Jump to content

Solutie prelungire viata fulie vilbrocen e60


Cookie

Recommended Posts

Cred ca e benefic un astfel de topic separat intrucat e o problema in momentul in care cea originala cedeaza iar cele aftermarket sau chiar originale puse ulterior au viata foarte scurta.

 

Eu am e60 520d lci cu motorul M47 cu 200.000 km reali si a venit momentul sa inlocuiesc fulia originala.

 

Fiindca am prietenul cel mai bun mecanic pasionat de BMW in special dar fiindca e si mecanic in adevaratul sens al cuvantului, a gasit solutia care sa prelungeasca foarte mult viata noii fulii.

 

Pe langa fulia vilbrochen, odata cu schimbarea ei se schimba si fulia alternatorului dar nu se ia cea de la BMW ci se ia una de la Peugeot care se potriveste la fix doar ca vine cu amortizor/ambreiaj (cine e mai tehnic ca mine sa ma corecteze daca asa e corect) care sa preia din socuri si vibratii care ajung la fulia vilbrochen. Pe langa fulia alternatorului se poate schimba si fulia AC din ce am inteles, tot la fel cu una cu amortizor/ambreiaj. Eu nu pot schimba inca si fulia AC fiindca am inteles ca masina mea nu mai are nu stiu ce suport, urmand sa caut la dezmembrari un e60 2.5d 2004 sa iau suportul respectiv.

 

Fulia alternatorului cu amortizor/ambreiaj de la Peugeot costa 200 lei. Saptamana viitoare o sa pun poze atat cu fulia de pa Peugeot sa se vada codul ptr cine e interesat si o sa pun si poze cu intreaga operatiune. De asemenea, cand o sa gasesc suportul care e necesar ptr a monta si fulia alternatorului tot cu amortizor, o sa pun poze si de la reconversia respectiva, inclusiv poze cu suportul si noua fulie, sa Se vada codurile ptr cine e interesat si de aceasta reconversie.

 

Deocamdata e doar topic informativ dar o sa revin saptamana viitoare cu poze detaliate.

 

Rog cine e mai priceput in ale mecanicii sa ma corecteze daca am scris vreun termen gresit. Inovatie nu e noua, sunt deja multi care au recurs la metoda asta dar nu prea se stie. Dar important este ca am inteles ca prelungeste foarte mult durata se viata a fulii vilbrochenului.

 

Sper sa va fie de ajutor.

 

Eu am cumparat deja piesele. Mai trebuie sa vina fulia respectiva de la Peugeot saptamana viitoare.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De ce fulia de la BMW nu are amortizor ? Am vazut la un Mercedes E class din 1997 cand s-a schimbat fulia de la alternator si face foarte mare diferenta amortizorul acela din fulie. Nu cred ca BMW-ul nu are asa ceva , mai ales pe un model de dupa 2000. Si fulia de la compressorul de clima este o chestie complexa cu un ambreaj actionat electric care deja este acolo , altfel cum crezi ca se cupleaza si decupleaza compressorul, nu stiu ce modificare poti sa faci la el, doar sa il schimbi cu unu nou.
Link to comment
Share on other sites

Fulia de la alternator de la BMW nu are. Si nici aia de la AC. Doar nu e nebun sa imi spuna asa ceva. Si nu ma pune sa cumpar aiurea doar se dragul de a schimba. Mie nu mi ia bani pe manopera sau altceva. O sa pun poze saptamana viitoare cu fulia alternator de pe masina si cu fulia de la Peugeot sa vezi diferenta. Nu am deschis topic ul sa ma contrazic fiindca sincer eu sunt paralel cu mecanica doar ca imi place sa am masina ca noua. Am deschis pentru dezbateri si intr un final aratarea unei solutii care sa mai rezolve din problema asta delicata.
Link to comment
Share on other sites

Interesant. Si eu m-am intrebat de ce au renuntat la frei (asa se numeste fulia cu clicheti). Si da, E60-ul are fulie plina.

Mercedes nu a renuntat la ea si nici nu are probleme cu fulia de pe vibrochen.

Eu vreau sa vad comparativ cele 2 tipuri de fulii. Daca difera diametrul, numarul si distanta dintre caneluri sau pozitia curelei, deja n-ai facut nimic.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Important este sa reziste , cine stie pentru ce motor a fost proiectata, adica daca vine de pe un motor de 1.6 100cp si 200nm o nu o sa aiba o viata foarte lunga pe motorul tau. Iar daca cineva ce are un 30d sau 35d nu prea are rost sa se chinuie cu o amarata de fulie de la Peugeot , ca astia nu au piesele proiectate sa reziste la motoarele asa puternice.
Link to comment
Share on other sites

Pai... asteptam rezultatul. :)

Oricum, noile fulii de vibrochen nu mai tin cat alea cu care a venit masina. Deci un ajutor in acest sens e binevenit.

tin jenant de putin , aprox 1 an , poate ceva mai mult , se deplaseaza cauciucul de pe ele , ori au un producator prost ori e cumva intentionata treaba desi ma indoiesc ca sunt foamea in gat la o fulie , mai mari sanse ai cu corteco .

Link to comment
Share on other sites

Paul. Aia de la Peugeot e de pe duba Boxer sau cum se scrie.

 

Rezista, stai linistit. Inventia asta e deja facuta la 3 bucati 3.0d de peste 3 ani si fuliile sunt inca ok. Si oricum la 6 cilindri rezista mai mult datorita vibratiilor reduse fata de 4 cilindri.

