Jump to content

BMW 318d F30 consum ulei exagerat


Recommended Posts

Salut tuturor,detin un BMW seria 3 (318d) din 2013 F30 si am un consum exagerat de ulei cam 4L / 5000km .Nu stiu ce sa mai fac , am dat jos turbina , nu are nimic,capacul de la culbutori l-am dat jos sa ii desfund supapele prin care trece uleiul,la filtrul de epurare nu stiu cum sa ajung , are doar o membrana de cauciuc si un arc, le-am curatat si pe alea si tot asa ,masina are 200.000km , va rog daca poate cineva sa imi dea un sfat.
Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor,detin un BMW seria 3 (318d) din 2013 F30 si am un consum exagerat de ulei cam 4L / 5000km .Nu stiu ce sa mai fac , am dat jos turbina , nu are nimic,capacul de la culbutori l-am dat jos sa ii desfund supapele prin care trece uleiul,la filtrul de epurare nu stiu cum sa ajung , are doar o membrana de cauciuc si un arc, le-am curatat si pe alea si tot asa ,masina are 200.000km , va rog daca poate cineva sa imi dea un sfat.

 

Schimba-i capacul de culbutori pentru ca are epuratorul de gaze integrat in el si BMW recomanda schimbarea lui la 100.000 kim

iar daca nu se rezolva o iei pe calea turbinei, ea e vinovatul

Incearca sa mergi mai moderat o perioada, adica sa nu infunzi brusc piciorul in podea, accelerarile pot fi si pana la 4000 rpm dar line, si vezi daca se intampla ceva

Link to comment
Share on other sites

De unde ati scosz-o pe asta cu schimbul capac culbutori la 100 mii? Ca fapt divers mie e90 ul nu mi a consumat deloc ulei intre schimburi aka 10 12 mii. Cand zic deloc inseamna insesizabil pe joja. Eu cred ca motorul tau are uzura sau nu are doar 200 mii. Sau daca are doar 200 mii, inseamna ca a avut o exploatare barbara incat are uzuri la garnitura
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu pornirea la rece cum stai?ma refer daca Învârte mult pânã porneste?un test de compresie?fum albastru cand accelerezi?

 

 

porneste foarte bine , nu scoate gram de fum , nici la pornire , nici in mers, compresia vreau sa o verific maine.

 

Schimba-i capacul de culbutori pentru ca are epuratorul de gaze integrat in el si BMW recomanda schimbarea lui la 100.000 kim

iar daca nu se rezolva o iei pe calea turbinei, ea e vinovatul

Incearca sa mergi mai moderat o perioada, adica sa nu infunzi brusc piciorul in podea, accelerarile pot fi si pana la 4000 rpm dar line, si vezi daca se intampla ceva

 

turbina a fost prima pe care am dat-o jos,functioneaza in parametrii perfect,capacul l-am dat jos si l-am curatat , ca nou l-am facut.Am auzit de o valva PCV si de 3 furtunase care pleaca din ea ca ar fi o posibila cauza pentru pierderea uleiului.

 

De unde ati scosz-o pe asta cu schimbul capac culbutori la 100 mii? Ca fapt divers mie e90 ul nu mi a consumat deloc ulei intre schimburi aka 10 12 mii. Cand zic deloc inseamna insesizabil pe joja. Eu cred ca motorul tau are uzura sau nu are doar 200 mii. Sau daca are doar 200 mii, inseamna ca a avut o exploatare barbara incat are uzuri la garnitura

 

Cat de barbara poate sa fie ? Doar e BMW nu pica motorul la 200 mii .

Link to comment
Share on other sites

Cat de barbara poate sa fie ? Doar e BMW nu pica motorul la 200 mii .

 

Probabil pe principiul asta se bazeaza 90% din posesorii de Bmw-uri, fie ele si de 100 de cai, "ii dau in gura ca nu se strica , doar e Bmw". Se strica m5-urile daca le blanesti non stop, d-apoi un amarat de 2 litri diesel, un motor de volum? Repet, daca proprietarul anterior i-a dat sa zaca pe premisa ca are bembeu si rupe asfaltul cu cei 143 de cai, atunci asa se explica consumul absurd de ulei. Parerea mea ca e garnitura.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Probabil pe principiul asta se bazeaza 90% din posesorii de Bmw-uri, fie ele si de 100 de cai, "ii dau in gura ca nu se strica , doar e Bmw". Se strica m5-urile daca le blanesti non stop, d-apoi un amarat de 2 litri diesel, un motor de volum? Repet, daca proprietarul anterior i-a dat sa zaca pe premisa ca are bembeu si rupe asfaltul cu cei 143 de cai, atunci asa se explica consumul absurd de ulei. Parerea mea ca e garnitura.

