Jump to content

Turbina E90


quaresma90

Recommended Posts

Salut,

 

De curand am intampinat o problema cu masina (E90, 318, 2007).

Ma intorceam acasa si am sesizat ca masina isi pierde din putere (spre ex. in treapta a 6 a o calcam blana si masina nu mai reactiona, nu mai trecea de 3000 de ture), ulterior turbina a inceput sa fluiere, suiere nu stiu exact.

Interesant este faptul ca:

- turbina fluiera doar cand accelerez, practic cand ar trebui sa actioneze (m-am uitat si pe youtube si am gasit cateva video in care acolo fluiera cam tot timpul).

- masina nu scoate fum. ( teava de esapament este intacta, fara nici o urma de fum, funingine ceva)

- nu consuma ulei (de cand am sesizat problema am mai mers cel putin 50 de km cu masina si am verificat a 2 a zi - era la maxim).

Am sa verific sambata daca turbina are jox in ax, insa daca ati intampinat aceasta problema v-as fi recunoscator daca mi-ati spune cum ati rezolvat aceasta problema..daca a fost turbina, sau daca a fost vreun furtun spart, fisurat doar..

 

Multumesc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E posibil ca turbina ta sa fie pe duca, daca as fi in locul tau nu as mai merge cu ea pt ca poate sa pice de tot, sa-ti manance uleiul si sa iti topeasca motorul. Du-te cu masina la o firma ce reconditioneaza turbine sau schimb-o cu totul. Cand aveam E90 mi-am luat turbina Mitsubishi din Germania cu factura si garantie de pe ebay: 489 euro cu cea veche la schimb.
Link to comment
Share on other sites

E posibil ca turbina ta sa fie pe duca, daca as fi in locul tau nu as mai merge cu ea pt ca poate sa pice de tot, sa-ti manance uleiul si sa iti topeasca motorul. Du-te cu masina la o firma ce reconditioneaza turbine sau schimb-o cu totul. Cand aveam E90 mi-am luat turbina Mitsubishi din Germania cu factura si garantie de pe ebay: 489 euro cu cea veche la schimb.

 

 

Merci pentru raspuns, da..stiu asta, nu am mai circulat deloc cu ea de saptamana trecuta de cand mi s-a intamplat...am sa verific eu sambata daca turbina are joc in ax (din ce am vazut, nu ar fi mare greutate sa fac asta, plus ca o sa ma uit la ea cu un prieten care se mai pricepe - asta in contextul in care nu as vrea sa merg la o firma de reconditionari sa imi bage pe gat reconditionare - poate nu e cazul).

Sunt optimist, sper sa fie doar furtunul / intercoolerul fisurat (in conditiile in care am precizat ca am mai mers aprox 50 de km de cand am sesizat problema si din ce am verificat a 2 a zi nu a mancat deloc uleiul, nu scoate deloc fum - nici alb, nici albastrui..) - as scapa mai ieftin :) dar pana nu te uiti la ea nu ai de unde sa stii, ma gandeam ca poate a mai intampinat cineva problema si vroiam sa stiou informativ cum a rezolvat-o

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai e usor sa verifici acel furtun. Pune-o pe elevator si da scutul jos si ai acces direct si poti vedea clar acolo. Furtunul ala nu costa o avere si scapi ieftin asa. Spor la treaba si noroc ;)

 

am gasit un filmuletz destul de sugestiv:

in filmuletzul asta pare destul de simplu (dau jos carcasa aia de la motor, filtru de aer si apoi am direct acces la furtunul care sper eu sa fie cel spart, fisurat. dupa ce il dau jos, verific daca turbina are joc in ax.

ce sa zic, sper sa fie asa si sa scap ieftin :)

ms mult.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Turbina 100%.Am pĂŁțit-o și eu acum un an. Recondiționare (aprox. 1500 lei).

 

Ai avut aceleasi simptome?

Iti pierdea ulei? Scotea fum? Fum este posibil sa nu scoata pentru ca are filtru de particule ma gandesc..

1500 RON te-a costat cu totul? sau la astia se mai adauga si mana de lucru? Ti-a dat garantie? 1 an?

Ms mult pentru comm

 

Poate ai problema cu actuatorul turbo.

