Jump to content

Bmw F25 jante 19 diferenta ET


cornelb85

Recommended Posts

Va salut,

1. La Bmw F25 am jante de 19 inchi, model 309 :

- Pe fata am anvelope 245/45R19, 8.5 J , ET 38 , anvelopele au preturi intre 600 - 1000 lei (acceptabil).

- Pe spate am anvelope 275/40R19, 9.5 J, ET 48 , anvelopele au preturi foarte piperate, mai ales cele de iarna, si mai ales marcile bune ,cu indicii de greutate si viteza ceruti de producator.

Pot monta si pe jantele de pe spate tinand cont ca sunt 9.5 J acestea, anvelope 245/45R19 ? Pe calculatoarele de pe net am vazut ca permis sa pun 245/45 maxim la 9.5 J inclusiv. Dar oare dauneaza sistemului X drive acest lucru ?

Nu e vorba doar de pret ci si de faptul ca sunt in doua marimi, te descurci greu cu uzura eficienta, rotirea anvelopelor, daca e necesar. Sau la fel, pot fi probleme cu anvelopele de rezerva pt spate.

2. Momentan mi-am luat set de roti de iarna pe 17, model 304, cu anvelope Pirelli, ca noi, 225/60R17 . As mai avea o intrebare. Merita sa tin aceste jante de 17 inchi si pentru vara si sa iau anvelope 245/55R17 . E o treaba buna asta, oare cat de stabila ar fi masina si ce dinamica ar avea cu aceste anvelope ? Cu cele de 19 'sta ca trenul' pe sosea buna, dar in RO nu prea sunt sosele bune si parca se cam chinuie motorul de 2000 cm cu rotile mari de 19'.

3. Sa incerc sa vand rotile de 19'' si sa iau roti de 18'' pentru vara ?

Link to comment
Share on other sites

Eu la x1 am jante pe 18 de vara cu 8j si gume 225. Cele de iarna sunt 7.5 j tot cu 225.

Compromisul ideal este 18 daca nu mergi mult prin oras, altfel ideal e 17. La dinamica se simte diferenta intre dimensiuni. Cred ca la x3 se simte si mai tare avand in vedere ca e cu vreo 250 de kg mai grea masina decat un x1, la aceeasi motorizare si cutie. Eu unul mi-as lua tot pe 17 de vara daca ar fi existat style 421 pe 17.

Link to comment
Share on other sites

da dar el vrea sa faca asa ... - Pot monta si pe jantele de pe spate tinand cont ca sunt 9.5 J acestea, anvelope 245/45R19 -

 

adica 245/45/19 pe 9.5J si alt ET fata de jantele fata

 

este perfect ok sa pui 4 x 245/45/19 daca toate jantele sunt identice ( J / ET )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Scuze ca intervin insa ma intereseaza si pe mine subiectul . Am vazut ca 225/60/17 245/55/18 si 245/50/19 ar fi dimensiunile, cu mentionea ca la cele de 19 pe spate ar fi 275/35/19. Intrebarea ar fi cum reactioneaza xDrive la aceste dimensiuni diferite. Nu ar fi mai "sanatos" pentru ele sa fie toate la fel ?

Si inca o intrebare, pentru dimensiunea de 18 (intrucat aspectul este mai placut din punctul meu de vedere), creste cu mult consumul ?

 

Multumesc,

Gabi

Link to comment
Share on other sites

Pe spate la F25 este dimensiunea 275/40 R19 ! . La 17 si 18 sunt toate rotile la fel la dimensiuni, parca si la 19 cateva modele. Dar la 19 majoritatea sunt in doua marimi diferite fata - spate . Pentru spate diametrul total este mai mic cu 0.5 mm, deci nu e nici o diferenta . Sunt mai late pe spate pentru manevrabilitate si stabilitate sporita (cauta staggered rims/ wheels in engleza..). Eu am avut 19, acum am pe 17 de iarna si as crede ca cele mai potrivite la F25 cu motor 2.0d ar fi pe 18'' . Cele pe 19'' sunt prea grele pentru motorul 2.0d, pe spate o roata cu anvelopa normala cantareste 30 kg si pe fata vreo 28.5 ; iar pe 17'' parca se lasa cam mult in curbe pentru un Bmw, cel putin cu anvelopele de iarna. Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Daca circuli in Romania, tinand cont de drumurile noastre, parerea mea e ca 18 inch e marimea maxima recomandata (talon 55) - mai ales daca pui cauciucuri run flat.

un cauciuc pe 19" e sensibil mai scump decat unul de 18", si riscul de galme/taieturi/etc e destul de mare, iar coloana ta si suspensiile masinii vor fi clar mai afectate de rigiditatea masinii; e diferenta de aproximativ 0.5L in plus pt fiecare dimensiune in sus - data mai degraba de latimea mai mare a cauciucului.

