Jump to content

Probleme BMW F01 730d ciudate


Recommended Posts

Pe scurt: cred ca cei din service inventeaza tot felul de probleme la masina.

 

Am achizitionat in 2013 un 730d din Germania, de la reprezentanta BMW, cu garantie la 60k km, impecabil.

Singura problema pe care am avut-o a fost anul trecut in toamna cand am ramas in drum, pentru ca mi s-a stricat alternatorul. Peste o zi si 2000€ dati la service BMW, totul a fost bine.

Saptamana trecuta am dus-o la reprezentanta BMW in service (nu conteaza unde), sa imi vopseasca o usa (cineva imi daduse o cheie sau un cos de cumparaturi la supermarket).

Azi am luat-o si m-am trezit cu un pomelnic imens, de 25.000 lei (se intinde pe doua foi A4). Aparent am scurgeri de ulei la cutie si la radiator, trebuie schimbata galeria de admisie (?!), bratele pe fata trebuie schimbate(ambele), filtrul de particule trebuie schimbat, bascula rupta pe spate (credeam ca totusi se simte ceva sau se aude daca e rupta bascula), releul de la bujii, diferentialul spate + probabil toate bucsele din masina si altele.

Aparent, masinuta mea e coapta la 150k km. Merge inpecabil, perfect chiar, exact ca in ziua in care am luat-o. Avand in vedere ca am mai luat teapa la service la BMW, voi ce parere aveti? Oare chiar e asa coapta? Am ceva indoieli...

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e cazul sa consulti parerea altui service de profil, cineva care cunoaste si nu te vrea tepuit. Ceea ce spui acolo ar trebui sa trancane din toate incheieturile, e mult probabil sa ai asa defecte majore la 150k.Nu stiu ce ti-au putut face la incarcare de 2000eur. presupun ca ai alternator original nou plus baterie de origine in acesti bani, si parca ar mai ramane ceva.
Link to comment
Share on other sites

Maine merg direct la un service din oras, sa vedem ce are. Motorul e extrem de sanatos, e la fel de nervos ca si atunci cand am luat-o. Suspensia amortizeaza absolut orice soc, nici vorba de probleme acolo.

Sincer, credeam ca daca am pierderi de ulei, se vede sub masina. Dar tinusem masina in garaj 2 saptamani si nu se vedea absolut nimic sub ea...

Link to comment
Share on other sites

pai daca ai platit 2000euro pe un alternator au zis ca le merge si acum

ps: eu am schimbat alternator nou pe original la vreo 300euro fara manopera...nu am foile la indemana sa iti zic cat a costat, dar nu mai mult de 1500lei

concluzia: mergi la alt service

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea daca ai luat masina la 60 si acum ai 150 adica 90 facuti in Romania sigur ai oboseala la suspensie...poate nu cum spun ei care probabil au bagat la greu piese de schimbat ......dar sigur ai oboseala.Mergi si la altii,desfa un capat de bara,un pivot,verifica cu atentie nu fente de alea gen ridicat pe elevator si tras de roti cu mana.Masina ta e seria 7 si cred ca la antifonare sta foarte bine.....intelegi ce vreau sa spun.
Link to comment
Share on other sites

Dorubimotoru Ai dreptate cu antifonarea, dar stiu ca suspensiile se aud bine de tot. Cum au mai spus si alti posesori de F01 aici pe forum, cand iei o groapa se aude de parca se rupe masina. Deci orice sunet de la suspensie se aude perfect inauntru, iar eu nu aud nimic (pana iau un crater romanesc). Am mai avut un E60 cu suspensii obosite, si se auzeau tare si pe drum drept.
Link to comment
Share on other sites

cei 2000Eur pentru alternator si baterie plus manopera la o reprezentanta BMW sunt ok, nu-i nimic anormal, doar bateria e aproape jumatate din suma cu manopera si codare, apoi alternatorul care nu e ca la un E90, apoi platesti ca e seria F, asta e la valabil la orice marca, cu cat urci in gama cu atat platesti mai mult pentru mentenanta pentru ca ora de manopera e una la seria 3 si alta la seria 7 ultima generatie, acum penultima, dar cand ai patit-o tu era ultima, o stiu din proprie experienta.

