Jump to content

Diferential carcasa mica / media


pyu

Recommended Posts

La cati cp/nm rezista un diferential carcasa mica (168mm) si la cat rezista unul carcasa medie (sau carcasa mare, cum e numit la noi 188mm)?

Momentan am pe e36-le meu un lsd carcasa mica, cutie in 6 trepte, si din cauza cardanului (acesta - 1418mm) nu am cum sa pun carcasa mare.

Ori caut un cardan mai scurt, bucata ce se prinde in cutie sa fie la fel ca lungime, si bucata dinspre diferential sa fie mai scurta, ori las asa si ma rog sa reziste diferentialul carcasa mica.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Ce motor si ce modificari ai la masina?

Masina ce model a fost stock?

 

Masina a fost 316i.

 

Modificarile sunt destule. Motorul este un 2.8 dublu vanos (M52TUB28), cutia in 6 de pe un e60 (aceeasi cutie ca si pe e46 benzina in 6), cardan de 325i E46 automat, blocant carcasa mica 2.73 de tds.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca diferentialul duce puterea motorului de 2.8i.

Totusi este diferential de 2.5TD care are cuplul foarte apropiat de 2.8i.

Mai ajuta si cutia in 6 trepte de e60 care cred ca are rapoarte mai lungi decat e36, in sensul ca rapoartele mai lungi ar atenua din cuplu.

 

Puctul slab din transmisia ta sunt planetarele,ele duc tot greul.

Cele de pe carcasa medie sunt mult mai solide.

Dar daca nu abuzezi (gen drift)nu ar trebui sa ai probleme.

 

Merg puse planetare de pe carcasa medie dar trebuie sudate de diff ,cea ce este o modificare mai extrema (dar a fost facuta de altii).

 

Atentie la un eventual schimb de diff sau planetare trebuie luat in calcul si faptul ca planetarele ar putea fi "sudate"de fuzeta datorita vechimi masini.

Sunt patit cu ambele la schimbarea rulmentiilor.O adevarata distractie.

 

P.S.Cum se simte masina cu modificarile de transmisie fata de un e36 328i stock?Ma refer la acclelerare si la drum lung?

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Este de tds, dar modificat.

Adica pinionul de atac si coroana sunt de open 2.73, cred ca 318tds, iar miezul blocant este de pe un 318is.

Cred ca un nebun cu tds a vrut blocant si a scos miezul si l-a pus in diferentialul lui.

Acelasi lucru vroiam sa fac eu, sa mut miezul blocant intr-un 3.38, dar l-am stricat pana sa apuc sa fac asta, i-am gripat rulmentul la pinion - lipsa ulei.

 

Ca o comparatie intre cutia de e60, 6 trepte (btw, s-a pus si pe e46 benzina, dar astea sunt foarte rare), treapta a 1-a e un pic mai scurta, dar nesemnificativ, restul (2,3,4,5) sunt identice ca rapoarte.

A 5-a e tot 1:1. Iar a 6-a e ceva mai lunga, 0.8 sau 0.85.

 

Momentan merg pe planeratere de carcasa medie, si trompele tot de carcasa medie, scurtate cu 6mm, si bagate in carcasa mica. Dar cum ai zis si tu, daca nu le sudezi, nu stau.

Initial am crezut ca merge, ca nu voi avea probleme, dar dupa ce am studiat mai mult am aflat ca daca nu le sudezi nu stau - si prelinge pe langa ele - cred ca am gasit solutia, sunt flanse pentru adaptare planerate carcasa medie pe trompe de carcasa mica.

Legat de planetare/fuzeta, nu e cazul, acu 1 an am schimbat rulmentii si dupa 2-3 ore de distractie au iesit. Si as avea planetarele de carcasa mica, dar parca nu le-as schimba pe astea...

 

La drum lung e foarte ok, cu a 6-a in 3000 rpm parca ajunge pe la 140, iar cu a 5-a era undeva la 120 - cred.

 

Cutia e mai silentioasa, cel putin asa mi se pare, se aude mai frumos tot ansamblul motor / cutie. Ori cea veche era prea zgomotoasa (daca ma bagam sub masina cu motorul pornit, facea zgomot), nu bag mana in foc. Si cum nu sufar de nebunia zgomotului de evacuare - care este foarte silentioasa, se aude foarte bine motorul.

 

Oricum e prea lung diferentialul asta, nu prea imi place.

 

Motivele pentru care am pus cutia asta sunt:

- cutia veche zgomotoasa

- treapta 1 la rece - intra mai greu

- am zis ca daca tot fac o treaba, mai pun ceva si o fac mai bine

- vreau sa pun un 3.15 / 3.23 / 3.38 - blocant pe masina, iar treapta a 6-a ma va ajuta sa am o viteza de croaziera destul de buna la o turatie decenta, cam cum aveam in treapta a 5-a cu 2.93. Ma rog, pe undeva pe acolo.

