Jump to content

problema cutie automata f10 520D


Sorindan

Recommended Posts

ma oboseste stilul asta de scris cu 10000 de emoticoane, zici ca ai 12 ani. Cat despre subiect, te-am rugat sa arati unde spune Bmw ca recomanda cu pompa flush. Vorbim de 8hp aici, vorbim de faptul ca ZF, ma repet, producatorul cutiei, nu recomanda schimbul cu pompa flush pentru ca la un anumit rulaj al cutiei, acest lucru determina deteriorari majore in mecatronica cutiei. Batman nu stiu cine e, insa tu vad ca dai niste exemple de pe youtube. Te rog vino cu ceva oficial.

Cat despre de ce a scos Bmw atf+3, ia spune tu de ce. PAri ceva inginer, mecanic.. chiar esti ? Daca nu, ceva concret te rog, nu teorii ca uleiul de 50 de lei e la fel de bun ca cel original sau cel zf. Mersi.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Te rog sa te duci pe forumuri VW din alte tari mai "rasarite" si o sa observi motivul pentru care Castrol a pierdut contractul cu BMW si nu numai. Pentru ca este un ulei de toata jena si nu au fost in stare sa isi mentina standardul de calitate si multi si-au stricat motoarele la masini aflate in garantie. Dar tu ramai Fidel Castro` ca e fix acelasi lucru.

Iar daca tu consideri ca un ulei SHELL e mai slab decat majoritatea de pe piata atunci ia uita-te la masinile care folosesc acest ulei din fabrica si o sa vezi ca pe multe din ele nu o sa ti le permiti prea curand, poate doar la o tura de circuit.

Sunt uleiuri facute de americani care sunt mai bune decat alte marci si mai de calitate, dar nu sunt prea populare la noi.

Referitor la Diesel, a incercat cineva sa foloseasca ulei Heavy Duty(TIR) cu aceleasi caracteristici sa vada diferentele ? Ei bine in alte parti ale lumii se practica frecvent chestia asta, si culmea sunt explicatele si motivele din spatele acestei gaselnite cu foarte multe date tehnice, dar trebuie sa va documentati, ceea ce unii nu prea fac si cred tot ce aud.

O sa discutam peste cativa ani si de shell(care acum este recomandat)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
update....la inceputul lui decembrie am facut resetarea adaptarilor, cel care a facut-o mi-a zis ca erau schimbul 2-3 avea o valoare foarte mare, iar schimbul 3-4 avea o valoare putin mai mica decat 2-3...in fine, am resetat, o perioada a mers prost pe urma din ce in ce mai bine pana zilele trecute cand am plecat de acasa pe o temp de -7 grade si cutia iar incepuse sa smuceasca la schimburi pe urma si mai revenit. ieri am fost pana la brasov si la intoarcere am zis sa mai desfund filtru de particule si am mers mai mult la 2500-3000 de ture, vitezele M4, M5 si M6. Totul a fost ok, desi am observat ca pe manual mereu cand schimbam viteza exista mereu un mic soc...am reusit performanta sa iau si o piatra in parbriz si mi la fisurat, am fost sa-l repar, cand am venit acasa totul era ok, mai se simtea un mic soc la schimbul 1-2 in rest era bn (uleiul avea 100 de grade). azi dimineata, am stat 5 min sa se incalzeasca masina si am pornit si....la toate schimburile smucea...chiar si pe la 75 de grade. tin sa precizez si toate probleme astea au inceput de acum 2 luni cand tot asa am mers pe autostrada cu 2500-3000 de ture sa mai curat filtru de particule...habar nu am ce sa-i mai fac am mers mai incet, mai sportiv, intradevar cand bagam putin mai mult piciorul in acc schimba mai bine, dar a revenit la vechea problema....need help
Link to comment
Share on other sites

scuze ca intervin, dar tu esti sigur ca apesi acceleratia aia cum trebuie?

 

te intreb asta pentru ca daca abia o atingi (asemenea tipologiei de a merge la consum, extra mega mic, gen subturat), smuceste.

 

Mi s-a intamplat si mie cand, datorita situatiilor din trafic, spre ex. am luat usor piciorul de pe acceleratie ca sa incep o franare, iar in acelasi timp, pana sa incep franarea, cutia a schimbat intr-o treapta superioara si da, in momentul respectiv a smucit usor.

 

Dar in afara situatiilor de genul asta, totul este ok.

 

Rog colegii mai experimentati sa ma corecteze daca am gresit cu parerea asta, voiam doar sa aflu un raspuns la curiozitatea asta!

 

O zi buna tuturor si bafta!

