Jump to content

Noul BMW Seria 5 (G30)


Geme

Recommended Posts

o sa fac un topic insa sa iasa soarele pt ca pozele facute pe vremea asta nu arata in nici un fel cat de frumoasa este masina.

in esenta, nu are sens sa insit pe aspectele placute, mai bine le mentionez pe celelalte, pt ca in rest orice este peste asteptari.

 

1. clar 190cp si cu xdrive este extrem de putin. sasiul acestei masini are un potential imens. sub 250 cp e bataie de joc. ma enerveaza ca la motorizarile mai mari a aparut deja M performance kit unde cresterea de CP si cuplu este de aprox 10%. vad ca nu sunt semne ca ar aparea in viitor si pt 520D insa clar se merita 1000 si ceva de euro pt ca masina sa devina decenta macar dpdv motorizare.

2. am instalatia audio standard cu 6 difuzoare. sub nicio forma nu recomand asa ceva. se aude prost, incet, distorsioneaza. HIFI este alegerea inteleapta pt 500 euro.

3. spatiul pt pasagerii spate mic

4. partea inferioara a displaylui acoperita de volan

5. betisoarele alea care se ridica atunci cand deschizi usile.

 

clar pt punctul 1 si 2 masina nu are nicio vina. scoti banul din buzunar si ai ce vrei.

 

 

am roti de 245/45R18. poate ar fi aratat mai bine cu 19 insa la soselele pe care le avem, nu are sens. mi s-ar rupe sufletul sa o trantesc intr-o groapa chiar si cu rotile existente...ce sa mai zic de alea pe 19. pe 20 e prostie curata.

ar mai fi varianta pe 18 cu roti mixte adica 245/45 pe fata si 275/40 pe spate, dar la pocnitoarea asta de motor, nu are sens.

iarasi, 225/55R17 mi se pare extrem de putin.. roti subtiri pt volumul acestei masini, balon mare al cauciucului. ridicol dpmdv si pt roti de iarna.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Oricum pe mine nu ma intereseaza spatiul in spate, probabil va sta cineva acolo maxim 1% din timp :p

Atunci, de ce nu un coupe? ...E o masina mai scurta.. Sau asa cu spune "six in line" motorul de doi litri e prea mic pe seria 5 (aproape) indiferent cata putere ar avea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

520D nu a fost niciodata limuzina cu performante ridicate. Este o masina luxoasa, cu spatiu generos pt sofer si pasagerul din dreapta, dar 2.0d 190cp este varianta economica. Pe orice seria 5, motorul de 2,0 a fost cam prea mic. Unui 5-ar ii sta bine cu 3,0cc si peste 250 de cai. Oricum, cu 2.0d ai un consum bun si o masina confortabila, doar nu faci raliu cu ea. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de e ;)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am luat in calcul si coupe-uri. In prima faza eram chitit pe C-class coupe ca arata bine, insa nu mi-a placut deloc zgomotul la vant pe autostrada peste 130km/h. Si cum eu preponderent voi folosi masina la drumuri lungi, cu viteze intre 180-220km/h, a fost no-go.

 

Apoi m-am uitat la 420d coupe (izolarea fonica e ceva mai buna, dar nu grozava), insa configurat similar cu 520d G30 diferenta de pret era mica.

 

In final am ales varianta confortabila, spatioasa si mai eleganta...in defavoarea sportivitatii si look-ului mai agresiv/tineresc.

 

Daca ar fi sa aleg in momentul asta iar, as merge 100% pe noul E-class coupe :p

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@mikken

E klasse coupe este de fapt pe platforma lui C klasse. stii asta, sper? e o modalitate de a da impresia clientilor ca primesc ceva..insa in dosul usii, este altceva.

 

 

Atunci, de ce nu un coupe? ...E o masina mai scurta.. Sau asa cu spune "six in line" motorul de doi litri e prea mic pe seria 5 (aproape) indiferent cata putere ar avea.

 

 

2 litri benzina si 252 cp am vazut pe youtube ca merge de rupe.

si 2 litri diesel twinturbo de 231cp care este actualmente pe x5 si sigur va fi pus pe seria 5 cred ca este o variant serioasa.

personal, nu am prejudecata a 4 cilindri vs mai multi.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Azi am avut ocazia sa testez noul serie 5. Nu am avut probleme cu reglarea volanului - "ceasurile" se vedeau f bine. Cu scaunul soferului in pozitia mea de condus spatiul la picioare mi s-a parut cam la limita iar pe verticala e un pic deranjant la modelele cu trapa. Am 1.87 m.

