Jump to content

Reconditionare injectoare E90 - thread actual


bl4ckj4ck

Recommended Posts

Buna,

 

Am tot citit despre injectoare, pe mai multe thread-uri de pe forum, putine informatii insa cap-coada de la aparitia problemei->rezolvarea ei->urmarirea in timp a rezolvarii.

 

Discut despre un injector cu codul (luat de pe realoem) 13537810702 pe pe un E90, 2000 cmc, 184cp, 2011

 

Ideal, ar fi schimbarea acestuia cu unul nou, vreau insa sa vad - daca altii au mai procedat - ce ar insemna reconditionarea acestuia, sau cumpararea unuia SH, sau de ce nu, pana la urma schimbarea acestuia cu unul nou si o parere pertinenta asupra uneia din cele 3 variante

 

Unul nou OEM, ajunge undeva in jurul sumei de 2300 ron.

 

Unul reconditionat - desi destul de greu de aflat informatii pentru cine ar face aceasta operatiune corect - si mai mult cat mai mergi cu el reconditionat fara sa implice si alte cheltuieli ulterioare (de indiferent ce natura : nu tine reparatia si trebuie iarasi schimbat, se mai poate strica altceva gen piston, etc). Unul reconditionat ar ajunge la cca 700 lei - doar informatii primite telefonic si nu in service specializat, la fata locului.

 

Unul SH - preturi luate de pe diferite site-uri - incepand de la 550 si pana la 900 lei.

 

Nu am facut asa zis-ul test al returului, nu am incercat sa schimb nu stiu ce duze - poate dpdv economic ar fi mai bine sa fac si acesti 1-2 pasi, dar sar peste ei, pentru ca am vazut ca diagnoza arata clar schimbarea acestuia.

 

De unde am pornit ?

 

De la o diagnoza a masinii, in urma unui sunet la rece a motorului, sunet care se aude in treapta 1 la cca 1400 rpm, in treapa a 2-a la cca 1800 rpm si a 3-a la cca 2100 rpm.

 

In relanti, niciun sunet.

 

Dupa ce motorul se incalzeste (in cativa km de mers), acest sunet dispare.

 

Diagnoza : Code 004B90 Description Rail-pressure monitoring on engine start

 

Apoi compensarile injectoarelor :

 

1. la rece, in relanti

 

Cylinder 1: 1,5

Cylinder 3: -0,8

Cylinder 4: -0,4

Cylinder 2: -0,3

 

 

Dupa cateva minute, in care motorul s-a mai incalzit putin, cilindrului 1 ii scade valoarea la 1,2 sau 1,3; celelalte anuland aceasta valoare (nu le mai scriu la fiecare)

 

Am vrut sa vad ce se intampla in mers, in jurul acelor valori de rpm, care le-am scris mai sus (motorul nu se incalzise suficient sa dispara sunetul).

 

Undeva in jurul valorilor mentionate mai sus, testerul imi indica injectorul 1 cu valori care cresteau.

 

2,7 apoi 3, iar la un moment dat ar fi sarit probabil si peste 6 (spun din nou - in mers ).

 

La sfarsit diagnoza a facut sumarul procedurii, afisand :

 

Cylinder 1: 0.0|6.0

Cylinder 3: -4,7|0.0

Cylinder 4: -1,1|1.0

Cylinder 2: -0,8|0.6

 

Pareri/recomandari/sfaturi a celor care s-au aflat intr-o situatie similara? Rog si cu argumente solide, nu de genul : eu il schimb cu unul nou, ca ce e nou, e nou, sau la cealalta extrema : eu l-am reconditionat si cat va tine, atat va tine.

 

Multumesc anticipat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E posibil sa gresesc dar stiu ca motorul N47 de 184 cai cum am si eu are injectoare piezo.....si asta insemna ca nu se repara sau reparatia lor nu este una simpla.Dar cum la noi toti agaricii care au o salopeta pe ei sunt si mecanici probabil ca se vor gasi destui care sa le "repare' doar ca sa te usureze de niste bani.Un coleg( ceva E 60) parca a incercat o reconditionare nereusita la o firma din Oradea sau Satu Mare.

