Jump to content

Un E 46 resuscitat 318d 116cp an 2003


Tripl3x

Recommended Posts

Salutari dragi colegi.

Am decis sa deschid acest topic pentru a-mi prezenta si eu masina , pentru a putea cere ajutor cu problemele care le am ,in plus asa pot tine si eu un istoric al masinii.

Din luna Aprilie 2016 sunt posesorul unui E46 318d 116cp an 2003. 230.000 km ( cred ca are .... :)) )Am o pasiune pentru E46 i-mi place la nebunie acest model , forma caroseriei interiorul... Ce-mi pare rau este faptul ca m-am grabit si nu am luat modelul 320d 150cp.

Dar asta e . Am cautat foarte mult pe internet si ma mai sfatuiam cu un coleg. El bine inteles ma indruma spre 320 .

Vedeam preturi foarte mari la masini ( bune ) pana la urma am decis , una mai ieftina si in timp bagam bani sa o facem cum trebuie. Am dat pe ia 2500 euro, proprietarul mi-a aratat toate actele plus o dovada ca taxa nu e recuperrata ( a fost un act fals ) mergand dupa aia la ANAF si am aflat ca taxa nu e platita deoarece a fost inscrisa pe noul nume in 2013 luna Iunie parca , iar in acel an inca se puteau trece pe noul nume fara a se plati taxa daca masina era inscrisa deja.

Asta e , strangem mana de la mana si o inscriem platind acea taxa ilegala.

Am luat masina si am mers cu ia ( eu avand inainte doua masini , Dacua 1300- 4 ani si un opel astra 1994 - 9 ani ) bine inteles ca mi se parea ca merge super. Neah , dupa ce sa suit un amic si a mers cu masina a coborat dezamagit. Si mi-a zis " Asta zici ca are anii tai " adica 38. :))

Am inceput sa studiez ce probleme are. Am inceput sa bag bani in piese.

Am inceput prin a schimba uleiul si filtrele

Am vrut sa schimb capetele de bara parca , si in acel moment cand mecanicul a ridicat masina a inceput sa picure ulei de la caseta de directie.

Apelez la un mecanic de cartier doar in probleme de bucsaraie si schimburi ulei filtre. Atat, restul in service.

Am decis sa iau alta caseta. Zis si facut.

Dupa ce am schimbat caseta am fost sa fac geometria. Acolo am vorbit cu un mecanic si l-am intrebat de ce fluiera turbina.Omul sa apucat sa studieze si a descoperit ca , Egr-ul avea furtunasul de vaccum anulat ( electrovalva era moarta ). Dupa schimbarea electrovalcei masina a inceput sa traga ca nebuna.

Piese schimbate pana acum :

Caseta directie,

capete de bara,

flanse amortizoare spate,

fulie viblochen,

bucsile de la bascule fata,

faruri stanga dreapta, aveam de Anglia

radiator AC,

discuri frana spate si placute

Upgradeuri facute :

Montat maneta BC

Navigatie dedicata android ,

oglinzile incalzite stanga dreapta,nu era niciuna cu incalzire. Nici macar firele trase

conversie din AC in Climatronic ( aeroterma climatronic , senzorii AUC plus solar senzor ) ,

lampi citire fata spate.

Pe viitor :

Reconditionat turbina

Bara fata M , cea de pe spate ramane asa.

Lupe bixenon

Angel eyes

Interiorul pe negru

Vopsita integral

Aparatori noroi ( nu are deloc pe spate iar pe fata sunt rupte , probabil de la dimensiunea cauciucurilor.

Camera marsalier

Rampare cu inca 30cp asta dupa ce reconditionez turbina

O cute de viteze in 6 trepte ( nu stiu daca pit atasa motorului meu )

Am cumparat cauciucuri de vara noi. Aici vreau sa va spun ca am facut o prostie. In ziua cand am cumparat cauciucurile de la un service , cel de la birou a pus intrebarea : ce cauciucuri firma si dimensiuni vrei? Eu i-am zis : exact ce are pe ia. Fara sa-mi dau seama ca masina avea pe fata 215/55/17 si pe spate 225/45/17. Cele de pe fata nu-mi plac.Si mi se par si prea mari. Cu ocazia asta vreau sa va intreb : ce dimensiuni de cauciucuri sunt bune la E46 la jantele de 17. Chiar daca ma indrumati spre jante de 16 . Eu momentan am : fata 215/55/17 spate 225/45/17 , et 34 j 7,5

Cineva i-mi spunea ca ideale sunt cele de 50, cele de 55 sunt prea mari si fac ravagii la aparatori iar cele de 45 distrug bucaraia ...

