Jump to content

Bmw 520d E60 *Problema la frana de mana*


WIN60

Recommended Posts

Salutare!

Am si eu nevoie de ajutor cu niste idei/pareri dupa ce am fost in service de vreo 2 ori. Acum o sapt am fost cu masina la service deoarece cand trageam in sus de maneta de la frana de mana nu se intampla nimic, era moale ca si cum nu ar trage nimic (pinii se auzeau pana sus), s-a constatat ca "atarnau" cablurile si s-au pus si sa reglat din nou. A mers cam 2 saptamani si ieri cand am fost pana la Sibiu pe autostrada am auzit o pocnitura puternica in stg spate (tata zice ca a fost ceva pe drum, capac sau altceva in care am dat), eu nu am vazut nimic...cand am ajuns la Sibiu si am tras frana de mana exact la fel numai tinea deloc ca si cum s-ar fi rupt sau desprins iarasi cablurile. Astazi am fost din nou la service, cablurile sunt prinse, nu sunt rupte...s-au dat rotile jos s-au reglat "rotitele" alea , au demontat acolo la maneta in interior, la fel nu au gasit nimic.

Problema s-a "rezolvat" prin urmatoarea miscare, mecanicul a tras pur si simplu cu mana de cabluri in jos sub masina la maxim si m-a pus sa trag frana de mana, dupa aceasta operatie frana de mana merge ca inainte fara probleme, ea ca sa tina oricum trebuia trasa maxim pana la ultimul pin (asa mergea de cand am luato), baiatul a zis ca nu stie ce ar putea sa aiba, el zice ca daca mai imi face o sa trebuiasca sa demontam toata consola sa vedem ce e acolo.Mi-a zis ca nu are nici-o treaba ce am auzit atunci cu frana de mana deoarece nu e rupt nimic.

 

Care ar fi ideea? Cum de merge frana de mana dupa operatia asta? Daca inteleg poate imi dau seama care ar fi problema, la mine frana de mana sta trasa in fiecare noapte, garajul este in panta si de aceea, eu sunt sigur ca o sa mai imi faca probleme.

 

Sabotii sunt ok...cablurile nu sunt rupte.Nu ma deranjeaza atat de mult, dar cand ai nevoie sa lasi putin masina pornita si e vreo panta ceva trebuie sa stai cu piciorul pe frana sau daca vrei sa iesi din masina trebuie obligatoriu sa o opresti in vit 1 chiar daca o faci pentru 1 min.

 

 

Mersi frumos!

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu e greu de dat jos consola iar dupa ce o dai jos, ai vizibilitate buna. In rest, e greu de zis.

 

Si eu trageam frana de mana in fiecare seara (aiurea) si mi s-a intins cablul dupa vreo 3-4 ani. Am fost sa o reglez dupa ce mi s-a cometat la ITP. Acum e OK.

Link to comment
Share on other sites

Cablul franei de mana trece printr-o "teava" flexibila, de fapt o sarma-arc spira-langa-spira, totul intr-un tub de plastic. Acest tub TREBUIE sa fie prins fix, sa nu se deplaseze deloc din suportii in care ii sunt prinse capetele, pe caroserie respectiv fuzete. Acelasi tub nu are voie sa se lungeasca-scurteze, arcuindu-se.

 

Practic mecanicul asta a facut sub masina. A re-asezat acel tub in suportii sai.

Cine a reparat frane pe cablu la biciclete stie despre ce vorbesc.. ;)

De ce vorbeste de consola? Poate la deruta..

Consola are un mecanism cat se poate de simplu..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio treaba camasa flexibila a cablului. Nici sa vrei nu-l poti trece in habitaclu pentru ca n-are loc. Gaura nu-i permite.

Ceva se intampla la agatatorile din capatul cablului, sub cotiera. Eu asta cred. (daca mecanicii au constatat ca sub masina totul era in regula)

 

Eu recomand ca urmatoarea data cand apare fenomenul, sa desfaci cotiera si sa vezi de unde-a scapat. Daca doar iti agata cablul din nou pe sub masina, n-ai facut nimic decat temporar.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio treaba camasa flexibila a cablului. Nici sa vrei nu-l poti trece in habitaclu pentru ca n-are loc. Gaura nu-i permite.

 

Ba are o foarte mare treaba "camasa flexibila" a cablului!

Daca nu mai sta acolo unde trebuie, cum trebuie, ai dureri de cap cu frana.

Cosmin, daca nu ai reparat cablu de frana de la o bicicleta e firesc sa nu stii..

