Jump to content

Transplant motor e36 2.0 pe e46 1.8


Hightlink

Recommended Posts

Salut,

De ceva vreme am un e46 cu motor de 1.8 115 cai, VVT (N42B18 cred) si as vrea mai mult putere insa dupa multe nopti pierdute citind pe internet diverse forumuri am ajuns la concluzia ca necesita prea multa investitie pt putini cai in plus.

 

Insa am o idee, daca iau motorul M50B20 sau M52B20 de 2.0 6 cilindrii de pe e36, se potriveste pe e46-ul meu? In ideea ca trec la 150 de cai si ajung sa am si un motor mai fiabil pe masina.

 

Intrebarile sunt:

-se merita? diferenta de putere se simte?

-ce piese ar mai trebui schimbate si ce costuri implica?

-si cel mai important... se poate omologa? si cam care ar fi taxele? Nu depaseste o crestere de putere de 40% dar vine de pe un alt model... cum se procedeaza si ce cheltuieli implica?

Link to comment
Share on other sites

Cauta M52TUB20, s-a pus pe e46 NFL asa ca ar trebui sa fie ok din punctul asta de vedere.

 

Problema e ca tu ai DSC iar M52-ul venea doar cu ASC, astfel difera planetarele si nu o sa poti sa pui senzorii de DSC. Trebuie vazut daca poti pastra planetarele si fuzetele tale.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cauta M52TUB20, s-a pus pe e46 NFL asa ca ar trebui sa fie ok din punctul asta de vedere.

 

Problema e ca tu ai DSC iar M52-ul venea doar cu ASC, astfel difera planetarele si nu o sa poti sa pui senzorii de DSC. Trebuie vazut daca poti pastra planetarele si fuzetele tale.

 

M52TUB20 = M52B20? Nu gasesc pe google informatii despre acest cod :unsure:

Sunt fiabile? Si se potriveste mai ok zici?

 

Am ceva cunostinte de mecanica dar nici pe departe suficiente pentru un proiect de genu asa ca va cer ajutorul. :drinks:

Link to comment
Share on other sites

O optiune pentru tine este sa pui motorul N42B20, 2000 cmc capacitate, are 143 cp(Maximum power - Output - Horsepower :143 PS or 141 bhp or 105 kW @ 6000 rpm

Maximum torque :200 Nm or 147 lb.ft @ 3750 rpm) este un motor ce s-a pus pe caroseria ta si modificarile sunt minime; iar in ceea ce priveste puterea si felul in care este livrata, este superior motoarelor mai vechi de 2.0 de pe E36/E46 nfl (Maximum power - Output - Horsepower :150 PS or 148 bhp or 110 kW @ 5900 rpm Maximum torque :190 Nm or 140 lb.ft @ 3500 rpm).

 

A doua optiune este sa vinzi masina si sa cumperi una mai puternica, este mai simplu si per final mai ieftin.

Link to comment
Share on other sites

O optiune pentru tine este sa pui motorul N42B20, 2000 cmc capacitate, are 143 cp(Maximum power - Output - Horsepower :143 PS or 141 bhp or 105 kW @ 6000 rpm

Maximum torque :200 Nm or 147 lb.ft @ 3750 rpm) este un motor ce s-a pus pe caroseria ta si modificarile sunt minime; iar in ceea ce priveste puterea si felul in care este livrata, este superior motoarelor mai vechi de 2.0 de pe E36/E46 nfl (Maximum power - Output - Horsepower :150 PS or 148 bhp or 110 kW @ 5900 rpm Maximum torque :190 Nm or 140 lb.ft @ 3500 rpm).

 

A doua optiune este sa vinzi masina si sa cumperi una mai puternica, este mai simplu si per final mai ieftin.

 

Dar sunt mai problematice decat motoarele de pe e36 si raman tot la 4 clinidrii, asa treceam la 2.2 daca nu era problema de taxe pt ca trece cu 40% cresterea de putere.

 

Masina nu as vrea sa o schimb, am ceva echipari pe ea, e inmatriculata etc si as pierde mai mult daca o vand si iau alta decat daca as plati pentru un transplant + ca raman cu motorul vechi care e in conditie foarte buna, tocmai ce am schimbat la el garnituri, oringuri, semeringuri etc. fapt pt care m-am si "lecuit" de motoarele de pe e46 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

No offence, dar daca ai citit atat de mult inainte sa deschizi topicul, ai fi stiut ca masina ta, pe langa multe diferente ale instalatiei electrice, etc. are acceleratie electronica, iar motoarele pe care le-ai mentionat pentru transplant sunt motoare cu acceleratie clasica, pe cablu.De aceea, dpdv tehnic modificarea pe care o doresti este destul de dificila, si ar implica costuri si manopera(imi imaginez ca nu vei fi tu cel ce va schimba motoarele), cat si timp, care insumate vor reprezenta mult mai mult decat vanzarea masinii tale si achizitionarea unei alte masini.
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine sa cumper un e46 320i(150cp) de Anglia si iei ce vrei de pe masina aia.Asa ai toate piesele la indemana si pastrezi actuala caroserie.

 

Nu te complica cu motorul de pe e36.

De simtit se simte diferenta mare fata de 4 cilindri.

 

Dar totusi daca te gandesti a doua oara parca nu se merita deranjul.

Ori treci direct la un 2.8i sau o vinzi pe actuala si iei un 320i.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri.

Deci singura optiune este un 320i de 150 cai ca si transplant. Cat este de fiabil?

 

Un 2.8i suna tentant, dar folosesc masina zi de zi si nu vreau sa ma rupa la consum, de taxe nu mai vorbesc 😂

 

Am mai avut ideea unui kit de supercharger, pare mai usor de montat decat un turbo, insa un transplant pare mai simplu si mai ieftin.

 

Nu neg ca sunt un noob, dar usor usor invat + imi place mai mult ideea de a construii o masina in timp decat sa cumpar o masina de serie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.