Pentru iarna am achizitionat 4 jante de tabla pe 16 si 4 cauciucuri 205/55/16

Masina cred ca a fost lovita pe fata deoarece cand am cumparat radiatorul AC si l-am montat am observat ca interculerul nu este pus la locul lui . Nu se putea pune pe pozitie deoarece ambele radiatoare erau mai mari in inaltime si nu dadeau voie la interculer sa vina pe pizitia lui.Mai am de schimbat radiatorul de apa sa pot pune interculerul pe pozitie. De asemenea farurile erau de Anglia.Mentionez ca lonjeroanele nu sunt atinse.

Am cateva intrebari . Ma chinuie foarte mult:

1 Circul foarte mult pe Centura Capitalei, zona Berceni, cei care cunosc drumul din zona , acele santuri formate de la tiruri. Pentru mine e un calvar zona de la Miorita. Sunt obligat sa tin contra de volan pentru ca se duce stanga-dreapta.Nici nu am curajul sa ma bag in depasire cand vin dinspre Berceni spre Popesti Leordeni. O banda e bunicica una e infernala.Este normal sa simti masina ca vrea sa se duca stanga-dreapta? Cu opelul nu pateam asa ceva dar aveam cauciucuri 195/65/14. Ma gandesc poate o fi din cauza rotilor prea mari , ori ca are tractiunea spate ?

La fel , cand trec prin balta de apa simt cum ma trage in partea stanga ori dreapta , depinde pe ce parte este balta de apa. Aici ma gandesc ca asa face din cauza ca are tractiuna spate si rotile din fata se duc stanga-dreapta pentru ca sunt impinse. Nu stiu , parerea mea . Corectati-ma. Desii nu nu se pare normal sa se comporte asa.

2 Catodata cand plec de pe loc incepe si trepideaza spatele. Nu mereu cei drept , din 15 plecari de 2 ori trepideaza. Bucsa de la cardan ?

3 Am schimbat acum 2 luni bucsile de la bascula fata . Am cumparat Lemforder . Ieri am observat bucsa de pe partea pasager a iesit acel inel in fata si sta pe bascula. Iese asa usor acel inel de cauciuc ? Este un inel gros cam cat degetul mic. Am schimbat bucsile deoarece cand franam mai brusc ( nu sa blocheze rotile ) masina avea intentia de a se duce brusc in dreapta iar cand luam piciorul de pe frana revenea brusc inapoi in stanga.

4 Cand iau o curba spre stanga mai periculoasa desii nu vin cu viteza se aude in spate un troncanit ( mai auzeam asemenea troncanit la masinile cu tractiune fata , tronanitul la planetara ) dar la asta planetara e fixa , ori ma insel eu si la fel face cand e dusa planetara. In dreapta in curba nu se aude nimic.

Cam astea sunt "chestiile" care ma deranjeaza momentan

Posibil sa mai fie ( cu siguranta ) dar nu-mi vin in minte momentan.

Sunt momente cand sunt foarte multumit de masina si momente cand i-mi face sofatul un calvar.

Atasez poze cu masina cand ajung acasa. Momentan sunt la servici

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Faptul ca-ti trage stanga sau dreapte cand intri in balta e normal, roata intampina rezistena la inaintare. Bine acum conteaza si cat de mare e balta..

La fel si in cazul santurilor care sunt neuniforme. Daca aveai o problema la directie era nevoie sa o corectezi in permanenta chiar si pe drum drept.

In legatura cu zgomotele la plecarea de pe loc, probabil e flansa de la cardan.

Faptul ca auzi zgomote la bordarea mai agresiva a curbelor se datoreaza bratelor fata.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Faptul ca-ti trage stanga sau dreapte cand intri in balta e normal, roata intampina rezistena la inaintare. Bine acum conteaza si cat de mare e balta..

La fel si in cazul santurilor care sunt neuniforme. Daca aveai o problema la directie era nevoie sa o corectezi in permanenta chiar si pe drum drept.

In legatura cu zgomotele la plecarea de pe loc, probabil e flansa de la cardan.

Faptul ca auzi zgomote la bordarea mai agresiva a curbelor se datoreaza bratelor fata.

Multumesc pentru raspuns.

In legatura cu baltile , face mai urat in balti mai mari gen 2-3 cm adancime , ciudat este faptul ca nu pateam asa ceva cu opelul. Probabil diferenta de tractiune. Doar rotile fata la e46 simt cum fug stanga-dreapta.

In legatura cu santurile. Dimineata cand am plecat de la servici am incercat in zona cu santurile sa nu mai tin contra de volan. Am lasat-o sa mearga cum vrea si sa comportat normal , a urcat margunea santului si a mers drept. Doar ca este aproape de mijlocul soselei si sunt multi care vin de pe contrasens si nu inteleg ca esti obligat sa mergi asa datorita drumului prost si vin si ei aproape de mijloc . Deci se comporta normal.