 

Trebuie sa fi mai specific cand spui "blanire". Faptul ca o duci sus in turatii si aici ma refer ca in exterior o mai duci in 4000, de ce nu si 4500rpm, imi pare rau sa-ti zic, dar asta nu inseamna ca-ti bati joc de masina. Ah, ca va consuma poate si ulei din cauza turatiilor mai inalte, da, e foarte probabil. Dar atata timp cat acel consum respecta oarecum indicatiile producatorului, eu zic ca nu-i nici o problema. Mai degraba ii faci rau unui motor mergand subturat, fara sa vada turatii gen 3000, 3500, de ce nu si 4000. Lumea a avut inainte nu stiu ce opel ori dacie cu care mergeau linistiti, si-au creat un stil specific de coducere acestor masini, dupa care au trecut la BMW, dar stilul a ramas acelasi, "batraneste" poate. Atata timp cat mai nou toti producatorii specifica in manual faptul ca motorul va consuma ulei in functie de stilul de conducere, conditii de trafic, meteo, etc, plus ca te si indeamna sa ai tot timpul un bidon de ulei permanent cu tine in portbagaj, nu inteleg cum altii fara nici o expertiza tehnica in spate sustin tocmai contrariul a ceea ce niste producatori auto declara. Ce sa mai zici de faptul ca gasesti huse de portbagaj pt bidonul de ulei. download.gif Ganditi-va ca majoritatea de pe forum avem masini SH, evident ca acele motoare au un anumit nivel de uzura deja creat, nu mai sunt ca noi. Plus ca vbm de BMW, masini sportive fata de majoritatea masinilor de pe strada, chit ca vbm de un 318d. Uitati-va la VAG la motoarele lor pe benzina de tip FSI ori TFSI. De noi consuma ulei si foarte mult chiar. Sa nu mai mentionez de celebrul 2l TFSI.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Majoritatea de pe forum au diesel. Daca tu ai impresia doar pentru ca daca scrie Bmw pe masina, motorul ei diesel se simte bine la 4000 ture frecvent, te inseli. Bmw face motoare diesel la fel ca orice alt brand, Mercedes, Audi, Opel, Peugeot etc, adica nimic spectaculos, iar un motor cu viata lunga este un motor netalpit frecvent la ture inalte, asta e la mintea cocosului. Mai ales la un diesel, plaja de ture unde se simte bine este pana in 3500. Daca ii dai frecvent ture de genul 4000, il chinui si nu faci decat sa ii sporesti sansele sa inceapa sa schioapete. Nu are de-a face cu mersul batraneste. Sunt doua notiuni diferite. Nu mergi sportiv doar daca o tii in redline, la fel cum nu mergi batraneste daca o tii intre 2000-3000 ture, unde are randamentul maxim.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil pe principiul asta se bazeaza 90% din posesorii de Bmw-uri, fie ele si de 100 de cai, "ii dau in gura ca nu se strica , doar e Bmw". Se strica m5-urile daca le blanesti non stop, d-apoi un amarat de 2 litri diesel, un motor de volum? Repet, daca proprietarul anterior i-a dat sa zaca pe premisa ca are bembeu si rupe asfaltul cu cei 143 de cai, atunci asa se explica consumul absurd de ulei. Parerea mea ca e garnitura.

 

Daca am spus ca este Bmw si nu pica motorul la 200.000 km nu inseamna ca "trebuie sa ii dau in gura ca nu se stirca"dar e foarte ciudat ca nu scoate gram de fum si porneste impecabil,trage foarte bine dar consuma ulei , de 200 km am curatat capacul de culbutori si uleiul este la linie , mers linistit cu el,ar fi de mirare daca asta e problema ,ce ulei ai fi bine sa bag ? BMW TwinPowerTurbo 5w-30 am momentan in el , poate e si din cauza uleiului.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum sa fie din cauza uleiului? Adica twinpower 5 w30 este uleiul dedicat, merge perfect pe orice motor sanatos. Cu alte cuvinte daca motorul ar fi ok, nu ar trebui sa consume acest ulei. Cel putin nu in halul ala. Mira-m-as sa fie de la capac.

 

E uleiul dedicat pentru Bmw si pentru acest motor dar probabil ca nu de aici din Romania,nu stiu ce sa zic,o sa incerc si altceva..

Link to comment
Share on other sites

Majoritatea de pe forum au diesel. Daca tu ai impresia doar pentru ca daca scrie Bmw pe masina, motorul ei diesel se simte bine la 4000 ture frecvent, te inseli. Bmw face motoare diesel la fel ca orice alt brand, Mercedes, Audi, Opel, Peugeot etc, adica nimic spectaculos, iar un motor cu viata lunga este un motor netalpit frecvent la ture inalte, asta e la mintea cocosului. Mai ales la un diesel, plaja de ture unde se simte bine este pana in 3500. Daca ii dai frecvent ture de genul 4000, il chinui si nu faci decat sa ii sporesti sansele sa inceapa sa schioapete. Nu are de-a face cu mersul batraneste. Sunt doua notiuni diferite. Nu mergi sportiv doar daca o tii in redline, la fel cum nu mergi batraneste daca o tii intre 2000-3000 ture, unde are randamentul maxim.

