Jump to content

consum ridicat E61 530xd


nutu_tim

Recommended Posts

Ptr win60

 

Tu recitesti vreodata ce scrii? Nu te zgarie la timpane dezacordurile si cratimele din pom?

 

Nu vezi ca-i vibreaza masina cand accelereaza si motorul e zgomotos? Ce plastice visezi tu ca fac zgomot iarna la motor in 6 cilindri? Clar are ceva probleme, nu neaparat care sa ii influenteze consumul, insa.

Edited by Cookie
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma...ca nu stii cum e sa ai o problema sau "chiar sa ai o problema" la masina si sa fi stresat ca mine din cauza asta...ce ai tu acolo nu este problema, eu ti-am zis care este singura explicatie pentru ca mi sa intamplat si mie, dupa ce am cumparato la vreo 6 luni am codat pe ea si mi s-a resetat tot...prima oara m-am speriat insa sa stabilizat, am pus eu niste poze cu consumul la 520d in exterior pentru "carcotasi", dar in cazul de fata "carcotasii" au dreptate...e61 530xd, nu stiu cum mergi tu cu masina, dar oricum ai merge 600-700 km cu un full motorul ala in regim urban e ok! Iar acul si la mine creste 15-20% cand accelerez usor de tot, insa mi se pare normal, adica asa mi-a facut de cand am luat-o (apropo intotdeauna mi-a placut cum arata consumul instant la bmw:D ).

 

 

Eu iti recomand altceva si dupa faci tu ce vrei, resetezi calculatorul, faci un drum de 300-500 km cu mers frumos si dupa mergi cu ea 1-2-3 luni in regim urban si zi-mi ce consum iti arata atunci, o sa fie acela de 7% sau cat ai zis.

 

Bafta si crede-ma pe cuvant, lasa masina in pace atata timp cat ai verificat-o si e ok! Iarna oricum vibreaza mai mult si baraie urat toate plasticele pana se incalzeste bine.

Ok..fair..

Atunci altfel..

Am avut consumul crescut, in decembrie am plecat acasa, drum de 1300 km aprix. Am resetat km, am resetat consumul..am ajuns in tara cu un consum de autostrada..peste 1000 km, aproape 8%!! Eu zic ca e f mult.

Mai departe..inapoi. pe acesti 1300 km acelasi procedeu! Am resetat tot, acelasi consum afisat de aproape 8. Mi-a mai ramas in rezervor aprox 30 % (din al 2-lea plin!!) Cu restul ce mi-a mai ramas, am mai reusit sa fac cam 200 km aici (rotunjit) si consumul afisat a ajuns peste 9%!! Pur si simplu am urmarit asta, la fiecate cativa km..crestea cu 0, ceva.. iar acum din nou peste 10%. Nu mi-a aratat niciodata mai mult de 8-8,5 in bord indiferent de cum, unde si cat am condus. Eventual doar primii km dupa resetare, pana sa stabilizat.

Daca e normal..si voi insiststi sa o las asa.. plm, o vand si gata! Ptr mine nu e normal!

Nu am nici un motiv de bascalie sau contre cu voi! Chiar am o problema si am rugat cine poate si vrea sa ajute.. nu vreau nici eu sa imi pierd vremea, nici voi sa pierdeti timpul. De acera te rog sa ma crezi ca ce spun e adevarat! Am tot interesul sa imi rezolv problema!

Link to comment
Share on other sites

Putin off topic.. scuze pentru greselile de ortografie, insa nu am la dispozitie decat telefonul mobil! 😊

 

Intrebare. Asta a fost prima iarna cu masina asta?

Tocmai cookie, ca nu e. De aceea si nedumerirea si incapatanarea mea sa gasesc problema. Masina o am din octombrie 2015. Iarna lui 2015 am mers cu ea, exact in aceleasi locuri si acelasi regim urban..semiurban sau cum o fi, in proportie de 95%. Cauciucurile sunt aceleasi, ptr ca sunt f bune. Altceva la masina nu am umblat, nu am schimbat.