 

Sincer nu ma pricep, nu stiu exact ce face actuatorul...si daca la simptomele pe care le-am spus s-ar potrivi asta..

Sunetul acela - fluierat/suierat..pare ca si cum ar fi spart ceva, s-ar pierde aer pe undeva..

Totusi masina are aprox 290.000 km si cel mai probabil la km astia e f probabil sa fie turbina..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te sfatuiesc sa verifici bine traseul de tubulatura sa nu ai scapari de presiune, mai vezi furtunele de vacuum sa fie in regula, turbina nu cade asa dintr-o data, mai ales daca dupa cum spui nu consuma ulei, nu da fum.

 

Da, tot la asta m-am gandit si eu...desi parerile sunt impartite..sper sa fie asa cum cred si eu :)

Multumesc..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te sfatuiesc sa verifici bine traseul de tubulatura sa nu ai scapari de presiune, mai vezi furtunele de vacuum sa fie in regula, turbina nu cade asa dintr-o data, mai ales daca dupa cum spui nu consuma ulei, nu da fum.

 

 

Am verificat astazi turbina, este foarte ciudat...

Turbina nu are nici un fel de joc, este perfect la locul ei...nu am putut verific chiar tot traseul de tubulatura, dar este f ciudat...

Acel zgomot se aude din turbina (asa pare), furtunul din fata care intra de filtrul de aer la turbina nu are nimic, nu este spart...este posibil sa aiba totusi ceva turbina din moment ce nu prezinta nici un fel de joc? Este posibil sa fie vreo fisura pe undeva pe trase? daca da, zgomotul nu ar trebui sa se auda pe acolo pe unde e fisura? repet, zgomotul se aude din turbina..acel fluierat..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te sfatuiesc sa verifici bine traseul de tubulatura sa nu ai scapari de presiune, mai vezi furtunele de vacuum sa fie in regula, turbina nu cade asa dintr-o data, mai ales daca dupa cum spui nu consuma ulei, nu da fum.

Vorbesti aiurea......mi-a picat mie turbine fara nicio "avertizare" si nu consuma ulei si nu dadea fum pentru ca masina e echipata cu DPF.

 

 

 

mai exista varianta sa fie racordul flexibil de la EGR fisurat.eu am patit-o si masina nu mai tragea.

Dar daca e fisurat se aude si se simte cand o accelerezi.

post-74801-0-46889700-1480938834_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vorbesti aiurea......mi-a picat mie turbine fara nicio "avertizare" si nu consuma ulei si nu dadea fum pentru ca masina e echipata cu DPF.

 

 

 

mai exista varianta sa fie racordul flexibil de la EGR fisurat.eu am patit-o si masina nu mai tragea.

Dar daca e fisurat se aude si se simte cand o accelerezi.

 

Salut,

 

Daca ar fi turbina, nu ar trebui sa aiba joc? Nu are nici un fel de joc in ax...in general cand iti cade turbina, prezinta joc..si se vad si destule urme de ulei acolo..

Este posibil sa fie si cum spui tu cu racordul flexibil de la EGR, dar nu stiu daca se potrivesc simptomele...eu cand accelerez dupa 1500 de ture se aude un fluierat...si-a pierdut putin din putere (spre ex in treapta a 6 a, o calcam blana si nu trecea de 3000 de ture - si nu era subturata)

 

Merci...

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Daca ar fi turbina, nu ar trebui sa aiba joc? Nu are nici un fel de joc in ax...in general cand iti cade turbina, prezinta joc..si se vad si destule urme de ulei acolo..

Este posibil sa fie si cum spui tu cu racordul flexibil de la EGR, dar nu stiu daca se potrivesc simptomele...eu cand accelerez dupa 1500 de ture se aude un fluierat...si-a pierdut putin din putere (spre ex in treapta a 6 a, o calcam blana si nu trecea de 3000 de ture - si nu era subturata)

 

Merci...

 

am scris gresit...*nu se vad deloc urma de ulei acolo

Link to comment
Share on other sites

Nu e obligatoriu sa arunce ulei.

Ai un clip in care turbina mea fluiera si nu dadea gram de ulei.