In legatura cu tocanitul in curba. Se aude in spate acel tocanit nu in fata.

Edited by Tripl3x
Link to comment
Share on other sites

Salutari din nou.

Astazi am iesit sa mai fac una alta la masina. Initiam am vrut sa montez un suport far , cel de sub far. Nu am gasit momentan doua bucati , caci sunt lipsa amandoua. Am cumparat cel de pe partea pasager.Am desfacut farul si m-am apucat de treaba. Nu am reusit mare lucru. Problema de care m-am lovit a fost urmatoarea.

Suportul am reusit sa-l prind doar in partea de langa capota. in partea dinspre semnal nu merge prins, deoarece daca-l prind nu mai pot monta farul. Ma obliba sa ridic fortat de far si atunci suportul sta fortat in sus . Conform pozei din RealOEM partea de prindere a suportului dinspre semnal vine putin ridicata fata de prinderea cealalta. La mine parca sunt pe aceias linie prinderile de la suport.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EU51-EUR-01-2003-E46-BMW-318d&diagId=51_3276

Sa am cumva tagarul schimbat? sa fie de alt model?

De asemenea am vrut sa ma uit si la bara , deoarece cineva mi-a spus ca nu pare in regula cum sta bara.

Cum sta bara mea? Intre bara si armatura este loc liber de un deget. Normal stiu ca bara vine lipita de armatura si e prinsa in niste clipsuri din plastic.

La mine nu sta lipita de armatura si nu are nici un clips din plastic.Am desfacut din bara doar in partea pasager si am constatat ca nu are nici suportii aceia laterali .Era prinsa in holsurub la aripa din bara in plasticul acela de dupa aripa care e un surort parca unde intra clemele de la ornamente fauri, atat restul sta pe armatura.

Chiar daca vreau sa prind bara de armatura nu pot, deoarece armatura parca vine bagata mai inauntru, bara trece de aripa la roata.

?????

Cineva care a desfacut armatura , tragar, bra, sa-mi spuna daca lipseste piese.

Am desfacut si acel surub care cine prin armatura in suportul ala de fier , si nimic dubios.

Sa am schimbat tragarul de nu cade si la suporti? E vreo diferenta intre masinile de Anglia si Europa la tragar? Sa fi montat ala un tragar de NFL ? sunt diferente intre ele?

Intreb si eu .

Inca o intrebare. Vreau sa pun bara M-Tech . Am inteles ca trebuie modificat ceva ? Carenajele sau ce altceva trebuie?

Am modelul FL eu. C red ca am uitat sa mentionez in topic.

 

Aici vad piesa nr 8 . Eu nu am vazut asa ceva la mine. Dar potusi e distanta intre bara si armatura de un deget. Distantierul ala vad ca are 1mm grosime parca.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EU51-EUR-01-2003-E46-BMW-318d&diagId=51_3229

Link to comment
Share on other sites

Cautand pe internet clipuri cu tutoriale demontarea barii , ma face sa cred ca cel dinainte a pus armatura de nfl. De ce spun asta? Pentru ca azi cand am dat bara la o parte am ramas surprins sa constat ca in zona proiectoare armatura era taiata ca sa se poata monta priiectorul.

Difera cuva armatura de nfl cu cea fl ? De aceia a taiat armatura la prioectoare individul?

Daca difera armatura de nfl cu cea de fl difera si acei suporti metalici care prind armatura? sunt diferente in lungime intre cele doua modele?

Link to comment
Share on other sites

Are cineva idee ce este aceasta chestie?

Oaveam montata pe bord langa stalpul din stanga. Cand am demontat bordul am observat ca nu are acea mufa bagata nicaieri.

Venea sub acel compartiment cu usita din partea stanga sub blocul de lumini. Mai este o cutie alba dar nici aia nu stiu ce este.

post-76164-0-73181600-1478342928_thumb.jpg

post-76164-0-08788300-1478342937_thumb.jpg

post-76164-0-47411000-1478342942_thumb.jpg

post-76164-0-00179500-1478342949_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salutari din nou.

Desii nu prea primesc raspunsuri , totusi am sa postez cand am nedumeriri

Intercoolerul l-am schimbat intre timp, a mers cel de 136cp. Cel care-l aveam am constaat ca era si mai subtire.As vrea sa schib furtunul care iese din intercooler . Cel care-l am arata ceva de genul: un furtun de vreo 10cm care e prins de intercooler, dupa el urmeaza o teava de aluminiu cam de vreo 30cm dupa car iar un furtun care pare sa fie imbracat cu sarma, ceva de protectie.