 

Am avut 3.38 open pe masina, si chiar tragea mai bine decat ma asteptam, dar cu 5 trepte aveam un top speed de 190-200 km la ora. Nu ca as ajunge la viteza asta, dar la un drum lung, ar fi fost un chin sa merg cu 140-160.

 

Treaba cu cutia in 6 pare simpla. In realitate a fost un chin, resursele au fost destul de putine.

Axul cutiei e mai scurt, nu se mai pupa cum trebuie cu rulmentul de ghidaj din capatul arborelui. Din cauza asta, la montaj a cazut acel rulment in spatiul din mijlocul volantei.

Pana cand l-a prins intre disc si volanta. Rezultatul, jumatate de disc a fost facut praf. 4-5 secunde a pocnit pe acolo de ziceai ca mai are un pic si crapa, apoi nu mai intrau toate treptele.

A doua oara am facut un adaptor care impinge rulmentul pana in priza la cutie, rulment nou, kit ambreiaj nou, si problemele s-au rezolvat. Suportul la cutie a trebuit facut de la zero, din platbanda de 8mm grosime. E mai lunga cu vreo 10-12 cm, si nu se mai potriveste vechiul suport. La timonerie la fel, au fost scurtate tijele, si cam atat.

 

Greu, dar bucuria copilului... :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

140 km/h la 3k rpm suna bine pt consum dar cred eu cam taie din elanul unui 2.8i.

Cum am mai spus diferentialul ar trebui sa reziste la o utilizare normala cu motorul de 2.8i.Dar mai trebuie luat in calcul si faptul ca ai facut foarte multe modificari la transmisie.

 

 

Eu am 2.93 stock si ma bate gandul sa trec la 3.15 (de pe 325i) in speranta ca devine putin mai sprintena(nu ca ar fi lesinata dar ceva in plus nu strica).

 

Sunt curios daca timpi 0-100 km/h se modifica in functie de diferential 2.93 vs 3.15 vs 3.23.Cunosti ceva date in legatura cu asta?

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

A 6-a doar pentru croaziera. Ii taie elanul, e mai greoaie ca a 5-a, dar e acceptabil.

 

De la 2.93 la 3.38 este o diferenta foarte mare.

Atata timp cat ii poti da 100 cu a 2-a, timpii sunt mai buni fata de 2.93.

Cu 3.15 sigur ii dai suta cu a doua, dar cu 3.23 nu stiu ce sa zic, nu-s sigur. Cam asa vroiam si eu sa pun, 3.15 sau 3.23, dar se gasesc mai greu, mai ales blocant.

(Chiar am vazut pe olx miez de 3.15, cu tot cu coroana si melc la 250 ron - dar pana nu scurtez cardanul, sau pana nu pun unul mai scurt nu am facut nimic).

 

Si cu 2.93 era destul de ok, dar dupa 40-50 km/ora. Daca nu vrei sa abuzezi de ambreiaj, nu prea ai cum sa pleci tare de pe loc.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Nici o sansa din pacate sa faci o asemenea modificare (fie sa folosesti un lsd de pe e36 sau doar internele) fara sa cheltui mai mult decat dai pe un lsd facut pt masina ta.

Atat la e36 cat si la e46 difera prinderile diferentialului pe sasiu.

Iar diferentialul in sine are alte specificatii de design de la un model la altul(intern si extern).

 

Solutiile tale ar fi in functie de necesitate.

Lsd de m3 e46 la mana a doua.

Sau diferentialul tau sudat (dar nu petru condus pe drumuri publice).

 

Pe ce motorizare vrei sa-l pui (sper ca nu 318i :) )?

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Era strict informativa intrebarea, nu planuiesc sa pun lsd pe masina actuala. Pentru un 325i, de exemplu, eu zic ca ar merita modificarea. Multumesc de informatii.

Inseamna ca am scris eu prea mult :smile:

Se merita LSD pe 325i dar la ce preturi se vand pt e46 iti vine sa te gandesti a doua oara.

Eu am beneficiat si inca o fac pe 320i.

Iarna in Romania,in Grecia (unde am folosit masina cativa ani)la un condus mai sportiv unde asfaltul in unele locuri este foarte alunecos(lucios)datorita climei.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Era la un moment dat un lsd la 200 euro - de e46, pe olx. Cauti saptamanal, pana dai de unul :)

Si poate ai noroc si e si ok.

 

Confirm, pana acum am vazut doar beneficii pe zapada (am prins doar doua ninsori, iar una din ele la un drum de aproape 100km pe zapada, mazga, gheata), si chiar se simte in acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In treapta a 6-a, minus 7-8km si iese viteza reala de pe gps.

 

Mult prea lung diferentialul, trebuie sa ii schimb neaparat pinionul de atac si coroana.

E un procedeu complicat? Vazusem pe undeva ca trebuie centrata coroana bine...

post-13255-0-59849700-1482994835_thumb.png

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.