Oricum interesant subiectul si e bine de lamurit problema asta .Asteptam pareri .

Link to comment
Share on other sites

Probabil nu detine nimeni un răspuns concret la aceasta situatie.

Poate prin reconditionare, mai "castigi" niste km pe care ii poti parcurge. De asta nu poate cineva sa spună cat vei mai putea merge cu el reparat. Asta în cazul în care pot fi readuse la viata.

Clar ca alegerea unuia SH este loterie. Va putea functiona multa vreme - dacă masina donatoare nu a întâmpinat probleme cu injectoarele sau mai putin, dacă acestea tindeau spre a se strica.

Ar fi interesant ca un specialist sau chiar un posesor de astfel de business (reconditionari injectoare) sa elucideze enigma.

Din punctul meu de vedere nu cred ca ar dezvălui un secret, pana la urma fiecare poate alege ce îsi doreste: sa le schimbe cu altele noi, sa si le repare, etc

Cred ca si-ar câstiga clientela pe o perioada foarte lunga explicând concret ce se mai poate face dintr-un injector care da o eroare.

Din punctul meu de vedere dacă cineva îmi spune si evident poate arata cu situatii in care s-a bătut, ca dacă îl reconditionez salvez temporar problema si ma costa x, dar nu-mi poate garanta nu stiu câti km; sau sa îl schimb cu unul nou si ma costa Y dar pe care am garantie 2 ani (cel putin asa ar fi normal mai ales dacă este un produs din UE); sau sa caut altul uzat si ma costa z unde riscul e clar 50-50%

 

Astept în continuare păreri avizate.

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Injectoare piezo bosch la un 520d E60 Euro 5 (N47) al meu, reconditionate toate 4 la Zalau, regret faptul ca le-am trimis pe toate, era clar ca omul o sa zica ca toate sunt dereglate si poate erau, dar de fapt unul din ele avea problema cea mai mare. Poti sa te interesezi acolo si sa suni si trimiti cate vrei (iti recomand sa trimiti exact pe care iti arata valori mari la rece), mie pe toate 4 mi-a luat 1770 lei reducere de la 1.900 parca. Costa cam 400-500 lei injectorul, cum i-au ajuns injectoarele in 5 ore le-a terminat pe toate, le-a pus pe banc, le-a calibrat/curatat si aia a fost, dupa 2 zile masina mi-a facut la fel ca inainte sa le trimit, dar dupa vreo 2 saptamani sa zic ca sa reglat si numai are nimic, numai oscileaza, tremura, zguduie sau ceva. Garantie da 6 luni de zile.

 

http://xn--reparaii-injectoare-bzg.ro/

 

De tinut am auzit ca tin dupa reconditionare in general daca sunt facute ok, ar trebui sa te tina cum au tinut si pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Stiam si de la Kenbobo si din postarile tale ca ai avut probleme cu injectoarele si ca le-ai trimis la Zalau.

In primele postari ale tale, imediat dupa ce le-ai remontat, imi amintesc ca scriai ca nu esti foarte happy de rezultat.

Acum, insa ca ai zis ca dupa 2 saptamani nu ai mai avut nicio problema, ma încurajeaza si pe mine sa il trimit (doar cel cu probleme, asa cum ai zis si tu mai sus).

Zi-mi te rog aprox cati km ai parcurs cu masina dupa reconditionarea lor?

Si care a fost motorina si de unde ai alimentat ulterior?

Ai mai pus aditiv in rezervor?(citeam ca vrei sa incerci si acest lucru)

Ideea e ca la mine, simptomele nu sunt chiar identice cu ale tale, eu tremurul masinii nu il am, doar sunetul descris în prima postare.

Cred ca voi incerca reconditionarea doar aceluia cu probleme, iar in cazul in care aceasta nu va lucra la parametrii, voi testa varianta unuia SH si apoi daca nici acela nu va functiona corect, voi lua unul nou.

Procedand astfel, voi reusi probabil sa elucidez faza cu injectoarele si voi stii odata pentru totdeauna ce va fi de facut la cedarea acestora.

Sau poate nu ajung sa aflu, daca după reconditionare, sunetul va disparea...