Teama mea era alta.. in toamna asta, cat a stat madina in service, cateva zile, pentru reconditionat alternator..puteau sa umble/schimbe/faca ceva la masina? Desi sincer ma indoiesc.. nu vreau sa cred asta! Dar cam de atunci a inceput treaba cu consumul. Intai nu am dat importanta..dar cand an vazut cat de des alimentez, a devenit o problema. Apoi drumul de romania..mii de km unde se vede clar, fara dubii.. inainte de drum am schimbat termostatele, bujiile, releu.. ma gandeam ca o fi din temperatura motor..etc. insa acum sunt noi! Apa sta la 89-92 grade, verificat!

Link to comment
Share on other sites

Daca masina prezinta OK. eu as incerca alta abordare, curatat, verificat EGR, debitmetru, filtru aer nou, alta motorina si un mers putin mai sportiv, din ce am observat la masina mea, daca merg frumos dar pe Sport consumul e mai mic decat in D. Ai schimbat in ultimul an anvelopele, alte marimi ceva de genul asta, si aici apar diferente de consum, cazul meu, de la 16 la 18 runflat diferenta e de 2l la suta.
Link to comment
Share on other sites

consumul apropiat de 8 in regim de autostrada, unde mentii un 140kmh mare parte din drum, mi se pare in regula. Venind din Austria pana in Timisoara ai autostrada cap-coada, eu am ajuns cu 7.3 la o medie de cca105kmh, DE-Sibiu spre exemplu dar pe bucata unde nu este autostrada merg mai incet ca atare mi se reduce putin consumul, altfel ar fi un 7.6-7.7, tot motor de 3.0d, tot 4x4, tot automata...mie nu mi se pare nimic anormal la consumul tau.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca masina prezinta OK. eu as incerca alta abordare, curatat, verificat EGR, debitmetru, filtru aer nou, alta motorina si un mers putin mai sportiv, din ce am observat la masina mea, daca merg frumos dar pe Sport consumul e mai mic decat in D. Ai schimbat in ultimul an anvelopele, alte marimi ceva de genul asta, si aici apar diferente de consum, cazul meu, de la 16 la 18 runflat diferenta e de 2l la suta.

Din pacate la mine singurul lucru schimbat e consumul ☺

Aceleasi roti ca anul trecut, cu aceleasi cauciucuri.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Masina trage cum trebuie? Daca ai posibilitatea, fa un test dinamic (diagnoza conectata), vezi parametrii turbinei. Incepe sa traga de la pe 1800-2000 sau pe la 3000? Tot ce s-a scris mai sus de asemenea pot fi cauze (ulei, filtre, motorina).Verifica furtunase vacuum, exista si o electrovalva care este actionata vacuumatic a carei defectare influeneaza negativ performantele masinii si de aici mai departe consumul.
Link to comment
Share on other sites

consumul apropiat de 8 in regim de autostrada, unde mentii un 140kmh mare parte din drum, mi se pare in regula. Venind din Austria pana in Timisoara ai autostrada cap-coada, eu am ajuns cu 7.3 la o medie de cca105kmh, DE-Sibiu spre exemplu dar pe bucata unde nu este autostrada merg mai incet ca atare mi se reduce putin consumul, altfel ar fi un 7.6-7.7, tot motor de 3.0d, tot 4x4, tot automata...mie nu mi se pare nimic anormal la consumul tau.

Inteleg, insa am mai facut de doua ori acelasi drum, din acelasi loc, pana in timisoara, anul trecut in iarna, anul acesta in vara. Aprox acelasi regim de condus, dar cu consum mult mai mic. Exemplu, in iarna trecuta am alimentat in innsbruck, si am ajuns in timisoara, dintr-un plin! E adevarat, ultimii km pe rosu, insa e altceva. Acum cand am venit inapoi din romania, un plin si mai mult de jumate! Plus ca afisajul in bord spune tot, difera f mult de acu cateva luni! Nu mai scot nicicum acel index de aprox 8! Tot peste 10 spre 11!

