Jump to content

G30 - 520d


mikken

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Si pe mine ma distreaza treaba asta cu + si - la postari. Sincer nu ii vad sensul in niciun fel, mai mult se isca discutii. Vrei sa spui ceva, de bine sau de rau, exprima-te domne in vorbe ca un om normal, ca e un forum ce incurajeaza libera exprimare :)

 

Legat de masina, nu am ridicat-o inca pentru ca abia m-am intors din concediu si sunt in Romania. Ma duc saptamana viitoare in Germania, aranjez BMW-ul pentru predare si o ridic pe cea noua. Si din pacate cam aici o sa se termine povestea...ca probabil nu voi mai putea posta aici :)

 

Intre timp mai mesteresc si la 944 ca dintr-o simpla revizie am ajuns sa reconditionez cam tot motorul, plus alte chestii :rolleyes:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eh, pai n-o sa fac topic masina mea cu Mercedes :) Dar o sa scriu pe aici niste impresii si comparatii cu seria 5, poate ajuta pe cineva.

 

Oricum, sufletul imi ramane aici pe forum si cine stie ce BMW mai apare...ca sunt in tratative pentru un M3 E46. Au inceput sa-mi placa vechiturile :p

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cumnatul meu a avut c220 cdi din 2017, si mai are si un glc si totusi si-a luat x4.

 

Si eu as fi facut la fel. Nu pt ca am ceva impotriva unei marci, dar e irational sa ai 2 bmw sau 2 mercedes iar a 3-a sa fie aceeasi marca.

 

In fond C klasse si GLC sunt aceesi masina. Ce sens are sa iei GlC coupe care e practic 95% identica cu glc-ul normal?!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In 3 ani cand iti va expira leasingul la asta, apare alt model de seria 5.

Il iei pe ala, sa faci o fala din nou. G30 facelift va fi deja o epava pe langa noul seria 5.

 

Eu, daca o sa imi mearga bine, pastrez si seria 5 si pt luna martie sper sa reusesc sa imi iau Range Rover Velar(m-am tot sucit de multe ori pana am aflat ca e discount de 21% pe Velar cu lansare in fabricatie)

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Evoque-ul e mai de saraci, din aceeasi clasa ca si X1, care e si el tot o bataie de joc si la interior si la exterior.

 

Plus ca evoque-ul ala e aparut in 2011. Standardale au crescut destul de mult chiar si la masinile compacte cum e Evoque, X1.

Spre exemplu, noul audi q3 mi se pare din alta lume la nivelul suv compact.

 

Velar e la clasa medie si ma astept la aceeasi calitate cu x3/4 si glc

 

E drept, si mie imi e frica de fiabilitate.

Edited by edit
  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi,

 

Revin dupa ceva timp cu impresii si comparatii E-Klasse vs. G30, in cazul in care poate ajuta pe cineva. Desi bineinteles spun de la inceput ca e vorba extrem de mult de gustul si preferintele fiecaruia, ca suntem toti diferiti :)

 

Incerc sa fiu cat mai structurat, pentru a fi usor de urmarit ca si comparatie directa:

 

- design exterior: ambele masini se confunda extrem de usor cu "fratii" mai mici, seria 3 respectiv C-Klasse, lucru care pe mine personal ma deranjeaza un pic. Pe alta parte, Mercedes are avantajul ca se confunda usor si cu S-Klasse, deci din punct de vedere al prestigiului si imaginii, e ceva mai bine. Mercedes e clar desenat sa fie limuzina, in stil clasic, cu forme elegante si rotunjite. Personal prefer design-ul seriei 5, fiind mai masculin si tineresc. Usile si portbagajul faceau un zgomot mai frumos la seria 5 la inchidere...la E-Klasse portbagajul cel putin zdrangane la inchidere de zici ca e Dacie. Ceva dezamagitor sunt anvelopele cu care a fost livrat E-Klasse: niste Hankook ordinare, zgomotoase ca naiba si fara aderenta celor Continental cu care a venit BMW-ul...trist :(

 

