Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Sfat achizitie BMW 316 folosit


smthg

Recommended Posts

Salut, as avea nevoie putin de un sfat.

 

Am gasit un bmw 316i din 2004, 160.000 km, 1800cm, adus din germania, in stare buna, ingrijit si cu gpl + cutie automata.

 

Acum, nu pot sa zic ca ma omor dupa BMW sau sa merg in viteza cum fac multi, dar pentru pretul de sub 3000 euro cu toate taxele si cheltuielile aferente mi se pare ca merita in comparatie cu alte marci.

 

Si din moment ce are si GPL consumul nu o sa fie o problema prea mare. Plus ca ar trebui sa fie buna pentru drumuri lungi, acesta fiind modul principal in care o sa o folosesc.

 

Nu sunt sigur daca sa o achizitionez sau nu. Sunt multi care sunt impotriva achizitionarii unui bmw pentru ca "nu tine cu casa", ca e de fite sau alte motive(din ce am mai intrebat).

 

Dar pentru ce am nevoie mi se pare o alegere buna, oferta aceea cel putin. Si daca nu o fortez sau alte chestii nu cred ca o sa fie problema la intretinere.

 

Ce ziceti?

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Deci sa ne intelegem ... tu ai nevoie de o masina pentru "drumuri lungi" si te-ai gandit sa iei un valvetronic pe gaz ?

Citeste multele topicuri de pe forum despre motorul in cauza si o sa te razgandesti probabil ..

Si ca un sfat : Ai grija, nu te bucura prea mult daca gasesti o masina sub pretul pietii. O sa recuperezi cu investitiile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci sa-nteleg ca nu ar fi cea mai inteleapta alegere.

 

Acum nu ma refer la drumuri de mii de km. Doar cateva sute de vreo 2-3 ori pe luna.

 

Nu e mult sub pretul pietei, dar e acceptabil. Si din moment ce are cutie automata, gpl si e si mai confortabila, presupun, ma gandeam ca ar fi destul de buna.

Link to comment
Share on other sites

Deci sa-nteleg ca nu ar fi cea mai inteleapta alegere.

 

Acum nu ma refer la drumuri de mii de km. Doar cateva sute de vreo 2-3 ori pe luna.

 

Nu e mult sub pretul pietei, dar e acceptabil. Si din moment ce are cutie automata, gpl si e si mai confortabila, presupun, ma gandeam ca ar fi destul de buna.

Cauta mai multe despre motorul valvetronic de 1.8 sau 2.0 ... este foarte sensibil si pretentios din fabrica, daca ii mai pui si gaz ... nu vrea sa ma gandesc cat de des o sa investesti in el.

Acum, sincer iti recomand un 320d/318d daca tot faci drumuri..

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sĂŁ intru ĂŽn polemici, am un vanos/valvetronic pe gaz cu cutie manualĂŁ.

Nu vĂŁd ce relevanțĂŁ are alĂŁturarea dintre valvetronic și GPL, nu e influențat ĂŽn nici un fel de gaz.

Gazul se presupune ca afecteazĂŁ simeringurile la supape, care oricum sunt o problemĂŁ la motorul ĂŁsta, așa cĂŁ la mine a fost un risc calculat.

Ca o concluzie, eu am mașina asta de jumĂŁtate de an și sunt foarte mulțumit de ea, nu ĂŽmi pare rĂŁu cĂŁ am luat-o și nu aș schimba-o pe un diesel.

PS: Cuvintele astea sunt formulate ĂŽn condițiile ĂŽn care dețin permis de aproape 20 de ani, perioadĂŁ ĂŽn care am avut mașinĂŁ ĂŽn permanențĂŁ și ultima mașinĂŁ a fost un Ford focus pe benzinĂŁ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut si N42 si N46 pe gaz si n-a bubuit niciunul. Merg perfect amandoua si in prezent. Am un prieten care a luat de la samsar la 170k km (nu se stie daca reali) un N42B18 si in prezent are 60k km facuti exclusiv pe gaz, fara absolut nicio problema. Nu a inlocuit semeringurile, nu ii mananca ulei.

 

Nu iti recomand sa iti iei o masina care avea gaz dinainte, cu siguranta are multi km. Iar automata aia...cam strica treaba. O sa aiba consum destul de mare, nu are rost sa o iei automata. Cel mai bine daca vrei sa mergi cu adevarat ieftin si fara sa iti asumi riscuri, o iei fara si ii pui tu.

 

Legat de e46 318d/320d: rar se mai gaseste vreuna sub 350-400k km reali, iar financiar vorbind nu ajunge nicaieri. E mai ieftin sa inlocuiesti distributia si semeringurile decat turbina/injectoare.

La un calcul simplu(sa luam in considerare mers 140-150kmh in afara orasului): daca 316-318i (cutie manuala) prin absurd consuma 10 pe gaz, pentru 1000km va avea nevoie de 200-210 lei combustibil. Daca 318d-320d consuma 6, pentru aceeasi distanta va avea nevoie de ~310 lei motorina. Iar calculele astea le-am facut in avantajul diesel-ului. Un valvetronic pe gaz nu consuma 10 decat reglat foarte prost, iar diesel-ul de pe e46 luand in considerare consumurile declarate de producator ma indoiesc ca mananca doar 6 la viteza respectiva.

Pentru mers preponderent in oras deja vorbim de mai multe dezavantaje: diesel-ul se va incalzi mult mai greu => consum mare pe distante scurte, sanse mai mari sa se strice din cauza turbinei etc.

 

La o generatie mai noua de Bmw as lua in calcul sa imi iau diesel sau/si cutie automata, dar la e46 nu ii vad rostul.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.