Atunci o iau altfel.. daca toti imi spun ca acu e normal, cat si cum consuma..deduc ca problema era inainte, ca consuma prea putin. Atunci cine are idee de ce, ca tare as vrea sa o "dereglez" inapou, cum era! 😊

Glumesc..insa tot imi doresc sa aflu cumva un raspuns..

 

Cotet de masina.

Posibil..insa e cotetul meu, imi place, si il vreau in regula! 🖒 tu cu cotetul tau..cum il preferi! 😊🖒

 

Salut. Masina trage cum trebuie? Daca ai posibilitatea, fa un test dinamic (diagnoza conectata), vezi parametrii turbinei. Incepe sa traga de la pe 1800-2000 sau pe la 3000? Tot ce s-a scris mai sus de asemenea pot fi cauze (ulei, filtre, motorina).Verifica furtunase vacuum, exista si o electrovalva care este actionata vacuumatic a carei defectare influeneaza negativ performantele masinii si de aici mai departe consumul.

Poti fi te rog mai exact? Ce electrovalva..unde e localizata..eventual cod oem? Verific tot ce pot, si incerc orice..

Masina trage bine, sau asa cred eu. In sensul ca daca o accelerez, pleaca..trage..nu asteapta 3000 ture. Poate un f f mic lag..atunci simt si motorul mai zgomotos, sau acel "barait", dar f scurt.

Ulei, filtre, etc..sunt ok, service facut la timp si cu piese de calitate, pentru ca tin la masina! Deh..pasiunea ptr marca 😊

 

Pana la urma, ca ultima solutie..nu imi ramane decat reprezentanta! Am sa incerc o programare la bmw, pentru un test complet, sau ce stiu ei.

Am postat aici, in speranta ca poate poate.. cineva s-a mai lovit de asta, sau cei mai cunoscatori sau pasionati decat mine, ar putea face vre-o recomandare.

Multumesc tuturor pentru mesaje..sau critici. Constructive sper..

Cand reusesc sa fac un test, revin.

Pana atunci..sunt binevenite recomandari sau sugestii.. 🖒

Link to comment
Share on other sites

poate e motorina de vina , fiind temperaturi asa scazute e posibil sa fie altfel aditivata , ai spus ca din octombrie e asa deci de cand a inceput sa fie mai rece . alimentezi tot timpul din acelasi loc ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Iti spun sincer, sunt la al 7-lea BMW. Am avut E46 cu motor de 2 si 3l, E90 cu motor de 2 si 3L, 2 E60-uri cu motor de 2 si 2,5d si acum am F30 cu motor de 3l. Pe cuv meu de onoare ca nu am scos niciodata consum de 7% in oras, indiferent de oras si indiferent de masina pe care am condus-o. Mi se pare ft ciudat sa scoti tu acel consum in oras. Daca masina nu prezinta alte defecte, fa-i plinul, reseteaza consumul si km in bord, mergi 100 de km si mergi iar la pompa si vezi concret cat intra in ea. Alta metoda mai buna nu stiu sa-ti zic.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Iti spun sincer, sunt la al 7-lea BMW. Am avut E46 cu motor de 2 si 3l, E90 cu motor de 2 si 3L, 2 E60-uri cu motor de 2 si 2,5d si acum am F30 cu motor de 3l. Pe cuv meu de onoare ca nu am scos niciodata consum de 7% in oras, indiferent de oras si indiferent de masina pe care am condus-o. Mi se pare ft ciudat sa scoti tu acel consum in oras. Daca masina nu prezinta alte defecte, fa-i plinul, reseteaza consumul si km in bord, mergi 100 de km si mergi iar la pompa si vezi concret cat intra in ea. Alta metoda mai buna nu stiu sa-ti zic.

