Jump to content

320i e90 pierde apa


Recommended Posts

Masina: 320i 2006 automat

Problema: imi pierde cam 50ml apa / 100km

Vizual am verificat furtunele de la/catre radiator si furtunele catre termostat/pompa.

Dilema mea apare astfel: temperatura de functionare optima a motorului este intre 95°-105° insa la mine e 105° la relati iar la mers normal e 102°-103°. Daca in timp ce merg normal o calc tare scade imediat temperatura la 82° dupa care urca incet inapoi la 102-103°.

Este normal sa existe diferente asa mari?

Eu am luat in calcul si o eventuala garnitura de chiulasa avand in vedere ca in bord masina are 230.000km.

Vreo idee?

Link to comment
Share on other sites

Daca nu creste nivelul de ulei inseamna ca nu ai problem la _chiulasa_, ai cumva urme de apa pe langa busonul de la vasul de expansiune ?

Nivelul de ulei nu a crescut iar uleiul e curat nici urme de spuma. Nici pe vasul de expansiune nu se vede nicio urma ca ar fi dat afara la presiune prea mare.

Inca un lucrul pe ca voiam sa-l intreb: la mine, daca desfac busonul la apa cu motorul pornit imi scoate apa afara. Unii ,,cunoscatori" mi-au zis ca nu e normal

Link to comment
Share on other sites

daca motorul este la temperatura de functionare 105 grade este normal sa iasa apa din vasul de expasiune. de altfel si scrie (sub capota) sa nu faci asta pentru ca exista acest risc. cred ca pierzi apa pe undeva foarte putin si se evapora din cauza temperaturi de sub capota. trebuie verificate toate furtunele inclusiv caloriferul din masina care probabil nu l ai luat in calcul
Link to comment
Share on other sites

daca motorul este la temperatura de functionare 105 grade este normal sa iasa apa din vasul de expasiune. de altfel si scrie (sub capota) sa nu faci asta pentru ca exista acest risc. cred ca pierzi apa pe undeva foarte putin si se evapora din cauza temperaturi de sub capota. trebuie verificate toate furtunele inclusiv caloriferul din masina care probabil nu l ai luat in calcul

Buna idee cu caloriferul. Multumesc.

De pierdut, pierde, asta e clar ba chiar uneori simt miros de antigel in habitaclu->apa ce se evapora rapid. De asemenea mentionez ca de cand am problema asta cu apa a aparut si un zgomot asemanator celor de pale de turbina sitricata insa mult mai silentios si infundat in momentele in care masina e in sarcina insa doar in 1800-2600rpm cu aproximatie dupa care dispare iar sub ~1800rpm nu se aude nimic

Link to comment
Share on other sites

Doar pe la buson se poate , adica acolo are o valve care la o anumita presiune se deschide , apa fierbe la 100grade , daca este sub presiune, fierbe la peste 100grade , iar daca ai amestecul correct de apa/antigel si presurizat , trebuie sa fiarba undeva la 130grade, tu nu ai acel amestec si de aia se evapora foarte incet. Asta in cazu in care nu ai o fisura pe undeva care doar cand se face presiune in system incepe sa curga.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E normal sa ai temperatura aia. Pentru economia de combustibil, motorul ruleaza la o temperatura mare. Cu cat temperatura e mai mare, cu atat este mai eficient. Cand o calci, pentru performante mai bune, scade temperatura, dar si consumul e putin mai mare.

Si ca idee, la 330i, e90, ajunge si la 115-120 grade si nu se evapora nimic, nu crapa nimic.

 

Sigur iti pierde pe la vreun furtun ceva. Dar se evapora repede si probabil nu iti dai seama pe unde.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca iti da apa afara pe la buson, dar motorul este rece inseamna ca termostatul e blocat pe deschis. Nu are voie sa iti scada si sa creasca asa mult temperatura in mers. de pierdut poti pierde pe la orice racord care are garnitura. Racordurile de pe motor sunt greu de observat, pt ca antigelul se evapora, motorul fiind incins. Verifica intai termostatul, oricum vine iarna si nu strica sa il ai nou.
Link to comment
Share on other sites

Doar pe la buson se poate , adica acolo are o valve care la o anumita presiune se deschide , apa fierbe la 100grade , daca este sub presiune, fierbe la peste 100grade , iar daca ai amestecul correct de apa/antigel si presurizat , trebuie sa fiarba undeva la 130grade, tu nu ai acel amestec si de aia se evapora foarte incet. Asta in cazu in care nu ai o fisura pe undeva care doar cand se face presiune in system incepe sa curga.

Tind sa iti dau dreptate. Eu am completat doar cu apa in jur de vreo 3l pana acum.

Ma duc prima data sa verific tapiteria de sub calorifer conform celor spuse de Florin apoi ma voi ocupa de realizarea proportiilor de apa-antigel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.