 

25000Ron iarasi nu e mult, mie mi-au facut deviz de 10k Eur la un E65 750Li, mai mai sa ma ia cu palpitatii, si ma dusesem sa schimb doar lichidul de frana ca era momentul, si la fel am zis si eu, dar dom'le, masina merge foarte bine, si apoi m-au luat cu, da, asa este, dar uite bucsele astea sunt deja uscate(nu bateau) si au niste mici crapaturi, pierde ulei pe la nu stiu ce garnitura(e drept ca era putin umed) dar in niciun caz nu picura, bateria e la 60% ar trebui deci schimbata, nu mergea soft-close pe o usa, doar pe ala vroiau aproape 1k Eur, s.a.m.d...ideea ca oamenii chiar verifica tot si la cel mai mic semn de slabiciune te pune sa schimbi piesa respectiva chiar daca poate mai duce 15-20k km, depinde, insa asta este politica reprezentantelor. In afara de bascula, care poate fi totusi fisurata si nu neaparat rupta sau e doar problema de comunicare, sa stii ca toate celelalte pot fi adevarate, nu neaparat la gravitatea cu care poate s-au exprimat ei, dar dupa 100k km facuti prin RO ai sanse destule sa capeti suficienta uzura. Iar ulei e posibil sa iti umezeasca, nu-l vezi pe jos pentru ca poate e chiar deasupra scutului sau inca nu e la stadiul in care picura.

 

daca te gandesti putin, doar un set de gume bune e peste 1k Eur pentru F01 pe 19", 5k Eur nu-i mult pentru problemele relatate, evident ca la un independent le rezolvi cu jumatate de suma poate, dar luand-o punctual si prezumand adevarate problemele, chiar e un pret bun daca ai o galerie noua de admisie, brate noi pe fata, bascula noua pe spate, diferential, si ce-o mai fi pe acolo, toate originale cu garantie pe piese si manopera :)

Edited by mik15
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

M-am prins cu scurgerile de ulei.

Acum vreo luna mi-a puscat o garnitura de ulei, si s-a imprastiat peste tot pe sub masina (am reparat-o a doua zi). Uleiul a ramas acolo (nu vad de ce l-as sterge de sub masina pana la urma) si baietii s-au gandit ca poate curge din cutie.

 

Am fost la un mecanic (de incredere, toate masinile la el le-am reparat) si a spus ca lejer mai merg 5 ani cu suspensiile asa. Bucsele le-am inlocuit totusi.

Mai trebuie sa rezolv cu galeria de admisie acum. Domnul de la reprezentanta imi explica cumva ca e bulit motorasul care inchide si deschide galeria de admisie. Stiu ca cineva din familia mea a avut exact aceeasi problema la un 520d E60 si avea martori aprinsi in bord, iar motorul refuza sa se tureze. Al meu e sanatos tun, deci taiem si asta de pe lista.

Cu releele nu cred ca am probleme, bujia merge ca noua. Daca e sa ma paraseasca, nu e cea mai mare belea.

Filtrul de particule, desi vad ca pe foaie scrie ca "se recomanda schimbul la nr km" il scot afara daca se infunda si gata (nu ar fi prima data). La itp nu imi verifica noxele. Nu le dau eu bani asa, ca sunt simpatici.

Link to comment
Share on other sites

tocmai de asta e bine sa-l stergi, ca sa iti poti da seama daca mai curge si de unde curge, un mecanic atent la detalii ar fi curatat pe acolo dupa operatiunea de schimbare, cel ce nu o face imi pune semne de intrebare. La un mecanic privat relatia cu clientul trebuie sa fie altceva decat la reprezentanta unde chiar si acolo sa stii ca mai curata cat de cat, nu o lasa plina de ulei peste tot, mie mi-au spalat motorul dupa ce am patit ceva similar si era plin de ulei pe acolo, ca sa isi poata da seama daca mai curge sau nu dupa aceea.

 

Si dupa o luna de zile, la jegul de pe drumuri, se cam spala uleiul ala la cat de multa sare a fost si apa...apoi sa fi confundat uleiul de cutie cu cel de motor iarasi e cu dus si intors si putin probabil, mai degraba mergi altundeva pentru o inspectie sa nu te trezesti cu cutia pe butuci sau spal-o pe sub si vezi dupa aceea care e situatia.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.