Jump to content

Tremura masina in N cutie automata


Recommended Posts

cel mai bine se simte la 180 daca opresti motorul noaptea.. imediat opresti si luminile si gata. asa te cocentrezi mai bine daca se mai aude ceva... servo directia si servofrana pana la urma nu au fost mereu pe masini Edited by malasorte
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai nou cutiile automate se decuplaza automat de motor cand lasi piciorul de pe acceleratie pentru a indeparta frana de motor. Nu este indicat sa scoti cutia la liber in timpul mersului , nu pentru ca afecteaza cu ceva ,si doar pentru motive de siguranta in caz ca trebuie sa accelerezi/eviti ceva, sa nu te prinda cu ea pe liber. In America, in unele state este interzis prin lege sa scoti cutia la liber.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu le mai am deloc, am inteles ca la motorul N47 astea ar fi simptomele eliminarii clapetelor de asta nu ar fi recomandat, apar vibratii la ralanti ca nu si mai face amestecul de aer, gaze etc...galeria are un motoras care actioneaza o tija metalica care trece prin admisie si de care is prinse clapetele..si in functie de turatie, tija aia actionata de acel motoras electric inchid sau deschid clapetele

 

 

P.S Eu am eliminat aceste clapete ca aveam joc la acea tija..galeria fiind din plastic si-a facut loc..si imi dadea ulei pe acolo !

 

Deci e posibil ca si la voi sa aibe joc la tija si sa nu si mai faca treaba.. in concluzie recomand schimbarea admisiei..problema e alta, costa in jur de 2800 lei.

Edited by Luc89
Link to comment
Share on other sites

Mai nou cutiile automate se decuplaza automat de motor cand lasi piciorul de pe acceleratie pentru a indeparta frana de motor. Nu este indicat sa scoti cutia la liber in timpul mersului , nu pentru ca afecteaza cu ceva ,si doar pentru motive de siguranta in caz ca trebuie sa accelerezi/eviti ceva, sa nu te prinda cu ea pe liber. In America, in unele state este interzis prin lege sa scoti cutia la liber.

 

Mai nou la care cutii se decupleaza cand iei piciorul de pe acceleratie? Si cutia cum stie in ce viteza sa retrogradeze ca sa reia mersul cand accelerezi iar? E cam aberant ce zici tu, iar eu unul nu vad nici logica. Exista frana de motor si la automate. Eu am zf cu 8 trepte si la decelerare nu decupleaza nicio cutie, ci franeaza pe masura ce retrogradeaza treptele.

Link to comment
Share on other sites

referitor la trecerea in pozitia N la semafor eu sunt de parere ca trebuie scoasa daca se sta mai mult de 30 de secunde. discurile de ambreiaj se freaca intre ele tinzand sa puna masina in miscare. Daca ar fi fost dezactivat convertizorul atunci cand aveam piciorul pe frana , masina nu ar mai fi incercat sa traga inainte. Ceva sta in sarcina acolo. Parerea mea . Nu degeaba ma indrept spre 600.000 km fara probleme de cutie si mai trag si destul de des o remorca de 1200kg. :thumbsup:
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Discuri de ambreiaj ai la manuala si la DSG, la cutiile automate de la BMW ai un convertor de cuplu hidraulic si absolut toata cutia sta inundata in ulei.

Daca o treceti pe Neutral se intampla nasoale precum:

- pompa de ulei din cutie se decupleaza

- racirea uleiului din cutie nu se mai face, deoarece pompa de ulei este decuplata

- la cuplarea in Drive socul ala nu face bine la cutie si mai ales la turbinele din convertorul de cuplu

 

Pentru cine nu a inteles nici in ziua de azi, in interiorul la convertorul de cuplu se afla niste lamele cu rolul de a creea un curent turbional pentru a pune in miscare masina, de aici si numele de convertor de cuplu, deoarece motorul nu este cuplat direct la cutie, ci indirect prin curentii generati in uleiul din convertor. Cand se face "lock" la convertor de abia atunci motorul este cuplat direct la cutie in raport de 1:1, pana atunc turatia din cutie si cu turatia axului dinspre motor nu au NICI o legatura.

 

Cand cuplati din Neutral in Drive se creeaza un soc de presiune in cutie, daca voi considerati ca ansamblul ala o sa reziste la nesfarsit la socul cuplarii si decuplarii atunci nu aveti nici o speranta.

 

La semafor stati in Drive, se decupleaza cutia singura, nu mai e ca in preistoric sa stea cutia cuplata tot timpul. Ca nu observati voi ca decupleaza cutia in Drive la semafor e alta poveste.

 

In manual scrie foarte clar sa folosit modul Neutral DOAR la tractare, si aia cu viteza scazuta si pe distante scurte pentru ca afecteaza cutia !

Oare de ce au scris asta in manual ?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mai nou la care cutii se decupleaza cand iei piciorul de pe acceleratie? Si cutia cum stie in ce viteza sa retrogradeze ca sa reia mersul cand accelerezi iar? E cam aberant ce zici tu, iar eu unul nu vad nici logica. Exista frana de motor si la automate. Eu am zf cu 8 trepte si la decelerare nu decupleaza nicio cutie, ci franeaza pe masura ce retrogradeaza treptele.