Ce m-a mirat este ca 530i este acum 2.0 in 4 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

 

1. clar 190cp si cu xdrive este extrem de putin. sasiul acestei masini are un potential imens. sub 250 cp e bataie de joc. ma enerveaza ca la motorizarile mai mari a aparut deja M performance kit unde cresterea de CP si cuplu este de aprox 10%. vad ca nu sunt semne ca ar aparea in viitor si pt 520D insa clar se merita 1000 si ceva de euro pt ca masina sa devina decenta macar dpdv motorizare.

 

 

Ce intelegi prin extrem de puturos ?

 

Tine cont ca masinile care te rup de realitate odata ce ai inchis usa sau care nu simt viteza, sa zic asa, te fac sa crezi ca sunt puturoase.

Link to comment
Share on other sites

bineinteles.

 

e vorba de acelasi motor. chestiile alea sunt doar marketing. doar nu crezi ca primeste 30-50cp pt ca o trec in sport!

 

repet, ma bate dumnezeu sa spun ca nu imi place masina. e tot ce mi-am dorit vreodata, insa ar fi fost frumos sa fie mai puternica.

Link to comment
Share on other sites

Am in familie un X3 cu vechiul 2.0d 184cp, automat, deci -20NM/-6cp, + 100kg si aerodinamica de sifonier. Din punctul meu de vedere este departe rau de a fi numita o masina puturoasa. Intr-adevar daca ma dau jos de pe 640d si ma urc imediat in X3, mi se pare lenta dar dupa cativa km mi se pare f ok.

 

Conteaza f mult cu ce masina o compari, ce conduci in viata de zi cu zi, in teste 520d rwd a scos niste rezultate f bune.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare decenta motorizarea (model rwd). E drept, daca o compar cu fostul 550i, mi se pare o lesinatura :)

 

In Romania cred ca simti mai acut nevoia de masina mai puternica, te ajuta in depasiri, iti ofera siguranta, chiar si prin Bucuresti e bine sa fii mai agil uneori...stim cu totii cum se conduce.

 

Intr-o tara cu autostrazi si trafic mai civilizat in orase, nu numai ca nu simti nevoia sa conduci mai agresiv, dar se si penalizeaza serios.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Calitate de la bmw: carligul ala pt agatat o eventuala sacosa, in partea stanga a portbagajului este doar asa, just for fun.

 

Am agatat o sacosa de vreo 12 kg cu niste cumparaturi si cand am accelerat, s-a smuls carligul de acolo cu tot cu suport.

A nu se intelege ca sacosa era suspendata, ci statea pe podea, fiind doar sprijinita in carlig pt a nu se rasturna.

 

Carligul nu este prins de sasiu ci e prins prin presare in cartonul care imbraca portbagajul.

Ma asteptam la mai mult.

La jetta aveam un carlig dublu, mare, prins sanatos in plafonul portbagajului, plasat undeva destul de central astfel incat sa ancorezi nu doar marfuri grele(estimez si la peste 50kg), ci si voluminoase

Link to comment
Share on other sites

Am luat in calcul si coupe-uri. In prima faza eram chitit pe C-class coupe ca arata bine, insa nu mi-a placut deloc zgomotul la vant pe autostrada peste 130km/h. Si cum eu preponderent voi folosi masina la drumuri lungi, cu viteze intre 180-220km/h, a fost no-go.

 

Din punctul meu de vedere 2.0 diesel de la bmw nu poate fi considerat un motor slab/puturos...nici in varianta de 116 cai, indiferent de caroserie. Eu consider ca acest motor e gandit pt viteze de croaziera de max 15-160 si in utilizare se simte fain pana in 13-140, nu ca nu poti merge cu 220 cu el. Totusi la vitezele alea 160-220 trebuie sa te gandesti la 3.0 diesel...consumul si elasticitatea il fac de electie. Pt Romania viteze peste 140 mi se par SF. Dar in Deutschland lucrurile stau altfel.

 

Un prieten care locuieste pe langa Hanovra si face naveta pe autostrada 70km/zi...o naveta mica pt Germania zice el...si-a luat acum 3 ani un F10 520d si de 2,5 ani imi zice ce greseala a facut ca nu a luat 530d.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uite ca eu zic pe dos.

 

Intr-o tara cu autostrazi, traiesti lejer si cu 120-150 cp pe seria 5.

La o cutie cu 8 trepte, la 3000 ture ai 160-180 km/h si ajungi lejer peste tot relaxat.

 

Cu motorul de 190cp, la 180km/h, masina pe austrada se descurca la maxim si ai max 3000 ture.

 

Cu ce te ajuta ca pe autostrada, de la 100km/h la 200km/h, 530 ajunge cu 5 sec mai repede decat 520?!