 

Probabil a prins una cu motor de 1.5 dci si nu si-a dat seama. Eu am 520d 9.5% consum mixt

Edited by alinyda3000
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Vedeti ca nu a scris ca a scos 7l/100 in oras. A zis ca avea probabil un consum mediu in jurul acelei cifre, si ca probabil este inregistrat in regim preponderent extraurban, ceea ce este plauzibil. A scris ca a facut distante mai lungi si a resetat consumul, iar acesta este mai mare atat din punct de vedere a ceea ce indica BC-ul cat si din punct de vedere al range-ului. La randul nostru am dat sfaturi cu privire la ceea ce se poate verifica, ce poate cauza consumul marit, nu ramane decat sa faca mai multe investigatii si diagnoza, dar in afara forumului, pentru ca aici clar nu se pot repara masini.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu prea a explicat el bine regimul de mers dsr daca zice ca inainte facea mai multi km in acelasi regim cu un rezervor si nu 10, ci peste 200, probabil chiar o avea vreun defect.

 

Pai da, i-a fost lene sa scrie :rolleyes:. I-am zis si eu ca nu a explicat bine de la inceput, a amintit un consum sf, ceilalti au inteles ca ar fi consum urban si asa mai departe lucrurile au degenerat. 8 este un consum mare extraurban in regim normal de mers, nu mai zic de 10 sau 11.

Link to comment
Share on other sites

poate e motorina de vina , fiind temperaturi asa scazute e posibil sa fie altfel aditivata , ai spus ca din octombrie e asa deci de cand a inceput sa fie mai rece . alimentezi tot timpul din acelasi loc ?

In principiu da, cam aceeasi statie de cand am masina. Se mai intampla sa alimentez rar si din alte locuri. Motorina cred ca e buna, multi alimenteaza de la aceeasi statie si nu am auzit pe imeni sa se planga.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Cati km are masina?Mai ai DPF pe masina? Poate fi si de la DPF infundat, incearca sa faca regenerare si atunci consuma mai mult...

Acum masina are peste 160.000 o am de la 130.000. Dpf.ul e pe masina, si a facut regenerare la drumul de romania. Chiar am verificat, inainte de drum avea cam 70grame soot, ca 3,8 grame ash. Dupa ce am ajuns in tara a scazut sub 10 grame soot, iar la final ash am avut peste 4. Deci regenerare face. In plus daca ar fi ceva la dpf, ma gamdesc ca ar aparea vre.un martor in bord. Este totusi o componenta majora.

 

Pai da, i-a fost lene sa scrie :rolleyes:. I-am zis si eu ca nu a explicat bine de la inceput, a amintit un consum sf, ceilalti au inteles ca ar fi consum urban si asa mai departe lucrurile au degenerat. 8 este un consum mare extraurban in regim normal de mers, nu mai zic de 10 sau 11.

Am incercat sa explic cat de bine am putut. Inda fiecare intelege cum vrea, sau nu citeste tot. Stiu si eu ce inseamna bmw..3l motor, etc. Niciodata nu o sa am pretentia unui consum de 7 litri URBAN cu o asa masina. Am incercat sa explic ca acel consim e oarecum mixt, in sensul ca f f putin pe autostrada, dar nici urban u pot sa il numesc, pentru ca nu e corect. Circul destul de intins, la drum, fara "fataiala" pentru ca asa e traficul si drumurile. Si consumul nu am spus niciodata ca e 7 sau sub, cum au sarit altii. Era undeva sub 8. Iar acum in acelasi regim e aproape 11. Asta e problema..nedumerirea, buba sau cum o fi. Asta incerc sa rezolv sau sa aflu.

Mersi oricum tuturor 🖒

Link to comment
Share on other sites

Vedeti ca nu a scris ca a scos 7l/100 in oras. A zis ca avea probabil un consum mediu in jurul acelei cifre, si ca probabil este inregistrat in regim preponderent extraurban, ceea ce este plauzibil. A scris ca a facut distante mai lungi si a resetat consumul, iar acesta este mai mare atat din punct de vedere a ceea ce indica BC-ul cat si din punct de vedere al range-ului. La randul nostru am dat sfaturi cu privire la ceea ce se poate verifica, ce poate cauza consumul marit, nu ramane decat sa faca mai multe investigatii si diagnoza, dar in afara forumului, pentru ca aici clar nu se pot repara masini.