 

Myx, eu am luat Corteco sa pun acum. Are o serie polizata pe ea am vazut.

Edited by Cookie
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e benefic un astfel de topic separat intrucat e o problema in momentul in care cea originala cedeaza iar cele aftermarket sau chiar originale puse ulterior au viata foarte scurta.

 

Eu am e60 520d lci cu motorul M47 cu 200.000 km reali si a venit momentul sa inlocuiesc fulia originala.

 

Fiindca am prietenul cel mai bun mecanic pasionat de BMW in special dar fiindca e si mecanic in adevaratul sens al cuvantului, a gasit solutia care sa prelungeasca foarte mult viata noii fulii.

 

Pe langa fulia vilbrochen, odata cu schimbarea ei se schimba si fulia alternatorului dar nu se ia cea de la BMW ci se ia una de la Peugeot care se potriveste la fix doar ca vine cu amortizor/ambreiaj (cine e mai tehnic ca mine sa ma corecteze daca asa e corect) care sa preia din socuri si vibratii care ajung la fulia vilbrochen. Pe langa fulia alternatorului se poate schimba si fulia AC din ce am inteles, tot la fel cu una cu amortizor/ambreiaj. Eu nu pot schimba inca si fulia AC fiindca am inteles ca masina mea nu mai are nu stiu ce suport, urmand sa caut la dezmembrari un e60 2.5d 2004 sa iau suportul respectiv.

 

Fulia alternatorului cu amortizor/ambreiaj de la Peugeot costa 200 lei. Saptamana viitoare o sa pun poze atat cu fulia de pa Peugeot sa se vada codul ptr cine e interesat si o sa pun si poze cu intreaga operatiune. De asemenea, cand o sa gasesc suportul care e necesar ptr a monta si fulia alternatorului tot cu amortizor, o sa pun poze si de la reconversia respectiva, inclusiv poze cu suportul si noua fulie, sa Se vada codurile ptr cine e interesat si de aceasta reconversie.

 

Deocamdata e doar topic informativ dar o sa revin saptamana viitoare cu poze detaliate.

 

Rog cine e mai priceput in ale mecanicii sa ma corecteze daca am scris vreun termen gresit. Inovatie nu e noua, sunt deja multi care au recurs la metoda asta dar nu prea se stie. Dar important este ca am inteles ca prelungeste foarte mult durata se viata a fulii vilbrochenului.

 

Sper sa va fie de ajutor.

 

Eu am cumparat deja piesele. Mai trebuie sa vina fulia respectiva de la Peugeot saptamana viitoare.

Eu am e 60 525d de 4 ani si nu am avut probleme cu fulia.

Nu prea poti compara alte tipuri de motoare in special la fulia de la alternator,conteaza serpentina, cate roti invarte etc.

Eu personal nu as crede ca ii mareste durata viata ,poate o fi coincidenta,plus ca e greu sa gasesti fulie cu ambreiaj sa potrivesca la dimensiuni .

Edited by 99buz
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
On 10/25/2016 at 6:40 PM, 99buz said:

se ia una de la Peugeot care se potriveste la fix doar ca vine cu amortizor/ambreiaj (cine e mai tehnic ca mine sa ma corecteze daca asa e corect) care sa preia din socuri si vibratii care ajung la fulia vilbrochen.

Vrajeala sau mai degraba amageala... fulia de alternator cu  nu preia nici o vibratie.. pur si simplu e un rulment cu ratchet... daca se doreste prelungirea vietii fuliei motorului CONDUS DECENT IN TURATII UUSOR CRESCUTE nu rapid crescute si schimb de viteze rapid (ca doar avem bmw nu?) PRLUNGESC VIATA FULIEI. Imagineaza-ti ca nu poti sa schimbi viteze in turatii crescute fara ca acestea sa nu scada mult mai dramatic decat daca ai schimba in 2300-2500...

Asa cu decent condus 75-85% din viata unui M47, s-a ajuns la 450k km fara sa pice fulia in peste 13 ani de zile! Dar si pentru sfaturile urmatoare de mai jos..

Am schimbat-o asta_vara. S-a rupt in fata casei cand am vrut sa plec din nou seara cu masina..

...Schimbul la timp al intinzatorului (!).. dupa vreo 150-250k km merita pentru ca daca el nu tine intinsa cureaua de accesorii vibratia ei in cursa ei pe toate rolele se reflecta si in fulie..  daca el e slabit mult mai mukte vibratii trec prin el... datorita lui!

Aerul conditionat (AC) folosit moderat vara nu streseaza prin pornirea prea frecventa (prin cuplarea eletromecanica, mai frecventa pe temperaturile mici decat pe cele medii..) a fuliei AC cu arborele AC... Pana si pornirea ACului trebuie facuta IDEAL cu motorul la ralanti pentru ca pornit in ture mari ACul produce o intindere rapida si brusca transmisa prin cureaua de accesorii spre alte elemente din circuitul curelei..

 

Astea sunt sfaturi utile daca vrei sa le intelegi, te pot ajuta sa prelungesti viata multor elemente ale motorului..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am schimbat eu fulia alternatorului la un M57, e61, cu alternator Valeo de 170A. I-am pus fulie de BMW diesel... Seriile 3, 5, 6, 7, X5, X3... etc.. 535 0202 10 - asta e codul daca intereseaza pe cineva. Restul (discutate aici) nu se potrivesc (in cazul meu). Mi-a disparut chitaitul care aparea la accesorii cand porneam si opream motorul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.