 

Ca sa ajung la vaslui, plecand din bucuresti, iti garantez eu ca ajung cu 530d de cel putin 50 de ori la 4500 ture si motorul ala e mult mai omorat decat daca as merge cu 520d pe autostrada

 

 

Totusi, cand o iei pe drumurile nationale, trebuie sa faci depasiri ca sa nu stai ca prostu dupa camioane ca e trafic si nu te ajuta motorul, atunci trebuie sa ai de la 530 in sus. Intr-o tara ca romania, un motor puternic este esential.

 

De la Budapesta la viena castigi juma de ora daca ai m5 si nu 114d.

De la sebes la baia mare castigi minim o ora cu m5-ul

Edited by edit
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motivatia prietenului meu cand imi zice ca regreta motorul mai puternic este ca autostrada in Germania a dvenit f f aglomerata si lumea in general merge f tare si e greu sa te strecori rapid cu cei 184 cai, adica esti in zona de performanta a unei proportii mari a celor din trafic. Prin urmare forjezi f tare masina si consumul e f mare si implicit exista si oboseala din parta soferului.

 

A avut ca masini de schimb inchiriate de el, cand f10 era in service, 530d si 640d si mi-a zis ca dupa 8-9 ore de munca motorul mai puternic e mult mai odihnitor!

 

Scuze de "off topic", dar vb de g30 520d folosit pe autostrada, asa ca am facut o paranteza.

Link to comment
Share on other sites

Bine ca stiu, sa nu agat nimic de carligul ala :) Trist oricum ca fac rabat la calitate in asemenea hal.

 

Legat de motoare, nu cred ca discutia ar trebui sa fie "care e mai bun", pentru ca aici clar 3l diesel e peste 2l la orice capitol. E strans legat de stilul de condus, drumurile pe care le faci preponderent si capacitatea financiara a fiecaruia.

 

Apar in ecuatie cuvinte precum "suficient" sau "satisfacator"...iar daca te raportezi la asta, e ok si un 520d.

 

Personal insa, daca ar fi sa aleg din nou, as lua 530d...si cu alte dotari :p

Link to comment
Share on other sites

@edit,

520d G30 automat in ultima treapta la 3000rpm are fix 205km/h

 

In rest totul tine de buget, logic ca 30d-ul este mai bun, mai placut, mai puternic, 35d-ul va fi si mai bun, 50d si mai si. Daca o tinem tot asa ajungem la Porsche turbo s.

 

Si eu sunt de parere ca in Ro ai nevoie de putere mai mare decat pe autostrazile din traile cu apa calda, dar totusi sa tinem cont ca lumea se descurca si cu motoare de 100cp, iar acest 520d se descurca mai bine decat majoritatea masinilor de pe strada.

 

80-120km/h:

520da g30 5.8s

525da e60 6.1s (3000cm)

525da e60 7.0s (2500cm)

 

S-a plans cineva de 525 e60 ?

Edited by ionut_marius
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@edit,

520d G30 automat in ultima treapta la 3000rpm are fix 205km/h

 

In rest totul tine de buget, logic ca 30d-ul este mai bun, mai placut, mai puternic, 35d-ul va fi si mai bun, 50d si mai si. Daca o tinem tot asa ajungem la Porsche turbo s.

 

Si eu sunt de parere ca in Ro ai nevoie de putere mai mare decat pe autostrazile din traile cu apa calda, dar totusi sa tinem cont ca lumea se descurca si cu motoare de 100cp, iar acest 520d se descurca mai bine decat majoritatea masinilor de pe strada.

 

80-120km/h:

520da g30 5.8s

525da e60 6.1s (3000cm)

525da e60 7.0s (2500cm)

 

S-a plans cineva de 525 e60 ?

 

 

Discutia era referitoare la viteze de croaziera de 180-220 in Deutschland, nu vb de gropile noastre. Nu e vb de descurcat, e vb de utilizare intensa a masinii cu 100km/zilnic si 30000km/an minim.

Link to comment
Share on other sites

Discutia era referitoare la viteze de croaziera de 180-220 in Deutschland, nu vb de gropile noastre. Nu e vb de descurcat, e vb de utilizare intensa a masinii cu 100km/zilnic si 30000km/an minim.

 

Sincer, cu 640d in nemtia nu am reusit sa merg cu 180-220km/h constant, probabil nu as fi reusit nici cu M6.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, cu 640d in nemtia nu am reusit sa merg cu 180-220km/h constant, probabil nu as fi reusit nici cu M6.

 

Pai cine merge des prin vest, stie ca pana si in Germania este imposibil sa ai " viteza de croaziera" 180 220, decat daca e noapte sau ai bulan si prinzi mai liber, ca altfel nici vorba de àsemenea viteze constante, poate varfuri de 220 230. In fine, ideea este ca un 520 actual are reprize mai bune decat un 3 litri de acum 10 ani si asta spune multe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.