Jump to content

318i e90 check engine aprins si scoate fum la cald


Recommended Posts

de cateva zile mi se aprinde check engine in bord care se mai stinge cand fac ceva km afara din oras,am facut un tester si mi-au zis ca este "incalzire sonda lambda inainte de catalizator 11426" asta acum o saptamana si ceva, de atunci sa stins si aprins de cateva ori acum find aprins.cel mai grav este ca de 2 zile doar cand este motorul cald uneori scoate o fumaraie de nu poti sa stai in garaj cu masina, miroase a gaze nearse,la servisul respectiv cand i-am intrebat vineri daca este sigur sonda defecta au zis ca ar trebui pusa inca odata pe tester sa vada ce eroare mai da ,si nici atunci au zis ca nu pot fi siguri chiar daca da aceias eroare.consumul parca a urcat un pic,motorul merge bine nu intrerupe sau sa dea alte semne ca ar merge prost,pe teava la esapament nu este uleios doar putina negreala gen funigine dar putin de tot,nu scotea inainte pic de fum si are uleiul schimbat de o saptamana.km are 130000 reali.

intrebare este daca a mai patit cineva asa si a fost din sonda si avea aceias eroare.

mie la e46 cand imi crescuse consumul si juca relantiul am fost la un service undeva afara care aveau un tester bosch cu osciloscop,au pus atunci o gramada de sonde pe la motor,la esapament si au zis ca sigur este sonda lambda si asa a si fost,dar in pitesti pe unde am intrebat majoritatea nici nu auzisera ca exista asa ceva.

daca cineva din zona stie pe cineva care are un tester cu osciloscop mi-ar fi de ajutor.

orice sfat sau parere este bine venita inainte sa apuc sa comand sonda,eu inclin sa cred ca este dusa dar as vrea sa fiu cat mai sigur ca este scumpicica.

ms.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Aceeasi problema o am si eu, doar ca la un 320i E90.

Am dus masina la expertii lu' peste prajit la Bavaria Bacau si mi-au zis ca e eroare la catalizator etc, bla bla bla.

 

Problema tind sa cred ca este alta: simeringuri la supape. In weekend o sa ma duc cu masina la un alt atelier, mai de cartier asa la care sunt convins ca voi gasi cauza. Te tin la curent daca aflu noutati.

Link to comment
Share on other sites

La mine nu cred ca sunt semeringurile pt ca nu scoate la fiecare pornire cand este cald motorul si am vazut ca nu este doar la pornire,continua sa scoata si in mers pe distante de 5. 6 km cat merg cu ea si asta nu mereu, la cateva zile, si fumul nu este uleios la esapament,oricum am comandat sonda si o sa o schimb saptamana ce vine,doar asa pare ca pot afla daca este sigur din ea ca la servisurile la care am fost toti sau oferit sa o schimbe dar nici unu nu garanta ca se va remedia problema.la noi se fac reparati prin eliminare sau la nimereala,si mai zic ca au si testere speciale,nu cu laptopul. Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

Erorile trebuiesc sterse si reluat testul de mai multe ori. daca ai 2 sonde lambda se pot schimba intre ele si vazut daca eroarea se muta pe cea de a 2-a. Nu ai nevoie de chiar asa multi senzori ca sa iti dai seama ca pana la urma cantitatea de benzina e mai mare, e de-ajuns sa desfaci o bujie sa vezi cum arata. Cantitatea de benzina e data si de senzorul de temperatura de pe motor si de catre senzorul de temperatura al aerului din debitmetru. Inainte de a schimba sonda lambda verifica-le si pe celelalte.
Link to comment
Share on other sites

am puso pe tester de doua ori si de fiecare data a dat temperatura sonda lambda inainte de catalizator,are doaua sonde una inainte si una dupa catalizator,dar sunt diferite la conectori sau poate te referi daca are doua inainte de catalizator,nu are.sonda oricum am comandato si platito doar ca mai intarzie sa apara,o sa o schimb oricum, asa scap de eroarea aia si poate si de becul de la check engine din bord care se tot aprinde cand are chef si poate si de fumaraie.
Link to comment
Share on other sites

cabron. lasa masina la relanti 5 minute dupa ceas. dupa care da-i talpa maxima pana la 5000rpm.

daca iti va scoate un nor imens de fum e din cauza simeringurilor de la supape. problema extrem de comuna la motorul tau (ca si la e46 cu n42 si n46). toate dupa 120-150.000 incep sa aiba problema asta.

sa rezolvi problema te costa vreo 15-20 milioane (in banii astia includ si un schimb de distributie, de ulei si alte cateva garnituri care se demonteaza).