Hai sa spun altfel: camasa aceea e prevazuta sa preia (a se intelege tina intins) cablu din interior sub tensiune maxima, frana trasa-saboti franand, pe toata curba care o strabate de la sasiu/caroserie, la fuzeta. ..Se pare ca partea asta nu prea se intelege. ;)

 

Aceea camasa flexibila e mult prea departe (aproape de spatele/rotile masinii) ca vreodata sa crezi ca ar intra in habitaclu.. Aceea camasa are un suport metalic al capatului ei, pe caroserie, SUB MASINA.

 

... Pana si faptul ca aceiasi camasa e sarita din carligul ei de sustinere, undeva la mijlocul ei, are influienta in eficienta franei de mana.

De ce? Pentru ca se poate curba oarecum aceea camasa sub tensiunea cablului din interior si scade eficienta franei.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio treaba camasa flexibila a cablului. Nici sa vrei nu-l poti trece in habitaclu pentru ca n-are loc. Gaura nu-i permite.

Ceva se intampla la agatatorile din capatul cablului, sub cotiera. Eu asta cred. (daca mecanicii au constatat ca sub masina totul era in regula)

 

Eu recomand ca urmatoarea data cand apare fenomenul, sa desfaci cotiera si sa vezi de unde-a scapat. Daca doar iti agata cablul din nou pe sub masina, n-ai facut nimic decat temporar.

 

Cam asa s-a exprimat cel mai bine Cosmin, asa sunt si eu eu de parere ca agatatorile din capatul cablului dinspre maneta se detensioneaza/slabesc cumva. El pur si simplu a tras cu mana de cabluri in jos si dupa ce am tras frana de mana a luat mana de pe ele si aia a fost...desi cand se detensioneaza se simte ca si cum nu ar fi cabluri deloc...adica "zboara" maneta pana sus cand o tragi...daca vine unu cu mana grea si vrea sa traga frana de mana cred ca o si rupe.

 

El a desfacut mansonul de la frana de mana si s-a uitat acolo cand era slaba maneta si nu a gasit nimic, stiu la ce se refera si bimmer treaba cu camasa flexibila. Nu inteleg logica sa nu gasesti nicio problema la cablu in sine si dupa ce tragi o data cu mana de el si tragi si maneta sa-si revina...oricum ati zis ca de demonteaza usor consola...baiatul mi-a zis ca se desface greu desi mi-a zis ca nu a mai desfacut la modelul asta de masina si trebuie sa se intereseze si el cum se desface in caz de mai patesc.

 

Mersi frumos de ajutor! Va tin la curent daca se mai desface si cum il rezolv..Ma gandeam sa schimb si sabotii ca sunt ieftini..dar nu are rost din moment ce tine frana atunci cand merge.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Ba are o foarte mare treaba "camasa flexibila" a cablului!

Daca nu mai sta acolo unde trebuie, cum trebuie, ai dureri de cap cu frana.

Cosmin, daca nu ai reparat cablu de frana de la o bicicleta e firesc sa nu stii..

Omule, glumesti, nu? Iar uiti cu cine vorbesti. Am reparat biciclete de mi-a venit acru. Cunosc foarte bine mecanismul de functionare a cablului astuia.

Eu am spus ca nu e cazul AICI sa fi iesit camasa, pentru ca prin constructie nu permite sa treaca peste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cunosc foarte bine mecanismul de functionare a cablului astuia.

 

Ma indoiesc.

 

 

Eu am spus ca nu e cazul AICI sa fi iesit camasa, pentru ca prin constructie nu permite sa treaca peste.

Peste ce?

 

Eu am explicat cum stau lucrurile pe intelesul tuturor.

Tu spui lucruri/explici doar pe jumatate.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

El pur si simplu a tras cu mana de cabluri in jos si dupa ce am tras frana de mana a luat mana de pe ele si aia a fost...desi cand se detensioneaza se simte ca si cum nu ar fi cabluri deloc...

Tocmai faptul ca mecanicul a tras de cablu in jos, mi-a atras atentia sa cred ca a pus cumva la loc aceea camasa..

Eu nu am de unde sa stiu de unde a tras si cum, doar ca daca totul s-a petrecut sub masina cu, cablu, de ce ar trebui sa fie atat de mult suspectata maneta/consola?

 

El a desfacut mansonul de la frana de mana si s-a uitat acolo cand era slaba maneta si nu a gasit nimic, stiu la ce se refera si bimmer treaba cu camasa flexibila. Nu inteleg logica sa nu gasesti nicio problema la cablu in sine si dupa ce tragi o data cu mana de el si tragi si maneta sa-si revina...oricum ati zis ca de demonteaza usor consola.

 

Desigur, sa demontezi/umbli la mecanismul manetei cu siguranta nu v-a fi usor; dar principiul de functionare e cat se poate de simplu.

 

 

Ma gandeam sa schimb si sabotii ca sunt ieftini..dar nu are rost din moment ce tine frana atunci cand merge.

