Jump to content

Porneste greu la rece m54b22 e46


james_holden

Recommended Posts

Salut,am un e46 coupe din 2001 m54b22 de ceva vreme nu porneste la prima cheie daca motorul este rece,abea la 3-4 cheie porneste balbait apoi isi revine. La cald porneste perfect. Am schimbat valva pcv de curand si semerigurile de la supape,iar pe tester nu imi apare nici-o eroare.

Daca cineva a avut aceasta problema si a rezolvat-o sa imi spuna si mie cum!multumesc

Link to comment
Share on other sites

Am facut eu azi diagnoza si am avut o eroare pe senzorul de pe coloana volan. Am sters eroarea si nu a mai aparut. Alte erori nu am. Am resetat tot ce era de resetat: sonde...etc.

 

incearca sa pui contactu si sa-l tii pus 5 secunde, fa asa de trei ori inainte sa pornesti. Posibil sa fie mai "lenesa" pompa de benzina, adica pe duca. In felu asta o pui in functiune ceva mai mult timp, pana sa pornesti.

Link to comment
Share on other sites

Am pus-o pe un tester identic cu cel de la bavaria si singuele erori care imi apar sunt cel de airbag (plasa scaun dreapta rupta) si senzorul de temperatura din habitaclu atat in rest nu sunt erori.

Am pus si contactul de mai multe ori cu gandul ca nu imi mai tine presiune de benzina pe rampa de injectoare dar degeaba tot nu porneste...nu stiu ce sa fie ...vineri o sa ii iau compresia la motor sa vad ce da sper sa fie ok acolo 😯

Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu compresia, eu nu stiu valorile normale dar mecanicul a spus ca necesita segmentare si asta ar putea fii si problema ca nu porneste din prima la rece...ceva parerei? Poate se pricepe cineva mai bine sa ma lamureasca...

Rezultatul testului de compresie:

 

Piston:

1 - 9.90 Bar

2 - 9.95 Bar

3 - 11.10 Bar

4 - 12.55 Bar

5 - 12.70 Bar

6 - 12.90 Bar

Link to comment
Share on other sites

Eu am mai investigat problema si am ajuns la concluzia ca e foarte posibil ca regulatorul de ralanti sa fie problema. Daca calc un pic acceleratia nu se mai opreste, semn ca in momentul cand pozitia clapetei de acceleratie se modifica, automat motorul nu mai "respira" doar prin regulatorul de ralanti.
Link to comment
Share on other sites

trebuie scoase pistoanele, nu sunt expert, dar imi imaginez ca nu dezmemnreaza tot motorul ci doar baia de ulei se da jos. Am auzit cazuri in care nici macar nu a fost nevoie de segmenti noi, ci doar de curatat depunerile formate pe ei. Daca nu se schimba uleiul la timp, se arde uleiul si apar depuneri pe segmenti, si acestia raman blocati.
Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu compresia, eu nu stiu valorile normale dar mecanicul a spus ca necesita segmentare si asta ar putea fii si problema ca nu porneste din prima la rece...ceva parerei? Poate se pricepe cineva mai bine sa ma lamureasca...

Rezultatul testului de compresie:

 

Piston:

1 - 9.90 Bar

2 - 9.95 Bar

3 - 11.10 Bar

4 - 12.55 Bar

5 - 12.70 Bar

6 - 12.90 Bar

Daca diferentele intre pistoane sunt peste 2,5-3 Bar este necesara segmentarea motorului. Pe de alta parte e posibil ca diferentele sa fie de la depuneri si ar merita incercata o operatie de curatare a depunerilor(sunt ceva variante din ce am vazut), mai ales ca un motor pe benzina se considera terminat cand compresia scade sub 7,5-8 Bar si din ce vad nu exista pe niciun cilindru o astfel de valoare.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am gasit in mediul online:

1. Cea mai simpla ar fi link

2. Ceva mai complicat link

 

Si probabil ca mai sunt si alte variante.

 

Ar fi OK sa zicem daca te decizi sa incerci oricare dintre variante sa postezi rezultatele si aici si evident sa verifici din nou compresia.

 

Insa sa zicem ca scapi de depunerile de carbon, ele se vor reface daca masina merge preponderent in oras.

 

In alta ordine de idei la motoarele M54 cred ca au incercat sa se apropie de ceea ce se discuta aici. Acum in ce masura le-a si reusit ramane sa judece fiecare. La generatiile mai vechi de motoare foloseau altfel de segmenti vezi

.

 

Sper sa-ti fie de folos informatiile chiar daca nu sunt mare lucru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am decis sa mai aman refacerea motorului pt ca am crezut ca si compresia motorului influenta mersul prost al motorului dar nu a fost asa acum motorul merge impecabil porneste instant trage f.bine.Am mai vorbit si cu alti mecanici si au spus ca aceasta compresie nu trebuie sa ma ingrijoreze pt ca nu este grav. Altii spun ca papa ulei din cauza ca intre sgmenti se depune un fel de calamina sau ceva de genul si asta ar fii motivul consumului de ulei. Nu stiu ce sa mai zic cert este ca masina merge impecabil acum si totul este ok. Va multumesc tuturor pt pareri
Link to comment
Share on other sites

Acum ca masina merge bine poti incerca sa mai scapi de calamina prin varianta de mers sportiv descrisa in postarile anterioare iar apoi poti incerca sa reduci consumul de ulei folosind un furtun de vacuum dupa
. Merita incercat in conditiile in care poti reveni rapid la setup-ul original al masinii. Edited by Viitor sofer de autobuz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.