Mersi.. se pare ca tu ai intele ce am vrut sa transmit, si problema mea.

Intr.adevar au fost cateva sugestii punctuale. Am sa incerc din nou, si daca tot nu gasesc ninic..ramane ultima varianta, programare la bmw ptr un test detaliat.

Pama una alta asta e, problema exista si vreau sa o rezolv. Apoi am sa fac din nou un calcul la km..consum, etc si am sa revin. Insa imi cunisc masina, circul zilnuc cu ea de peste un an, stiu cum a consumat. Si da, in regimul in care merg, semi urban sau cum o fi, am scos acel consum sub 8, indiferent de cat de SF pare.

Link to comment
Share on other sites

... Problema este ca in ultimele luni, aproximativ din sept-oct 2016 consumul masinii a sarit considerabil! asta inseamna cam cu 4-5 l mai mult la 100 km. Mai concret, pana in perioada mentionata, afisa un consum de 7,4-7.8 l/100km in regim de condus urban. cu un plin, in acest regim ajungeam si la 800 km lejer.

Incepand cu luna octombrie 2016, consumul a sarit enorm, imi arata in bord, in exact acelasi regim de condus, aproape 11 l/100km.

 

De obicei nu intervin pe astfel de topice. Dar oare sunt singurul care mai știe limba romana?! Este cat se poate de clar exprimat ĂŽn prima postare ca s a referit la consum urban. Ceea ce e aberant. Apoi a ĂŽntors o cu consum semiurban (wtf?). Pe mine nu ma mira postĂŁrile lui ca nu este singurul, ci ale colegilor care ii tin partea, spunând ca noi ceilalti nu am ĂŽnțeles bine ca el a zis regim mixt... si uite asa reveneam de fiecare data la primul post cautand unde a spus asta :)) Ăn rest aberații la maxim ĂŽncepând cu faptul ca ii consuma cu 4, 5 litri ĂŽn plus...adicĂŁ de la aproape 8 la aproape 11 :)))

Link to comment
Share on other sites

Ok..iti inteleg punctul de vedere. Corect! Insa, tu nu intelegi intrebarea, sau subiectul postului.

Cam toti vad ca aveti o fixatie cu consumul URBAN sau EXTRAURBAN. In viziunea unora exista doar atat. Am specificat URBAN pentru ca nu sunt kilometrii facuti pe autostrada. Insa, acest urban in cazul meu nu inseamna fataiala prin oras, trafic si semafoare. Am mai spus, conduc intins, si constant.

Daca as spune EXTRAURBAN cred ca la fel nu ar fi corect. Asta pentru majoritatea inseamba autostrada, sute de kilometrii constant, etc.

Acum tu alegi..corectitudinea.

Si da, xe la 7,ceva pana spre 11 sunt aproape 4 litri cum an spus. Si daca ma ga desc ca acum la ultimul plin, dupa 105-110 km s-a dus deja un sfert de rezervor, cred ca e chiar mai mult decat atat! Chiar e o problema..

Asadar..multumesc oricum pentru atentionare, dar te rog cum am rugat si pe ceilalti, sa vedem esenta sau tema postului, nu acuratetea matematica a cifrelor!

Stima 🖒

Link to comment
Share on other sites

Cati km are masina?Mai ai DPF pe masina? Poate fi si de la DPF infundat, incearca sa faca regenerare si atunci consuma mai mult...

cu scuzele de rigoare trebuie sa corectez ce am scris mai devreme, masina are acum peste 260.000, nu 160.000. am facut postarea de pe telefon, cand eram la lucru, si aveam in gand cealalta masina. dupa ce am cumparat-o de la handler, am luat legatura cu fostul proprietar, am vb personal cu el, si mi-a spus ca inainte de 200.000 filtrul a fost dat jos, si trimis la curatare profesionala (dovedit cu factura). Din testere am avut ceva cereri de regenerare, insa nu s-a aprins vre-un martor in bord. iar la drumul de romania, am verificat si nivelul de cenusa a scazut f f mult, semn ca face regenerarea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.