Jump to content

Sfat achizitie X3 2014 facelift


dr3

Recommended Posts

Salutare. Dupa dezamagirea de trecerea la A6 intentionez sa revin la BMW. Stau in dubii intre un X3 si un 520-525 cu xdrive, fabricatie dupa 2013. Buget 30-35k.

Cateva intrebari poate stupide, dar de necunoscator...... Ce diferenta majore ar fi intre navigatia mica si mare, butoanele de drive select(confort, sport, eco) de langa schimbator asupra caror sisteme sctioneaza ?

Pe A6 am pilotul automat activ care imi e foarte comod. Pe langa asta ce dotari recomandati sa caut ?

 

In acelasi timp ce diferenta majore sunt dupa faceliftul 2014 ?

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca daca vrei seria 5, ia-ti 530d sau 535d cu sau fara xdrive, cum vrei.

- 520 si 525 (N47) chiar si fara xdrive au aproape aceeasi acceleratie de la 0 la 200 km/h ca si F25 2.0d . Doar ca F10 il gasesti putin mai dotat, mai comfortabil si mai stabil la viteza decat F25. Dar poti obtine stabilitate la F25 cu jante pe 19, eventual sa ai si EDC .

Edited by cornelb85
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De ce ar fi F25 mai "de zi cu zi" decat F10? Consumul este mai mare, intretinerea mai scumpa, in oras nu este vreo placere sa il parchezi/intorci etc, in afara orasului este mai instabil. Ma indoiesc ca este vreun tanc din punct de vedere al articulatiilor/suspensiilor, sunt sigur ca la fel ca la F10 daca iei gropi toata ziua o sa ceara o caruta de bani in reparatii. Degeaba este inalt, ca 98% dintre proprietari nu o sa iasa sa faca offroad cu masina si o sa le fie util 4x4 maxim 15 zile pe an. Nu vreau sa imi pun in cap proprietarii de F25, este o masina foarte buna dar aici depinde si de preferinte... Eu as alege F10 oricand. Edited by All
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca au acelasi motor intretinerea este la fel, parchez mai usor zilele astea cu zapada multa, inafara orasului n-am simtit nevoie de mai multa stabilitate. Fiabilitatea articulatiei tine in mare parte de sofer iar garda putin mai inalta te ajuta sa ocolesti gropile. Imi place sa explorez muntele/natura iar f25 ma ajuta sa fac asta fara probleme, ma gandesc chiar sa dorm in masina in mijlocul naturii. Dar asta depinde de la persoana la persoana. :pardon:
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand trebuie sa te hotarasti ce vrei, ori suv o berlina. Eu cel putin, daca ar fi sa am o singura masina as alege cu ochii inchisi suv-ul, este mult mai practic si totusi daca optezi pt berlina mergi pe awd, mai ales la bugetul tau.

 

 

Seria 5-ul este superior la absolut orice capitol, X3-ul este doar mai practic si daca ai buget de 35k euro, poate il mai maresti un pic si mergi pe GLC, mult peste x3.

Link to comment
Share on other sites

...Am urcat cu F25 20d, cu roti pe 19 de vara, si cinci insi in masina la cabana Ciucas, mai si ploua. Acela e un drum de vreo 7 km, cu piatra cat pumnul, cu inclinatie de vreo 15 % si plin de vaduri de 30-50 cm. E bunicel si la 'softroad'. Cu F10 nu s-ar fi putut urca in nici un caz.

-F25 2.0d este exact ceea ce se vrea dar la F10 cu 2.0d e aiurea sa simti ca o masina asa aratoase abia trage.

-Cu F25 parchezi oriunde, e mai scurta si cu garda mai inalta .

-Am avut si avem in familie si masini cu peste 200 si 250 cp si stiu cum ar trebui sa traga o masina. Una din ele, Mercedes E250 4matic cu 205cp este mult mai agil decat motorul de 218cp de la F10.

-Nu m-am plimbat cu F10 2.0d dar din multele video-uri pe care le-am vazut, mi-am dat seama ca F25 meu accelereaza mai repede pana la 130 km/h. F25 2.0d are raportul la grup mai mare decat la F10 2.0d, deci este pentru sarcina iar demarajul e mai rapid pana la anume viteza (se poate verifica pe realoem) .

