Jump to content

diferential e28


Recommended Posts

Poze n-am. Pot sa fac, dar cand ajung la tara, sa urc masina pe groapa. Asta nu mai devreme de 2-3 saptamani.

 

Pe Seria 5 E28 sunt disponibile 2 modele de diferential:

- unul cu carcasa "mica", identic cu modelul folosit pe Seria 3 E30. Aproape toate modelele E28 cu motoare mici sau medii au avut acest diferential;

- unul cu carcasa "mare", identic cu modelul folosit pe Seria 7 E23 si Seria 6 E24 (versiuni post '82). Este de gasit pe 535i, M535i, M5. Posibil si pe unele versiuni de 528i.

Le recunosti prin faptul ca diferentialul mic are ambele gauri (de umplere si golire) pe capacul de aluminiu din spate, pe cand diferentialul mare are gaura de umplere pe capacul de aluminiu, iar cea de golire pe laterala stanga a carcasei.

 

Diferentialul mic de la E28 a venit cu doua tipuri de capac spate:

- cu urechea de fixare a tamponului care il prinde de caroserie la mijlocul capacului;

- cu urechea de fixare a tamponului care il prinde de caroserie in partea stanga a capacului (E28 dupa 1984).

 

Diferentialul mic este interschimbabil intre E28 si E30, cu conditia sa-i inlocuiesti capacul de aluminiu din spate (care este specific modului diferit in care se agata diferentialul in suportul sau, la E28 respectiv E30). Capacele de aluminiu se potrivesc fara probleme la carcasa diferentialului.

Link to comment
Share on other sites

"small case" de e28 e tot una cu "small case" de e30 ? dar cele doua "big case" ?
Din ce stiu eu, "big case" de la E30 = "small case" de la E28.

Asta pentru ca pe E28 nu poti pune diferential de E30 316i. Care probabil o fi "small case" de E30.

Cred ca un LSD de E28 cu carcasa mica poti gasi pe 528i (cel mai probabil) sau pe 525i. Vezi ca pe E28 au fost foarte rare LSD-urile cu carcasa mica. In schimb, mai toate diferentialele cu carcasa mare au fost LSD.

Link to comment
Share on other sites

Faza cu cartusul de ambreiaje mi-a trecut si mie prin cap. In urma cu vreo 3 ani, era cat pe-aci sa cumpar un diferential E28 cu carcasa mare, raport 3.07:1, de la care sa iau ambreiajele si sa le pun in diferentialul meu 3.25:1 (care are ambreiajele cam duse).

Dar unul de pe un forum E28 (respectat in comunitatea respectiva) m-a sfatuit sa ma potolesc, deoarece pozitionarea si reglarea corecta a pinionului de atac fata de coroana nu este job pentru incepatori, ci pentru un atelier care are experienta cu asa ceva. Ca amator aflat la prima experienta de acest gen, poate sa iti iasa, dar numai dintr-un noroc chior. Sau obtii un diferential zgomotos, care se auto-canibalizeaza.

Rezultatul a fost ca m-am potolit. OK, LSD-ul meu e practic un open. So what? Eu nu merg iarna cu masina. Iar situatiile in care iau curbele cu o roata in aer si am nevoie de tractiune pe cealalta roata sunt extrem de rare, daca nu lipsesc cu desavarsire.

Link to comment
Share on other sites

Este dificil. Se folosesc niste saibe distantiere, de diferite dimensiuni. Pui saibe mai groase sau mai subtiri, in functie de modul de angrenare a coroanei dintate cu pinionul de atac. Ai doua grade de libertate: in lungul axului pinionului si in lungul axului coroanei. Se foloseste un fel de vopsea, iar in functie de forma si grosimea petei de vopsea care ramene pe dintii coroanei te prinzi daca angrenajul este corect.

Ce am scris aici este doar ceva teorie, din ce am mai citit pe vremuri, la modul empiric.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.