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o legatura filtru de particule, reseteaza adaptarile si ar trebui da scapi de smucitul la viteza mica. Daca la talpa full nu smuceste e ok, si a mea face daca abia apas acceleratia trecerea intre trepte nu e lina, daca bag picioru in fund schimba perfect. Nu te mai stresa cutia e ok, doar ca nu e noua

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Eu am un 740xd 2011, 140000km, si de la o vreme smuceste DOAR cand ii dau talpa ... am facut revizie la cutie (ulei+filtru+baie+reset adaptari), dar face la fel ... vreun sfat? Cineva de la BMW Otopeni a zis ca e cutia de vina si mi-a recomandat pe cineva care repara cutii automate de BMW ... Cei la care am facut revizia la cutie (Service Scream (Tezparii) BMW - ii gasiti pe farcebook) recomanda acum un update de soft.

 

Deci .. vreun sfat? Multumesc.

Edited by razvanduta
Link to comment
Share on other sites

NOTE: The automatic transmissions have a lifetime

oil filling. These transmissions

require no oil change for their entire service life.

The approved lifetime fluid must be used after repairs on the transmission or transmission oil cooler.

Attention!

The lifetime oil must not be mixed with or replaced by other types of automatic transmission fluid as this will

cause transmission failure.

Exception: Shell ATF oil L12108 may be mixed with ATF3.

Trade name BMW part number Container size

ATF oil Shell L12108* 83 22 2 152 426 20 liters

*Can be substituted by the lifetime oil specified below.

Trade name BMW part number Container size

ATF3+

83 22 2 289 720 1 liter

The lifetime fluids ATF3

and ATF3+

can be mixed with each other.

Date: 07/2015

1.0 GENERAL INFORMATION ON AUTOMATIC TRANSMISSION FLUIDS

Automatic Transmission Fluid was developed especially for automatic transmissions. It requires additives

which are carefully matched with each other, a high viscosity index and a solidification point below 40Ă

°F/40Ă°

C.

Friction behavior of Automatic Transmission Fluid in platetype

clutches under very different operating

conditions is extremely important. Other important factors are:

Wear protection

Oil film shear resistance

Adhesive property

Oxidation resistance

Corrosion inhibition

Sludge prevention

Temperaturedependent

viscosity changes

Compatibility with sealing materials.

2.0

Link to comment
Share on other sites

scuze ca intervin, dar tu esti sigur ca apesi acceleratia aia cum trebuie?

 

te intreb asta pentru ca daca abia o atingi (asemenea tipologiei de a merge la consum, extra mega mic, gen subturat), smuceste.

 

Mi s-a intamplat si mie cand, datorita situatiilor din trafic, spre ex. am luat usor piciorul de pe acceleratie ca sa incep o franare, iar in acelasi timp, pana sa incep franarea, cutia a schimbat intr-o treapta superioara si da, in momentul respectiv a smucit usor.

 

Dar in afara situatiilor de genul asta, totul este ok.

 

Rog colegii mai experimentati sa ma corecteze daca am gresit cu parerea asta, voiam doar sa aflu un raspuns la curiozitatea asta!

 

O zi buna tuturor si bafta!

pana ieri am observat si eu chestia asta, daca apasam mai tare acceleratia nu se mai simtea nimic, daca acceleram usor mai face cate o smucitura. vineri, intradevar am mers foarte mult in aglomeratie, si luni dimineata incepusem sa mai smuceasca putin dar pana seara si-a revenit, ieri a fost sa zic normal, mici socuri la rece pe urma la cald nimic, la brasov a avut unele momente la schimbul 1-2 mai face in rest nimic. de azi face urat, smucituri mari. am observat ca pe manual schimburile sunt cu mici socuri. am vb cu cineva de la service zf si mi-a zis ca, cutia are o anumita uzura la km astia si ca e normal sa faca, sa-i gasesc eu un mod corect de exploatare si cand o fi sa-midea o eroare ceva sa vin cu ea la reconditionat (2000-3000 de euro).

Link to comment
Share on other sites

verificati suportii motor, suportul cutiei, flansele cardanului, suportii diferentialului, bucsile de la puntea spate...toate astea pot da senzatia de problema la cutie sau de mici socuri la schimbul de viteze

 

incercati si cu un update la toate modulele

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update nu, resetare iti pot face dar nu e recomandat si iti zic de ce, dupa reset trebuie urmata o procedure de adaptare care cere acceleratii de 9 ori pana la 100 km franari etc , astea nu le poti face pe drumuri publice poate pe autostrada noaptea la 3 . Asa ca mai mult rau ii faci decat bine daca resetezi cutia si nu urmezi procedura de reeadaptare

Asta e procedura de adaptare pt cutia ta

5e3a0b63635d5c3d71cfbbec9db54060.jpg

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by vladmury
Link to comment
Share on other sites

poze postata de tine pare pentru cutiile in 6 trepte.