Si simptome inainte nu aveam, nu fluiera.

Pur si simplu intr-o curba cu treapta a 3-a la 1500 rot/min a dat 2 socuri scurte, care erau aproape insesizabile apoi a inceput sa fluiere.

Este indicat sa nu mai folosesti masina pt ca exista riscul sa inceapa sa bage ulei pe evacuare si sa fie mai rau.

Parerea mea e ca turbina a murit...faptul ca fluier asta inseamna

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ne crezi si nu stii ce are, mergi la o firma specializata in asa ceva si vezi ce zic si aia. E ft probabil ca aia sa vrea sa o reconditioneze ceea ce e carpitura romaneasca, turbina si DPF se inlocuiesc, nu se reconditioneaza. Daca ti-o reconditionezi, sa te asteti sa mearga 15-20K km. Sa nu speri la mai mult. Mai intreaba lumea pe forum si vezi ce rezultate au avut. Eu am avut o experienta proasta cu o reconditionare de turbina la un VW golf 5 1,9 tdi din 2008 si de aceea ziceam s-o inlocuiesti.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ne crezi si nu stii ce are, mergi la o firma specializata in asa ceva si vezi ce zic si aia. E ft probabil ca aia sa vrea sa o reconditioneze ceea ce e carpitura romaneasca, turbina si DPF se inlocuiesc, nu se reconditioneaza. Daca ti-o reconditionezi, sa te asteti sa mearga 15-20K km. Sa nu speri la mai mult. Mai intreaba lumea pe forum si vezi ce rezultate au avut. Eu am avut o experienta proasta cu o reconditionare de turbina la un VW golf 5 1,9 tdi din 2008 si de aceea ziceam s-o inlocuiesti.

 

Nu se pune problema sa nu va cred...cand am vazut primele simptome am zis ca este turbina...si in continuare cred ca asa e, insa am vrut sa culeg cat mai multe informatii pana sa merg la o firma de reconditionari (sa am o idee)..deoarece exista riscul ca ei sa iti spuna din start aa gata, e turbina..reconditioneaz-o si poate nu e cazul, pt ca stim bine ca service-urile mai baga si pe gat...eu va multumesc pt comentarii si o sa va anunt dupa ce o fac daca a fost sau nu turbina..o am deja de 2 sapt asa, insa nu am mai mers cu ea pt ca stiu ca exista riscul sa ramai fara ulei si sa termini motorul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

quaresma90 - daca esti din Bucuresti - iti pot recomanda Marvis Service - este pe Bld. Timisoara la Frigocom.

 

Eu am reconditionat la ei, acum un an jumatate , o turbina de passat B5.5 - a avut garantie un an fara limita de KM

 

La mine tot asa se manifesta - fluiera de parca pleca Boeing-ul - iar in treapta 5 intra in limp mode si nu mai trecea de 80km/h

 

O poti da tu jos si sa o faca ei sau poti lasa masina acolo - cand am facut-o eu era si in 520d la care lucrau.

 

De cand am facut-o nu am avut nici o problema

 

Turbina a fost 900 de lei si cu tot cu revizie completa 1.300 de lei

 

Cu respect

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ne crezi si nu stii ce are, mergi la o firma specializata in asa ceva si vezi ce zic si aia. E ft probabil ca aia sa vrea sa o reconditioneze ceea ce e carpitura romaneasca, turbina si DPF se inlocuiesc, nu se reconditioneaza. Daca ti-o reconditionezi, sa te asteti sa mearga 15-20K km. Sa nu speri la mai mult. Mai intreaba lumea pe forum si vezi ce rezultate au avut. Eu am avut o experienta proasta cu o reconditionare de turbina la un VW golf 5 1,9 tdi din 2008 si de aceea ziceam s-o inlocuiesti.

 

 

nu ai dreptate, am un var cu un Seat Leon motor de 2 diesel 140hp cumparat de nou, i-a cazut turbina la 120k si a reconditionat-o iar acum are 240k si merge de rupe! oricum depinde mult si de cine ti-o reconditioneaza, cat de cat sa stie ce face! sunt multi factori ce influenteaza durata de viata a turbinei, asta ca o parere personala! bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.