Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Sfat achizitie f30


Adi B.

Recommended Posts

Buna seara, am si eu o dilema si sper sa obtin niste raspunsuri de la cei care se pricep mai bine. Momentan sunt in cautarea unui model de f30 si as vrea sa aflu mai multe detalii de la cei care poseda un astfel de model. Mai exact momentan m-am oprit asupra a doua masini care le-am gasit si mi-au convenit din punct de vedere al dotarilor. Ce este sigur este ca va fi un 320, dar nu stiu daca sa fie 320d sau un 320i. Tin sa precizez ca 320i are si xdrive, ceea ce mi se pare un foarte mare avatanj. Ambele modele sunt cu cutie automata! As vrea sa stiu:

- ce consum ar avea cele doua modele (reale, nu cele date de constructorr)

- ca si cost de intretinere ar fi vreo diferenta intre cele doua motoare?

- orice parere personala a celor care poseda un astfel de model

Multumesc si sper ca nu am dublat vreun topic de pe forum

Link to comment
Share on other sites

Xdrive-ul este util uneori, intrebarea e daca ai nevoie cu adevarat de el sau nu. Daca ti-ar placea sa il ai pentru 20 de zile pe an de mers prin zapada, pe care poti sa mergi si fara xdrive foarte usor...nu prea are rost. Iar pentru puterea asta nu isi are sensul in conditii normale.

Cati km pe an faci?

Iti recomand sa te interesezi la care motorizari este problematica distributia si sa le eviti, daca se poate.

Link to comment
Share on other sites

motorul pe benzina consuma cu ~2L in plus fata de cel diesel; mai adauga 1L pt xdrive; cel mai probabil vei avea consum 13-14 in oras si 8-9 afara pt benzinar.

 

xdrive merita doar daca mergi foarte agresiv, si nu prea adaptezi stilul la aderenta; si eventual in acele zile cand e zapada pe jos.

in acelasi timp, adauga spre 100kg la masina, plus mentenanta suplimentara, plus aglomerare mai mare pe puntea fata (acces mai greu de sub masina la diverse piese) si o directie mai grea.

 

eu am xdrive si stiu ce vorbesc - distributia am schimbat-o mai greu, am reconditionat un actuator de la xdrive, am schimbat uleiul in diferentialul fata, imi consuma cu ~1l in plus in oras, directia e destul de tare (sotia o manevreaza destul de greu la viteze mici, chiar si cu jante de 16 si latime 205, cu 17 si 225 deja e dificil).

 

dupa parerea mea xdrive merita la masini mai mari si mai puternice si la X-uri, nu pe seria 3; deja F30 are destule module care iti tin masina pe drum (ASC, DSC, DTC si alte acronime).

 

daca alegi benzina - merita 328i, e cu 10% mai scump la achizitie, consuma neglijabil in plus fata de 320i, dar are cu 30% mai multi cai putere pt doar cateva KG in plus.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri. Urmeaza sa ma mai gandesc si poate pe sfarsitul lunii sa efectuez cumpararea. Mai am o intrebare de care am uitat initial. Sunt unele modele "sport line" iar altele "luxury line", care ar fi diferentele intre cele doua modele?adica stric elemente de caroserie si interior?sau ar fi si ceva legat de suspenii, modul cum se comporta motorul etc? Am vazut clar ca la un model "sport line" are padele pe volan pt schimbatul vitezei, dar cam atat la prima vedere.
Link to comment
Share on other sites

Luxury line are jante style 414 si sport line are alte jante. Luxury line are scaune normale piele crem de obicei, sistem audio H&k, ec. Sport line are scaune sport, volan sport, unele cu padele. Sunt pachete de optiuni care vin cu aceste linii. caroseria si motorul sunt identice. 328i sau 328i xdrive este spectacol. Trage ft bine iar consumul in plus fata de 320d e neglijabil: 2-3l in plus. Inainte sa cumperi masina, fa un test cu aceastsa motorizare si ai sa intelegi ce vreau sa zic. Iti dau o parere subiectiva cand zic ca 328i este cea mai buna optiune, si acum regret ca nu mi-am luat 328i :D sper ca urmatoarea sa fie de 245 cai.
Link to comment
Share on other sites

vezi brosura de prezentare pt F30 - la pagina 3-4 prezinta ce include linia de echipare respectiva (modern/sport/luxury)

http://www.bmwbrochures.co.uk/0114/BMW_3S_Saloon_F30/files/inc/b39c6705b1.pdf

 

in general sunt dotari cosmetice pt interior sau pt exterior.

 

padele poti sa ai pe toate liniile de echipare, pt cutie automata si volanul potrivit; poti face si retrofit ulterior fara prea mare bataie de cap (cutie automata sa ai).

 

suspensiile sport sunt continute in pachetul M Sport (pag 5 in document), sau comandate separat (optiunea M Sport Suspension - cod 704).

mai exista si suspensii adaptive (optiunea Adaptive M Sport suspension - cod 2VF).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.