Jump to content

E normal?


bmb192002

Recommended Posts

Spre exemplu in zilele calduroase in timp ce merg apa ajunge la jumatate(rar se intampla sa treaca) dar cred ca e iluzie ca din pozitia din care privesc eu(la volan) pare ca e trecut un pic de jumate.In fine....daca e sa opresc motorul sa zic pt 2 mim iar apoi pun contactul apa e sarita de jumate...pornesc motorul si isi revine la jumate...este normal??
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spre exemplu in zilele calduroase in timp ce merg apa ajunge la jumatate(rar se intampla sa treaca) dar cred ca e iluzie ca din pozitia din care privesc eu(la volan) pare ca e trecut un pic de jumate.In fine....daca e sa opresc motorul sa zic pt 2 mim iar apoi pun contactul apa e sarita de jumate...pornesc motorul si isi revine la jumate...este normal??

24934[/snapback]

 

 

asa face si la mine de cand am schimbat temostatul original. acul sta un pic spre dreapta. cica nu e problema atata timp cat sta acolo, nu spre gradatia urmatoare... la fel si cu revenirea dupa oprire.

Link to comment
Share on other sites

Spre exemplu in zilele calduroase in timp ce merg apa ajunge la jumatate(rar se intampla sa treaca) dar cred ca e iluzie ca din pozitia din care privesc eu(la volan) pare ca e trecut un pic de jumate.In fine....daca e sa opresc motorul sa zic pt 2 mim iar apoi pun contactul apa e sarita de jumate...pornesc motorul si isi revine la jumate...este normal??

24935[/snapback]

Da, pompa nu mai face circuitul de racire si de aia se intampla asta,oricum isi revine imediat cum pornesti motorul.a si mai era ceva cu transferul de caldura :blink: nu mai tin minte era o explicatie stiintifica pe undeva daca o gasesc postez.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Da, pompa nu mai face circuitul de racire si de aia se intampla asta,oricum isi revine imediat cum pornesti motorul.a si mai era ceva cu transferul de caldura :blink:  nu mai tin minte era o explicatie stiintifica pe undeva daca o gasesc postez.

24941[/snapback]

 

Asa este,dupa ce opresti motorul nu se mai face circuitul si este normal sa cresca un pic temperatura apei.Nu te speria.

Link to comment
Share on other sites

In termeni tehnici am auzit ca ar fi inertie tehnica

dar nu e ca un echivalent dar mai mic de fierbere?? atat timp cat nu mai e circuit de apa?

24943[/snapback]

 

Temperaturile la care un motor de BMW resista trec cu mult punctul de fierbere.Oricum daca ai amestec de antigel,punctul de fierbere este diferit de cel al apei pure.Daca motorul este oprit nu mai este presiune mare,deci nu se poate intampla nimic grav.

Link to comment
Share on other sites

In termeni tehnici am auzit ca ar fi inertie tehnica

inertie termica

dar nu e ca un echivalent dar mai mic de fierbere?? atat timp cat nu mai e circuit de apa?

nu pt ca temperatura nu urca de la 80 la 120 de grade, iar problemele apar la motor cand se incalzeste si este in miscare nu cand toate piesele stau.

probabil ca ati auzit de motoare calate din cauza supraincalzirii care dupa ce s-au racit au pornit fara probleme dupa ce s-a refacut si instalatia de racire.

Link to comment
Share on other sites

ideea e ca in mers temperatura blocului motor este mai mare decat cea a agentului de racire. Transferul de caldura intre bloc si lichid se face numai pe baza diferentelor de temperatura. Cand opresti motorul, lichidul nu mai circula asa ca are timp sa-si echilibreze temperatura cu cea a blocului. Deci blocul se mai raceste foarte putin iar lichidul mai mult (blocul are cateva zeci de kg iar lichidul din el cam 10). Dupa ce ai pornit vine lichid rece din radiator si rezolva problema.

 

Din cauza polologhiei de mai sus e indicat sa lasi motorul sa mearga putin dupa o forja, nu sa-l opresti imediat. In forja blocul se incinge foarte tare, dar lichidul de racire se mentine la 80-85 grade.

Link to comment
Share on other sites

Eu am o alta problema in schimb... Cand e trafic mult dimineata, si mai mult stai decat mergi, si e cald, cum a fost ieri dimineata (aprox 20 de grade indica termometrul), acul de la temperatura apei trece de jumate si se indreapta destul de mult spre gradatia urmatoare... e normal? Precizez ca atunci cand incep sa merg mai mult si ii vine aer mai rece, totul revine la normal...

daca e problema, de la ce ar putea fi?

25061[/snapback]

 

Nu e normal,dar nici nu e foarte grav din moment ce imediat isi revine.Verifica sa ai destula apa in instalatie,radiatorul sa fie curat.Daca nu isi mai revine,atunci ceva e stricat,ordinea este vascocupla,termostat,pompa de apa,garnitura de _chiulasa_.

Link to comment
Share on other sites

Eu am o alta problema in schimb... Cand e trafic mult dimineata, si mai mult stai decat mergi, si e cald, cum a fost ieri dimineata (aprox 20 de grade indica termometrul), acul de la temperatura apei trece de jumate si se indreapta destul de mult spre gradatia urmatoare... e normal? Precizez ca atunci cand incep sa merg mai mult si ii vine aer mai rece, totul revine la normal...

daca e problema, de la ce ar putea fi?