Edited by cornelb85
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1484689502[/url]' post='2382688']

...Am urcat cu F25 20d, cu roti pe 19 de vara, si cinci insi in masina la cabana Ciucas, mai si ploua. Acela e un drum de vreo 7 km, cu piatra cat pumnul, cu inclinatie de vreo 15 % si plin de vaduri de 30-50 cm. E bunicel si la 'softroad'. Cu F10 nu s-ar fi putut urca in nici un caz.

-F25 2.0d este exact ceea ce se vrea dar la F10 cu 2.0d e aiurea sa simti ca o masina asa aratoase abia trage.

-Cu F25 parchezi oriunde, e mai scurta si cu garda mai inalta .

-Am avut si avem in familie si masini cu peste 200 si 250 cp si stiu cum ar trebui sa traga o masina. Una din ele, Mercedes E250 4matic cu 205cp este mult mai agil decat motorul de 218cp de la F10.

-Nu m-am plimbat cu F10 2.0d dar din multele video-uri pe care le-am vazut, mi-am dat seama ca F25 meu accelereaza mai repede pana la 130 km/h. F25 2.0d are raportul la grup mai mare decat la F10 2.0d, deci este pentru sarcina iar demarajul e mai rapid pana la anume viteza (se poate verifica pe realoem) .

 

http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php

Accelereaza mai bine f10 pana la orice viteza, cum e si normal, pentru ca are 150 kg mai putin.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

:)

Pe principiul asta am ajuns de mi-am luat A6 din 2013. Oscilam intre F10 xdrive si F25, tindeam sa inclin spre F10, 520 sau 525. Apoi m-am gandit ca pe zapada, sa am nevoie de tractiune integrala merg 15-20 zile/an. In felul asta am avut de ales intre A6 si F10, si a castigat A6 prin prisma spatiului la interior, cutia multitronic de tip CVT. Insa pantele cu zapada le abordeaza mult mai slab decat tractiunea spate...

 

Am avut 530 e39, cu de toate pe el, nu foloseam cei 200 cai decat foarte rar, pentru ca efectiv nu e loc pe strazile patriei. Cei 177 cai de pe Audi imi sunt super suficienti, deci si cei 190 de la F10 sau F25 imi vor fi la fel de suficienti, cu atat mai mult cu cat in cifre BMW are demarele mai bune cu mai bine de jumatate de secunda fata de Audi. :)

 

Nu am gasit inca un F25 cu pilot automat activ, night vision, automat, scaune decente, acel drive select, sonorizare decenta.....dar mai caut, nu ma grabesc.

Link to comment
Share on other sites

Sunt dotarile care le am acum pe A6, si imi sunt foarte ok. Mai am si altele gen side asist, lane asist......bla...bla......dar nu sunt asa utile. Doar pe autostrada, afara unde marcajele sunt ok, e fain ca masina sa se conduca singura... Probabil F10 gasesc cu dotarile astea, dar e o masina joasa si este ff incomoda iarna (am avut e39 cu suspensii M si era crunt).
Link to comment
Share on other sites

 

Am avut 530 e39, cu de toate pe el, nu foloseam cei 200 cai decat foarte rar, pentru ca efectiv nu e loc pe strazile patriei. Cei 177 cai de pe Audi imi sunt super suficienti, deci si cei 190 de la F10 sau F25 imi vor fi la fel de suficienti, cu atat mai mult cu cat in cifre BMW are demarele mai bune cu mai bine de jumatate de secunda fata de Audi. :)

 

Nu am gasit inca un F25 cu pilot automat activ, night vision, automat, scaune decente, acel drive select, sonorizare decenta.....dar mai caut, nu ma grabesc.

 

Sper sa nu gresesc daaaar pe F10 lci nu s-a pus inca motorul B47, night vison nu este deloc pe X3, scaune confort ca pe seria 5 iarasi nu exista (maxim poti gasi cu scaune sport cu memorii/suport lateral/lombar ...insa in toate variantele tetiera e o mare procarie, se poate regla doar pe verticala si atat), pilot automat activ cu asistenta la franare hmmm nu stiu daca se gaseste nici asta in optionale. Pe de alta parte cu X3 ai o mai mare libertate de miscare, o vizibilitate mai buna si nu mai trebuie sa ai grija bordurilor care pe la noi sunt de cele mai multe ori suprainaltate :growl: In concluzie tu stii cel mai bine de ce ai nevoie. Seria 5 are finisaje mult mai bune, confort sporit, tinuta mai buna de drum la viteze ridicate si lista de optiuni mai lunga. X3 e un pic mai dur, facut sa impace si iubitorul de drumetii/sporturi de iarna cat si sotia/prietena care nu vrea sa-si bata capul prea tare cum si pe unde parcheaza :thumbsu:

 

p.s. si niste recomandari de la un posesor de X3: obligatoriu suspensie sport sau EDC, haion cu actionare electrica si nu in ultimul rand 3.0d pentru depasiri in scurt/rafinament/consum aproape identic cu 2.0d

 

Succes ;)

Link to comment
Share on other sites

Ce m-a dezamagit la A6?

