca sa-ti faci o parere.

Edited by paulgsm
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.