Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Schimbarea cutiei Getrag cu ZF la E34


Apple

Recommended Posts

stiu ca sunt mai multe tipuri de cutii... getrag, zf etc.

care si cum s-au pus la e34 si ce diferente sunt intre ele?

238722[/snapback]

eu am avut zf am schimbat cu getrag si nu nici o dif. ZF e mai mica si poate mai usoara poate acolo sa fie diferenta

Link to comment
Share on other sites

ca sa nu mai facem un topic... il continuam pe asta... rog un moderator sa schimbe eventual titlul ... :)

 

am ajuns in medgidia... aproape simultan cu nico30... am mers cu el impreuna pana la service...ajung acolo... cutia blocata ... nu se mai invartea flansa de la cardan...discul de ambreiaj carbonizat oricum... deci bine ca am luat si kit...

zic... ma rog... chiar daca cutia cica fusese desfacuta... si acu era inchegata la loc... nu-i problema... am cutie in masina hai sa o aduc...aduc cutia... descoperim ca a mea era getrag... si eu adusesem zf...pana la urma... il conving pe mecanic sa le analizam pe amandoua...le analizam ce le analizam... zice ca fiind mai scurta zf-ul nu se vor potrivi si muncim degeaba...o iau metodic si o analizez situatia..la prinderi... aceleasi gauri... desi punctele de ghidaj difereau un pic... a mea veche avea un loc de surub in plus... unde asta noua avea punct de ghidaj.. l-am convis ca merge montata... pana la punctul asta...masuram distante la gauri etc... dimensiunea gaurii la surub... inspre motor merge clar montata...trecem mai departe... cutia zf era mai scurta ca aia originala a mea getrag cu vreo 2 cm, plus flansa mea de cardan era mai lunga cu vreun cm...ok... hai sa scoatem flansa mea de cardan si o punem la zf-ul nou.. desfacem flansa de cardan... cucu ... avea alt fel de dinti unde se prinde in axul cutiei..incepe asta sa injure etc.. ca munceste de pomana si n-o sa mearga... vrb cu Interceptor la telefon care zice ca cardanul intermediar se poate lungi sau scurta dintr-o piulita de acolo...ma uit in manualul de service de la Bentley,...asa era..colegu de service ii zice lu asta: "da cilindru de ambreiaj?intradevar locasurile pareau diferite..cutia noua... imediat sub locul unde intra tija de la cilindrul de ambreiaj... era cacatul ala pe care se apasa ptr debreiere sa impinga in disc placa rulment tijade la cilindru la mine avea deodata un cilindru gros de caucuiuc..care bineinteles ca nu mai intra inauntru si nu ajungea la sistemul de prindere

si ce fac eu atunci... ma uit la getrag-ul vechi si descoper ca intradevar gaura aia mare lasa sa intre cu tot cu cauciuc... pentru ca sub gaura era un spatiu mare cat intra ala si cacatul ala pe care apesi ca sa apese pe kitul de ambreiaj ptr debreiere era la o mai mare distanta de gaura

pai e ok ... si normal ... cilindrul de cauciuc ramane in afara cutie...

zice mecanicul ca suruburile pe care infiletezi piulita de prinzi cilindrul de ambreiaj sunt sudate in cutie...alea sunt bagate de fapt fortat au un cap ca sa nu iasa dintr-o parte in alta si sub cap niste zimti... deciiiiii... un ciocan in surub si au iesit...cautam suruburi la fel dar mai lungi...

punem cu o mare schema... suruburi superb cu contra etc... si prindem si cilindrul de ambreiaj

ne bagam sub masina... prindem kitul nou de ambreiaj... prindem cutia... care a venit inspre motor perfect...si ajungem la... cardan...

bagam cardanul..cam nasol zice... cutia noua are gauri de 10 si aia veche avea de 12... cauta suruburi de 10... prindem si cardanul...problema mare.. cautatorul ala de face legatura cutie schimbatorul din masina... taiem... lungim si voila... ajunge si cautatorul...

aerisim ambreiajul... punem totul la loc... ulei la cutie...

si... surpriza... merge... :blink:

Link to comment
Share on other sites

acum senzatiile...

cu kit ambreiaj nou... si cutie diferita... masina merge super ok... insa rapoartele parca diferite ale cutie... adica aproape total diferite... fac ca turatia sa fie mica... astfel ca ... in a 3 la 60 am sub 2000 de ture... cam 1700.. plus... surpriza... a cam scazut consumul...

am avut in a 5a la 120-130 si consum sub 7... statea acul pe autostrada cam intre 6 si 8... plus inca mai am pedala... chestie care in a 5 a se intampla cam greu...

pe langa asta... ptr oras nu mai sunt nevoit sa schimb mai mult de a 1 si 2.. in a 2 a la 60... n-am decat 2000 ... la 60 schimb a treia si scade pe la 1700... si se simte un cuplu fantastic ca de diesel... ma rog... mie mi se pare ca are alt cuplu... ar fi interesant de masurat... dar nu stiu cum...