Link to comment
Share on other sites

*Nu am mai pus aditiv, treaba cu aditivul nu o faci daca vrei sa tii masina...ci doar daca are vreo problema si vrei sa o vinzi, nu e o solutie de durata, iar in timp o sa te afecteze, cel putin asta stiu eu din ce am citit ANTI-ADITIV.

 

*Nu am fost happy de rezultat pt ca dupa 2 zile mi-a facut la fel ca si inainte, tot la recomandarea lui Kenbobo am schimbat locul de unde bag motorina (bag numai de 55 de oriunde) si am inceput sa bag de la Mol Evo Diesel.

 

*Km.... sa zic 2000-3000 km de la reconditionare, nu merg mult deloc cu masina de ex am 8.000 km cu masina facuti de cand am luato (cam pe 13-15 ianuarie 2016).

 

Nu stiu daca este neaparat un tremurat decat clar cel mai bine spus o zguduire ca si cum s-ar bloca motorul cu tot cu supape si distributie si tot, foarte urata senzatie.

 

Ce sunet auzi tu? Poti face o filmare? E un rompait? Aveam si rompaitul respectiv cu mult inainte sa o ia razna urat de tot la rece, dar sa zic...il aveam la primele 4-5 accelerari la relanti cand era rece si dupa nu se mai auzea.

Trimite-l clar doar pe cel cu probleme (oricum ele merg in pereche, adica 1-3 si 2-4, de obicei cand e inject. nr.1 stricat o sa corecteze si inject. nr.3 dupa el si asa vei avea si la 3 o valoare mai crescuta insa doar din cauza inject. 1).

 

Iti recomand oricum sa le desfaci pe toate, schimbat saibele de foc (4 buc) + oringurile micute de sus (4 buc) + curatare in locasul injectoarelor, la mine era ca un fel de smoala...cu bucati solide negre, am bagat cu o carpa si am sters tot + dat cu aer comprimat.

Clar suspectez motorina insa nu am putut sa astept sa o consum (era cam 50% rezervoru) sau sa o scot si sa bag alta si am ales sa le reconditionez. Tot cu aceeasi motorina in rezervor au luato iarasi razna injectoarele dupa 2 zile de la montare, dar dupa usor usor a facut din ce in ce mai putin, cateodata numai facea deloc si cam de 2 luni sunt "curat" si sper sa ma tina mult si bine asa!

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

*Km.... sa zic 2000-3000 km de la reconditionare, nu merg mult deloc cu masina de ex am 8.000 km cu masina facuti de cand am luato (cam pe 13-15 ianuarie 2016).

 

Nu sunt foarte multi, dar cred ca poate fi relevant, mai ales ĂŽn combinatia cu motorina Evo de la Mol.

 

 

Ce sunet auzi tu? Poti face o filmare? E un rompait? Aveam si rompaitul respectiv cu mult inainte sa o ia razna urat de tot la rece, dar sa zic...il aveam la primele 4-5 accelerari la relanti cand era rece si dupa nu se mai auzea.

 

Nu am cum din pacate, e doar ĂŽn mers Ăâ˘i nu cred ca doar acel zgomot l-ar putea ĂŽnregistra telefonul. Nu huruie, e destul de discret zgomotul (ca la vechile Dacia, cand bateau tachetii- identic).

Plus ca e doar ĂŽntr-o anumita plaja, ex: a 1-a intre 1400 Ăâ˘i 1500 rpm, deci o secunda, maxim 2, apoi nu se mai aude, apoi ĂŽn a 2-a intre 1800-1900 rpm, tot asa 1-2 secunde.

 

 

Trimite-l clar doar pe cel cu probleme (oricum ele merg in pereche, adica 1-3 si 2-4, de obicei cand e inject. nr.1 stricat o sa corecteze si inject. nr.3 dupa el si asa vei avea si la 3 o valoare mai crescuta insa doar din cauza inject. 1).

 

Asa m-am hotarat - injectorul 1 pleacĂŁ la Zalau

 

Iti recomand oricum sa le desfaci pe toate, schimbat saibele de foc (4 buc) + oringurile micute de sus (4 buc) + curatare in locasul injectoarelor

 

Le cumpar si saibele si o-ringurile, clar.

