Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Bmw E36


_Andrei_

Recommended Posts

Salutare, vin si eu in speranta de a gasi ajutor!! am un e36 din 96, 1.6i M43 la care am schimbat in ultimele 2-3 luni pompa benzina+filtru, radiator, termostat rectificat chiulasa , refacut scaun supape, debitmetru nou+burduf, etc.. am bagat o suma serioasa pe partea mecanica! si dupa toate aceste investitii, motorul merge neregulat,e lipsit de forta, ba porneste , ba nu porneste...pe tester nu da nicio eroare...nu stiu ce sa ii mai fac, m-a bagat in ceata de tot!! Astept ajutor. Multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Tot ceea ce inseamna furtun trebuie verificat la mana de crapaturi, deteriorari. Debitmetru daca nu este original sau Bosch mai mult rau face.

 

Poti incerca sa verifici manual senzorii daca sunt in parametrii cu un aparat de masura. Senzorul de temperatura, senz. de pe vibrochen, ax cu came; sonda lambda ar fi bine sa o schimbi, etc.

Link to comment
Share on other sites

Tot ceea ce inseamna furtun trebuie verificat la mana de crapaturi, deteriorari. Debitmetru daca nu este original sau Bosch mai mult rau face.

 

Poti incerca sa verifici manual senzorii daca sunt in parametrii cu un aparat de masura. Senzorul de temperatura, senz. de pe vibrochen, ax cu came; sonda lambda ar fi bine sa o schimbi, etc.

 

multumesc mult, am sa verific si fiecare senzor in parte! debitmetrul este original,imi imaginez ca pe el ar trebui sa il exlud...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

O numesti tu EGR, dar are nume specific la motoarele pe benzina, care difera de EGR.

 

 

 

 

EGR=Exhaust gas recirculation si este un dispozitiv care are legatura cu recircularea gazelor.....nu mai explic acum ce rol are dar face acelasi lucru si la benzina si la diesel.Daca nu stii ceva mai bine te abtii ,pe forumul asta nu exista bonus la postari.

Edited by dorubimotoru
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Scuze PCV se numeste si in principiu face acelasi lucru ca si EGR ,iar gazele de carter sunt reintroduse in admisie. Valva in interior are o membrana de cauciuc si un arc central care lasa sã treaca ( doar cand presiunea creste in carter) catre admisie. Masina poate merge chiar mai bine fara aceasta valvĂŁ. Daca scoti furtunul care intra in valva PCV ,cel putin la mine nu se intâmplĂŁ nimic.Turatia la relanti ramâne aceeași. Edited by cristianro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Scuze PCV se numeste si in principiu face acelasi lucru ca si EGR ,iar gazele de carter sunt reintroduse in admisie. Valva in interior are o membrana de cauciuc si un arc central care lasa sã treaca ( doar cand presiunea creste in carter) catre admisie. Masina poate merge chiar mai bine fara aceasta valvĂŁ. Daca scoti furtunul care intra in valva PCV ,cel putin la mine nu se intâmplĂŁ nimic.Turatia la relanti ramâne aceeași.

 

 

De la gazele de carter pana la cele de evacuare e cale lunga. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

EGR=Exhaust gas recirculation si este un dispozitiv care are legatura cu recircularea gazelor.....nu mai explic acum ce rol are dar face acelasi lucru si la benzina si la diesel.Daca nu stii ceva mai bine te abtii ,pe forumul asta nu exista bonus la postari.

 

thumbsup.png E bine ca tu te-ai abtinut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scuze PCV se numeste si in principiu face acelasi lucru ca si EGR ,iar gazele de carter sunt reintroduse in admisie. Valva in interior are o membrana de cauciuc si un arc central care lasa sã treaca ( doar cand presiunea creste in carter) catre admisie. Masina poate merge chiar mai bine fara aceasta valvĂŁ. Daca scoti furtunul care intra in valva PCV ,cel putin la mine nu se intâmplĂŁ nimic.Turatia la relanti ramâne aceeași.

 

 

 

Si Dacia lu tata din 1970 recircula gazele de carter....doar ca nu avea membrana de caucic si o facea pe direct,dar cand scoteam furtunul care intra in carburator scadea turatia la relanti.Poate ai ceva defect pe acolo.La masina mea am EGR care are alt rol.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si Dacia lu tata din 1970 recircula gazele de carter....doar ca nu avea membrana de caucic si o facea pe direct,dar cand scoteam furtunul care intra in carburator scadea turatia la relanti.Poate ai ceva defect pe acolo.La masina mea am EGR care are alt rol.

MĂŁ tem cĂŁ aici greșești,la vechea Dacie chiar daca scoteai acel furtun nu scĂŁdea relantiul,pentru cĂŁ cantitatea de aer ce trecea prin difuzorul carburatorului + prin circuitul de relanti era mult mai mare decat volumul de gaze arse. In primul rand orice motor merge foarte rau cand trage si acele gaze arse.Ideea era ca si acele gaze sa le re-ardĂŁ.Tarziu a aparut si necesitatea de a separa acele gaze de ulei. Motorul merge mult mai bine fara PCV ( la mine) sau fara EGR la tine ,gazele de esapament ar trebui doar sa incalzeascĂŁ aerul mai repede ,la un motor uzat mai mult rau face ( la prima cheie cand afara e frig).

 

De la gazele de carter pana la cele de evacuare e cale lunga. ;)

Gazele de evacuare nu fac altceva decat sa incalzeascĂŁ mai repede aerul din galeria de admisie, doar ca la un motor vechi si uzat chestia asta nu mai functioneazĂŁ.

Edited by cristianro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Cu scuzele de rigoare, dar cred ca cel mai bine este sa lecturati o carte despre motoarele cu ardere interna.

 

Gazele de carter sunt una, iar gazele de evacuare sunt altceva.

 

Acel furtun de la batrana Dacie are alt rol - eliminarea persiunii acumulate in carterul inferior ( baia de ulei ) - la temperaturile din motor "uleiul mai arde".

 

EGR / PCV - are alt rol - o parte din gazele arse sunt reintroduse in sistemul de admisie - la rece pentru a incalzi motorul mai repede, iar la cald apar gaze care nu ard complet sunt reintroduse pentru a fi rearse - de accea sunt doua sonde lambda - una inainte de catalizator si una dupa. Aici vorbim de timpi de preinjectie, injectie propriu zisa si post injectie, de modul de formare al nucleului de flaraca si de modul de propagare al acestuia, temperatura din interiorul cilindrului - toti acestia sunt factori care sunt corectati si cu ajurotul acestor EGR / PCV.

 

Este foarte mult de povestit.

 

EGR / PCV - a fost introdus pentru a imbunatatii consumul, pentru a scadea poluarea - cum credeti ca acelasi motor are norme de poluare diferite - EGR / PCV, catalizator, sonde lambda si soft pt ECU.

 

Cu respect.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.