 

Diferenta semnificativa de stabilitate nu prea e (poate doar pe autobahn la peste 200kmh), iar castigul estetic nu cred ca justifica restul de dezavantaje.

Link to comment
Share on other sites

La stabilitate e diferenta ca de la cer la pamant intre 17 si 19. Stai ca trenul cu cele pe 19''. Nu are putere motorul de 2.0d pentru capacitatile acestor roti. La 160- 180km/h abia se aseaza masina, simti ca plutesti, dar si directia este mult mai precisa.

La 19 ai ca avantaje stabilitate si manevrabilitate, franare mai sigura, alta imagine a masinii iar ca dezavantaje :

- zgomot de rulare mai ridicat ( se aude vajaitul acela de sosea),

- preturi astronomice la anvelope premium (1800-2000 lei bucata Pirelli pt iarna pe spate),

- anvelopele se gasesc mai greu daca e sa ai nevoie de una singura acelasi model ca celelalte, in caz de cauciuc taiat. Iti trebuie aceeasi marca, model si uzura ca sa nu vibreze xdrive-ul, cum de altfel am patit si eu.

- la gropile mari nu e mare diferenta, dar denivalarile mai mici le simti mai tare cu rotile pe 19 .

- esti aruncat mai brutal in lateralele scaunului la denivelari de genul. Cu rotile pe 19 ma cam dureau coastele la drumuri mai lungi, eu fiind mai lat in spate iar scaunele fiind sport. Nu am amortizoare reglabile, poate este altfel cu ele.

Rotile pe 17 par mai avantajoase pentru mine decat cele pe 19. Daca doreste cineva pe 19, model 309, le am la vanzare la sectiunea de vanzari a forumului .

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Eu ala x1 am de vara 225 45 18 si combinat cu suspensia sport sunt zero confort. Intr-adevar masina are stabilitate extrema insa pentru Romania e o combinatie nefericita.

De iarna are 225 50 17 iar cei cativa mm la talon nu pot sa zic ca imbunatatesc situatia. Ma.gandesc totusi ca x3 e mai barca cu suspensii setate mai spre confort. La x3 face toti banii edc ul, acolo cred ca se simte diferenta intre setari.

Link to comment
Share on other sites

Eu ala x1 am de vara 225 45 18 si combinat cu suspensia sport sunt zero confort. Intr-adevar masina are stabilitate extrema insa pentru Romania e o combinatie nefericita.

De iarna are 225 50 17 iar cei cativa mm la talon nu pot sa zic ca imbunatatesc situatia. Ma.gandesc totusi ca x3 e mai barca cu suspensii setate mai spre confort. La x3 face toti banii edc ul, acolo cred ca se simte diferenta intre setari.

 

Ai si anvelope runflat cumva ? anvelopele 225/45R18 au totusi aproape 1 cm talon in minus fata de 245/45 R19, cum este la x3 .

Ca fapt divers ganditi-va cum simteam eu masina atunci cand am adus-o din Germania : anvelope 245/45 19 Runflat de vara, vechi de 3 ani, fara profil si uzate pe margini, in toiul iernii. Amortizoarele inca nu erau 'inmuiate' pe drumurile noastre. Era ca o caruta cu roti de lemn.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca trebuie sa scapi neaparat de runflat-uri si sa iti iei daca vrei anvelope tot pe 18 dar normale, nici macar anvelope ranforsate XL (extra load)- acestea doar iarna poate. Eu am simtit pe pielea mea marea diferenta cand am trecut de la runflat la anvelope normale. Gandeste-te ca talonul la runflat de fapt e un perete gros de aproape 1 cm, nu ai nici o amortizare de la anvelopa.

Cat despre siguranta in legatura cu penele de cauciuc, ori iti cumperi o rezerva mica si vezi pe unde o pui si cand, ori ai kitul de pana + senzorii de pana care te anunta dinainte. Sau suni la service-uri mobile. Daca ai doar un cui sau un por il rezolvi cu kitul de pana chiar si la anvelopele normale, dar daca e taiata anvelopa, chiar si runflat nu ai ce sa ii faci, doar ca poti sa circula putin mai departe de locul evenimentului.

Eu am fost in Grecia si de mai multe ori la munte in tara fara runflat si fara roata de rezerva.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.