- design interior: la Mercedes este totul despre "look", la BMW este despre "feel" :) Si cu asta cred ca spun cam totul. Sunt profund dezamagit de plasticul ieftin folosit la E-Klasse la interior in anumite zone. Cum spuneam, cat timp te uiti la el...arata extraordinar, cand il iei la pipait sau te uiti de aproape, observi plastic tare ce da senzatia de ieftin si prost finisat. De exemplu pachetul de depozitare de la E-Klasse pe care platesti vreo 100 euro este o bataie de joc. Doua cup holdere in consola centrala care de fapt e un plastic tare ordinar made in China care se poate scoate, nu sta fest si in plus are capacitatea de a sustine orice pui in interior spre zero. La G30 acele "urechiuse" retractabile din interioul cup holderelor se muleaza pe sticla sau pahar si le tin cat de cat ferm pe pozitie, fiind totodata integrate in consola (si in dotarea standard). In plus la E pachetul minune vine cu niste bucati de plastic la fel de ordinar in buzunarele usilor, chipurile suport pentru sticle...au o forma complet inutila, nu sunt adanci deloc si foarte largi. Nu sta acolo nici sticla de 0.5l, nici de 1l, nici de 2l...complet useless si enervante. Mai mult, buzunarele usilor pe interior la BMW erau captusite si din plastic placut la atingere...la E-Klasse plastic ordinar :) Ca sa fiu fair, Mercedes are in pachetul asta si un cos pliabil cu care poti merge la supermarket si apoi il pui frumos in portbagaj in locasul special...bullshit :p Pachetul de lumini ambientale la E-Klasse e foarte impunator si "in your eyes", face o lumina puternica (reglabila ca intensitate totusi) si un ambient luxos si opulent. La G30 era ceva mai finut asa, personal imi placea mai mult. La Mercedes am bordul imbracat in piele si e super faina optiunea, mai ales ca e interiorul crem, cu trimuri maro imitatie de lemn si bordul si volanul in piele maro. Oricum e ceva ce se poate configura si la BMW, dar cred ca la seria 5 bordul arata binisor si fara piele...pe cand la E-Klass parca nu asa bine in standard equipment. Gurile de ventilatie sunt foarte faine si atent lucrate la E-Klasse, fata de plasticul ieftin de la BMW...insa nu poti tine telefonul in ele cu sistem de ala magnetic, pentru ca se misca liber stanga dreapta si sare telefonul la fiecare curba sau sens giratoriu :) Suportul pentru ochelari din plafon e o treaba interesanta la Mercedes, insa daca e soare afara nu ii poti purta 5 minute dupa ce ii scoti de acolo ca ard efectiv. Cotiera centrala e mai mica decat la G30, spatiul interior adanc si nu foarte util si parca imi placea mai mult cotiera lata de la seria 5. Butoanele de comanda a geamurilor de pe usa soferului sunt pozitionate mult prea in spate, total ne-ergonomic, tre sa ridici mana de pe cotiera si sa bajbai dupa ele sa deschizi geamul fara sa te uiti.

 

- scaunele sunt mai confortabile la E-Klasse fiind cele comfort din pachetul Exclusive (nu multi-contur), insa ca suport lateral cele sport de pe seria 5 erau mai misto (atata timp cat nu le configurezi cu piele Dakota care e extrem de dura...aceleasi scaune sport cu piele Nappa sunt un deliciu). Cred in continuare ca scaunele comfort de pe G30, cu piele Nappa, sunt un must have si best in class. Mercedes a venit standard cu niste presuri de toata jena, dintr-o mocheta aspra si scortoasa, gen cea mai ieftina mocheta de la Dedeman, in comparatie cu presurile standard de la G30 dintr-un material foarte soft la atingere si cu look mai premium.

 

- motorul pe Mercedes este cel de 2l diesel de 245CP (versiunea mai puternica), fiind mult mai zgomotos in oras la viteze mici fata de cel de 2l de pe G30 (de 190CP). La viteze mari pe autostrada, e insa foarte silentios, probabil si datorita turatiei joase tinuta de cutia cu 9 trepte. E mai rapid clar, insa nu da senzatia asta...urca in viteza foarte liniar si constant, fata de BMW care se simtea mai agresiv. Ca si consum pare o idee mai gurmand, dar nu am calculat exact. Computerul de bord imi arata 4.5% consum pe pilot automat la 135km/h, mers vreo 400km asa. In oras cred ca ia cam 1-2l mai mult decat seria 5 la acelasi stil de condus, poate chiar mai calm.

 

- suspensia pe perne de aer de la E-Klasse este sublima in special intr-un oras ca Bucurestiul, unde efectiv absoarbe imperfectiunile strazii excelent. Pe autostrada nu simti mare lucru, doar ca iti da senzatia ca masina pluteste efectiv. Se poate regla ca duritate pe modul sport si sport +, ceea ce o face aproape la fel ca G30 cu suspensia M sport. Alta chestie faina e ca se poate ridica din pernele de aer, util pentru drumuri denivelate, borduri inalte, etc.

 

- geamurile acustice si izolate termic sunt interesante doar cand bate soarele puternic si nu il mai simti asa ca te incinge, cat despre izolarea fonica nu prea imi dau seama daca fac ceva. La viteze mari (peste 200kmh) e destul de silentioasa, dar la fel era si G30-ul. La viteze mici prin oras, se aude motorul ca la tractoras. Nu cred ca merita peste 1000 euro aceasta optiune, nu as mai pune-o.

