Jump to content

Incarcarea corecta a bateriei cu redresorul


Recommended Posts

Am niste nelamuriri legate de modul corect de incarcare a bateriei. Am un redresor inteligent, POWERING SmartCharge+12 de max 12A. Problema/dilema consta in faptul ca daca conectez redresorul la baterie(are si o functie de verificare a bateriei), acesta imi arata ca bateria e la 20% incarcare. Am verificat bateria si la un electrician si a zis ca la fel, bateria are descarcare, avand undeva intre 12,2-12,3 Volti. Buuun, am pus redresorul in masina, am conectat clestii la baterie(la ambele borne) si a inceput sa incarce. Am lasat-o pana a doua zi cand imi afisa redresorul ca e FULL adica incarcata complet. Dupa o zi, adica azi, am pus iar redresorul sa vad incarcarea bateriei si imi apare iar ca e la 20 la suta. Ce nu fac bine? Redresorul l-am verificat, incarca alte baterii asa cum trebuie. Oare conteaza ca e AGM?, desi pe cutie scrie ca e ok si pt tipul asta de baterii. Mentionez ca clestele de minus l-am conectat la borna de minus a bateriei, desi nu era scoasa de pe masina. Trebuia sa o conectez neaparat la sasiu? Pe bimmerpost zicea unul ca ar trebui incarcata bateria prin borna de plus de sub capota, nu direct pe baterie. Incarcarea masinii este buna, consumatori parazitari nu are masina. Daca las deschis portbagajul, dupa cateva minute, voltajul bateriei urca pana imi arata redresorul ca e la 60%. In momentul cand apas pe telecomanda sa desachid masina sau portbagajul, scade instantaneu la 20%.

Bateria are vreo 9 luni, e Varta de 95Ah, AGM, inregistrata pe masina, BMW E90 LCI 2010 cu start stop dezactivat permanent...

Edited by Rico24
Link to comment
Share on other sites

Bateria se incarca direct pe bornele ei, nu pe priza de + din compartimentul motor. Se deconecteaza absolut orice consumator in momentul incarcarii. De preferat se da jos de pe masina. Exista pericol de scurgere, degajare de vapori, explozie in cazuri rare, etc.

Dupa simptomele enumerate de tine,daca nu exista un consumator anormal pe timp de repaus, bateria nu tine curent. Exista posibilitatea ca bateria sa ramana fara electrolit sau nivelul acestuia sa fie insuficient.

Bateria nu mai are garantie?

Ca lamurire, bateria AGM este recomandata pt masinile cu start/stop fiind costruita sa reziste la un ciclu mult mai mare de porniri si mult mai frecvente,fata de o baterie normala. Faptul ca nu folosesti functia start-stop reduce, printre altele, uzura bateriei

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Bateria se incarca direct pe bornele ei, nu pe priza de + din compartimentul motor. Se deconecteaza absolut orice consumator in momentul incarcarii. De preferat se da jos de pe masina. Exista pericol de scurgere, degajare de vapori, explozie in cazuri rare, etc.

Dupa simptomele enumerate de tine,daca nu exista un consumator anormal pe timp de repaus, bateria nu tine curent. Exista posibilitatea ca bateria sa ramana fara electrolit sau nivelul acestuia sa fie insuficient.

Bateria nu mai are garantie?

Ca lamurire, bateria AGM este recomandata pt masinile cu start/stop fiind costruita sa reziste la un ciclu mult mai mare de porniri si mult mai frecvente,fata de o baterie normala. Faptul ca nu folosesti functia start-stop reduce, printre altele, uzura bateriei

 

Te rog nu induce lumea in eroare, nu e nevoie sa dai bateria jos, se poate incarca pe bornele de la motor.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

deci s-a lamurit problema cu pe unde se incarca bateria. in manual scrie ca se incarca pe la bornele de la motor, cu minusul pe un surub special de acolo si cu motorul oprit.

bateria e noua, ar trebui sa retina sarcina. ma gandesc ca poate interfereaza electronica masinii cu redresorul si ii indica gresit ca e incarcata bateria? :blink: sau din cauza frigului sa fie vreo problema? bateria cred ca inca mai e in garantie dar nu vreau sa ma apuc sa o scot degeaba din portbagaj mai ales ca iese greu ca naiba si pe frigul asta e cu atat mai nasol...inca nu am primit niciun avertisment de la masina de baterie slaba...

Edited by Rico24
Link to comment
Share on other sites

Asa imi arata si mie si am incarcator CTEK care il vinde si bmw. Daca bateria e incarcata si il deconectez, cand il conectez iarasi imi indica bateria slaba pana isi calculeaza nivelul de incarcare al bateriei. Nu te stresa, cand e slabita o sa iti dai seama. si eu am agm 90ah

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ce ma deruteaza pe mine e ca tensiunea e mica daca masor bateria inainte sau imediat dupa inchiderea masinii. dupa 10 15 minute, imi indica undeva la 60 sau chiar 100% baterie incarcata(ca voltaj pe redresor). in momentul in care deschid masina, voltajul scade instant. stiu ca se aprind tot felul de chestii prin masina, becuri, calculatoare, etc, si asta as vrea sa aflu, daca e normal sa scada tensiunea asa mult. am si webasto pe masina pe care nu il folosesc din cauza asta, mi-e frica sa nu imi termine bateria de tot. daca as sti ca e ok, l-as folosi mai des si as pune bateria la incarcat o data pe saptamana, cat stau la servici 8 ore.... poate cineva sa masoare tensiunea in bateria lui si sa imi zica si mie ce voltaj are?
Link to comment
Share on other sites

Madutzu25 in manual scrie sa incarci bateria prin compartimentul motor. Sa vorbesti te rog la BMW sa le spui si lor unde au gresit si sa modifice dracu odata manualele alea sa putem da bateriile jos de pe masina cu totii sa le incarcam corect, frumos, elegant...

Esti electrician cumva? Daca asa scrie in manual nu inseamna ca e cea mai corecta procedura

 

Te rog nu induce lumea in eroare, nu e nevoie sa dai bateria jos, se poate incarca pe bornele de la motor.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nu induc pe nimeni in eroare, am spus ca e indicat, nu ca asa trebuie.

Daca incarci bateria pe masina, cat de exact citeste redresorul parametrii bateriei daca in paralel sunt legati consumatori?

 

...inca nu am primit niciun avertisment de la masina de baterie slaba...

Atunci de iti faci griji?

In situatia asta redresorul nu pare a indica corect. Ci 20% din capacitatea bateriei nu pornea si aveai avertizare pe bord. Nu stiu de de am inteles ca ai avea probleme la pornire, cand defapt nu ai.

Mergi la un comerciand autorizat de baterii auto, au tester mult mai performant decat un ampermetru de redresor. Iti pot spune exact daca ai sau nu o problema cu bateria

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.