Nu se intampla des sa fiu de accord cu "cavaliere", dar acum ar fi momentul sa sustin acelasi lucru si sa completez spunand ca aceiasi majoritate care au diesel pe acest forum "duc" motorul in Putere ... si prea putini inteleg Cuplu unui motor TURBO. Pacat.

Cu alte cuvinte conduc bietul diesel (aproape) ca benzinarul aspirat.

Dar, e aiurea sa nu spui cand aud/auzi in ce ture tin motorul..

 

(Sa vezi ce o sa ploua cu minusuri.) :rolleyes:

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Majoritatea de pe forum au diesel. Daca tu ai impresia doar pentru ca daca scrie Bmw pe masina, motorul ei diesel se simte bine la 4000 ture frecvent, te inseli. Bmw face motoare diesel la fel ca orice alt brand, Mercedes, Audi, Opel, Peugeot etc, adica nimic spectaculos, iar un motor cu viata lunga este un motor netalpit frecvent la ture inalte, asta e la mintea cocosului. Mai ales la un diesel, plaja de ture unde se simte bine este pana in 3500. Daca ii dai frecvent ture de genul 4000, il chinui si nu faci decat sa ii sporesti sansele sa inceapa sa schioapete. Nu are de-a face cu mersul batraneste. Sunt doua notiuni diferite. Nu mergi sportiv doar daca o tii in redline, la fel cum nu mergi batraneste daca o tii intre 2000-3000 ture, unde are randamentul maxim.

 

 

M-ai inteles gresit! Intentia mea n-a fost sa spun ca trebuie s-o tii doar la 4000 sau chiar peste. Am zis ca sunt momente la un drum extern cand esti nevoit poate s-o duci si-n acel interval, n-ai ce rau sa-i provoci pentru una, doua situatii de acest gen, altfel marcau si acea zona cu rosu ca fiind "dangerous" Stiu ca-s motoare turbo si nu-I nevoie sa-l conduci precum un aspirat, nici eu nu-s tampit sa o accelerez mai mult decat e nevoie. Evident ca va creste consumul de motorina, vei avea si un consum de ulei inevitabil, samd. Zona in care o tin mai tot timpul e 2000 - 3000rpm. Odata a trebuit ca un var sa-mi conduca masina la un drum exterior, el conducand pana in acel moment doar masini pe benzina, aspirate. Vreau sa-ti spun ca m-a disperat pe tot parcursul acelui drum. I-am tot explicat ca atunci cand trebuie sa faca o depasire nu trebuie sa retrogradeze ca sa inceapa depasirea cu sau peste 3000rpm, intrucat n-are sens. Cuplul se regaseste pe plaja 2000 - 3000rpm si daca o are undeva peste 2000rpm e sufficient sa faca orice depasire vrea el. Pe langa el, am mai avut un coleg de servici, tot "tractorist" cum le zic eu astora. Noroc ca asta nu mi-a condus masina, ci doar masina de firma, aceasta fiind tot un diesel. Acelasi comportament. Revenind, faptul ca o duci si in acele plaje de turatii nu inseamna ca vei mai avea nu stiu ce castiguri, cuplul orisicum atingandu-si maximul undeva aproape de 3000rpm, doar puterea(HP) continuand sa creasca pana la 4000rpm, aceasta insemnand doar un top speed mai mare. Ideea e ca daca faci multe drumuri preponderent prin oras, turbina va avea de suferit, functionarea ei fiind limitata la un anumit prag de rotatii, dar in acelasi timp paletii fiind permanent bombardati de gazele rezultate in urma arderii motorinei. Injectoarele la fel, sunt restrictionate la a pompa un debit redus de motorina, la care daca mai pui si calitatea proasta a motorinii de la noi, cred ca-si da seama fiecare cam care-I rezultatul la final. Sper ca am fost ceva mai clar de aceasta data.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutari, sunt nou pe forum si curand voi achizitiona un f30, 320xd sau 328xi.

Legat de ce s-a discutat pe acest thread, sa inteleg ca o cutie automata are sanse foarte mari sa evite consumuri nedorite de ulei? (evident daca nu se circula foarte des pe manual-ul +/-)

Link to comment
Share on other sites

Salutari, sunt nou pe forum si curand voi achizitiona un f30, 320xd sau 328xi.

Legat de ce s-a discutat pe acest thread, sa inteleg ca o cutie automata are sanse foarte mari sa evite consumuri nedorite de ulei? (evident daca nu se circula foarte des pe manual-ul +/-)

 

cutia de viteze nu functioneaza cu uleiul din motor, deci daca te referi ca o cutie automata protejeaza mai bine motorul, da este posibil, dar poate si sa mearga cu masina doar in modul sport si sa farame cutia, reductoarele, pana la urma si motorul daca se merge brutal tot timpul.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Va salut. Are cineva numĂŁrul de telefon al initiatorului topicului, poate a rezolvat problema pana acum(i-am dat mesaj privat acum o luna dar nu a mai intrat pe forum) Am la fel ca el un F30 318d cu un consum de 1l ulei la 2000km si nu știe nimeni ce are. Turbina am reconditionat-o, nu era de la ea. Va mulțumesc
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.