Este in regula cum sunt? Intreb deoarece cand am luat intercoolerul de la dezmembrari , avea si furtunul prins de el ,am vazut ca avea un furtun negru dintr-o bucata.

In ultimul timp am observat probleme la senzor presiune ulei.

Am achizitionat de la magazin un senzor presiune ulei , deoarece al meu face figuri, cand pun contactul incepe cateodata si licare , se aprinde se stinge.... fara sa pornesc motorul. Mai mult ca sigur este senzorul de presiune. Dupa pornire motor nu se mai aprinde.

Intrebarea mea este : unde vine pozitionat acel senzor?

Link to comment
Share on other sites

salut dragosel_bmw

este vb de senzorul de presiune ulei nu despre cel de nivel

despre furtunul de la intercooler este vb de cel care iese din intercooler si intra in turbina. De unde am cumparat intercoolerul avea pe el un furtun la eliminare , doar ca acel furtun era din cauciuc pe toata lungimea traseului pana la turbina.

La mine la eliminare din intercooler pana in turbina am in felul urmator : o bucata de furtun de vreo 10-15 cm care e prins de o teava din aluminiu , din teava de aluminiu vine alt furtun prins care pare imbracat in sarma. Plus partea cidata este , ca teava de aluminiu trece pe sub bara de torsiune si deasupra la caseta directie.

Nu trebuia sa treaca peste bara de torsiune?

La intrare in intercooler este normal : furun de cauciu , teava aluminiu ,furtun cauciuc

Link to comment
Share on other sites

o sa ma uit la mine sa vad cum vine

despre senzor presiune ulei vezi ca se afla sub filtrul de ulei

http://bmw.7zap.com/en/bmw/e46/318d+m47/l-n-2002-12-ece/11/2104/ numarul 8 din schema

 

 

Multumesc

Cred ca nici in 5 ani nu gaseam locatia senzorului.

De cate ori urcam masina pe rampa , de atatea ori incercam sa caut unde vine acel senzor.

Astept sa-mi spui cum arata furtunele la tine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutari. Am o intrebare pentru cunascatori.

Cautand pe net am gasit o turbina de vanzare la un pret accesibil. Este vorba de o turbina de 136cp care este modificata cu paleti mariti pana la 220cp.

Am pus mana pe tel si am sunat vanzatorul sa vorbesc cu el si sa intreb de ce un pret asa mic.Bineinteles prima data omul a zis: probabil ma intrebi de ce pretul asa mic?

Si omul a inceput. Am o pasiune pentru upgradeuri, am vrut sa duc un 136cp in 220cp cu toate modificarile care trebuiau. A schimbat totul pana la stagiul de pistoane, acolo sa oprit pentru ca a bubuit motorul.Daca schimba si pistoanele reusea ce si-a propus. Acum a luat un 320 150cp si vrea sa-l modifice.

Intrebarea mea este : ma afecteaza acea turbina daca o pun pe masina? Dupa care un upgrade la soft , atat nimic mai mult. Nu vreau sa o duc in 220cp dar vreau si ma gandesc ca o turbina marita nu va fi solicitata la maxim

Este riscant sa pun acea turbina pe masina prima data si dupa un timp de ex dupa sarbatori sa trec la stagiul 1 adica 30cp din soft?

I-mi va afecta motorul? sau turbina va lucra doar la capacitatea cat o solicita softul, motorul masinii?

 

Turbina are 1 an de cand e reconditionata si modificata.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

salutari.

Unde gasesc si eu furtune vacuum pentru e46 , cele siliconate . Vreau sa schimb furtunele

inca o intrebare

conteaza daca schimb electrovalvele intre ele? eu am cumparat o electrovalva de pe net , functionala dar nu stiu daca e de 318d 116cp. sunt diferente intre ele/ de la 150cp la 136cp ori 116cp?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutari si La Multi Ani.

Revin cu cereri de ajutor din partea voastra cei care cunosc.

Am niste faruri de vanzare de FL.Cineva a sunat ca e interesat de ele si din discutie omul a zis ca vrea sa le schimbe ca el are xenon aftermarket deoarece a luat amenda . Nu stiu din ce cauza, probabil becuri prea mari...

Am intrebat daca vrea sa faca schimb si a fost de acord. Nu stiu prea multe despre aceste instalatii si as vrea sa cer ajutorul vostru.

Daca cineva stie ce model sunt si daca se merita rog a se lasa mesaj.

Instalatia este cea din poze.

post-76164-0-91589400-1483389110_thumb.jpg

post-76164-0-12749100-1483389119_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.