 

Ptr cine va fi curios, voi posta dupa ce rezolv problema, poze insa din pacate nu voi avea cum sa pun, nefacand eu operatiunile.

 

Pana atunci, daca mai stiu unii-altii, sau au mai trecut prin experiente similare Ăâ˘i au placerea de a impartasi, ii rog sa o faca.

 

 

 

 

 

Trimis de pe al meu SM-N920C folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

salut, eu am injectorul 2 cu o valoare de 1.2 la cald, in turatie scade spre 0 si chiar trece pe -, dupa ce las aceleratia revine incet la 1.0 - 1.2, zgomote sau tacanituri nu sunt, de schimbat testerul nu il da de schimbat, masina merge bine, porneste impecabil, are rost sa imi bat capul cu el, imi poate infunda dpf dc e la 1.2?
Link to comment
Share on other sites

Deci, revin cu valorile la rece dupa pornire si la cald din nou,

 

Dupa pornire, temperatura exterioara -4,5

 

Cylinder 1: -0,5

Cylinder 2: +0,5

Cylinder 3: +1,0

Cylinder 4: -1,0

 

La cald la o temperatura de 80 grade

 

Cylinder 1: -0,2

Cylinder 2: +0,7

Cylinder 3: 0,0

Cylinder 4: -0,5

 

Cand apa ajunge la 87 si este foarte fierbinte motorul, inj 2 a ajuns maxim la 1,2 de obicei sta in 1 sau 1.1

 

Oricum , dupa cum am spus, porneste perfect la -14 cat am prins, merge perfect rotund, nu oscileaza turometrul, trage bine, consumul e de 10-11 pe oras acum, extern am scos si 4,8, le-am verificat deoarece filtrul de particule mi se regenereaza apx la 200 de km , am niste funingine dupa pe esapament sau la turatii mari, oricum in ianuarie trimit filtru la curatat si vad pe urma, am pus si softul original ieri la loc sa vad dc e vreo diferenta la injectoare dar au aceasi valoare.

Edited by cristianpop2016
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, injectorul 3 are o valoare mai mare, la rece, dar nu cred ca e ceva de speriat.

Cel putin din ce m-am documentat eu.

Sincer, mai ales ca ai zis ca porneste usor, trage, nu vad de ce ti-ai face griji...

Sau mai bine zis, eu, ĂŽn conditiile descrise de tine, nu mi-as face

 

Trimis de pe al meu SM-N920C folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare,

Aduc si eu o complectare topicului, pentru ca ma aflu intr-o situatie similara.

 

Este vorba de un E91 2012 ED (120KW) ~ 160.000km.

Masina o tin acasa in garaj, deci dimineata nu prea o pornesc la rece, sa zic asa. Am plecat de sarbatori la parinti, si a stat afara, peste noapte la -10'. Dimineata am pornit cu treaba, nu apucase motorul sa se incalzeasca, ca am incercat o depasire, eram in treapta 3, cand am auzit de sub capota un sunet pe care nu il mai intalnisem la masina, un fel de troncanit (ca si cum as fi avut un motor de tractoras). Bun, mai incerc 2-3 accelerari in treapta 2 sau 3, la fel, acelasi zgomot intre ~ 1.600RPM si 2.200, dupa a 4a accelerare, zgomotul a disparut. Speriat de ideea ca ar putea fi distributia, sau tachetii, m-am programat la Autotransilvania in Cluj pentru o diagnoza, noroc cu cele -11'C de azi din Cluj, ca am putut testa.

 

Dupa cateva ore, vine verdictul, compensarea pe injectorul 1 era de 1,1 (marja lor fiind intre -5 si +4), iar recomandarea celor de la reprezentanta era de schimbat toate cele 4 injectoarele.

 

In cazul acesta, eu ma gandesc ca totusi, e putin cam obscen sa platesc ~9.000 lei(2.300 bucata plus manopera), pentru un injector care inca e in parametrii . Daca poate cineva sa imi dea o recomandare, o primesc cu bucurie.

