Jump to content

E36 pompa auxiliara apa


pyu

Recommended Posts

E36-le are pompa auxiliara de apa? Ma refer la motoarele in 6 cilindri.

 

Am o problema cu caldura. Adica nu inghet in masina, dar nici cald nu prea e. Aerul care vine pe la gurile de ventilatie e caldut chiar si dupa jumatate de ora de mers. Abia dupa o ora se incalzeste mai tare in masina.

Link to comment
Share on other sites

Termostatul e ok, sunt 100% sigur ca e ok.

Aerisirea e facuta corect, si nu o data.

Dar unde e pompa auxiliara? Am dublu climatronic. Macar sa verific ce e pe acolo, poate e infundat ceva.

Link to comment
Share on other sites

Asa ceva am si eu, doua din alea, probabil pentru ca am dublu climatronic.

Dar nu inteleg exact care e diferenta intre astea si pompa de recirculare.

Daca dau un search dupa un cod de pompa de recirculare, gasesc ceva asemanator cu:

81804_x800.jpg

Si seamana cu electrovalvele.

Care e diferenta?

Ar trebui sa am si electrovalvele si pompa auxiliara?

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu sa existe pompa auxiliara la e36.

 

E vorba de motorul TU, de pe e46, e38, etc, 2.8 dublu vanos. Asta sigur trebuie sa aiba pompa auxiliara.

 

Sau alta intrebare. Care este cea mai rapida varianta de a verifica daca radiatorul de incalzire de sub bord, sau conductele care duc la el nu sunt infundate?

Link to comment
Share on other sites

Te joci cu setarea temperaturii din panou, motorul fiind cu temperatura la jumate pe ceas, panoul de bord de sub volan scos - ca sa poti avea acces la aeroterma.

Vei vedea conductele care intra in radiatorul de sub bord si le verifici temperatura in fct de setarea din panou.

Link to comment
Share on other sites

Aeroterma la e36 e sub stergatoare.

Cred ca ai vrut sa zici ca sa am acces la conducte. Deci ar trebui ca in functie de temperatura, conductele alea sa fie mai calde sau mai reci?

Oricum, la mine, ori tin la 24-25 grade, ori tin pe 32 grade, in interior e aceeasi temperatura.

 

Singura data cand se incalzeste bine in masina este dupa ce o tin minim 5-10 minute la turatii de peste 4000. Am uitat sa precizez asta.

Link to comment
Share on other sites

Ma confrunt cu aceeasi problema. Caldura e cat de cat doar la peste 2000 de ture. Am tot clima bi-zone. Am desfacut robinetul acela dublu, l-am curatat, am bagat si solutie de curatat in radiator dar doar, doar se simte caldura cu toate ca ceasul de apa sta pe mijloc. Singura rezolvare se pare ca este o pompa auxiliara pe 12 v pusa pe retur. P.S. Daca cele trei furtunase de la robinetul de apa sunt fierbinti radiatorul e Ok. Doua (cele de deasupra) sunt de la tur iar cel de dedesupt e de la retur.Daca scoti mufa de la robinet ele se deschid. Alimentate ele se inchid. Poti incerca si asa.
Link to comment
Share on other sites

Deci scot alimentarea de la electrovalve, si caldura ar fi la maxim, nu? (Ma refer la volumul de apa calda).

 

E greu de ajuns la retur, ca sa pun o pompa auxiliara? (Nu mai stiu exact traseul lui, si nici nu pot deschide capota momentan, mi s-a rupt cablul). Mi-a promis cineva una, si as incerca si asa.

 

Mai devreme am pornit-o, am lasat-o 10 min la relanti, cand m-am uitat, acul era la jumatate, caldura venea cat de cat, dar parca nici volumul de aer nu e prea mare. Ma gandesc sa nu fie si vreo problema cu filtrul de polen, sa nu fie infundat, nu a fost schimbat de ceva vreme.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu gasesti electrovalve bune anuleazale . Faci un bypass si legi pe direct furtunul. Nu o sa mai ai posibiltatea sa reglezi asa bine tmepratura dar o sa ai caldura. Vara trebuie sa inchizi circuitul cu robineti.o solutie romaneasca
Link to comment
Share on other sites

Nu le-as anula, in cel mai rau caz iau altele noi, asta daca e din cauza lor.