 

 

Poti sa fii cat se poate de sigur ca aceea camasa si cablu din ea chiar trebuie sa se miste liber (asa cum descrii tu) in momentul in care slabesti frana de mana pentru ca altfel sabotii pot inca atinge discul de frana si implicit caldura in urma atingerii/frecarii sabot-disc, cu efect cat se poate de serios..

 

Stiam cat de mult/bine tine frana de mana... dar recent la ultima revizie anuala mi s-a spus ca aceasta tine prea sus (testul trecandu-l cu brio; eu folosesc frana frecvent: in trafic, la semafor..) am aflat (si) din sursa auxiliara ca doar 4-5 dinti (pentru franarea completa) ar fi cursa franei de mana, ceea ce se apropie de ceea ce mi s-a spus.

Si mie mi se pare destul de scurta cursa manetei; poate prin primavara o rezolv.

Deci asta ti-as recomanda si eu. Schimba sabotii, schimba cabluri.. verifica toti suportii (sa fie solizi/stabili) si atunci cu siguranta o sa se rezolve mult surprize neplacute, mecanismul franei de mana e destul de simplu de rezolvat; timp frumos, cateva scule de mana abil folosite si vei avea o frana pe care te poti baza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asa e bimmer, tu ai dreptate. O sa-ncerc sa-ti las tie placerea de-a explica de-acum inainte. Sunt convins ca le stii cel mai bine. :hi:

Win60, du masina la colegul bimmer ca sigur te rezolva. A reparat destule.

Si fara urme de rautate. Eu vreau sa vad cum rezolva. Ca de teorii is satul si nici nu ma (ne) ajuta cu nimic.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

legat de frana de mana, am si eu o intrebare sa nu deschid alt topic.

normal frana de mana cand se ridica trebuie sa se opresca dupa fiecare dinte.

eh la mine merg primii 4-5 dinti, adica se opreste acolo daca o las, dupa care ultimii 3 nu se mai opresc. decat la capatul cursei, in ultimul dinte.

practic frana de mana nu prinde suficient acolo unde se opreste ea de regula iar ca sa prinda trebuie sa trag de ea ca nebunul pana la ultimul dinte.

ca sa nu mai vorbesc ca de multe ori sare din dintele ala pana unde tine urmatorul si face ca naiba.

e60 facelift. ceva idei? dintii rerspectivi nu sunt rupti, ca se simte cum trece de ei.

Link to comment
Share on other sites

La tine clar e problema la chestia aia cu dinti de la consola...

 

cat despre COsmin si Bimmer nu are rost sa va certati din moment ce...nu stiu ce o sa fac cand o sa se "strice" iarasi...nu prea m-as duce acolo unde m-am dus din moment ce a zis ca nu stie cum se desface...

 

Bimmer nu prea imi vine sa schimb tot ca sa fac un lucru sa mearga, ma intereseaza care e problema sa o rezolv si in caz de mai e ceva "uzat" pe langa il schimb fara nici-o problema.La mine frana tine pe la ultimmii 2 dinti...cred ca se aud vreo 10 dinti sa nu zic mai mult..dar nu ma deranjeaza din moment ce tine, a mai fost o chestie inainte sa-mi sara cablurile prima oara cand nu mai mergea, dupa ce am schimbat placutele fata-spate frana de mana era mult mai usoara, mergea mai fluent si tinea la fel de bine, pana la urma in 1-2 saptamani si-a revenit adica trebuia sa tragi mai tare de ea pana la ultimii dinti si dupa au sarit cablurile.

 

Nu stiu...vad eu, oricum va tin la curent, sincer eu sper sa nu-mi mai apara!

Link to comment
Share on other sites

Poate era util sa reglezi mai tare din rotitele alea de pe butuci. Nu cumva din cauza ca-i prea liber cablul sa sara mai usor.

La mine face cam 4-5 click-uri. Am reglat pana am simtit ca ataca discul.

 

Eu zilele astea lucrez la un E60 si teoretic trebuie sa-i scot tunelul (cotiera). Daca-i asa, iti fac niste poze la frana de mana.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Ar fi perfect...macar sa inteleg acest mecanism si poate imi da vreo idee. A reglat el acele rotite...le reglase de nu mai putea sa invarta de disc deloc si nici asa nu a mers si dupa le-a eliberat sa poti sa invarti de roata cum ar trebui normal. La mine face multe click-uri...nu ma deranjeaza poate sa le faca pe toate atata timp cat tine frana si nu se "strica" :)).

 

Mersi frumos Cosmin, astept sa-mi trimiti pozele sa vedem ce e acolo!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Sabotii sunt ok, test la frana de mana am facut cand am facut si standul de frane cand am schimbat placutele, totul a iesit perfect...nu e de la saboti, e de la mecanismul care trage cablul cred, deocamdata e ok, o folosesc doar cand am nevoie. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.