Cu stima :)

Link to comment
Share on other sites

SI eu am aceeasi problema, injectoare 3 si 4 se duc in compensare 2, 3 chiar si 4 (4 cand bag in D la rece, uneori):

 

Tot intreb in stanga si in dreapta:

 

1. Prima varianta ar fi : reconditionat, dat toate injectoarele afara, testate pe banc si reparat pe cel stricat, am vorbit la expres diesel, spuneau ca depinde de ce este stricat la el:

-diuza + supapa retur- costa cam 900 de ron de reparat, ei mi-au propus si injectoare reconditionate de fabrica la pretul de 1200 ron cu tva

-testare pe banc-60 de ron bucata... preturi maricele.

Pentru reconditionare ar mai fi si tipul de la Zalau, stiu ca il recomanda Kenbobo, WIN&0 a reparat la el, am vorbit cu el la telefon, preturi in jur de 200-300 ron + tva de bucata, depinde de ce este stricat in el, WIN60 stiu ca a platit ~1700-1800 ron.

Cred ca asta e situl: http://reparații-injectoare.ro/Contact

 

2.A doua varianta ar fi sa iei injectoare sh, si eventual sa le testezi pe banc inainte, daca masina se poate porni poti verifica compensarile direct pe masina, ideal ar fi sa fie sub 1, 0.5 maxim.

Sunt cativa chiar aici pe forum care se ocupa: msasha sau roscatu.

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

Sa poti verifica direct pe masina e mai greu. Pentru ca inseamna sa mergi cu masina la firma de dezmembrari, rezulta motorul este cald (sau cel putin incalzit)si valoarile de compensare nu mai sunt relevante.

Sau, cum e la mine, dupa 4-5 km, sunetul dispare, tot pentru ca motorul se incalzeste si nu vei stii daca a doua zi nu va suna la fel.

Eu l-am facut, la Zalau (de fapt langa Zalau), sunetul il am insa in continuare, chiar daca am schimbat si motorina(am pus OMV Maxx).

Dupa ce voi face o noua diagnoza (nu am mai facut alta, de cand am reconditionat injectorul), vad ce valori voi avea si voi mai incerca un test si cu motorina de la Mol (cea premium).

Daca sunetul va ramane, voi incerca aditivul ptr injectoare OE de la BMW.

Daca nici asa nu va disparea, voi lua unul SH (in Cluj am primit niste preturi destul de mari de la firmele de dezmembrare).

Daca nici varianta aceasta nu va functiona, voi lua unul nou.

Daca ai rabdare, pana fac toate aceste teste, te tin la curent asupra felului ĂŽn care am rezolvat problema.

 

Trimis de pe al meu SM-N920C folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna ziua tuturor!

Am trecut si eu cu masina prin aceasta problema care a fost rezolvata!

Ca sa o scurtez si sa nu va plictisesc, am trimis si eu injectoarele la verificat si reparat in Targu Mures, au printat cele doua variante BEFORE si AFTER, iar acum functioneaza ceas motorul. Au fost inlocuite toate"organele" injectoarelor(doar exteriorul a ramas acelasi) cu piese originale BOSCH. Pretul/injector-340 lei in luna martie 2017.

Daca va este de folos si va intereseaza, va ajut cu un nr. de telefon, si vorbiti acolo de problemele voastre cu dl.MARTON MIHALY - 0742 063 857.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna ziua, as rea sa va intreb ceva legat de injectoare

Problema la mine e regenerare deasa filtru particule si dupa curatare ( posibil e gata de el, dar nah), cineva zice ca poate fi de la injectoare eu zic ca nu, corectie pe ele la este de o.o-0.2 , masina trage bine si porneste bine nu z=guduie sau alte zgomote, probleme care s ate duca cu capul acolo, am intrebat la o firma de reconditionat injectoare si cred ca incercau sa ma abureasca ca e posibil sa fie decalibrate doar in sarcina si sa nu pulverizeze bine, eu stiu de la injectoarele clasice ca dc ele nu pulverizeaza cum trebuie e la relanti si nicidecum in sarcina, mai ales ca ele fiind si electronice ma gandesc ca orice abatere se simte pe masina sau efectiv la corectia acestora.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.