Jump to content

Motor foarte silentios la altitudine


cornelb85

Recommended Posts

Va salut,

Am o intrebare foarte simpla in legatura cu Bmw X3 F25 20dx :

De ce cand sunt la altitudine de minim 700 m , vara sau iarna, motorul este foarte silentios si nu am nici o vibratie in volan sau la esapament de exemplu ? (zici ca e benzinara). Si pe deasupra accelereaza foarte bine si finut.

Acelasi comportament mai apare de cateva ori pe luna si acasa, in Constanta, dar la munte este tot timpul.

-Ca cifre: altitudine minim 6-700 m, presiune atmosferica maxim 950hPa, iar zilele trecute la munte erau aprox -10 grade.

-Senzorul BAP (de presiune barometrica), care este separat de MAP sensor, se pare ca functioneaza oarecum bine, deoarece atunci cand i-am facut diagnoza senzorul BAP arata 1025hPa, iar senzorul din telefon arata 1018 hPa, la fel cum arata si MAP sensor cu contactul pus (sau la relanti).

-Am curatat debitmetru si MAP sensor dar doar cu spray de curatat EGR, se vede o mica diferenta. Oare trebuie curatati cu spray de contacte ? Ca fapt divers Map senzor era plin de depuneri.

-As dori ca masina sa se comporte tot timpul asa cum se comporta la munte si nu stiu cum sa fac.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

@cristie35, (in caz ca nu a fost gluma) tu ai probleme la cap? Nu sunt afon in ale mecanicii, stiu ce vorbesc .

Cand stai 5 zile la munte nu mai ai probleme cu infundatul urechilor (ti se desfunda la loc dupa cateva ore). Cand zic silentios inseamna ca pot am masurat si cu o aplicatie de masurat decibelii (la munte arata cu 5 decibeli mai putin), dar si cu aplicatie de masurat vibratiile (la fel, la munte arata mai putin). Si faptul descris l-au observat mai multe persoane.

Stiu ca este ceva ce tine de admisia de aer sau de senzorii ce masoara presiunea si debitul aerului sau trebuie un update la softul masinii.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

In mod normal nu ar trebui sa existe diferente evidente in functionarea motorului indiferent de altitudine, din cauza asta motoarele au senzor separat de presiune atmosferica, ca ECU-ul sa adapteze mapele de injectie la presiunea atmosferica. Am doua teorii: 1.calitatea slaba a motorinei, probabil cu o motorina de calitate nu ar fi diferentele astea, 2.ai ecu-ul resoftat. Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Cand zic silentios inseamna ca pot am masurat si cu o aplicatie de masurat decibelii (la munte arata cu 5 decibeli mai putin), dar si cu aplicatie de masurat vibratiile (la fel, la munte arata mai putin).

 

3db inseamna dublarea nivelului de zgomot. Daca chiar ai cu 5db mai putin as zice ca este intradevar foarte silentios motorul ori aparatul cu care masori este stricat :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca exemplu cu acelasi telefon ( S4 mini) si cu aceeasi aplicatie (Sound Meter din Play), aveam asa:

- la Bmw E90 2.0d cu motor M 47 (m 47 !), fara Dpf aveam 62-63 decibeli la cald. M47 se auzea mult mai rotund, dar avea o 'nuanta' de zgomot mai groasa.

- la F25 2.0d , cu motor N 47, am 55 decibeli la cald, in conditiile de zi cu zi, cum am descris mai sus. In conditii de munte am 50 decibeli.

M-am gandit si la calitatea motorinei, influenteaza uneori dar nu este determinanta.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Cum sa insemne 3db dublarea? La ralanti are 60- 70 db un motor diesel. Cred ca e plauzibila treaba cu senzorii insa conteaza mult si motorina.

Pentru ca asa este in fizica :-) Mai exact este fix 1.995 raportul de putere.

Urechea umana nu percepe sunetul liniar ci logaritmic iar decibelul este unitatea de masura pentru presiunea sonora.

 

 

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deci vrei sa zici ca la 70 db fata de 67db, se aude dublu de tare?:))

Dap, din punct de vedere presiunii exercitate pe timpan raportul este fix de 1.995 mai mare la 70db data de 67 db iar spre exemplu presiunea acustica la 70 db este fix de 10 ori mai mare decat presiunea la 60db.

 

Oricum, cred ca este offtopic discutia asta :-)

Cu stima,

Daniel

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ca exemplu cu acelasi telefon ( S4 mini) si cu aceeasi aplicatie (Sound Meter din Play), aveam asa:

- la Bmw E90 2.0d cu motor M 47 (m 47 !), fara Dpf aveam 62-63 decibeli la cald. M47 se auzea mult mai rotund, dar avea o 'nuanta' de zgomot mai groasa.