Link to comment
Share on other sites

...

pe langa asta... ptr oras nu mai sunt nevoit sa schimb mai mult de a 1 si 2.. in a 2 a la 60... n-am decat 2000 ... la 60 schimb a treia si scade pe la 1700... si se simte un cuplu fantastic ca de diesel... ma rog... mie mi se pare ca are alt cuplu... ar fi interesant de masurat... dar nu stiu cum...

239331[/snapback]

Cred ca e doar o parere subiectiva. Ceva nu se potriveste.

Ca sa ai in a 2-a 60 km/h la 2000 rpm trebuie sa ai un raport mic de transmisie. Insa asta nu se impaca cu senzatia de crestere a cuplului, pentru care iti trebuie un raport mare de transmisie.

 

Oricum bine ca ai rezolvat problema. Mare noroc ca ai gasit un mecanic curajos si indemanatic.

 

Cum ai rezolvat cu suruburile de 10 in loc de cele de 12 ? Sunt 2 mm totusi, cum s-au compensat ?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e doar o parere subiectiva. Ceva nu se potriveste.

Ca sa ai in a 2-a 60 km/h la 2000 rpm trebuie sa ai un raport mic de transmisie. Insa asta nu se impaca cu senzatia de crestere a cuplului, pentru care iti trebuie un raport mare de transmisie.

 

Oricum bine ca ai rezolvat problema. Mare noroc ca ai gasit un mecanic curajos si indemanatic.

 

Cum ai rezolvat cu suruburile de 10 in loc de cele de 12 ? Sunt 2 mm totusi, cum s-au compensat ?

239338[/snapback]

suruburile alea de 10 au capul mare si nu vor trece prin gaura...la fel si piulitele.. pe langa asta in cardan in bucata aia care se leaga de flansa de cardan toata chestia aia e in cauciuc de ala teapan... nu au joc deloc....

nu mai stiu ce raport are diferentialul meu... si nici acu nu am gasit ce caracteristici are cutia... oricum e clar ca e totu diferit acu...

masina trage bine... nu se simte vreo balbaiala... dar parca la viteze pana in 70 am senzatia de diesel... si turatia e destul de mica... nu vreau sa incerc inca schimbari in rosu sa vad exact totul.... e kitul de ambreiaj inca nou...

Link to comment
Share on other sites

Pentru cand o sa faci teste la rosu...iti ofer eu niste date de comparatie de la cutia mea...cu viteza intai ajung la 60km/h...cu treapta a doua la 100km/h...mai departe nu am avut unde sa probez :blink:

Nu forta kitul pana nu se face un mic rodaj...cel mai bun rodaj il faci in oras...plecari dese de pe loc :)

Link to comment
Share on other sites

Frate, da' cum reusesti? esti atat de incantat de demaraj ca nu mai vezi gropile?

Apropos de rodaj...fara plecari in tromba, cu cauciucuri pe asfalt...in rest, poti sa turezi motorul la rosu...fara probleme :blink: sa afli rapoartele...

Link to comment
Share on other sites

Frate, da' cum reusesti? esti atat de incantat de demaraj ca nu mai vezi gropile?

Apropos de rodaj...fara plecari in tromba, cu cauciucuri pe asfalt...in rest, poti sa turezi motorul la rosu...fara probleme :blink: sa afli rapoartele...

240115[/snapback]

nu gropi... ci canalizari foarte inalte

daca am reusit sa sparg baia cu talon de 65 pe fata...

 

nu-i chiar asa cu rapoartele... daca plec incet... cuplu bun la viteza mica... ajunge mai tarziu in rosu...

daca plec rapid ajunge repede in rosu...

Link to comment
Share on other sites

Aveam un prieten cu o Dacie. Zicea, mama ce tare merge masina asta. Strangea tare volanul in maini, baga la propriu picioru in podea, si se impingea tare in scaun de parca era in avion la decolare. Ceva de genu asta.
Link to comment
Share on other sites

Aveam un prieten cu o Dacie. Zicea, mama ce tare merge masina asta. Strangea tare volanul in maini, baga la propriu picioru in podea, si se impingea tare in scaun de parca era in avion la decolare. Ceva de genu asta.

240147[/snapback]

:blink: spre deosebire de Dacia, BMW chiar fabrica candva avioane... ma rog...

nu vad problema anyway...cat despre cutia ZF... a fost pe un vanos inainte... probabil ca are alte rapoarte si lungirea cardanului un pic aduc mai mult cuplu la roata...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.