Jump to content

Sfat achizitie bmw f30: 320d sau 328i


lolik

Recommended Posts

328i. Putere,fara unele probleme cum apar in timp la diesel ( egr , dpf ) , fara sunetu' de "tractor" pe care il face ,nah,acum poate pe unii nu ii deranjeaza,eu nu pot sa il suport pe ala de 4 cilindrii,la 6 e alta treaba,iarna nu te plictisesti pana se incalzeste,mare diferenta la consum nu cred ca o sa fie,undeva la 1l in plus la mers normal,etc etc. Edited by Cloud92
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca as fi in locul tau as lua 328i 245 cai. Motorul acela e ft performant, am avut unul pe mana timp de 3 sapt. In mod normal conduc F30 330xd si iti zic cu mana pe inima ca, daca as avea sansa sa cumpar iar F30, mi-as lua fara discutii F30 328i. 320D face ca un tractoras si pe mine motorul N47 m-a dezamagit cat de cat. Daca mergi in oras ia benzinar. Iti va consuma ceva in plus dar nu ft mult. Cam 3-5 l mai mult, ceea ce e neglijabil. Performantele de la benzinar sunt mult peste 320D. Daca faci multe drumuri lungi ia diesel, iesi mai bine pe termen lung. Diferenta intre benzinar si diesel o recuperezi in ziua de azi dupa vreo 30k km. Tu fa-ti calculele si vezi ce te avantajeaza. La diesel e intretinerea e usor mai scumpa. Spor la cautat!
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai 3-5 litri in plus e neglijabil? E neglijabil daca faci 5000 pe an. DAca faci 30 mii pe an nu prea mai e neglijabil. Ma rog, depinde de necesitati. Mie nu mi s-a parut mega motor in comparatie cu 2.0 tfsi-ul pe care il conduc si are mai putini cai si e single turbo. Are lag mai mic la ture joase, in rest nu pot sa zic ca m-a dat pe spate. Iar consumul, fiti seriosi ca daca scapi piciorul in el suge la fel de mult ca orice turbo benzina. E foarte misto, insa nu e ca si cum a revolutionat motoarele turbo pe benzina.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pai 3-5 litri in plus e neglijabil? E neglijabil daca faci 5000 pe an. DAca faci 30 mii pe an nu prea mai e neglijabil. Ma rog, depinde de necesitati. Mie nu mi s-a parut mega motor in comparatie cu 2.0 tfsi-ul pe care il conduc si are mai putini cai si e single turbo. Are lag mai mic la ture joase, in rest nu pot sa zic ca m-a dat pe spate. Iar consumul, fiti seriosi ca daca scapi piciorul in el suge la fel de mult ca orice turbo benzina. E foarte misto, insa nu e ca si cum a revolutionat motoarele turbo pe benzina.

 

Pt mine diferenta de 3l nu este considerabila, iar el zice ca merge predominant in oras. In oras nu va face 50K pe an. Eu zic dpdv subiectiv :) eu asta mi-as lua benzinar mai ales ca nu i-as omori filtrul de particule. Din ce stiu eu distributia nu trebuie schimbata, nici la 320d nu trebuie schimbata la toate, dar sa nu incepem si pe acest topic discutia despre asta.

Edited by six in line
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ținând cont ca s-a specificat ca va fi folositĂŁ mașina preponderent urban, dpdv al meu as zice ca cea mai buna alegere ar fi un benzinar. Avantajele de rigoare ar fi o ĂŽncĂŁlzire mai rapida iarna, stres mai mic pe motor/filtru de particule pt distantele scurte.

Daca vrei sa ĂŽți faci o idee si de consum te poți uita pe spritmonitor.de si vezi care ar fi delta ĂŽntre un 320d si un 328i, chiar daca statistica e pt mașini rulate in vestul Europei dpdv diferențe consum ĂŽți poate da un rĂŁspuns destul de bun.

Link to comment
Share on other sites

328i are doar un turbo ( twin scroll turbo). consumul mixt la 328i e undeva la 8-9 % iar la 320d e la 6%. As lua fara nici o ezitare 328i, gandeste-te ca e 0.5 secunde mai lent 0-100 decat 335i :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

iar pt. 0-200 km/h 328i e cu peste 4 secunde mai lent decat 335i. Ceea ce nu e putin.Iar 80-120km/k e 4secunde vs 3,3 secunde. Ideea e ca nu e foarte relevant 0-100km/h.

Cu toate astea la valoare de cuplu nu e diferenta asa mare intre ele.350Nm vs 400Nm.Aici mi se pare ca puncteaza foarte bine motorul de doar 2l de pe 328i.

Link to comment
Share on other sites

Pentru rezerva de putere :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Este foarte necesara din semafor in semafor, in 4.5 sec esti la urmatorul semafor si astepti 180sec urmatorul verde samd, in timp ce astepti bagi tacticos un trabuc......lumea se uita cu ciuda la pursangele tau... :cigar:

Link to comment
Share on other sites

320d si 328i nu sunt chiar la aceeasi bani, la rulaj, vechime si dotari comparabile

ex. 100k km, 4 ani vechime si dotari medii (minim xenon, scaune sport, navi mica) 328i gasesti in DE de la 22.000 euro in sus, iar 320d porneste de la 18.500 euro

diferenta provine de la oferta mult mai restransa de 328i (nu e masina de flota) fata de 320d (flote destul de mari); si la pretul de nou e ceva diferenta, mai conteaza si asta.

 

cu alte cuvinte - daca iti permiti 2-3000 euro in plus la achizitie si 500 euro in plus pe an la combustibil, nu sta pe ganduri si ia 328i; dar sa nu treaca de 100k km (motoarele pe benzina au o durata de viata mai redusa, datorita turatiilor mai mari la care lucreaza), si cu istoric de service.

 

si eu tot pe 328i sunt hotarat, dar momentan e diferenta prea mare de costuri fata de ce am acum (cel putin 2000 euro in plus la devalorizarea anuala, plus minim 1000 euro in plus la costurile anuale); cand ajunge actuala la 250-260k km, fac trecerea la 328i.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.