 

Nu e aberant deloc. Multi producatori numesc functia asta "coasting" si e implementata destul de recent. si eu am zf8 si nu are functia asta, dar modelele mai noi o au. si nu e vorba doar de BMW, si Audi,Mercedes,VW, etc o au. iar referitor la frana de motor, chiar si cele cu functia coasting inca mai au un fel de frana de motor, dar e indusa si e minora si difera in functie de viteza sau alte situatii. tot pe zf8 recente e implementata si "adaptarea" cutiei in functie de drum (curbe, rampe, pante -info luate de la navi-), deci daca noi nu avem nu inseamna ca nu exista thumbsup.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mai nou la care cutii se decupleaza cand iei piciorul de pe acceleratie? Si cutia cum stie in ce viteza sa retrogradeze ca sa reia mersul cand accelerezi iar? E cam aberant ce zici tu, iar eu unul nu vad nici logica. Exista frana de motor si la automate. Eu am zf cu 8 trepte si la decelerare nu decupleaza nicio cutie, ci franeaza pe masura ce retrogradeaza treptele.

 

Daca nu intelegi sistemul si nu te-ai prins cat de eficenta poate sa fie, asta nu inseamna ca eu aberez , adica nu cred ca m-am trezit din somn si am inceput sa scriu aici pe forum numai ca sa nu ma plictisesc.

 

Acest mod exista , la BMW se numeste 'Sailing Mode' si se activeaza doar in ECO PRO, cand ai peste 60km/h iti apare in dreapta cu albastru o iconita care arata in picior pe o pedala,daca lasi picior de pe acceleratie cutia decupleaza automat ,dar tie iti arata ca esti tot in D-drive, si turatia scade la relanti.

 

Uite si dovada

Link to comment
Share on other sites

Daca nu intelegi sistemul si nu te-ai prins cat de eficenta poate sa fie, asta nu inseamna ca eu aberez , adica nu cred ca m-am trezit din somn si am inceput sa scriu aici pe forum numai ca sa nu ma plictisesc.

 

Acest mod exista , la BMW se numeste 'Sailing Mode' si se activeaza doar in ECO PRO, cand ai peste 60km/h iti apare in dreapta cu albastru o iconita care arata in picior pe o pedala,daca lasi picior de pe acceleratie cutia decupleaza automat ,dar tie iti arata ca esti tot in D-drive, si turatia scade la relanti.

 

Uite si dovada

 

 

Ai dreptate in tot ce ai afirmat pana acum :rolleyes: Tare sunt curios de colegii care-si dau cu parerea, ce masini au ei.

 

Cutia se decupleaza in modul ECO PRO si la 30 km. pe ora, atata timp cat cutia nu simte ca trebuie sa traga si tu nu accelerezi, se va decupla, masina merge ca si cum ar fi pe liber. Asta o spun din experienta proprie :thumbsup:, am testat si asa este.

 

Pana sa facem afirmatii, sau sa ne dam cu presupusul, mai bine am studia modul de functionare al cutiei 8HP, este chiar asa de greu?

 

http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/143-cutia-automata-8-viteze-zf-8hp.html

 

In legatura cu ULEIUL DIN CUTIE, este treaba de marketing, poti sa pui orice ulei facut de altii, DAR SA FIE cu aceleasi specificatii care le cere fabricantul cutiei, SI ATENTIE: nu conteaza culoarea uleiului, CI PROPRIETATILE LUI. :thumbsup: Asta nu o spun eu, o spune fabricantul cutiei:

 

http://www.ravenolromania.ro/wp-content/uploads/2015/12/ATF-8-HP-Fluid.pdf

 

Puteti sa cautati si pe google.de si o sa va convinde-ti, numai ca acolo scrie in germana. :rolleyes:, dar se intelege. :blush:

 

http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-atf-8hp-fluid.html

 

Dar romanul de ce sa dea un 50-60 lei / litru de ulei, el trebuie sa dea 260 lei / litru ca doar scrie BMW pe bidon.

 

 

americanii folosesc alt ulei, inseamna ca ei vor sa-si strice cutiile automate.

 

Gresit, un coleg spunea ca nu este indicat sa schimbi uleiul la aparat automat, ca asa spune reprezentanta BMW din Romania, sau nu stiu ce mari meseriasi. :frantics: uitati-va aici si veti gasi si cutia 8HP45, la care uleiul se schimba TOT si automat, cautati la data de 2 septembrie sa va convingeti :yahoo: :

 

https://www.farcebook.com/liquimolynorge/photos/pb.293579567656446.-2207520000.1473911998./325191361161933/?type=3

 

Liqui moly, este o firma foarte buna, asa ca....... :sweat:

 

Acum stau si ma intreb, OARE CINE ARE DREPTATE???, cei care isi dau cu parerea pe forum, marii meseriasi de la noi ( care le este foarte greu sa stranga suruburile la cheie dinamometrica), sau nemtii care au inventat aceasta cutie? :LMAO:

 

Acum ii astept pe marii meseriasi sa-mi dea minusuri, ca de, i-am contrazis, :angel:

Edited by florin1967
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se.pare ca la mine, problema era cauzata din cauza cauciucurilor de varaAm pus ier cauciucurile de vara si azi am facut testul.

nu mai vibreaza deloc nici la 40 nici la 120!

 

Inviato dal mio m3 note utilizzando Tapatalk

imi cer scuze pentru ortografia de c...at.

nu am mai putut edita, am schinbat telefonul si pana ma obisnuiesc.

O zi buna la toata lumeaĂŻÂźÂ

Link to comment
Share on other sites

Ca tot veni in discutie tremuratul acesta, ce pot spune e ca exact la fel se manifesta si la mine E60-ul 520da din 2009 in momentul in care il puneam din D in N in moment ce rula autoturismul, se simtea un tremurat cam ceva de genul cum se simte cand e cardanul cu probleme, dar sincer nici macar nu m-am interesat daca acea manifestare era intr-adevar o problema sau era ceva normal ... oricum, si eu am auzit ca nu e recomandat sa o pui in N in momentul deplasarii, cu motorul pornit :D Edited by Scorpio 82
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.