25061[/snapback]

garnitura de chiulasa / nu ai destula apa / nu mere termocupla / termostatu / e prea mic radiatorul

una din ele sigur o fii :blink:

 

bmb192002 : daca intra aer in instalatie atunci mai e posibil sa iti fiarba apa

Link to comment
Share on other sites

garnitura de chiulasa / nu ai destula apa / nu mere termocupla / termostatu / e prea mic radiatorul

una din ele sigur o fii

te contrazic

creste temperatura pana cand se declanseaza electroventilatorul sau pana cupleaza termocupla (in functie de ce are fiecare) dupa care scade, sau pana cand pleca din nou si curentul de aer care trece prin radiator raceste apa.

in mod normal trebuie sa fie 2 trepte in care acul creste putin:

1 cand apa din circuitul primar se incalzeste si cand deschide termostatul revine temperatura iar

2 cand mergem printrafic infernal si se incalzeste si circuitul primar si cel secundar si declanseaza electroventilatorul sau termocupla.

acum cele 2trepte sunt mai mult sau mai putin sesizabile in functie de temperaturile la care declanseaza termostatul si termocupla.

la mine de ex amandoua sunt facute sa imi tina motorul cald ..temostatul se deschide la 89 de grade parca si electroventilatorul pleaca la 96.

altele sunt cu termostat la 82 si si electroventilator la 86....prea rece dupa parerea mea. :blink:

Link to comment
Share on other sites

te contrazic

creste temperatura pana cand se declanseaza electroventilatorul sau pana cupleaza termocupla (in functie de ce are fiecare) dupa care scade, sau pana cand pleca din nou si curentul de aer care trece prin radiator raceste apa.

in mod normal trebuie sa fie 2 trepte in care acul creste putin:

1 cand apa din circuitul primar se incalzeste si cand deschide termostatul revine temperatura iar

2 cand mergem printrafic infernal si se incalzeste si circuitul primar si cel secundar si declanseaza electroventilatorul sau termocupla.

acum cele 2trepte sunt mai mult sau mai putin sesizabile in functie de temperaturile la care declanseaza termostatul si termocupla.

la mine de ex amandoua sunt facute sa imi tina motorul cald ..temostatul se deschide la 89 de grade parca si electroventilatorul pleaca la 96.

altele sunt cu termostat la 82 si si electroventilator la 86....prea rece dupa parerea mea.  :blink:

25189[/snapback]

 

Care termocupla sau electroventilator?Toate E34-le au vascocuplaj.Eventual daca are aer conditionat,are un ventilator in fata radiatorului de clima care porneste daca temperatura depaseste o limita,dar scopul lui nu este de a ajuta instalatia de racire,este doar de a suplini vascocuplajul in situatii critice,in rest trebuie sa raceasca freonul.

Link to comment
Share on other sites

Care termocupla sau electroventilator?Toate E34-le au vascocuplaj

cand ziceam termocupla ma gandeam la vascocupla de fapt :blink: m-am exprimat gresit, ai dreptate/

in privinta electroventilatorului de aer..ala e alta mancare de peste.porneste cand dai drumul la aer, se ridica si masina in ture, etc.

Link to comment
Share on other sites

Care termocupla sau electroventilator?Toate E34-le au vascocuplaj.Eventual daca are aer conditionat,are un ventilator in fata radiatorului de clima care porneste daca temperatura depaseste o limita,dar scopul lui nu este de a ajuta instalatia de racire,este doar de a suplini vascocuplajul in situatii critice,in rest trebuie sa raceasca freonul.

25213[/snapback]

Pai si vascocuplaj nu este elicea care se invarte de cand pornesti motorul si pana cand il opresti??? :blink: Ca la mine asa este

Link to comment
Share on other sites

Pai si vascocuplaj nu este elicea care se invarte de cand pornesti motorul si pana cand il opresti??? :blink: Ca la mine asa este

25241[/snapback]

 

Ba da.Dar nu este electrica,electroventilatorul si termocupla sunt electrice si iau semnal de pe radiator.Vascocupla are un fluid in interior care isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.Este invartita de axul pompei de apa.

Link to comment
Share on other sites

Iar daca e garnitura de chiloasa nu trebuia sa se incalzeasca si in zilele cu temp mai sczuta.Mas a specificat in zilele calde

25242[/snapback]

Baga un ochi la probleme tehnice sa vezi ce am patit eu cu incalzirea asta,verifica tot ca dupa aia ai alte belele :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Iar daca e garnitura de chiloasa nu trebuia sa se incalzeasca si in zilele cu temp mai sczuta.Mas a specificat in zilele calde

25242[/snapback]

 

Iti zic eu ca se incalzeste si daca afara e frig.Daca e fisurata la pistoane si scapa compresie in apa,se incalzeste si iti face o presiune in sistem de iti explodeaza furtunele intr-un final.Chestia asta se si verifica la furtune,daca sunt foarte tari,ceva nu e in regula,e prea mare presiunea.De obicei ar trebui sa fie moi,sa fie usor de apasat cu degetul pe ele.

Link to comment
Share on other sites

Iti zic eu ca se incalzeste si daca afara e frig.Daca e fisurata la pistoane si scapa compresie in apa,se incalzeste si iti face o presiune in sistem de iti explodeaza furtunele intr-un final.Chestia asta se si verifica la furtune,daca sunt foarte tari,ceva nu e in regula,e prea mare presiunea.De obicei ar trebui sa fie moi,sa fie usor de apasat cu degetul pe ele.

25245[/snapback]

Sa inteleg ca daca tu mergi pe caldurile din vara gen40 celcius tu nu ai furtunele tari??Ca la mine cand e f cald afara se intaresc furtunele.Nu la modul ca explodeaza dar se intaresc considerabil

Link to comment
Share on other sites

in mod normal nu prea ar trebui sa se intareasca de loc pt ca vasul de expansiune (cel putin al meu) are o supapa de refulare pt suprapresiune.

25283[/snapback]

pe unde de fapt se face si aerisirea??Ca la mine s-a rupt si am facut la strung dar nu mi-a mai facut santul acela mic de pe surubelul care se strange

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.