Ma gandeam pe la anul sa pun si un preincalzitor pe unul din furtunele de apa, care duce la calorifer.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Am și eu aceeași problema , E36 compact 316i motorul de 1.9 105 cp -- apa sta la 90 dar parca nu bagĂŁ caldura cum ar trebui . Când accelerezi puțin bagĂŁ bine . Termostatul este schimbat ieri , pompa de apa acum vreo luna .

Furtunul din stânga ( returul ) este la ĂŽnceput rece , abia dupĂŁ ce merg o perioada se ĂŽncĂŁlzește , dar nu așa tare ca turul .. e normal ? Sistemul este AC manual , fĂŁrĂŁ clima . Am si eu aceste electrovalve de care vorbiți ? La service m-au speriat au zis ca s-ar putea sa fie garnitura de _chiulasa_ .

Link to comment
Share on other sites

Ce treaba sa aiba garnitura de chiulasa cu lipsa caldurii?

 

Garnitura se manifeste altfel (vapori de apa pe evacuare, presiune mare in instalatie, creste temperatura spre rosu, antigel in ulei, ulei in antigel ...).

 

Vezi daca ai ceva asemanator cu asta (poate fi format dintr-un cilindru, sau doi ca in imagime) sunt usor de remarcat.

 

http://www.mobilesource.ca/beyond/heatervalve.jpg

Link to comment
Share on other sites

Deci, sa rescriem intreaga procedura in forma corecta ca sa stie toata lumea cum se face o aerisire corespunzatoare.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

 

2. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul.

 

3. Adaugati incet lichid de racire pana ajunge la nivelul COLD (KALT)

 

4. Lasati busonul de la vasul de expansiune desfacut si porniti motorul, (cu motorul pornit) slabiti surubul de aerisire pana cand iese tot aerul din instalatie si va curge lichid. Dupa ce a iesit tot aerul din instalatie, strangeti surubul de aerisire, opriti motorul, strangeti la loc busonul vasului de expansiune.

 

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

 

Corectati-ma unde credeti ca am gresit.

 

 

http://www.bmwclub.r...ost__p__1290237

 

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Era pe undeva pe aici procedura exacta... Desfaci surubul ala cand sta acul la temperatura drept, si accelerezi usor pana cand nu mai scoate aer.

Dar in timpul asta trebuie sa fie temperatura la clima la maxim, si ventilatorul la maxim.

Link to comment
Share on other sites

Era pe undeva pe aici procedura exacta... Desfaci surubul ala cand sta acul la temperatura drept, si accelerezi usor pana cand nu mai scoate aer.

Dar in timpul asta trebuie sa fie temperatura la clima la maxim, si ventilatorul la maxim.

Daca nu stii, mai bine nu mai spui si altora impresii. E trecut mai sus procedeul corect!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu i-am dat toti pasii.

 

Nici la 316, nici la 323, nici la 328 nu imi scoate tot aerul din instalatie daca nu tin putin accelerat (1500-2000 rpm) in timp ce surubul de aerisire este desfacut.

 

Si la 316 de fiecare data mi se aerisea singura. Daca schimbam antigelul, puneam masina in panta, cu botul cat mai sus, desfaceam surubul de aerisire, turnam lichid pana cand nu mai iesea aer, ci doar lichid, il strangeam, scoteam excesul din vas, apoi porneam la drum.

Dupa 1-2 zile completam pana la jumatate si cam asta era. Si transpiram in masina iarna cu caldura la maxim.

 

 

De pe la cei mai mari de pe afara:

1) Using ramps or a jack get the front of the car 1' or more higher than

the rear. That will make the radiator and bleed screw the highest point

on the engine and facilitate removal of air.

 

2) With the bleed screw open, add coolant until no more air comes out of

the bleed.

 

3) Leave the filler cap off, or at least loose, and set the heat for max

temp and fan speed. Leaving the cap loose will prevent air that's still

in the system from causing a "coolant fountain" once the engine heats

up. Start the engine and allow it to warm up to operating temp. As it

warms up occasionally crack the bleed screw to release any air and top

up the coolant as necessary.

 

4) Once the engine is at temp bring it up to 2000-2500 for a few seconds

several times. Then crack the bleed until no more air is released. At

this point the heater should be throwing lots of hot air, which

indicates that the heater core is filled with coolant. You may have to

repeat this a few times to get all the air out.

 

5) Drive the car a bit, allow it to cool back down, and recheck the

bleed for air. Over the next few days you may get very small amounts (a

few bubbles) of air out of the bleed screw.

Edited by pyu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.