 

Nivel de calitate la finisaje, motoarele de 2 litri prezinta o gramada de riscuri(pompa de ulei care genereaza span de la nush ce ax, cutiile pica in disperare, pompa de apa, pompa de inalte, etc), tractiunea pe puntea fata(stiam, eram constient de acest lucru).

Insa pluseaza peste BMW la ergonomie, design, senzatie de spatiu la interior, dotari.

Iarasi pkluseaza cu o garda la sol mai mare decat la BMW

 

Dar sa nu transform topicul in "versus"

 

Am sa ma uit si spre un x5 2.5, cum spunea un coleg.

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

 

Nu am gasit inca un F25 cu pilot automat activ, night vision, automat, scaune decente, acel drive select, sonorizare decenta.....dar mai caut, nu ma grabesc.

 

In general masinile echipate cu motorizarea de baza nu sunt asa dotate. Ce vrei tu gasesti f greu si pe X5 M50d. Cel mai ieftin X3 facelift 20d cu ACC, fara faruri LED, scaune sport sau HK costa 41k euro pe mobile. La banii astia m-as uita serios la new GLC, este mult peste X3.

 

Daca vrei sa ramai la X3 facelift si la <2000cm multumeste-te cu EDC, scaune sport, navi mare, bi-xenon, eventual trapa si cam atat. Vrei dotari mai multe treci la 3000cm sau schimba clasa.

 

X5 cu 25d xdrive, pt un sh de peste 40k euro este un gunoi. 30d-ul costa tot atat insa este altceva si nici nu trebuie sa te chinui sa gasesti un exemplar cu dotari demne de o masina premium. Oricum nu inteleg mentalitatea de a da pe o maisna sh cat pe un apartament si apoi sa te plangi de impozit.

 

Daca la A6 te-au dezamagit finisajele, afla ca X3 F25 este sub C6 si mult sub C7.

Edited by ionut_marius
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ma sperii... Eu la al meu e39 am fost foarte incantat de finisaje, de absolut tot...

La C7 uitandu-ma cu atentie am gasit tot felul de imperfectiuni. Am zis ca exemplarul meu e un caz special si am fost la showroom si am studiat faceliftul de acolo....exact la fel......Un pic jenant pentru o masina de peste 70.000.

 

Nu e vorba de valoarea impozitului in sine....am eu o pasarica sa nu dau bani statului....pentru ca nu ma aleg cu absolut nimic bun. nu dezvolt subiectul, insa evit prin orice mijloace de a da bani statului. :D

 

La Audi se gasesc multisoare exemplare cu ACC, active lane assist, matrix......de ceva timp tot citesc si rascitesc pe net. Q5-ul consuma nejustificat de mult din cauza esecului la aerodinamica, x3 nu se gaseste cu dotarile care le-as vrea, mercedesul nu prea ma incanta la design interior iar restul nici nu intra in calcul......Ma uitam zilele trecute la un Evoque chiar, dar ceva ma retine si la el.

 

Cred ca am sa mai stau un an, si am aleg C7 facelift quattro.....sau un 525 xdrive daca gasesc cu dotarile respective.

 

Grele decizii si cu masinile astea. Era mai usor pe vremea lui "comunistu' " ca nu aveai de ales decat intre Dacia 1300, Oltcit, Trbant sau Lada.....nu cu dotari, nu cu xdrive sau quattro... :))))))

Link to comment
Share on other sites

Evoque este o mizerie de masina, e proasta din orice punct de vedere. Spatiu mic in interior, vizibilitate in spate groaznica, portbagaj mic raportat cu dimensiunile masinii, performante slabe, pret mare etc.