- la F25 2.0d , cu motor N 47, am 55 decibeli la cald, in conditiile de zi cu zi, cum am descris mai sus. In conditii de munte am 50 decibeli.

Unde ai masurat nivelul asta? La motor cu capota deschisa ori in habitaclu?

Link to comment
Share on other sites

Va salut,

Am o intrebare foarte simpla in legatura cu Bmw X3 F25 20dx :

De ce cand sunt la altitudine de minim 700 m , vara sau iarna, motorul este foarte silentios si nu am nici o vibratie in volan sau la esapament de exemplu ? (zici ca e benzinara).

 

 

 

 

 

 

 

Pentru ca ai ralantiul mai mare,Gen 1000/min.

 

Ia sa te uiti unde sta.

Link to comment
Share on other sites

Eu intrebam pentru ca m-ai provocat de am masurat si eu cu acelasi soft la mine in E60 cu N47.

Cu motorul cald, ventilatia pe treapta 1 (care oricum nu se mai aude), valoarea oscila intre 40 si 43dB, din pozitia soferului.

Si ma gandeam cum s-o auzi la tine 55dB.

Link to comment
Share on other sites

ai masurat la aceeasi temperatura a motorului?

 

zgomotul mai scazut ar putea fi corelat cu presiunea mai scazuta a aerului + cantitatea mai mica de oxigen la altitudine -> compresie mai facila, detonatie mai slaba; mai mult ca sigur si puterea masinii e mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Eu intrebam pentru ca m-ai provocat de am masurat si eu cu acelasi soft la mine in E60 cu N47.

Cu motorul cald, ventilatia pe treapta 1 (care oricum nu se mai aude), valoarea oscila intre 40 si 43dB, din pozitia soferului.

Si ma gandeam cum s-o auzi la tine 55dB.

 

Ar fi bine sa inchizi ventilatia, ca nu poti sti cum bate in microfon. Am masurat deasupra joystickului de idrive. Ti-am zis, trebuie aplicatia Sound Meter, pe care am vazut ca o foloseste de ceva timp si cel ce face car review-uri de pe canalul Car Wow pe youtube. Dar e diferenta si intre telefoane, valorile acelea le-am avut cu S4 mini. Cu S7 si aceeasi aplicatie arata vreo doi decibeli mai putin .

Voi posta si link cu filmulet.

Link to comment
Share on other sites

,

 

 

acesta este link cu video in care motorul se aude incet. Nu am putut filma si cu masurarea efectiva, fiindca imi mai trebuia inca un telefon. In realitate se aude mai incet, fara nici o 'rontaiala' de motor diesel ( probabil mai amplifica microfonul si boxele - pt cine asculta la boxe mici) .

Link to comment
Share on other sites

Am masurat si eu. Am average 42 cu motorul cald la X1 cu n47, acelasi ca si pe x3-ul tau. Incearca sa masori cu alta aplicatie ca nu ai cum sa ai 55 la ralanti.

Uite screenshot recent de pe Samsung S7 cu 49 decibeli, adica in starea silent, ca in videoclipul de mai sus. In starea mai zgomotoasa imi arata 53-54 decibeli.

post-71448-0-19032100-1483539965_thumb.png

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Cornel,

 

Cred ca ai un inceput de problema de lant distributie - acel fasait continuu care se aude pe fundal in special cand stai in partea stanga fata.

Multumesc de observatie, dar eu observ ca nu se aude nici un fasait cand stau in masina... Fasaitul care se aude in exterior este prezent de 60.000km incoace (de doi ani), dar se aude destul de rar, mai ales cand motorul este rece. S-a nimerit sa se auda si acum. Nu imi mai fac griji cu fasaitul acesta, la inceput imi faceam.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

La 90% din N47 se aude.

Zilele trecute am ascultat un E90 2009 cu distributia schimbata anul trecut. Face la fel ca al meu.

Deja zgomotul specific a devenit atat de normal, ca nu stiu daca-ti mai dai seama cand ii grav.

Link to comment
Share on other sites

La motoarele acestea daca se aude fasait, nu inseamna ca are probleme distributia.

- Din ce am mai studiat distributie cu probleme inseamna ca trebuie sa se auda (chiar si din habitaclu) zgomot ''ca de bile de rulment intr-o galeata'' . Sau un tacanit ritmic .

 

Eu totusi schimb uleiul la 10-12.000 km (Bmw - Shell), nu ca altii la 30.000 .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.