 

- sistemul de infotainment e enervant maxim cand vii de pe BMW, unde era totul intuitiv si simplu de folosit. Singurul plus este sistemul audio Burmester (nu cel de top), care se aude foarte clar si bine chiar la volum maxim. Compar cu hi-fi de pe G30, deci nu mere cu mere, insa cred ca daca ar fi sa compar cu Harman-ul de la BMW, ar castiga HK. Cele 2 subwoofere de sub scaunele fata fac treaba mult mai bine si parca tot sistemul are un sunet mai echilibrat si cu mai mult bass (personal imi place mai mult). Din pacate conectivitatea cu telefonul prin Android Auto nu functioneaza neam...iese din aplicatie dupa cateva secunde. Am inteles ca e un bug la Android dupa nush ce update, dar a fost dezamagitor pentru ca am pus optiunea aia doar ca sa pot folosi Waze pe ecranul mare al masinii (Smartphone integration). Touchpad-ul este complet inutil si enervant ca dai cu mana din greseala pe el, dar fara el arata urat (problema s-a rezolvat oricum la facelift, cu touch-ul nou...in echiparea standard + ecran cu touch). E un pic "de porc" sa ceri 1000 euro pentru display-ul mare + inca 1000 euro pentru cockpit-ul digital, care dpmdv nu arata wow. Eu am mers pe ceasurile clasice de bord, analogice, care imi plac maxim...mai old school.

 

- farurile sunt cele standard, la fel erau si la G30, insa mi se pare ca luminau mai bine la BMW

 

- franele sunt cele cu discuri mai mari si perforate si etrieri mai mari la Mercedes, cu roti pe 18" si franeaza parca mai bine decat BMW-ul cu roti pe 17" si frane standard, singurul minus fiind anvelopele care nu sunt wow deloc

 

- portbagajul pare mai mare la E-Klasse ca si capacitate si mai are un spatiu util de depozitare sub tablia aia, ceea ce imi place ca tin portbagajul clean. Dar are o "cocoasa" in partea dinspre bancheta, ceea ce face dubioasa incarcarea bagajelor sau impingerea lor pana in capat. Capitonajele si plasticele din interiorul portbagajului...dezastru a la Logan :)

 

- sisteme de asistenta si self drive nu am avut nici pe BMW, nu am pus nici pe Mercedes deci nu pot compara

 

 

Cam asta imi trece prin minte acum. Ca si concluzie, urmatoarea masina va fi seria 5 facelift...hahaha!

 

 

Multumim de feedback. Mi se pare destul de cuprinzator. In acelasi timp simt dezamagire din partea ta, lucru pe care-l exprimi si tu in ultima fraza. N-am avut Mercedes, dar m-am uitat la multe review-uri in ceea ce priveste aceste ultime generatii de la S-Class pana la C-Class si impresia a fost aceeasi. Arata bine cel putin la interior si cam atat. Acelasi design pot spune ca m-a atras si pe mine la aceste ultime modele, ca in rest modelele mai vechi chiar nu m-au atras absolut deloc. Pacat de ei ca au fentat la materiale si alte capitole importante.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru review, destul de obiectiv.

Am stat intr-un EKlasse la un prieten si la fel am observat plasticul ordinar mentionat de tine.

Si BMW are problemele lui, dar din punctul meu de vedere este peste MB.

MB au investit enorm de mult in ultimii ani, ca sa ajunga din urma competitorii.

Singura masina de la MB de remarcat, este AMG GT, dar acolo vorbim de altceva.

 

Te asteptam inapoi in Klan.

Once a Bimmer, always a Bimmer! :)

 

@edit - te rog, nu RRVelar. Sunt masini foarte misto desenate, insa doar atat.

Un prieten, a luat un Discovery din DE, extraordinara masina, 7 locuri...etc.

Ploua in ea. E una din problemele cunoscute la RR.

Scumpe in draci de intretinut, probleme de fiabilitate de nici la FIAT nu le mai gasesti.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri. Astea sunt cateva poze pe care am apucat sa le fac pana acum.

 

Din pacate sunt un pic dezamagit de anumite optiuni si de "ieftineala" care se simte la anumite capitole unde nu te astepti la clasa asta, dar sub nicio forma masina nu e rea. Am vrut sa incerc ceva orientat spre confort si asta am primit. Trebuie sa ma si obisnuiesc un pic cu masina, cu comenzile, cu meniurile alea...sa rezolve Android-ul problema de conectivitate...

 

Probabil daca ai configura masina cu mai multe chestii ar mai elimina din neajunsuri...dar se duce spre 80.000 euro lejer si deja mi se pare ca intri in cu totul alta gama. La BMW chiar daca mergi pe standard equipment primesti suficient, gen: navigatia mica merge brici, cu real time traffic information si tot...doar ca nu ai ecranul ala mai mare, senzori de parcare fata-spate in standard, covorase din material misto, oglinda interioara heliomata, frane bune cu anvelope premium, antifonare excelenta si un sistem de infotaiment foarte intuitiv si usor de folosit.

 

Vedem ce se mai intampla peste 3 ani si poate prind modelul nou de seria 5 daca il lanseaza pana atunci...teoretic asa ar trebui. Oricum la urmatoarea stiu exact ce sa configurez si ce nu :D

post-5641-0-19542000-1596783885_thumb.jpg

post-5641-0-90827100-1596783890_thumb.jpg

post-5641-0-22649000-1596783899_thumb.jpg

post-5641-0-02885100-1596783904_thumb.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.