Jump to content

G30 - 520d


mikken

Recommended Posts

in principiu, mikken spune de leasing operational, care nu implica un avans.

 

in germania preturile sunt f mici pt operational. stiu pe cineva cu A6 de 80k euro care platea vreo 750.

 

companiile de leasing operational primesc discounturi bune de la producator, ei tranzactionand mii de masini anual.

probabil acel C200d este luat de compania de leasing de la mercedes cu aproape 40% discount(pt muritori discountul pe C klasse este acum 17% fiind un model vechi de 7 ani care va fi inlocuit).

 

rezulta o valoare neta pt masina aia la vreo 20.000 euro plus tva, din care mikken plateste 9000 plus tva in 3 ani.

ulterior masina este inchiriata timp de vreo 2 ani la alti clienti pt termene scurte etc.

la final, cand masina are 5 ani, este cumparata de samsarii turci cu 8000 plus tva si o vand romanilor cu 10.000 sa fie si ei smecheri la ei in tara

Edited by edit
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Contractul este pe 3 ani, cu 30.000km anual inclusi, iar la finalul contractului dai masina inapoi pur si simplu :)

 

Momentan balanta inclina spre 330d M-Pack, mi-e tare dor de un motor in 6 cilindri cu 0-100 in 5.5s :frantics:

Fac off topic, insa in franta platesti cam 500 euro pe luna, pe un contract de 37 luni /20.000 km pe an, si mai dai asta dupa lungi negocieri un avans de doar 2000 euro fata de 4500 cat cer ei la inceput; si la sfarsitul contractului, te freaca la fiecare zgarietura si mai fac o factura de 3000 euro (si imposibil sa tii in franta o masina nezgariata, nefrecata, neff), si iti ranjesc in nas spunand ca o reduc la 800, dar uite , hai sa mai semnezi un contract la ei pe inca 3 ani.

 

Acum orice ar fi, c class, seria 3, la banii aia eu nu m-as mai incurca sa cumpar masina, asa ai un cost anual asumat, nu ai devalorizare, si nici nu mai stai sa vinzi masina veche sa cumperi masina noua. Dar probabil ca in germania si spectrul electrificarii a dat niste frisoane si au mai scazut preturile, iar daimler concediaza ceva lume, iar asta trebuie sa se reflecte si in costurile de inchiriere.

Link to comment
Share on other sites

in principiu, mikken spune de leasing operational, care nu implica un avans.

 

in germania preturile sunt f mici pt operational. stiu pe cineva cu A6 de 80k euro care platea vreo 750.

 

companiile de leasing operational primesc discounturi bune de la producator, ei tranzactionand mii de masini anual.

probabil acel C200d este luat de compania de leasing de la mercedes cu aproape 40% discount(pt muritori discountul pe C klasse este acum 17% fiind un model vechi de 7 ani care va fi inlocuit).

 

rezulta o valoare neta pt masina aia la vreo 20.000 euro plus tva, din care mikken plateste 9000 plus tva in 3 ani.

ulterior masina este inchiriata timp de vreo 2 ani la alti clienti pt termene scurte etc.

la final, cand masina are 5 ani, este cumparata de samsarii turci cu 8000 plus tva si o vand romanilor cu 10.000 sa fie si ei smecheri la ei in tara

 

Total de acord, leasingul operational se practica tot mai des si la noi si ideea in sine le vine tot comod tot mai multor oameni(ma numar printre ei).

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

catre asta ne indreptam pentru ca asta se doreste, sa nu mai detinem nimic, de la orice mizilic gen frigider sau aragaz pana la masini si case, sa platim lunar abonamente la ele, in felul asta ai un ciclu asigurat al economiei si nu mai risti spike-uri mari, totul e mult mai previzibil. Singura conditie este sa pedalezi acolo la job, ca daca il pierzi vine si iti ia fierbatorul si toate cele ca nu ti-ai platit abonamentul :rolleyes: . Si tot asa consumul de resurse se va tot mari, ca oricum lumea vrea mereu chestii cat mai noi chiar daca si cele vechi sunt suficiente, dar trebuie sa se invarta roata si sa duduie economia. Edited by mik15
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Ca sa clarificam niste aspecte, ca altfel se intelege gresit...masina o iau prin firma la care lucrez. E practic company car, dar in Germania o poti folosi si in interes personal absolut oricat doresti, atata timp cat platesti statului un impozit (se considera beneficiu material deci se impoziteaza, evident :p)

 

Schema de calcul e destul de complexa, insa valorile date de mine este practic partea mea de plata din buzunar, nu rata de leasing primita de companie...deci e irelevanta orice comparatie cu alte tari.

 

Nu am avans si nici rata reziduala, nici limita de km, oricati fac in plus, va plati firma suplimentar nu eu. La 3 ani se schimba masina, o dau inapoi si comand una noua. Nu pot lua din niciun stoc, trebuie sa fie BTO, deci orice discount de la dealeri nu ma afecteaza cu nimic...la mine se calculeaza la list price. Avantajul e ca o pot configura cum vreau eu, dezavantajul e ca platesc impozit pe list price, deci o suma marisoara.

