Jump to content

Iarna, panta, ambreiaj, compresie


Kosmog

Recommended Posts

Salutare,

 

In urma cu câteva zeci de minute am ajuns in Rânca si am lãsat masina in panta ( cam 20grade ) cu frâna de mana trasa la maxim si in treapta 1. Daca o lasam doar in viteza cobora. E normal sa piarda compresie asa repede? Masina are 209000 si nu am schimbat nimic in afara de consumabile. Mai multe teste nu am avut cum sa fac deoarece e viscol f puternic ( drumul s-a Închis in timp ce urcam ). Pe ultimii 50m de drum pana la vila, pt ca era gheata, a patinat putin chiar si cu lanturi si am simtit un miros uratel in masina ( gen gaz asa nu stiu sa descriu ). Sper sa nu fie de la ambreiaj, desi am mai plecat de pe loc apoi si a mers fãrã sa patineze sau ceva. Pãreri?

 

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

A mers normal si ĂŽnainte de urcare si in timp ce urcam. Am mai cautat si cicĂŁ ar fi normal sa nu stea in panta doar in viteza.

 

 

Ex ( pare ca stie ce spune :) )

 

"Kitul de ambreiaj nu are nici o legatura cu compresia,metoda lasatului autoturismului in panta intr-o treapta de viteza e inventie romaneasca pentru asemenea situatii exista maneta dintre scaune care se si numeste frana de stationare,in alta ordine de idei doar un piston din cele 4 se va afla in compresie iar segmentii cine a vazut sunt despicati si au de fabrica 0,25mm fanta(deschidere) pe unde incet incet presiunea creata in cilindru scade in timp si va treziti cu masina in drum.Bucurati-va de sarbatori si lasati masinile in pace problemele MARI apar doar atunci cand se cauta explicatii la lucruri absolut normale.

P.S. eu unul nu mi-as lasa masina la mila inertiei lantului cinematic motor/cutie si a compresiei pe unul din cilindri pentru ca abia dupa aia pot aparea problemle cu adevarat MARI."

Link to comment
Share on other sites

Frana de stationare se foloseste tocmai pentru situatiile cand lasi masina in panta. E de preferat sa o lasi si in viteza si eventual sa virezi rotile catre partea exterioara a drumului, in caz de.. In rest cand este pe drum plan, masina poate sta parcata doar in viteza a-2-a ori 1-a.

Nu e reper pt compresie faptul ca o ia la vale in treapta 1-a cu motorul oprit, mai ales ca depinde si de inclinatia pantei in cazul tau.

Link to comment
Share on other sites

Nu pare a fii o panta abrupta. Adica nu cred ca are 20 grade cum ai scris tu in primul post. Scria cineva mai inainte legat de compresia la motoarele diesel ca oricum scapa in timp. Poate are dreptate, desi nu sunt de acord... interesant ar fii de stiut acel Audi de langa masina ta , a luat-o si el la vale ??? Si daca nu , de ce oare?
Link to comment
Share on other sites

Nu pare a fii o panta abrupta. Adica nu cred ca are 20 grade cum ai scris tu in primul post. Scria cineva mai inainte legat de compresia la motoarele diesel ca oricum scapa in timp. Poate are dreptate, desi nu sunt de acord... interesant ar fii de stiut acel Audi de langa masina ta , a luat-o si el la vale ??? Si daca nu , de ce oare?

 

 

Nu l-am vãzut ca sa il Întreb si nici nu vad daca are frsna de mana pt ca are geamuri fumurii, iar frâna pare a fi electrica. E un s4

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.