 

exact. la 8hp din ce stiu eu se face adaptarea singura, in timp ce o conduci normal, fara vreo procedura speciala. inainte sa fac resetarea la mine, m-am documentat destul de mult si nu am gasit vreo procedura ca la 6hp. tot ce am gasit a fost ca la 8hp adaptarea e automata in functie de componentele interioare si uzura lor si a uleiului, nu neaparat o adaptare in functie de sofer...a urmat mai apoi o confirmare de la zf DE, zf RO si de la mecanicul meu (om bun-enciclopedie mobila). abia dupa ceva vreme am redescoperit ca la 8hp sunt doua serii de valori adaptive (presiune si timp) si pot fi resetate separat, dar nu am vrut sa verific mai mult pt ca nu mi-a mai prezentat interes pardon.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

eu am schimbat uleiul si baia...nu am facut nicio adaptare.

sunt posturi foarte lungi cu link catre alte topicuri si sunt greu de urmarit....cert este ca "cavalier" primeste minusuri si nu inteleg de ce...a tot postat raspuns official ZF despre pompa flush si recomandarea lor.

 

in plus, asteptati sa se strice cutia sa schimbati uleiul si vreti sa se faca minuni.

asteptati asa si la motor.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat uleiul si baia...nu am facut nicio adaptare.

sunt posturi foarte lungi cu link catre alte topicuri si sunt greu de urmarit....cert este ca "cavalier" primeste minusuri si nu inteleg de ce...a tot postat raspuns official ZF despre pompa flush si recomandarea lor.

 

in plus, asteptati sa se strice cutia sa schimbati uleiul si vreti sa se faca minuni.

asteptati asa si la motor.

 

 

 

 

In Wiena si Nurnberg, la ZF se schimba cu pompa flush, asa ca....., daca cei din Bucuresti nu au asa ceva, nu trebuie sa fie un etalon.

 

Nu inteleg de ce sunt laudati cei de la ZF Bucuresti, atat! Ce fac ei, poate sa faca fiecare intr-un garaj. Mai mult au fost colegi, la care cei de la ZF Faur nici nu au respectat procedura corecta de umplere, atunci de unde sa mai avem pretentii la altceva.

 

Cunosc oameni care au schimbat la f10 uleiul cu pompa flusch de cca. 3 ani si nu au probleme.

 

Oricum fiecare face cum doreste, exact ca si in privinta uleiului de cutie, totul este marketing.

 

Sunt 2 feluri de pompe flush, este un model mai nou ( de vre-o 3-4 ani), la care ZF accepta.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Știe careva ce culoare are uleiul in cutie? Am înțeles că atf3 e culoare verzuie , iar atf 2 rosu

 

 

ATF 3 + are culoare galen maroniu deschis, banuiesc ca si ATF 3 are aceeasi culoare.

 

Nu conteaza culoarea la ulei, conteaza proprietatile uleiului. Culoarea este in functie de producator. De exemplu Ravenol 8HP, are culoare verde si mege perfect la cutia 8HP.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Atf3 original BMW are culoarea verzuie știu cĂŁ am schimbat eu uleiul la cutie, vroiam sĂŁ știu atf2 culoarea cĂŁ ĂŽmi era fricĂŁ sĂŁ nu fi pus atf2 cĂŁ diferența de preț este de 100ron /litru și la 9 litri era ceva diferența.

 

Eu am schimbat la Knet John din Târgoviște ĂŽți demonteazĂŁ cutia o spala scoate tot uleiul. Dar și prețul e pe mĂŁsurĂŁ 4100 ron

Link to comment
Share on other sites

Update nu

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Am pe charger 8HP45 de la zf, in vara am facut schimbul de ulei si update la soft, in decembrie le-am dat masina pt un o revizie(ulei, filtre etc) si iar mi-au facut update la soft la cutie(cica ultima versiune) nu am avut nici o problema cu ea pana acuma, aceste operatii sau facut in reprezentanta dodge, mentionez ca masina a iesit anu trecut din garantie

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

Atf3 original BMW are culoarea verzuie știu cĂŁ am schimbat eu uleiul la cutie, vroiam sĂŁ știu atf2 culoarea cĂŁ ĂŽmi era fricĂŁ sĂŁ nu fi pus atf2 cĂŁ diferența de preț este de 100ron /litru și la 9 litri era ceva diferența.

 

Eu am schimbat la Knet John din Târgoviște ĂŽți demonteazĂŁ cutia o spala scoate tot uleiul. Dar și prețul e pe mĂŁsurĂŁ 4100 ron

cred ca glumesti

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.