 

Nu ma intereseaza cum arata masina la finalul leasingului, are full CASCO si se poate remedia orice (platit tot de firma). Deasemenea in oferta sunt incluse anvelope iarna/vara nelimitat, adica oricand se tocesc sub nivelul acceptat, se schimba cu unele noi fara niciun cost suplimentar. Deasemenea nu platesc eu impozitul pentru masina, deci marimea motorului nu ma afecteaza personal...si cardurile de motorina sunt no limit :frantics:

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Ca sa clarificam niste aspecte, ca altfel se intelege gresit...masina o iau prin firma la care lucrez. E practic company car, dar in Germania o poti folosi si in interes personal absolut oricat doresti, atata timp cat platesti statului un impozit (se considera beneficiu material deci se impoziteaza, evident :p)

 

Schema de calcul e destul de complexa, insa valorile date de mine este practic partea mea de plata din buzunar, nu rata de leasing primita de companie...deci e irelevanta orice comparatie cu alte tari.

 

Nu am avans si nici rata reziduala, nici limita de km, oricati fac in plus, va plati firma suplimentar nu eu. La 3 ani se schimba masina, o dau inapoi si comand una noua. Nu pot lua din niciun stoc, trebuie sa fie BTO, deci orice discount de la dealeri nu ma afecteaza cu nimic...la mine se calculeaza la list price. Avantajul e ca o pot configura cum vreau eu, dezavantajul e ca platesc impozit pe list price, deci o suma marisoara.

 

Nu ma intereseaza cum arata masina la finalul leasingului, are full CASCO si se poate remedia orice (platit tot de firma). Deasemenea in oferta sunt incluse anvelope iarna/vara nelimitat, adica oricand se tocesc sub nivelul acceptat, se schimba cu unele noi fara niciun cost suplimentar. Deasemenea nu platesc eu impozitul pentru masina, deci marimea motorului nu ma afecteaza personal...si cardurile de motorina sunt no limit :frantics:

 

Multumim de explicatii!

 

PS: nu se fac angajari unde lucrezi ?:))

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

E o practica des intalnita in Germania, firmele ofera acest beneficiu petru a-si mentine angajatii fideli (bineinteles sa ai un job dinamic, care necesita cateva deplasari).

 

Dar practic masina nu e a ta, nu poti sa ii aduci nicio modificare, niciun retrofit, nu jante, nu nimic. Doar o iei si o folosesti ca in chirie.

 

Doar proprietarul de drept poate sa faca modificari, adica dupa vanzarea masinii dupa cei 3 ani.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da si nu...masina este inmatriculata pe numele meu. Daca vreau sa ii schimb jantele, o pot face fara probleme, dar pe banii mei si nu prea imi convine. Retrofituri nu ai cum sa faci oricum la o masina noua, in garantie, indiferent daca e prin companie sau private buy. In plus, nu vad de ce as face retrofituri cand am posibilitatea sa o configurez fix cu ce vreau eu, din fabrica :)
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stiam eu ceva :)))

 

Ideea e ca nu poti sa ii aduci modificari, ca ar trebui sa o dai inapoi in forma in care a fost. Nu stiu, folii, niste suspensii care nu se pot pune de fabrica, sau ma rog, ma refer in general la orice ar face un pasionat. E doar un bun de consum, fara prea multe discutii. O iei, te plimbi cu ea, o dai inapoi. Si ne mai scrii aici impresiile.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Company car se practica in toate tarile, inclusiv in Romania, si se poate folosi si in interes personal. Probabil ai avut de ales intre cash allowance si company car, si ai un buget pe care ti-l pune compania la dispozitie, si ce vrei peste platesti tu.

De regula in politica companiilor se spune ce branduri poti alege, si ce nivel de eligibilitate ai (in functie de asta se stabileste si bugetul/ modelul de referinta la care ai dreptul). Probabil compania ta are contract cu LeasePlan, Arval, ALD sau Alphabet.

 

Nu de alta, dar din asta imi castig painea. :)

Edited by Kragod
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cam ceva de genul, dar cum spuneam...la orice masina noua, in garantie, nu prea poti modifica major. Schimbi suspensia, pierzi garantia :) Chestiile astea merg la masini SH, iesite din garantie. Folii sau alte nebunii poti pune, le dai jos dupa 3 ani si aia e.

 

@Kragod: cum spuneam, in Germania lucrurile stau putin altfel din punct de vedere legislatie si taxe, e complex si nu are sens sa discutam aici. Daca e cineva interesat de detalii, ii pot spune in privat. Altfel facem speculatii care nu sunt conforme cu realitatea :)

Edited by mikken
Link to comment
Share on other sites

Sunt tare curios daca merita franele M sport si diferentialul ala M. A avut cineva experiente si imi poate da un feedback?

 

G20-ul meu are frane M sport, dar nu mi-am comandat si diferentialul M, doar suspensie adaptiva. Conteaza f mult ce vrei de la masina. Franele M sunt peste cele standard, dar si suspensia e mai brutala decat G30, chiar daca e adaptiva. Diferenta de clasa se cunoaste.

 

Vrei masina mai sportiva, G20 330D este pentru tine.