 

din pacate e f posibil sa fi dat banii degeaba pe sonda. exista o sansa (f mare) ca eroarea pe sonda sa o ai pentru ca masina scotand fum sonda nu mai citeste bine.

la un n42 pana sa schimb simeringurile si eu aveam erori pe sonda lambda...

dar rau nu faci ca schimbi sonda orice ar fi

Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda nu da eroare de temperatura ci citeste cantitatea de oxigen ramasa dupa arderea combustibilului din fiecare cilindru, foarte posibil ca cel ce ti-a tradus eroarea s-o fi facut gresit, Cand motorul e rece la fel iti scoate fum? Apropo: degeaba inlocuiesti sonda pentru ca in cateva zile se infunda la fel ca cea pe care o ai acum, parerea mea e sa nu dai banii degeaba. Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

este un service destul de bun in pitesti la care am fost, acum nu stiu daca se inseala sau nu, oricum au zis ca dupa ce o schimba nu garanteaza ca se si repara defectul,asa ca am luat sonda din alta parte si o schimb eu ca la ei era mai scumpa aceias sonda + manopera ajungeam la 7 mil asa o schimb cu 5 mil.

au zis ceva de o rezistenta din sonda care se strica ,ceva de genu nu mai retin exact,

fum scoate uneori cand este cald motorul doar dupa ce o opresc si o las putin 10 20 min iar cand o pornesc scoate un fum negru cu miros intepator de gaze nearse,plec cu ia si cam un km doi o tine tot asa din ce in ce mai putin pana nu mai scoate de loc.

la service mi-au zis ca sonda aia nu mai citeste corect gazele si calculatorul ar baga mai mult combustibil decat trebuie,dar nu ereau nici ei siguri,asa ca o iau si eu prin eliminare ca nu prea am ce face.

tot in perioada cand a inceput sa dea fum am schimbat si uleiul,am trecut de la original bmw la castrol aceleas tip de ulei 5 w 30 parca erea,acum nu stiu daca are legatura,la alt service fara macar sa se uite la masina mi-au zis ca sunt garniturile de supape.mecanici de te doare capul.

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

Da fumul la tine se datoreaza uleiului pe care il mananca motorul si afecteaza si sonda lambda , cum spunea si colegul . mai sus se monteaza pe axul supapelor cate un semering ce nu lasa sa se scurga uleiul pe langa coada supapei in cilindri, metoda e eficienta dar inainte de a face asa ceva iti recomand sa faci si un test de compresie pe fiecare piston. Asa poti afla cu aproximatie cum stai cu supapele si cu segmentii. Testul de compresie nu are.nicio legatura cu cozile supapelor dar.este edificator pentru a afla cam care e uzura motorului
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dupa schimbatul sondei daca nu se rezolva urmeaza semerigurile de la supape,sonda o schimb pt ca nu am auzit pe nimeni sa se aprinda check enginul de la consum de ulei si mie la un schimb de ulei pe care il faceam la 15000 imi manca cam o jumatate de litru care nu prea cred ca este mult,si din cate stiu si eu atunci cand mananca ulei mult trebuia sa se vada un pic de depunere unsuroasa la esapament in schimb la mine abia te murdaresti un pic pe deget de negreala.

eu sper sa scap de becul ala aprins ca ma streseaza de cate ori il vad ca se aprinde si daca o fi sa dea in continuare fum o sa ma duc la un mecanic recomandat de cineva sa vad ce mai zice si el,sau schimb tipul de ulei ca mi se pare ciudat ca pana acum sa nu scoata fum si de cand am schimbat tipul de ulei sa scoata.in cateva zile o sa ma lamuresc daca am dat bani degeaba sau nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am schimbat sonda acum o saptamana,de atunci nu sa mai aprins check engine deloc si am mers cu ea toata saptamana numai in oras si nici fum nu am mai observat sa dea deloc,parca si consumul a mai scazut un pic acum imi arata 8,2 l combinat,acum cateva saptamani urcase peste 10 l,dar de asta nu sunt convins pt ca resetasem calculatorul cand a inceput sa se aprinda eroarea si la inceput de obicei arata mai mult dupa un timp mai scadea.

sonda veche are o depunere ca de de calcar pe ea de culoare gri deschis,deci cam ea ar fi fost cauza, acum o mai urmaresc un timp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.