 

Eu te sfatuiesc sa iti iei un motor mai mare si fiabil. Decat sa iti iei 2.0d si sa dai 4000 lei pe distributie imediat dupa achizitie, mai bine dai ~2000 lei pe an la impozit. Si nu te gandi ca te tine o viata distributia, daca mergi mult dupa 2 ani va trebui sa o schimbi iar. Asa m'am zgarcit si eu si am luat 2.0 valvetronic ca sa nu platesc impozit/taxa de mediu pentru 2.5 si din cauza proiectarii slabe din fabrica am ramas fara motor la 4 luni dupa achizitia masinii (a crapat la 216k km). Asa ca acum sunt in situatia sa cheltuiesc +3000 lei pe alt motor si manopera. Aparent Bmw nu se straduieste sa faca motoare bune decat daca sunt de peste 2.0.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asadar faptul ca trebuie sa ii schimbi distributia unui n47, il face motor nefiabil conform acceptiunii tale?

Si daca schimbi distributia, dupa 2 ani daca mergi mult, trebuie sa o schimbi iar? Conform caror expertize? A ta? Cat mergi in 2 ani, 200 de mii de km?

Si daca iti iei de 3 litri, nu sunt probleme cu distributia? n57 are si el nevoie de schimb distributie dupa niste km.

Faptul ca ti-a crapat tie motorul, nu inseamna ca Bmw nu face motoare bune de cilindree mai mica de 3000. Hai sa ne rezumam a vorbi despre motoare actuale nu antichitati cu sute de mii de km.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu gresesc daaaar pe F10 lci nu s-a pus inca motorul B47, night vison nu este deloc pe X3, scaune confort ca pe seria 5 iarasi nu exista (maxim poti gasi cu scaune sport cu memorii/suport lateral/lombar ...insa in toate variantele tetiera e o mare procarie, se poate regla doar pe verticala si atat), pilot automat activ cu asistenta la franare hmmm nu stiu daca se gaseste nici asta in optionale. Pe de alta parte cu X3 ai o mai mare libertate de miscare, o vizibilitate mai buna si nu mai trebuie sa ai grija bordurilor care pe la noi sunt de cele mai multe ori suprainaltate :growl: In concluzie tu stii cel mai bine de ce ai nevoie. Seria 5 are finisaje mult mai bune, confort sporit, tinuta mai buna de drum la viteze ridicate si lista de optiuni mai lunga. X3 e un pic mai dur, facut sa impace si iubitorul de drumetii/sporturi de iarna cat si sotia/prietena care nu vrea sa-si bata capul prea tare cum si pe unde parcheaza :thumbsu:

 

p.s. si niste recomandari de la un posesor de X3: obligatoriu suspensie sport sau EDC, haion cu actionare electrica si nu in ultimul rand 3.0d pentru depasiri in scurt/rafinament/consum aproape identic cu 2.0d

 

Succes ;)

OFF: Pe f10 lci s-a pus si b47 190, nu din primele serii, existand si n47 184 pe 520d lci pentru o scurta perioada.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa fii nevoit sa schimbi la 100-150k km o distributie pe lant se incadreaza cu siguranta la motor nefiabil. Este evident ca este o problema de proiectare si un defect, nu este normal. Exista persoane pe forum care au schimbat distributia si a inceput sa se auda lantul din nou dupa 60-100k km, iar pe de alta parte exista persoane care au amanat schimbarea ei si au ramas fara motor la sub 200k km. Vorbim totusi de distributie pe lant, nu e normal sa o schimbi la 90-120k ca la cele cu distributie pe curea.

Apropo, masina mea are 216k km cu istoric la reprezentanta. Are prima generatie de valvetronic, care s'a fabricat aproximativ 2 ani (2001-2003) cu un intinzator de distributie proiectat prost. La acela macar au corectat situatia dupa 2 ani, dar la N47 nu au corecat situatia sub nicio forma. Sa fabrici timp de 7 ani un motor care ridica probleme absolut tuturor proprietarilor este bataie de joc.

Nu inteleg cum poti sa compari cu motorul de 3.0d... Normal ca si ala are nevoie sa ii schimbi distributia, dar una e sa iei 3.0d si sa te gandesti sa o schimbi la 200 k+ km, alta e sa iti iei N47 cu 120k si sa iti fie frica sa mergi cu ea pana nu ii schimbi distributia. Ma indoiesc ca cine da 8-9k euro pe un e90/e60 e prea incantat sa arunce 4000lei in prima luna de la achizitie.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.