Vrei masina sportish, dar cu comportament mai de limuzina, G30 este al tau, dar aici nu trebuie sa iti spun, ai avut.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

..masina o iau prin firma la care lucrez. E practic company car, dar in Germania o poti folosi si in interes personal absolut oricat doresti, atata timp cat platesti statului un impozit (se considera beneficiu material deci se impoziteaza, evident :p)

 

Schema de calcul e destul de complexa, insa valorile date de mine este practic partea mea de plata din buzunar, nu rata de leasing primita de companie...deci e irelevanta orice comparatie cu alte tari.

 

 

 

asa este si in Romania, daca masina este folosita in interes personal, se pot deduce doar jumatate din cheltuielile cu masina.

pt a demonstra ca nu este folosita in interes personal, trebuie sa ai foi de parcurs.

 

unii folosesc masina in inters (mai mult) personal, nu completeaza foi de parcurs nici macar fictive in care sa se arate fie si la modul mincinos ca masina a fost folosita exclusiv in interesul firmei, iar la contabilitate oamenii stau intr-un stres perpetuu de frica unui control.

Edited by edit
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

G20-ul meu are frane M sport, dar nu mi-am comandat si diferentialul M, doar suspensie adaptiva. Conteaza f mult ce vrei de la masina. Franele M sunt peste cele standard, dar si suspensia e mai brutala decat G30, chiar daca e adaptiva. Diferenta de clasa se cunoaste.

 

Vrei masina mai sportiva, G20 330D este pentru tine.

Vrei masina sportish, dar cu comportament mai de limuzina, G30 este al tau, dar aici nu trebuie sa iti spun, ai avut.

 

Franele M sport sincer le-as pune indiferent de motor, chiar si pe 2l diesel. Am vazut ca pe G20 se configureaza separat, insa pe G30 acum vin integrate in pachetul M.

 

Diferentialul ala e destul de scump si ca daily car si multa autostrada ma indoiesc ca va fi folosit la adevarata lui capacitate, deci better save the money pentru altceva.

 

Cu suspensia trebuie sa ma gandesc bine, imi place sa stea masina ferm pe sosea, dar coloanei mele nu prea :) Si dupa o operatie de hernie de disc la activ, cred ca ea castiga...

Link to comment
Share on other sites

Vulpea...strugurii,ce sa mai zici... toți ne dorim sĂŁ conducem ultimul model,configurat dupĂŁ propria dorințĂŁ,la care sĂŁ nu avem cheltuieli de ĂŽntreținere, sĂŁ nu dai bani pe combustibil,și tu vii și spui "offf,ce nașpa cĂŁ nu poți schimba suspensiile"😂😂😂

Cred cĂŁ Adi e invidios cĂŁ nu are un E39 la care sĂŁ poatĂŁ face retrofituri ĂŽn tihnĂŁ.

 

 

Te-ai gandit tu asa, sa ma articulezi? Cred ca nu ma cunosti, si crede-ma ca in momentul cand am luat E39 (masina care de altfel imi place mai mult decat orice mai nou), aveam bani de ultimul model (F10), dar am preferat sa iau un apartm. Probabil atat ma duce capul.

 

Deci crede-ma ca nu sunt acrii strugurii.

 

Singura mea observatie a fost ca in momentul cand iei o masina noua (in chirie), la care nu ii faci nimic, nu ai ce sa discuti zeci de pagini. Niste discutii pe marginea dotarilor si plimbarilor cu ea, dar cam atat.

 

Am luat masina, astea sunt dotarile. The end. End of story.

 

Tu extrapolezi discutia la intretinere, combustibil si tot felul de cacaturi, cu care sincer nu are nimeni treaba, in afara de tine.

  • Like 4
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Nu am nicio mentalitate si nici nu ai inteles despre ce e vorba.

 

E vorba de o masina in chirie... o dai inapoi peste 3 ani, nu ai voie sa ii faci nici macar stage 1, iar pt fiecare neajuns, dealerul te pune sa platesti.

 

E o masina imprumutata, ce e asa greu de inteles. Hai sa nu mai continuam ca devine penibila discutia. Aviz celor care mai dau reply pe subiect.

  • Like 4
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Franele M sport sincer le-as pune indiferent de motor, chiar si pe 2l diesel. Am vazut ca pe G20 se configureaza separat, insa pe G30 acum vin integrate in pachetul M.

 

Diferentialul ala e destul de scump si ca daily car si multa autostrada ma indoiesc ca va fi folosit la adevarata lui capacitate, deci better save the money pentru altceva.

 

Cu suspensia trebuie sa ma gandesc bine, imi place sa stea masina ferm pe sosea, dar coloanei mele nu prea :) Si dupa o operatie de hernie de disc la activ, cred ca ea castiga...

 

Tin sa te contrazic, cel putin in Romania (si ma indoiesc ca e diferit in Germania) franele M sport vin integrate in pachetul M la G20, la mine cel putin asa au venit.

 

Diferentialul te ajuta in curbe, si la condus "racing". E cam la celasi pret cu xdrive, eu am preferat sa aleg a doua optiune. Pe autostrada nu vei simti probabil diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.